Szarvas
husonyiczagabor, 2015.02.02 21:12.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1927.Állomásfőnök:Liszka Gyula
|
|
Forró-Encs
husonyiczagabor, 2015.02.02 21:11.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1927.Állomásfőnök.Lankasch Vilmos
|
|
Bodrogkeresztúr
husonyiczagabor, 2015.02.02 21:08.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1927.Állomásfőnök:Zs.Kiss Kornél
|
|
Jászárokszállás
husonyiczagabor, 2015.02.02 21:05.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásfőnök.Gábris Géza 1927
|
|
Tata
husonyiczagabor, 2015.02.02 21:03.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1927.Állomsáfőnök:Fehér Lajos
|
|
Szőreg
husonyiczagabor, 2015.02.02 21:01.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1927.Állomásfőnök:Égert István
|
|
Szakály-Hőgyész
husonyiczagabor, 2015.02.02 21:00.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1927.Állomásfőnök:Bányai Artur
|
|
Mihályháza
Bogdan József, 2015.02.01 17:01.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valamikor itt laktam 10 éves koromig
|
|
Szalonna
husonyiczagabor, 2015.01.30 16:33.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1974 előtt a szalonnai állomáson állomásfőnök volt,-Fejes Gábor.Innen Nyergesújfaluba került szintén főnöki beosztásba..Szalonnán talán a nyugdíjba vonuló Kaáli János helyére került.Nincs valakinek valami erre vonatkozó információja?!Megköszönném a segítségét.
|
|
Nyergesújfalu
husonyiczagabor, 2015.01.30 16:26.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyergesújfalu állomásfőnöke 1974-1983 között Fejes Gábor.(Lánya: Brosch Lászlóné talán szintén vasutas?!).Fejes Úr korábban Hidasnémetiben,Tarnaszentmiklóson-Hevesen-Szalonnán is volt állomásfőnöki beosztásban.Keresek a szalonnai pályafutására vonatkozó anyagot,minden segítséget köszönök.
|
|
Paládicspuszta
Capras Dávid, 2015.01.29 21:29.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Paládics-puszta v. m., valószínűleg egy harmadik katonai felmérés alapján készült térkép újrakiadásán. Forrás: http://www.miabonyunk.hu/cikkek.php?cikk=6666 („Paládics régi térkép” keresőszóra találtam ezt, sajnos a régi szolnoki térképek nem érhetők el itt: A régi Szolnok térképek http://www.szolnokvedo.hu/fotoa/index.htm#c3 értékes helytörténeti oldal volt, csak a szöveg az archive.org által. Az említett 1993-as térképet is hiába kerestem a hálón.)
|
|
|
Homok
cd196, 2015.01.29 20:34.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
„Törölt nick 2010-11-16 18:32:40 17796 130-as vonali elveszett állomás: Homok. A környékben termelt mezőgazdasági termékek, továbbá tüzelő- és építőanyagok rakodásának színhelye 1885-től. A 60-as 70-es években helyben termelt zöldséget is adtak fel nagy mennyiségben, hűtőkocsikban. Az allomás összes kitérőjét (köznyelven és helytelenül: váltóját), melyek 34,5 kg/m-es sínből voltak, 1974-ben kicserélték újakra: 48,5 kg/m-es rendszerűre. 1975. aug. 16-án azonban kitűztek egy 330 m hosszú 10 km/ó lassújelet Homok állomás területére (229+50 és 232+80 szelvények közé), mert megkezdték az összes kitérő kibontását és helyére folyópálya építését. Felszedték a rakodóvágányt és a vonatfogadó vágányt is. Az állomás helyett jegykiadással ellátott megállóhely lett Homok-ból. A munkálatokkal 1975. szeptember 1-re végeztek, ekkor lemondták a sebességkorlátozást. A megszűnt állomás helye a régi vágányban 1991-ig látszott, akkor építették át a vasúti pályát a jelenlegire (hézagnélküli, 48-as, betonaljas). Az utasforgalomban csökkenést okozott, hogy az állam a Martfű-Tiszaföldvár-Homok-Kungyalu közötti földutat aszfaltúttá építette át. A jegykiadás 2000-2002 körül szűnt meg, az épület állapota egyre romlik. A fénysorompós átjáró melletti lakóőrházat hamarosan lebontják.” http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=104965050&t=9101631
|
|
Mezőtárkány
Mamóka, 2015.01.29 00:00.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos ez a szép kis állomás mára már ajtaján, ablakán beszögelt állomás lett. Gyalázat ahogy tönkretették. A csempét belül vandálmódon leverték, az ablakokat és ajtókat ellopták, a dolgukat nem a WC-n, hanem benn az állomás épületében végezték. Az állomás névtáblát, melyet este kivilágítottak, leverték. Ilyen ma Mezőtárkány lakossága, sajnos ez már csak rosszabb lesz. Ebből a szép kis faluból mára ez lett. Az idősek meghaltak. a fiatalok mind elmentek. És akik most lakják ???
|
|
Algyő
Endre, 2015.01.28 23:32.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyanítom azok inkább M44-esek lehettek, nem 41-esek.
|
|
Rákospalota-Nádastó
raps, 2015.01.28 20:08.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori állomásépület helye, a Rákospalotai határút irányából fényképezve. 2015.01.18.
|
|
|
Rákospalota-Nádastó
raps, 2015.01.28 20:05.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori állomásépület helye 1. 2015.01.28.
|
|
|
Algyő
magyarnaba, 2015.01.28 14:25.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1970-ben kezdte meg az NKFV (ma: MOL) algyői állomáshoz csatlakozó vasútüzeme a működést, 1968 áprilisától már a vasútüzem két M41-es mozdonya végezte az iparvágányok kiszolgálását.
