Budaörs MÁV
Capras Dávid, 2015.02.28 22:52.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látszik egy épület a vágányok mellett és hozzá tájolva, vajon ez volt a felvételi épület? Földút vezet oda, de nem a MÁV állomás felől, hanem a szokásos vasúttal párhuzamos megközelítés, gyalogoljanak csak! : ) Már villamosüzem van a légifotón (1966. július 30.), a teljes képen látszik az autópályánál visszavágott, és zöldmezőre lehajított hurokba terelés, odakókányolt végállomás és felüljárós gyalogos kapcsolat, a felhagyott nyomvonal. http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/72838
|
|
|
Bakonybánk
JÁNÓ CSABA LÁSZLÓ, 2015.02.28 08:32.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szeretnék értesülni az állomás jelenlegi tulajdoni szervről akivel az állomás újrahasznositási lehetőségeiről konzultálni!
|
|
Berkenye
Pfaff László, 2015.02.27 15:59.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mellékvágányt, ahová régen tehervagonokat toltak, már felszedték, a képen látható gyönyörű nagy hársfát kivágták, a kerekes kutat is eltüntették, csak a betonkávája látszik.
|
|
Unghváry pince
Tastam, 2015.02.27 11:15.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1940-es évtized végén a MÁV a megállóhely forgalmát a páros (Csemő felé tartó) vonatok részére a téli hónapokban megszüntette. Az intézkedés oka az volt, hogy az emelkedőben fekvő megállóból a jellemzően nedves, csúszós pályán sok esetben nehézséget okozott a vonatoknak az elindulás (a probléma nem volt új keletű, a Czeglédi híradó 1922. január 22-én beszámolt az ominózus szakaszon történt vonatelakadásól). 1950-ben a nyári menetrend tanúsága szerint a páros menetek közül csak egy időszakosan közlekedő személyvonat állt itt meg. Ugyanakkor lakossági kezdeményezésre a MÁV és a város vizsgálta a megállóhely megszüntetésének lehetőségét Széchenyi tér mh.-el egyetemben, melyek helyett a Kisfaludy (ma: Kárpáti Aurél) utcánál nyílt volna új megálló. Az ügyben komoly tárgyalások folytak, költségvetés is készült, de végül - ismeretlen okból - minden maradt a régiben.
|
|
Kelenc
KériPetya, 2015.02.27 05:24.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1941-es menetrendben is már megtalálható; megálló vonatok és viszonylatok: 6.19 Püspökladány-Nyíregyháza 13.13 (feltételesen megálló) Budapest-Nyíregyháza 15.28 (feltételesen megálló) Királyháza-Budapest 18.25 (feltételesen megálló) Debrecen-Püspökladány 20.37 (feltételesen megálló) Püspökladány-Nyíregyháza http://ballal.gofree.hu/G/Menetrendek/1941b/index.html
|
|
Bicere
VT22, 2015.02.24 17:18.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=83125936&t=9166155
Nos akkor Biczere hadi kitérő története. Ez az utolsó hadikitérő a Szegedi Területi Igazgatóság területén. Volt még Békéscsaba-Szajol vonalon néhány, "Gyomai tanyák" (935/944 szelvényköz) és "Dobozmegyer" (1183/1192 szelvényköz). Biczere egyszerre épült "Solymosrét" hadikitérővel, mely Gyula-Sarkad között volt (640/650 szelvényköz). Hogy miért volt rájuk szükség? A Központi hatalmak, azaz az Osztrák Magyar Monarchia és Németország az Olasz és Erdélyi front között mindíg a hadi cselekményeknek megfelelően utaztatta bakákat és a hadfelszerelést. Az útvonalak klf. fedőnévvel voltak, az "Árpádlinie" az Apahida-Nagyvárad-Csaba-Szeged-Szabadka-Újdombóvár-Gyékényes-Zágráb-Károlyváros-Laibach utat jelentette dédapáink számára. A forgalom nagysága követelte meg az un. hadikitérők építését, itt nem kellett sem árú, sem utas, így Bicerén sem. Itt már az Alföld Fiumei Vasútnak adott volt a 43 sz. pályaőr háza. A 795/805 szelvényközbe épített forgalmi kitérő 132 tengelyes vonatokat tudott félreállítani és mint írtam, 1917.X.20.