Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 158 ] [ 159 ] [ 160 ] [ 161 ] [ 162 ] [ 163 ] [ 164 ] [ 165 ] [ 166 ] ...   Utolsó Következő

Papkeszi    Mopat, 2015.01.25 16:32.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdvözletem!
Friss hírek:
http://iho.hu/hir/duborog-a-27-es-vonal-150116
Azaz a papkeszi állomáson ismét van élet, tehervonatok járnak rendszeresen a gyártelepi iparvágány kiszolgálása céljából. A linken galériát is látunk, pl. zöld Bobo tehervonattal az állomáson...
Sós János
 
Győr-Dunapart    Colos, 2015.01.24 20:39.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.facebook.com/regigyor/photos/a.221884171158527.71640.221660581180886/221890537824557/?type=3&theater

https://www.facebook.com/regigyor/photos/a.450598088287133.117601.221660581180886/351772591503017/?type=3&theater
 
Váckisújfalu    interpici400, 2015.01.24 18:36.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
atidas!
Lehet, hogy a pesti kerülővel szemben meg lehet spórolni egy órát, a vonathoz képest viszont plusz 1 óra, mivel a 40 perces menetidő busszal 60 perc, és így Vácon csak az 1 órával későbbi pókot lehet elérni, visszafelé pedig az eggyel korábbihoz kell érkezni. Én is rengeteget jártam Hatvanból a Börzsönybe túrázni azelőtt, így viszont -2 órával nem lehet értelmes túrát szervezni. :(
 
Gerje    Tastam, 2015.01.24 15:48.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1920-as évtized elején többször is felmerült az ötlet, hogy Gerje állomást át kellene nevezni Cegléd-alsóra. Az indoklás szerint ezzel "Cegléd nagyságát publikálnánk", mint tette azt Kecskemét a maga alsó pályaudvarával. Hogy a gondolattal akár a hév-nél, akár a városházán komolyan foglalkoztak volna, nincs tudomásom.
 
Sellye    papirbakter, 2015.01.24 14:54.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Saját készítésű makettem. M1:87, anyaga: papír, fakarton
 
Csemő    Tastam, 2015.01.23 18:13.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, a 26159-es sz. hozzászólás írójának igaza van. Nem könnyű úgy rekonstruálni a múltat, amíg nem ismerjük és csupán logikus(nak vélt) gondolkodás útján próbálunk rájönni, mi hogyan is volt. Jelen esetben az okozta a félreértést, hogy azt gondoltuk, Csemő állomás felvételi épülete az azonos nevű település központjától néhány száz méterre ma is áll. A valóság azonban más: azt, a vonal megnyitásakor tényleg Csemőnek elnevezett állomást az 1950-es évek eleje táján átkeresztelték Felsőcsemőnek és ez úgy maradt a vasút bezárásáig. Az egykori Végh-telep, a későbbi Csemő állomás attól mintegy 2 km-rel keletre kinn volt a "prérin", közel ahhoz a ponthoz, ahol a vasútvonal nagy ívben a keleti irányból északnak kanyarodott. Épületei már nem állnak, azonban az általam ismert egyetlen fényképfelvétel, amelyen a neve is olvasható, egyértelműen nem azt a házat ábrázolja, amelyet sokáig Csemő állomásnak gondoltunk. A fentieket egy idős helybeli megerősítette, de igazolja a következő visszaemlékezés is: "A megálló rakodóhely után volt a vasútvonal mellett egy homokdomb, Gyurkadomb volt a neve, de erre már csak azok a Csemő környéki volt gyermekek emlékeznek, akik gyermekkorukban télen, nyáron arra jártak és boldogan hancúroztak a domb körül. A domb egy részét elhordták, a megmaradt részre geodéziai (háromszögelési) pontot helyeztek."
Értelemszerűen ezen oldal hozzászólásai (ez és a 26159-es kivételével) és képei Felsőcsemő állomás anyagához tartoznak.
A fenti okfejtés így elmondva alighanem zavaros, de talán az állomás - és a falu - története megvilágosítja. Az állomásnak eredetileg a Sashalom nevet szánták - az engedélyokiratban is így szerepel -, ami a közeli, a környékbeliek által inkább Gyurkadombként ismert kiemelkedésre utal. A Végh-telep elnevezésről nem sokkal a vonal megnyitása előtt, valószínűleg az 1909. május 12-iki pótbejáráson született döntés (Végh Sándor birtokos a vasút egyik legnagyobb támogatója volt). Amikor 1951-ben megkezdődött Csemő község létrehozása, a majdani település belterületét a Gyurkadomb déli oldalánál, a mai falutól 1,5-2 km-re keletre jelölték ki, itt épült fel a tanácsháza is. Nyilvánvalóan ez volt az indoka, hogy Véghtelep állomás neve Csemőre változzon, ugyanakkor a régi Csemő megálló-rakodóból Felsőcsemő lett. Csakhogy a terület a közúthálózattól messze esett, így még ugyanazon évtized végén új faluközpontot alakítottak ki Felsőcsemő állomás közelében, ahol minden szükséges feltétel (vasút, autóbusz, vegyesbolt, posta) adott volt. Addigra a lakosság már megszokta az állomások, megállók új neveit, vélhetően ezért nem akarták őket újra átnevezni.
 
