Tatabánya
ROCOman, 2015.01.03 19:03.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az autóbuszokat gyorsabban el lehet érni a peronokról jövet ha nem a Vértes Centeren keresztül mész. Magyarán ennek a kapcsolatnak semmi értelme. Azt a piacnak nevezett szarkupacot pedig fel kell számolni ott, s máshová telepíteni! A gyalogos felüljárót meg kell hosszabbítani a Dózsakert felé ahogy ez már évtizedek óta tervbe van véve...
http://www.infotatabanya.hu/hir_olvas/permalink:mi-lesz-veled-vasutallomas-2013-03-23-100000/
|
|
Stájerlakanina
ROCOman, 2015.01.03 14:47.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás vágányhálózati rajza egykor. Forrás: http://hetiujszo.ro
|
|
|
Torony
petroszjan, 2015.01.03 13:08.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület ma már nincs meg, a megadott koordinátától jobbra lévő kétemeletes ház épült a helyére. A fotózott épület valamilyen állomási épület volt, de a helyiek elmondása szerint nem az állomásépület. A Hóvirág és a Liliom utca találkozásánál még megvan az a töltés, amin tolták fel a lignites csilléket és borították be a vasúti kocsikba a bányászott ércet.
|
|
Tiszaug
KATALIN, 2015.01.02 12:35.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Barátaim! Elszomorodva néztem a képeket a lepusztult állomásokról, hiszen Tiszaugon töltöttem a gyermek koromat és nagyon az érzelmi kötődésem ehhez a területhez. Látom, hogy az állomás épülete talán megmenekült az enyészettől és valaki bizonyára megvette és felújította. Tud-e valaki valamit az ott lévő 4 db szolgálati lakásról, hogy azoknak mi lett a sorsa. Válaszukat/válaszotokat tisztelettel várva: Pető Katalin
|
|
Balotaszállás
faba, 2015.01.02 10:21.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data//telepulesek_ertekei/balotaszallas/balotatol_balotaszallasig/pages/003_balota_16_20_szazadban.htm
archív képek
|
|
Laslovo-Korođ
QQriQ, 2015.01.01 17:30.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás magyar neve Szentlászló-Kórógy lenne, mivel a két, magyar lakosságú településnek ez a neve.
|
|
Pinkafő
Central, 2015.01.01 16:06.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Friedberg állomásnál kiágazó Pinkafő-Felsőőr-Rohonc-(egykor)Szombathely vasútvonal vonatból fotózva. A vasútvonal Friedberg-Pinkafő szakaszát 1925. november 25-én adták át a forgalomnak.Ezzel az addig csak Magyarország felől elérhető vasútvonalat bekötötték a Wiener Neustadt-Fehring közötti vasútvonalba,ezzel közvetlenül az Osztrák vasúthálózatba.
|
|
|
Pécs-Külváros
Tádé, 2014.12.31 14:58.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...És elindult tartályvonatával.
|
|
|
Tiszafüred
fizolt, 2014.12.31 12:26.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson négy vonatfogadó vágány található, átmenő fővágány a második (Kunmadaras és Egyek felé), Füzesabony felől a vonatok egyenesbe a harmadik vágányra érkeznek. Az első és a hatodik vágány rakodóvágány, utóbbi csak a felvételi épület közelében ágazik ki az ötödik vágányból, az Egyek felőli oldalon csonkavágányban végződik. Az állomáson váltózárkulcs-azonosító jelzőberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, Poroszló és Egyek felől nem biztosított alak, Kunmadaras felől nem biztosított fény bejárati jelzőkkel, amiket az állomás két végén lévő váltókezelői őrhelyekről kezelnek. Az Egyek felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval, a Poroszló és Kunmadaras felőli oldalon teljes csapórudas, szakállas sorompóval biztosított útátjáró található. A Kunmadaras felé vezető vágány mellett kijárati irányú sorompófedező fényjelző biztosítja a bejárati jelző közelében üzemelő fénysorompót. Érdekesség, hogy Kunmadaras felől csak a második vágányra lehet bejárni. Az 1-es őrhely a Kunmadaras és Poroszló felé szétágazó vágányok között helyezkedik el. Az állomáson a forgalmi szolgálattevőn kívül két váltókezelő és egy pénztáros teljesít szolgálatot.
|
|
Pécs-Külváros
Tádé, 2014.12.31 11:24.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
480-019 várja a "szabad utat" Pécs felé
|
|
|
Egyek
fizolt, 2014.12.31 01:24.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson kettő vonatfogadó vágány található, amelyek meglehetősen hosszúak, több mint 800 méteresek. Az átmenő fővágány a harmadik vágány, a rakodóvágány az első, ez a Tiszafüred felőli oldalon a felvételi épület közelében ágazik ki a második vágányból. Az állomáson váltózárkulcs-azonosító jelzőberendezés üzemel helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, nem biztosított alak bejárati jelzőkkel, amiket az állomás két végén található váltókezelői őrhelyekről kezelnek. A Tiszafüred felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró található. A jelenlegi menetrendben itt áll félre éjszakára egy személyvonat szerelvénye. Az állomáson a pénztárt is kezelő forgalmi szolgálattevőn kívül egy váltókezelő teljesít szolgálatot.
