Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 157 ] [ 158 ] [ 159 ] [ 160 ] [ 161 ] [ 162 ] [ 163 ] [ 164 ] [ 165 ] ...   Utolsó Következő

Szarvas    husonyiczagabor, 2015.02.02 21:12.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1927.Állomásfőnök:Liszka Gyula
 
Forró-Encs    husonyiczagabor, 2015.02.02 21:11.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1927.Állomásfőnök.Lankasch Vilmos
 
Bodrogkeresztúr    husonyiczagabor, 2015.02.02 21:08.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1927.Állomásfőnök:Zs.Kiss Kornél
 
Jászárokszállás    husonyiczagabor, 2015.02.02 21:05.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomásfőnök.Gábris Géza 1927
 
Tata    husonyiczagabor, 2015.02.02 21:03.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1927.Állomsáfőnök:Fehér Lajos
 
Szőreg    husonyiczagabor, 2015.02.02 21:01.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1927.Állomásfőnök:Égert István
 
Szakály-Hőgyész    husonyiczagabor, 2015.02.02 21:00.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1927.Állomásfőnök:Bányai Artur
 
Mihályháza    Bogdan József, 2015.02.01 17:01.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valamikor itt laktam 10 éves koromig
 
Szalonna    husonyiczagabor, 2015.01.30 16:33.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1974 előtt a szalonnai állomáson állomásfőnök volt,-Fejes Gábor.Innen Nyergesújfaluba került szintén főnöki beosztásba..Szalonnán talán a nyugdíjba vonuló Kaáli János helyére került.Nincs valakinek valami erre vonatkozó információja?!Megköszönném a segítségét.
 
Nyergesújfalu    husonyiczagabor, 2015.01.30 16:26.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyergesújfalu állomásfőnöke 1974-1983 között Fejes Gábor.(Lánya: Brosch Lászlóné talán szintén vasutas?!).Fejes Úr korábban Hidasnémetiben,Tarnaszentmiklóson-Hevesen-Szalonnán is volt állomásfőnöki beosztásban.Keresek a szalonnai pályafutására vonatkozó anyagot,minden segítséget köszönök.
 
Paládicspuszta    Capras Dávid, 2015.01.29 21:29.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Paládics-puszta v. m., valószínűleg egy harmadik katonai felmérés alapján készült térkép újrakiadásán. Forrás: http://www.miabonyunk.hu/cikkek.php?cikk=6666 („Paládics régi térkép” keresőszóra találtam ezt, sajnos a régi szolnoki térképek nem érhetők el itt: A régi Szolnok térképek http://www.szolnokvedo.hu/fotoa/index.htm#c3 értékes helytörténeti oldal volt, csak a szöveg az archive.org által. Az említett 1993-as térképet is hiába kerestem a hálón.)
 
Homok    cd196, 2015.01.29 20:34.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„Törölt nick 2010-11-16 18:32:40 17796
130-as vonali elveszett állomás: Homok. A környékben termelt mezőgazdasági termékek, továbbá tüzelő- és építőanyagok rakodásának színhelye 1885-től. A 60-as 70-es években helyben termelt zöldséget is adtak fel nagy mennyiségben, hűtőkocsikban.

Az allomás összes kitérőjét (köznyelven és helytelenül: váltóját), melyek 34,5 kg/m-es sínből voltak, 1974-ben kicserélték újakra: 48,5 kg/m-es rendszerűre.

1975. aug. 16-án azonban kitűztek egy 330 m hosszú 10 km/ó lassújelet Homok állomás területére (229+50 és 232+80 szelvények közé), mert megkezdték az összes kitérő kibontását és helyére folyópálya építését. Felszedték a rakodóvágányt és a vonatfogadó vágányt is. Az állomás helyett jegykiadással ellátott megállóhely lett Homok-ból. A munkálatokkal 1975. szeptember 1-re végeztek, ekkor lemondták a sebességkorlátozást.

A megszűnt állomás helye a régi vágányban 1991-ig látszott, akkor építették át a vasúti pályát a jelenlegire (hézagnélküli, 48-as, betonaljas).

Az utasforgalomban csökkenést okozott, hogy az állam a Martfű-Tiszaföldvár-Homok-Kungyalu közötti földutat aszfaltúttá építette át.

A jegykiadás 2000-2002 körül szűnt meg, az épület állapota egyre romlik. A fénysorompós átjáró melletti lakóőrházat hamarosan lebontják.” http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=104965050&t=9101631
 
Mezőtárkány    Mamóka, 2015.01.29 00:00.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos ez a szép kis állomás mára már ajtaján, ablakán beszögelt állomás lett.
Gyalázat ahogy tönkretették. A csempét belül vandálmódon leverték, az ablakokat és ajtókat ellopták, a dolgukat nem a WC-n, hanem benn az állomás épületében végezték. Az állomás névtáblát, melyet este kivilágítottak, leverték. Ilyen ma Mezőtárkány lakossága, sajnos ez már csak rosszabb lesz. Ebből a szép kis faluból mára ez lett. Az idősek meghaltak. a fiatalok mind elmentek. És akik most lakják ???
 
Algyő    Endre, 2015.01.28 23:32.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyanítom azok inkább M44-esek lehettek, nem 41-esek.
 
Rákospalota-Nádastó    raps, 2015.01.28 20:08.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori állomásépület helye, a Rákospalotai határút irányából fényképezve. 2015.01.18.
 
