Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 160 ] [ 161 ] [ 162 ] [ 163 ] [ 164 ] [ 165 ] [ 166 ] [ 167 ] [ 168 ] ...   Utolsó Következő

Komló    Tucsii1995, 2014.12.22 09:24.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kár azért, hogy csak két vonatpár közlekedik ezen a vonalon, lehetne kicsit több is, olvastam valahol, hogy ismét szóba került a vonal bezárása. Az biztos, hogy a vonat a legtempósabb eljutási lehetőség Komlóra Dombóvár, illetve Sásd irányából a magas pályasebesség miatt. Azt viszont nagyon sajnálom, hogy soha nem láthattam még errefelé ablakos vonatot...
 
Mezőkeresztes-Mezőnyárád    husonyiczagabor, 2014.12.21 21:19.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hozzászólásával gyarapodott a Magyarország vasútállomásait ért légitámadások jegyzéke,érdeklődve olvastam a történetet.köszönöm.
 
Lacu    marczy, 2014.12.21 17:39.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sok ilyen állomás van, melynél felmerül a kérdés, azonos-e valamely korabeli menetrend egy bizonyos állomásával vagy sem.
Az 1941. nyári menetrendben Körösfeketetó kitérő néven szerepel, viszont kilométerszám nincs mellette, kérdés tehát, azonos-e a két állomás.
Több állomást át is neveztek a magyar érán belül is, akár többször, ezek mindegyikét célszerű feltüntetni.
 
Lendva    Tastam, 2014.12.21 15:47.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Huszonhárom esztendő után az első menetrend szerinti személyszállító vonat a lendvai állomáson 2014. december 20-án.
 
Szilágysomlyó régi    VT22, 2014.12.19 16:22.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szép találat!
 
Városligeti elágazás    Adani, 2014.12.19 10:14.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A közös megálló és átszállópont nem pont itt lesz, kicsit odébb felüljárónál Hungária körútnál, át lehet majd szállni az M1-re, ill. a Mexikóin a villamosokra meg a buszokra.
 
Mezőkeresztes-Mezőnyárád    Kelecsényi Zoltánné, 2014.12.18 19:48.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1944.10.23.-án egy légitámadás alatt, a forgalmi irodában születtem meg. Egy német sebesültszállító szerelvényt bombáztak, és édesanyámat, meg engem egy német belgyógyász orvos látott el. Édesapám pályamesterként egy vonali pályamesteriszakasszalszintén a légitámadást végig élte.
 
Tompapuszta    joci, 2014.12.18 18:15.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt nőttem fel, kár a településért ,nagyon jó kis hely volt most csak egy pár ház van , az emberiség mindent le pusztított, szép lassan a természet vissza veszi ami anno az övé volt!!!
 
Tiszakécske    KériPetya, 2014.12.17 22:31.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2014. október 21.-én még megvolt a raktár. A rajta látható "Woods" graffitit pedig még olyan 1995 környékén le is rajzoltam, mert tetszett... az említett napon raktár is, graffiti is megvolt - utóbbi tehát minimum 15 éve.
 
Kecskéscsárda    Lipák István, 2014.12.17 22:18.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emlékszem a szomorú balesetre 1971 októberében. Abonyban voltam fszt. és akkor még sorompókezelők kezelték a nyíltvonali sorompókat. Egy hosszú csörgéssel köröztünk a nyíltvonali sorompókezelők felé ha vonatot küldtünk Cegléd felé és persze kerestük a sorompókezelőket, akik pft-s létszámban voltak. 2-es, 3-as, 4-es - ez volt Kecskéscsárda aki pénztárt is kezelt - 5-ös a Kaszáló, 6-os a Kőrösi út, és 7-es a Karai úti sorompó. Reggel történt a tragédia a nyitva felejtett sorompó miatt... az épület felét a roncsok lerombolták, a sorompókezelő meghalt. A naplóját is sérülten találták meg bejegyzésével, melyben szerepelt a bekörözött vonat!!! Tudnék mesélni.
Az egykori épület a képen már cserjékkel benőtt helyen volt a jobb vágány közelében. Cegléd felől az útátjáró, mellette a tekerőszerkezet, majd az épület szolgálati része és mellette egy ablakkal a várótermi rész.
Érdekes és talán sokan nem tudják; ez a sorompókezelő kezelt egy távoli sorompót is őrhelyéről ami kb 7-800 m-re Abony felé bolt, az akkori Kecskéscsárdai Állami Gazdaság mezőgazdasági földútjának sorompóját. Ezt a sorompót - kényelmi okból - sötétedéstől napkeltéig legtöbbször nem kezelték. Egyszer gyermekkoromban aratás idején szekérrel már késő este sokáig vártunk a lecsukott sorompónál, mikor apukám a sorompó láncát meghúzta vagy rángatta... lényeg, hogy észrevette a sorompókezelő és vonatmentes időben felnyitotta a sorompót.
 
Murony    Bzmot302, 2014.12.17 19:41.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átadták Gyoma és Murony között a felújított pályát:http://gerzsoltrain.com/?p=3890#more-3890

Most már csak modern gépek kellenek a a modern pályára mert ennek így nincs nagyon sok értelme.
 
Városligeti elágazás    raps, 2014.12.17 13:48.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori Városliget megálló rekonstruált állomásépületét, a Közlekedési Múzeumban találhatjuk meg.
 