-án volt a Műtanrendőri bejárása. A Nagy Háború után nem szedték fel, hanem megmaradt réparakodónak, a Sarkadi Cukorgyár bérelte. 1958-ban minősítették át állomásnak, valószínűleg ekkor épült a forgalmi és felvételi épület, valamint a gyulai oldali váltóőrhely. Gyerekkoromban mindíg itt keresztezett a Kőrös Express a személyvonatokkal (1985-1989). A répaforda vonatok is itt áltak félre, de ez 1998-ban a cukorgyár halálával megszünt. Emiatt hamarosan József Szanatórium térközőrhely és jegykiadó hely megszűnt, valamint Bicerét is leépítették, a gyulai oldal váltója ki van szegezve (ahelyett, hogy rugós lenne!), a váltóőr ház bedeszkázva. Jelenleg hivatalos menetrend szerint itt nincs kereszt, csak késéseknél áll be a csaba felől érkező a kitérő vágányra, majd kereszt után visszatol. Mindkét irányból nem biztosított fény bejárati jelzők vannak előjelzővel és Békéscsaba irányába kijárati fény jelző van, ez már biztosított. Napi 2 utas van Gyulára és Békéscsabára + a szolgálatváltás... Volt egy váltóőr házikó a felvételi épülettel szemben is, de azt elbontották. Amit elhalgattam, a réparakodás (IX-XII hó) az átmenő fővágányon folyt, azalatt a vonatok a kitérő ágon haladtak át! A 43 őrházban élő baktercsalád (mint mindenki más) a sok jószág mellett tehenet is tartott. Ezt csak a bakterné fejte. Mikor egyszer betegség döntötte ágynak, nem volt más lehetőség, a bakternak kellett megfejnie. De hogy a jószág leadja a tejet és ne rúgja ki a baktert páros lábbal az istállóból, felkötötte az asszony babos fejkendőjét, igy csapván be az állatot. Igen ám, de mindezt szolgálatban! Mikor kiszaladt a vonathoz, a mozdonyvezető és fűtő elképedve bámulták a feszes vigyázállásban tisztelgő fejkendős váltóőrt, majd Gyulára beérve az állomásról a forgalmistával egyetértésben mentőt küldtek a megbolondult bakterhoz... Ami még érdekesség, hogy az átmenő vágány 2 éve átépült 54 kg/fm súlyúra, SKL (az a rugós, nem?) leszorítással.
|
|
Debrecen
M62191, 2015.02.23 19:03.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kis kiegészítés az állomás történetéhez. A Telefongyár által gyártott biztosító berendezéssel lett több szakaszban felszerelve 1905-1908 között a Debrecen-Püspökladány, Debrecen-Királyháza, Szajol-Biharpüspöki vonalon. 1930-ban Debrecen állomáson üzembe helyezték a VES berendezést, amit a háború után a Telefongyár dolgozói állítottak helyre, (egyúttal Debrecen-Nyíregyháza vonalon ideiglenes jelzőberendezést telepítettek). Ez üzemelt az állomás kezdőpont felőli oldalán, végpont felőli oldalon pedig kulcsrögzítő berendezés, 9 váltókörzettel 1981. november 4-ig, amikor üzembehelyzték a Domino70 tipusú tolatóvágányutas váltó és vágányfoglaltságot ellenőrző biztosító berendezést. Az állomáson az utolsó nagyobb volumenű átépítés, többszöri halasztás után 1969-ben kezdődött, megépült 11 vágányos személypályaudvara aluljáróval, helyben átépült a tehervonati fogadó és indító (12-19. vágányok), a gurítópályaudvar 12 vágánya, a 6 vágányos személykocsi tároló kocsimosóval és megújúlt a belső fatér is kb. 24 vKm hosszban. 1970. július 12-én fejezték be a Szajol-Karcag, 1970. november 1-jén a Karcag-Debrecen szakasz villamosítása készült el. Érdekesség, hogy kapacitáshiány miatt ezt a részt a prágai SUDOP tervező vállalat tervei alapján a nagy tapasztalatokkal rendelkező prágai Elektrizace Zeleznic vállalat építette. A Debrecen-Nyíregyháza szakasz 1970.december 19-én készült el.