Budapest-Vizafogó    Capras Dávid, 2015.01.23 16:42.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dagály utcánál volt útátjáró http://iho.hu/hir/indul-a-bakterhaz-130123 és felsővezeték is szerintem: http://wikimapia.org/28235063/hu/Árpád-Sztálin-híd-–-Vizafogó-bejárat-összekötő-vágányának-helye

Sőt, jól ugrott be: a Duna felé nézünk, és a kép bal szélén a Dagály utca 12. https://goo.gl/maps/zgmGL

A kép forrása: http://www.fortepan.hu/?q=41176&img=25693 Angyalföldi Helytörténeti Gyűjtemény

Langelaci Fb-albumához tartozó leírás és linkgyűjtemény: http://langelaszlo.blog.hu/2013/12/16/egy_majdnem_eltunt_vasutvonal_maradvanyai_2013-ban_angyalfold
Ihó-cikk a témában: http://iho.hu/hir/indul-a-bakterhaz-130123
 
Budaörs    vmarczi, 2015.01.23 15:27.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Neonfeliratot sajnos a lemálló vakolatdarabok szétzúzták, volt ígéret a javításra, de egyenlőre nem valósult meg. Egyébként a neonfelirat a Budaörsi dr. Luntz Ottokár Kertészek és Kertbarátok Egyesülete támogatásával készült, akik ezen kívül még rengeteget tettek az állomásért, lásd. az épület és a kisraktár közötti virágágyás, viacolor kövek, ívókút felújítása, amit rendszeresen gondoznak is.

A kettő kültéri szobor pedig az állomás aranykezű tolatásvezetőjének műalkotásai. A Magyaricum, illetve a kopjafa, amit a vonatdobálás áldozataként elhunyt kisfiú emlékére készített.
A régi raktárépület oldalán, -a tüzép felé vezető út felől- pedig megtalálható a Barackos Madonna-eozinmázas dombormű alkotás.
 
Gacsály    Szilágyi Antal, 2015.01.23 15:14.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm Kővári Balázsnak, hogy feltöltötte az un."rendszerváltás,elvtársváltás" után szétrombolt vasútállomásról a fényképet! A szomszéd faluból Császlóból gyakran kísértem ki az édesapámat a vonathoz. 1959-1970 között hetente,kéthetente tette meg az utat Gacsály és Budapest között.Az erőszakos termelőszövetkezet alakítás miatt, minden termőföldjétől és termelési eszközeitől megfosztott emberekkel együtt nem akartak a magyar kolhozokban dolgozni, vállalták az utazással járó nehézségeket a "feketevonaton " való utazást, családjukat elhagyva Ők is a kommunizmus áldozatai voltak.
 
Komló-Teher    magyarnaba, 2015.01.21 07:59.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A világháló nem felejt!

https://web.archive.org/web/20050206221709/http://komloiiparipark.hu/kepek.html

A képek rákattintva nagyíthatóak is.
 
Szalonna    husonyiczagabor, 2015.01.20 20:59.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szalonnai állomásra,annak személyzetére vonatkozó korabeli dokumentumokat,fotókat keresek.Aki rendelkezik ilyenekkel megköszönöm a segítségét.Kimondottan keresek Kaáli János állomásfőnök életútjára vonatkozó adatokat.
 
Szeged-Rókus    Edit, 2015.01.20 16:21.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A nagypapám volt az állomásfőnök a Rókusi Állomáson,akkoriban az nagyon komoly pozíció volt!
 
Komló-Teher    Ashmelia, 2015.01.19 19:16.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megadott link (http://www.komloiiparipark.hu/galeria.html) 404-et ad. :(
 
Vinye    siofok35, 2015.01.18 13:25.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fotó az épületről:

Foto: Kozma Endre, Bakonyvasút FB oldal

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10940552_1062673847091344_5347684951378205791_n.jpg?oh=b7d79e9cbfb0e45206a12d2c2c536cec&oe=5523A951&__gda__=1428369000_0e4100f0d57ab4d5c5362e78cf59a62d
 
Tura    ROCOman, 2015.01.13 18:25.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
P+R parkoló épült az állomáson.
 
Váckisújfalu    26vizsla, 2015.01.12 15:14.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás épülete áll még ugyan, de siralmas az állapota. Jó lenne, ha tudna valaki elfogadható magyarázatot adni, kinek jó ez így? MÁV, vagy a helyi Önkormányzat talán megpróbálhatná, bár a helyi vezetést egyáltalán nem érdekli. Ami régi és nem hoz hasznot neki, az pusztuljon. Így jár a régi Művelődési Ház is, ez is a MÁV fennhatósága alá tartozik, bár önkormányzati területen helyezkedik el.
 
Selyp    Tastam, 2015.01.10 16:29.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A nyári időszakban az állomás igen hangulatos. A felvétel 1989. május 10-én készült.
 