Szilágysomlyó régi    ROCOman, 2014.12.17 09:50.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A korabeli helyszínrajz alapján valóban irányt váltottak a vonatok. (Forrás: Magyar vasúti építkezések Erdélyben)
 
Városligeti elágazás    exxa, 2014.12.16 23:56.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Akarnak majd itt rendes megállót, hogy át lehessen szállni 2/70/71 felé a 100a felől és viszont. 2020ig ...
 
Szilágysomlyó régi    Capras Dávid, 2014.12.16 14:38.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Minden bizonnyal Szilágysomlyó régi állomásépületét látjuk a Strada Gării végén: http://goo.gl/maps/ZV6Yd (itt egykor irányváltással közlekedtek a vonatok)
 
Tiszakécske    ROCOman, 2014.12.15 14:04.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy internetes fórumbejegyzés szerint a raktárépületet elbontották.
 
Fehérvárcsurgó    konrad33, 2014.12.14 11:26.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A településen található a Károlyi-kastély.
 
Bicske alsó    konrad33, 2014.12.14 11:15.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szalagkorlát 1999 decemberében készült.
 
Kecskemét-Máriaváros    aXe, 2014.12.14 00:15.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A rakodó épületét raktárként bérlik. A szemközti épület a sportcsarnok.
 
Öregtanyák    Tastam, 2014.12.13 17:25.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló nevével először az 1910. október 1-jén életbe léptetett menetrendben találkozhatunk, azonban azt a részvénytársaság augusztus 15-étől érényes díjszabás állomásfelsorolása már tartalmazta. Akkor a neve B. Tóth telep volt, ami a közigazgatási bizottság jóváhagyásával 1911. szeptember 3-án Unghváry telepre változott.
 
Badacsonylábdihegy    Virág István, 2014.12.13 01:07.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008 októberében részt vettem egy három napos "vulkántúrán". A kirándulás Badacsony, Szigliget és Szent György-hegy ún. vulkáni tanúhegyeit érintette. Eközben készült a felvétel Badacsonylábdihegy vasútállomásáról, háttérben a Badacsony tönkjével.
 
Balladűlő    Tastam, 2014.12.09 18:42.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megépített, de üzembe még nem helyezett megállónak az eredeti terv szerint Balladűlő lett volna a neve, a megnyitását kérő beadványokban is minden esetben így említik. 1910 januárjában a városi építész mégis a Kistelek nevet javasolta, ami azért érdekes, mert a vonal azon a szakaszon a Majoros határrész nyugati szélénél húzódik, s Kistelek azon túl Nagykőrös irányába, a vasúttol 2-3 km-re terül el.
 
Szil-Sopronnémeti    VT22, 2014.12.09 10:48.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szépen halad a munkával a Gysev! A jobb oldalt látható két vágány is új. Arrébb helyezték őket hogy elférjen a peron, vagy ugyanakkora peron épült mint az előző?
 
Tápiógyörgye    Tastam, 2014.12.08 16:22.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Ceglédi Újság 1910. július 17-iki számában olvastam: "Nagy Zoltán tápiógyörgyei állomásfőnök f. hó 14-én Szolnokon az állomás épület egyik félreeső helyén forgópisztolyával a szájába lőtt; azonnal meghalt. Tettét pillanatnyi elmezavarában követte el.
 
Szil-Sopronnémeti    Sanya, 2014.12.08 15:58.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új utasperon épült.
 
Pelsőc    husonyiczagabor, 2014.12.07 21:25.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a kárpátaljai állomások felvételére küldött válaszokat.
 
Körösújfalu    Adani, 2014.12.07 15:59.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Körösújfaluig még lenne is forgalom, addig 2007-ben is utaztak vele, szóló Bz elég lenne mondjuk, de az nem járna alacsony kihasználtsággal.

Újranyitni max. akkor fogják, ha Nagyváradig lehet majd járni rajta, de hát az se most lesz, tervek vannak meg 100 milliókért tanulmányok rá, a papír mindent elbír a pályára egy fillért sem költenek, de tervezésre vagyonokat.
 
Katonatelep    Tastam, 2014.12.07 11:33.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1913. július 18-án súlyos baleset történt Katonatelep állomáson, a szerencsétlenségről így számolt be a Cegléd c. újság két nappal később megjelent számában:
"Összeütközött tehervonatok. Pénteken a katonatelepi állomáson 2 tehervonat összeütközött. Ugyanis a Nagykőrös felől jövő tehervonat nem vette észre a szemafor tilos jelzését és teljes sebességgel robogott be az állomásra. Az ott veszteglő tehervonat vezetője látva a veszedelmet, ellengőzt adott, de az már késő volt, az összeütközés nagy erővel megtörtént. Szerencsére emberéletben kár nem esett, de az államvasutak kára százezerre rúg."
 
Pécs-Külváros    Tádé, 2014.12.07 08:12.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
753 604-8 Pécs-Külvároson
 
Pelsőc    VT22, 2014.12.07 00:40.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kárpátaljai állomások még nem lettek feldolgozva, ezért még nem szerepelnek az oldalon.
 
Előző Első    ... [ 160 ] [ 161 ] [ 162 ] [ 163 ] [ 164 ] [ 165 ] [ 166 ] [ 167 ] [ 168 ] ...   Utolsó Következő