M. L.: Próbavonatok az olajvasúton; Délmagyarország, 1968. március 25. p4
|
|
Kiskundorozsma
magyarnaba, 2015.01.28 14:16.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1970-es évekek elején Kiskundorozsmának szánták a szegedi körzeti teherpályaudvar szerepét, így ide rendelték volna az addig a környékbeli állomásokon folyó teherforgalmat is. Az állomáson 1969-ben közel 6000 teherkocsit rakodtak, míg a Szállásvágány felől 13800 vagonnyi áru érintette az állomást, főként a falezemzgyár, az Agroker, a gumigyár és a DÉLÉP küldeményeként. (EEz utóbbi akkor kezdte megát megyarország legnagyobb építőipari cégévé kinőni, tehát az állomás forgalma valójában még felfutás előtt állt.)
1970-ben a növekvő forgalomra tekintettel két új tehervonati fogadóvágányt adtak át, illetve hozzáláttak a DÉLÉP-telep szívébe vezető második iparvágány építéséhez.
S. M.: Dorozsma körzeti pályaudvar lesz; Délmagyarország, 1973. július 10. p5
|
|
Fürged
Imre, 2015.01.27 14:51.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újra feltöltöttem a képeimet:
http://furged49.atw.hu/
|
|
Palotabozsok
bottobalazs, 2015.01.27 13:25.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnapi túránk utolsó állomása. Nagyon rossz állapotban van az épület, valóban életveszélyes. A sínek többnyire egyben vannak, bár természetesen mind Véménd mind Bátaszék irányába nagy a növényzet. Pár kép tegnapról: https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Palotabozsok?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOHJ3qS59IuRKw&feat=directlink
|
|
Véménd
bottobalazs, 2015.01.27 13:22.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnapról pár kép: https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Vemend?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIavn_yN4-yvhwE&feat=directlink Mivel Véménd állomásépülete lakott, ezért nem mentünk be.
|
|
Szebény
bottobalazs, 2015.01.27 13:17.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos Szebény megállót nem, csupán a megszüntetett közúti átkelőt sikerült lefotózni, ugyanis a volt megálló épületének rendkívül goromba gazdája egy vascsővel fenyegetőzött, hogy menjünk el a környékről... Az említett képek: https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Szebeny?authuser=0&authkey=Gv1sRgCJa1zrjYtuuoMQ&feat=directlink
|
|
Feked
bottobalazs, 2015.01.27 13:14.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnapi képek Feked megállóhelyről: https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Feked?authuser=0&authkey=Gv1sRgCI7_4O27jozHOA&feat=directlink
|
|
Erdősmecske
bottobalazs, 2015.01.27 13:11.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnapi kirándulásunk képei Erdősmecske állomásról: https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Erdosmecske?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMXLqM6pwd7p-gE&feat=directlink
|
|
Nagypall
bottobalazs, 2015.01.27 13:09.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnapi rögtönzött bejárásunk nagypalli képei: https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Nagypall?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOT1oZfw_vHbew&feat=directlink Nem volt egyszerű megközelíteni az állomást ebben a téli sárban.
|
|
Pécsvárad
bottobalazs, 2015.01.27 13:06.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap autóval bejártuk az időjárás adta lehetőségekhez mérten a Pécsvárad-Palotabozsok szakasz állomásait és megállóit. Készült pár kép, amit szeretnék megosztani veletek. Minden megállóról külön mappába tettem a képeket a könnyebb átláthatóság miatt. A jobb idő beköszöntével szeretnénk gyalog is bejárni a Pécsvárad-Palotabozsok(-Bátaszék) szakaszt. Pécsváradi képek: https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Pecsvarad?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPGFyLyX8u6fsgE&feat=directlink
|
|
Budapest-Déli
Harpi, 2015.01.26 09:49.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Alagútomlás a Déli pályaudvarnálhttp://www.hir24.hu/belfold/2015/01/26/alagutomlas-a-delinel-a-tamfal-is-megcsuszott/#sl
|
|
Lakitelek
Tastam, 2015.01.26 09:39.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lakitelek állomás a fénykorban: a kép 1984 nyarán készült.
|
|
|
Nagyvisnyó-Dédes
interpici400, 2015.01.25 21:56.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon úgy tűnik, hogy elkészültek az épület felújításával, bővítésével. Én ugyan csak buszból láttam, de elég jól néz ki, ahhoz képest mindenképp, hogy milyen leromlott állapotban volt. Ha valaki arra jár, lőhetne róla 1-2 képet.
|
|
Papkeszi
Mopat, 2015.01.25 16:32.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözletem! Friss hírek: http://iho.hu/hir/duborog-a-27-es-vonal-150116 Azaz a papkeszi állomáson ismét van élet, tehervonatok járnak rendszeresen a gyártelepi iparvágány kiszolgálása céljából. A linken galériát is látunk, pl. zöld Bobo tehervonattal az állomáson... Sós János
|
|