Kőszeg    Gashpy, 2015.01.09 22:20.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A téglagyári rakodóponkon lévő téglák valóban a gyár termékei, azonban ezek csak félkész termékek, mert ezek a mellette lévő gerendagyár számára készült papucsok.
A téglagyár már nagyon régóta nem használja szállításra a vágányt és a rakodót.
 
Érd felső    Lepesi ZL, 2015.01.09 13:41.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ismertem azt a pécsi vezért (nevére nem emlékszem), aki a vonatot vitte - Nurmival (424) - sajnos a szolgálatainak teljes ideje alatt összesen 11 halálos gázolása volt! :-(
 
Érd felső    magyarnaba, 2015.01.09 08:59.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1967. szeptember 15-én a Budapest felől érkező személyvonat leszálló utasai türelmetlenségükben felemelték az állomás sorompóját, hogy hamarabb átjuthassanak a lezárt átjárón. A sínekre lépők nem láthatták, hogy a budapesti személyvonat takarásában már érkezik a Pécsről Budapestre tartó személyvonat. A szabálytalanul sínekre lépők közül a vonat öt embert gázolt el, közülük négyen a helyszínen szörnyethaltak, egy személyt pedig súlyos sérülésekkel szállítottak kórházba.

Délmagyarország, 1967. szeptember 16.
 
Szeged-Rendező    magyarnaba, 2015.01.08 22:26.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Halálos szerencsétlenség a rendező-pályaudvaron

"A szerencsétlenséget 12 óra után néhány perccel fedezték föl. A rendező-pályaudvaz úgynevezett mérlegvágányán tolató tehervonat mozdonyvezetőjének föltünt, hogy a vagonok összekapcsolására kirendelt Kanalas András nem adja sípjelzéseit. Megállítőtta a szerelvényt és utánnanézett, hogy mi az oka a fékező hallgatásának. Rövid vizsgálódás után borzalmas fölfedezésre bukkant. Kanalas Andrást vértócsa közepén találta meg a vágány mentén. A szerencsétlen fiatalember melle és háta össze volt lapítva, hátán még látszott az ütközőtányér kerek nyoma, bizonyságául annak, hogy az ütközők közé került és ez okozta halálát. (...) A rendőri és orvosi vizsgálat megállapította, hogy a balesetet Kanalas András vigyázatlansága okozta."

Délmagyarország; 1939-05-21, p10
 
Apátfalva    magyarnaba, 2015.01.08 22:14.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1926. szeptember 8-án két súlyos baleset is történt az állomáson. Egy tolató tehervonatról a tolatószemélyzet figyelmeztetésül rákiáltott egy sínek között baktató asszonyra. Az asszony a kiáltástól megzavarodva arébb ugrott, így pont a tehervonat elé érkezett, amely elházolta őt. Az asszony azon nyomban szörnyethalt. Néhány órával később egy rakodómunkás fejére csapták rá kollégái egy tehervagon ajtaját, a szerencsétlenül járt munkást eszméletlen állapotban vitték kórházba. Délmagyarország; 1926-09-08; p9.
 
Pilisjászfalu    Tastam, 2015.01.08 16:23.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló abban az időszakban, amikor a vonalon még "igazi" vonatok közlekedtek (1987).
 
Csempeszkopács    Pacee, 2015.01.08 12:48.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv! Találtam egy érdekes cikket az állomásról és a vonalról: http://szombathelyi7.hu/hirportal/kultura/5552-nyolc-evtizedig-szolgalta-a-videket
 
Nagykanizsa    faba, 2015.01.06 17:43.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagykanizsa határában:
http://holmi.nagykar.hu/irasok/4664/1.html
 
Nyírkarász    faba, 2015.01.06 17:17.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.nyirkarasz.hu/hirek/ki-tud-tobbet-a-nyirkaraszi-vasutrol
 
Szombathely    kugi, 2015.01.06 14:39.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Déli Vasút menetrendje 1868-ból: http://kugi.blog.hu/2012/03/05/81_vasuti_menetrend_1868-ban
 
Érd    Tastam, 2015.01.05 16:00.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érd állomás tehervonattal 1986 telén.
 
Vésztő    mazsoqq, 2015.01.04 18:36.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Régebben kérdezte valaki a kisvasúti megállókat. Nemrég sikerült szerezni menetrendet, 1959/60-as.
 
Tatabánya    ROCOman, 2015.01.03 19:03.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az autóbuszokat gyorsabban el lehet érni a peronokról jövet ha nem a Vértes Centeren keresztül mész. Magyarán ennek a kapcsolatnak semmi értelme. Azt a piacnak nevezett szarkupacot pedig fel kell számolni ott, s máshová telepíteni! A gyalogos felüljárót meg kell hosszabbítani a Dózsakert felé ahogy ez már évtizedek óta tervbe van véve...

http://www.infotatabanya.hu/hir_olvas/permalink:mi-lesz-veled-vasutallomas-2013-03-23-100000/
 
Előző Első    ... [ 158 ] [ 159 ] [ 160 ] [ 161 ] [ 162 ] [ 163 ] [ 164 ] [ 165 ] [ 166 ] ...   Utolsó Következő