Rákospalota-Nádastó    raps, 2015.01.28 20:05.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori állomásépület helye 1. 2015.01.28.
 
Algyő    magyarnaba, 2015.01.28 14:25.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1970-ben kezdte meg az NKFV (ma: MOL) algyői állomáshoz csatlakozó vasútüzeme a működést, 1968 áprilisától már a vasútüzem két M41-es mozdonya végezte az iparvágányok kiszolgálását.

M. L.: Próbavonatok az olajvasúton; Délmagyarország, 1968. március 25. p4
 
Kiskundorozsma    magyarnaba, 2015.01.28 14:16.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1970-es évekek elején Kiskundorozsmának szánták a szegedi körzeti teherpályaudvar szerepét, így ide rendelték volna az addig a környékbeli állomásokon folyó teherforgalmat is. Az állomáson 1969-ben közel 6000 teherkocsit rakodtak, míg a Szállásvágány felől 13800 vagonnyi áru érintette az állomást, főként a falezemzgyár, az Agroker, a gumigyár és a DÉLÉP küldeményeként. (EEz utóbbi akkor kezdte megát megyarország legnagyobb építőipari cégévé kinőni, tehát az állomás forgalma valójában még felfutás előtt állt.)

1970-ben a növekvő forgalomra tekintettel két új tehervonati fogadóvágányt adtak át, illetve hozzáláttak a DÉLÉP-telep szívébe vezető második iparvágány építéséhez.

S. M.: Dorozsma körzeti pályaudvar lesz; Délmagyarország, 1973. július 10. p5
 
Fürged    Imre, 2015.01.27 14:51.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Újra feltöltöttem a képeimet:

http://furged49.atw.hu/
 
Palotabozsok    bottobalazs, 2015.01.27 13:25.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnapi túránk utolsó állomása. Nagyon rossz állapotban van az épület, valóban életveszélyes. A sínek többnyire egyben vannak, bár természetesen mind Véménd mind Bátaszék irányába nagy a növényzet.
Pár kép tegnapról:
https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Palotabozsok?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOHJ3qS59IuRKw&feat=directlink
 
Véménd    bottobalazs, 2015.01.27 13:22.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnapról pár kép:
https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Vemend?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIavn_yN4-yvhwE&feat=directlink
Mivel Véménd állomásépülete lakott, ezért nem mentünk be.
 
Szebény    bottobalazs, 2015.01.27 13:17.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos Szebény megállót nem, csupán a megszüntetett közúti átkelőt sikerült lefotózni, ugyanis a volt megálló épületének rendkívül goromba gazdája egy vascsővel fenyegetőzött, hogy menjünk el a környékről...
Az említett képek:
https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Szebeny?authuser=0&authkey=Gv1sRgCJa1zrjYtuuoMQ&feat=directlink
 
Feked    bottobalazs, 2015.01.27 13:14.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnapi képek Feked megállóhelyről:
https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Feked?authuser=0&authkey=Gv1sRgCI7_4O27jozHOA&feat=directlink
 
Erdősmecske    bottobalazs, 2015.01.27 13:11.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnapi kirándulásunk képei Erdősmecske állomásról:
https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Erdosmecske?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMXLqM6pwd7p-gE&feat=directlink
 
Nagypall    bottobalazs, 2015.01.27 13:09.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnapi rögtönzött bejárásunk nagypalli képei:
https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Nagypall?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOT1oZfw_vHbew&feat=directlink
Nem volt egyszerű megközelíteni az állomást ebben a téli sárban.
 
Pécsvárad    bottobalazs, 2015.01.27 13:06.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap autóval bejártuk az időjárás adta lehetőségekhez mérten a Pécsvárad-Palotabozsok szakasz állomásait és megállóit. Készült pár kép, amit szeretnék megosztani veletek. Minden megállóról külön mappába tettem a képeket a könnyebb átláthatóság miatt. A jobb idő beköszöntével szeretnénk gyalog is bejárni a Pécsvárad-Palotabozsok(-Bátaszék) szakaszt.
Pécsváradi képek:
https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Pecsvarad?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPGFyLyX8u6fsgE&feat=directlink
 
Budapest-Déli    Harpi, 2015.01.26 09:49.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alagútomlás a Déli pályaudvarnálhttp://www.hir24.hu/belfold/2015/01/26/alagutomlas-a-delinel-a-tamfal-is-megcsuszott/#sl
 
Lakitelek    Tastam, 2015.01.26 09:39.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lakitelek állomás a fénykorban: a kép 1984 nyarán készült.
 
Nagyvisnyó-Dédes    interpici400, 2015.01.25 21:56.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon úgy tűnik, hogy elkészültek az épület felújításával, bővítésével. Én ugyan csak buszból láttam, de elég jól néz ki, ahhoz képest mindenképp, hogy milyen leromlott állapotban volt. Ha valaki arra jár, lőhetne róla 1-2 képet.
 
Papkeszi    Mopat, 2015.01.25 16:32.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdvözletem!
Friss hírek:
http://iho.hu/hir/duborog-a-27-es-vonal-150116
Azaz a papkeszi állomáson ismét van élet, tehervonatok járnak rendszeresen a gyártelepi iparvágány kiszolgálása céljából. A linken galériát is látunk, pl. zöld Bobo tehervonattal az állomáson...
Sós János
 
Előző Első    ... [ 157 ] [ 158 ] [ 159 ] [ 160 ] [ 161 ] [ 162 ] [ 163 ] [ 164 ] [ 165 ] ...   Utolsó Következő