|
|
Újpest
Tibor, 2015.02.23 17:53.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon megköszönném ha lenne valakinek fotója a régí állomásról.
|
|
Bakonyszentlászló
Bakonyvasút, 2015.02.23 17:23.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves János! A Bakonyszentlászló és Fenyőfő közti bányaüzemekben 11 éve, 2004-ben leállt a termelés, mert az üzem letermelhető vagyona elfogyott, mezőcsatolás kevésbé volt megoldható, az üzem ezután áttelepült Dudarra, és Bakonyoszlopon indítottak egy üzemet. A rakodót 2004 után már nem használták, ismereteim szerint már nem is a MÁV tulajdonában van, értékesítésre került a bánya ingatlanaival együtt. A bauxutbányászat hazánkban gyakorlatilag megszűnt 2013-ra, ugyanis a MAL Zrt 2010-es iszapkatasztrófája után leállította a bauxitfeldolgozást. Ennek következtében 2012 tavaszán leállít a Bakonyoszlop II bányaüzem, majd 2013 februárjában a Halimbai II/Délnyugati üzem is. A MAL Zrt Ajkai Timföldgyára azóta más termékek, félkész termékek gyártására szakosodott, így nem igényli a bauxitot. A Bakonyoszlopi bauxitbánya alkalmazottjai 2013-ra önálló kftbe tömörülve, Eoszén kft néven tovább kezdték üzemeltetni a korábbi bakonyoszlopi üzemet, mezőcsatolással vegyesművvelésű, szén és bauxitbányát hoztak létre. Az üzem jelenleg évente átlagosan 25-30 000 tonna szenet, és mintegy 15 000 tonna bauxitot termel. Utóbbiból 5000 tonnát Bátaszéken vesz át egy porcelánüzem, a maradék 10 ezer tonnát csehországi kohókba szállítják Ostrava környékére. A szenet zömében lakosság számára értékesítik. A bakonyszentlászlói téglagyárban már régen, 2000 körül leállt a termelés, az iparvágányát a gaz benőtte, az épületek romokban állnak. A pannonhalmi téglagyár szintén nem szállít már vasúton.
|
|
Bánk
integra D55, 2015.02.22 20:25.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://youtu.be/TEewhROMa6c egy érdekes videó a kisvasútról :)
|
|
Bakonyszentlászló
Tóth János, 2015.02.22 12:28.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tóth János vagyok Hódmezővásárhelyről, a 90-es évekig gyakran jártam munkatársaimmal a bauxitrakodóra (az állomástól a sínek mentén pár méter). Most rákerestem a Google Map-on, hát sajnos egyetlen tehervagont és homlokrakodót sem lehet látni... Ez is tönkrement, mint minden más??? Nincs igény az alumíniumra? Az állomástól északra a téglagyár is már "bezárt téglagyár"-ként szerepel. (Régen ott jártunk el előtte gépkocsival Veszprém felől jövet...)
|
|
Rákóczitanya
ilkeivali, 2015.02.21 18:56.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kár,hogy már csak a múltban, az emlékekben él az állomás. Talán a falu is... ?
|
|
Ferihegy
Flirt IX., 2015.02.21 11:59.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak 8 éve adták át és úgy néz ki,mint Zugló vagy Újpest. Nagyon le amortizált,pedig lehetne rá jobban odafigyelni,mint pl. Vasútmúzeum. Vasútmúzeumot 2008-ban adták át és ránézésre olyan,mint ha 1 vagy 2 éve lenne,igaz kisebb az utas forgalma,de nem hiszem,hogy Ferihehyen nem tudnak egy bizt. őrt vagy egy kamerát kirakni. Éjszakára még több kamerát,amit központból figyelnek!
|
|
Újpest
Flirt IX., 2015.02.21 09:00.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Légyszi aki tud küldjön képet az épülő megállóról! E-mail:arpicur6@gmail.com
|
|
Őrhegy forgalmi kitérő
Flirt IX., 2015.02.21 08:52.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kösz az infot!