|
|
Parndorf Ort
Central, 2014.12.30 20:13.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kis érdekesség.
|
|
|
Nick-Rábahíd
doczi51, 2014.12.30 19:31.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2014.augusztus 01. -től határozatlan időre a RÁBA-Műgát és Térségéért Egyesület bérbe vette a Nick-Rábahid volt GYSEV megállónál lévő felújítást igénylő, és szép környezetben lévő volt vasúti őrházát, melyből néhány év múlva egy emlékhelyet szeretnénk kialakítani.Ehhez a munkához sok-sok fotóra, emléktárgyra lesz szükségünk, ezért fordulunk most a nyilvánossághoz! Minden segítséget előre is megköszönjük. Tel:30/204-8397 Üdvözlettel.: Dóczi Attila elnök
|
|
Pécs-Külváros
Tádé, 2014.12.30 07:39.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy régebbi fotó. 235-ös jött menteni a 285-öst. A dátum:2014 10.15.
|
|
|
Pécs-Külváros
Tádé, 2014.12.30 06:57.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 235-ös tartályvonatával halad Bánya felé
|
|
|
Nagyatád-Bodvica
alexejevics, 2014.12.27 11:28.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyébként miért is nem gurul ki idáig a személyvonat?
|
|
Sérc
Balazs177, 2014.12.26 19:57.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás 1967-ben és ma.Forrás:http://media05.regionaut.meinbezirk.at/2013/08/06/4816606_web.jpg?1375796495
|
|
|
Lókút
tenkzoli, 2014.12.25 21:02.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aszfalton 17 km földúton 5km. Édesapám fiatalon, amíg veszprémben dolgozott, mindennap gyalog járt át az állomásra 40 fokba és hasigérő hóba is.
|
|
Rajka
Balazs177, 2014.12.25 20:50.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Magyar-Osztrák-Csehszlovák hármashatár megállapítása:http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=print&sid=3138
|
|
Csengele
Molnár Mihály, 2014.12.25 13:23.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Puszta-Csengele vasúti megállót 1883-ban létesítették. Az állomás épületét 1910. május 1-jén nyitották meg, ekkortól a puszta elnevezést elhagyták a Csengele név elől. 2009. október 1-jétől megszűnt a jegyárusítás és a forgalmista beosztás, csak a leszűkített várótermet hagyták meg az utazóközönségnek.
|
|
Alsóméntelek
ROCOman, 2014.12.24 14:23.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://img.index.hu/imgfrm/9/4/1/1/IMG_0012549411.jpg
|
|
|
Balassagyarmat
bvs, 2014.12.23 21:59.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vácról érkezett 2014.03.22-én
|
|
|
Bárányfok
Petrás Bence, 2014.12.23 21:57.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bárányfok mozdonyszíne, kilátó kocsik társaságában 1990 augusztusában. Részlet a Kerekek és lépések című sorozatból. Forrás: http://nava.hu/id/314678/
|
|
|
Galgagyörk
bvs, 2014.12.23 21:50.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Galgagyörk 2014.03.22-én vonatról fotózva
|
|
|
Iklad-Domony
bvs, 2014.12.23 21:48.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vonatról fotózva 2014.03.22.
|
|
|
Kónya
bvs, 2014.12.23 20:10.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kónya 2013.10.31-én
|
|
|
Lendva
QQriQ, 2014.12.22 13:57.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
További képek az első vonatról: http://lendavainfo.com/hupo-vlaka-pospremili-z-bucnim-aplavzom/#.VJVrI14CRs
|
|
Nyársapát
Tastam, 2014.12.22 12:57.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Czeglédi Újság 1917. december 9-iki híradása: "Nyársapáton f. hó 1-én este 9 órakor a Szeged felől jövő 717. sz. személyvonat összeütközött az ott tolató 770. sz. tehervonattal. 3 ember meghalt, többen könnyebb sérülést szenvedtek. ... Az első segítséget a Czegléd állomásról kiküldött mentővonat nyújtotta. A forgalom éjjeli 3 órára helyre állott."
|
|
Komló
fizolt, 2014.12.22 10:07.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A napi két vonatpár motorkocsija pedig közel kilenc órát áll Sásd állomáson, kétfős személyzettel, elfoglalva egy vonatfogadó vágányt Csak szándék kérdése lenne, hogy több vonat közlekedjen, 5-6 pár vonattal már egész versenyképes menetrendet lehetne csinálni.
|
|
Komló
Tucsii1995, 2014.12.22 09:24.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kár azért, hogy csak két vonatpár közlekedik ezen a vonalon, lehetne kicsit több is, olvastam valahol, hogy ismét szóba került a vonal bezárása. Az biztos, hogy a vonat a legtempósabb eljutási lehetőség Komlóra Dombóvár, illetve Sásd irányából a magas pályasebesség miatt. Azt viszont nagyon sajnálom, hogy soha nem láthattam még errefelé ablakos vonatot...
|
|