|
|
Klotildliget
Flirt IX., 2015.02.21 08:12.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem a felújitás során nagyon ronda lett a megálló. Régen sokkal szebb volt ez az aranyos kis megállócska a szép kis boltíves terméskő alagúttal. Most pedig,egy ocsmány beton cső van a helyén egy beton dzsungellel és a peron tetőről, meg a szürke korlátokról már ne is beszéljünk.
|
|
Olaszfalu
Flirt IX., 2015.02.20 21:32.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép lehetett fény korában. De nem hiszem,hogy a mostaninál nagyobb lehetett az utas forgalma :)
|
|
Karasjeszenő
capras Dávid, 2015.02.20 12:57.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Második és harmadik katonai egybevetve: http://mapire.eu/hu/synchron/?zoom=14&lat=44.93212&lon=21.32248&ll=secondsurvey&rl=hkf_25e Wikimapia: http://wikimapia.org/#lang=hu&lat=44.939742&lon=21.323776&z=16&m=b
1898-as említés nyomvonal-helyesbítésről: http://archive.org/stream/geschichtedereis11aust#page/382/mode/2up
|
|
Vásárosnamény
ROCOman, 2015.02.20 08:52.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kossuth rádió reggeli hírmagazinjában ma reggel elhangzottak szerint a svájci tulajdonos újraindítja a termelést az INTERSPAN gyárban. Ennek minden bizonnyal lesz hatása a vonal teherforgalmára is.
|
|
Őrhegy forgalmi kitérő
Harpi, 2015.02.20 08:41.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azért forgalmi kitérő,mert nincs utasforgalma!Ha lenne nem így neveznék.
|
|
Óbuda
Flirt IX., 2015.02.20 08:09.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudnátok friss képeket küldeni az új Aquincumi megállóról?
|
|
Óbuda
Flirt IX., 2015.02.20 08:04.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Júni 16-tól "állítólag" (a MÁV szerint) már közlekedni fog a vonat Bp.-től E.gom-ig.
|
|
Aranyvölgy
Flirt IX., 2015.02.20 07:59.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A BKK azt akarja,hogy 2016-ban idáig kivezetik az 1-es villamost :/
|
|
Őrhegy forgalmi kitérő
Flirt IX., 2015.02.20 07:51.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nem is megálló!
Csak egy dupla vágányos szakasz a piliscsabai alagút és Szabadságliget között.
|
|
Kisújszállás
QQriQ, 2015.02.17 00:07.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Magyarul az "akadálymentesített" peron az utasok 99%-ának simán akadály. Eddig 30 cm-t kellett lépni a vonatra felszálláshoz, most 2*3 métert lépcsőzni.
|
|
Budapest-Déli
Balazs177, 2015.02.16 14:02.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A film elején látható az átépítés előtti pályaudvar,és egy különleges felvétel a fordítókorongon forduló gőzmozdony tetejéről filmezve:https://www.youtube.com/watch?v=SWV649FD3eY
|
|
Budapest-Déli
ROCOman, 2015.02.16 11:54.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Így igaz. Töröltem is legott. Köszönjük az észrevételt.
|
|
Dunakeszi alsó
ymel, 2015.02.16 09:08.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csilla, az nem a budapesti vonat, hiszen Szob felől érkezik :)
|
|
Budapest-Déli
optimus, 2015.02.16 08:23.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A legutolsó most feltöltött régi kép(romos ig.épület) már fel van töltve az oldalra!
|
|
Kisújszállás
gyupapa, 2015.02.16 07:09.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás rekonstrukció 95%-ban elkészült. Igen impozáns látványt nyújt az új peron, melyről a leszállást követően csak az aluljárón át közelíthető meg a főépület , az utca és a buszmegállók. Az aluljárók a peron Szolnok felé eső végén vannak. A mozgássérültek részére liftek állnak rendelkezésre, az aluljáróba és onnan fel a felszínre való akadálymentes közlekedésre. Gratulálok, szép munka! Köszönjük.
|
|