Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 162 ] [ 163 ] [ 164 ] [ 165 ] [ 166 ] [ 167 ] [ 168 ] [ 169 ] [ 170 ] ...   Utolsó Következő

Balatonszemes    Kovács Gábor, 2014.11.24 19:40.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az igazság az, hogy az a mozdonyvezető tudja potosan a történteket, aki elütötte. Sajnos nagyon valószinű, hogy öngyilkos lett, mert nem ment volna verses kötettel a kezében az érkező vonat elé. Én igy tudom a története.
 
Tóvároskert    Virág István, 2014.11.23 22:34.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2014 novemberében jártam erre, egy kis tókerülő vasárnapi túrázás során. Az állomásépület megvan, nyitva volt az utazók számára, bár a jegypénztár nem működött. A férfi és a női wc-k most is zárva voltak (a két lelakatolt, összefirkált fehér faajtó látható a park felől készült épületfotó jobb oldalán), igaz, hátul volt egy mocskos vizelde a férfiaknak.
Fiatal koromban (a hetvenes évek második felében) eltöltöttem itt egy éjszakát a váróterem egyik padján, miután egy buli után lekéstem az utolsó vonatot. Hát azóta tényleg eléggé lepusztult a hely. Pozitívum viszont, hogy az állomás mellett van egy működő kocsma, ahol nem csak alkoholizálni lehet, hanem van üdítő és némi rágcsálnivaló is. Kisgyerekekkel nyugodtan be lehet menni fogyasztani, ezen a napon legalább is több család így tett a következő vonat indulása előtt. Budapestről Komárom vagy Győr felé és vissza óránként megállnak itt a személyvonatok, a tatai Öreg-tó déli része, valamint a Derítő-tó és az Által-ér körüli sétautak innen közelíthetők meg a legkönnyebben.
 
Klábertelep    magyarnaba, 2014.11.23 22:00.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az internet elfeledett bugyraiban van egy kép, am,elyen még látszik a szétlopott téglagyár az állomás melletti rakodónál.

https://web.archive.org/web/20041229210906/zpok.hu/fjoo/PCD00118.jpg
 
Nyíregyháza    Petrás Bence, 2014.11.23 21:29.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az aluljáróban azért még jelzik a kisvasútra való átszállási lehetőséget. Remélem eljön az az idő, amikor ismét átlehet majd itt szállni a kisvasútra!
2014. 11. 22.
 
Sopron-Déli    djlacee, 2014.11.23 12:25.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2. számú állítóközpont épülete, illetve a kisebbik, fel nem újított raktárépület elbontásra került.
 
Balatonszemes    Bubu, 2014.11.19 20:07.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tévedés, ugyanis nem az állomáson halt meg Latinovits, hanem innen kb. 1 km-re Lelle felé az Eötvös utca és az Arany János utca kereszteződésénél. Illetve nem öngyilkos lett, ezt be is bizonyította Tarics Péter egyik könyvében!
Az átjáró pedig tudomásom szerint az első átjáró Szárszó felé, ami most is ugyanott van, csak azóta megnőttek a fák :)
Már 6 éve ott nyaralok, és sokat olvastam a településről és Latinovitsról is.
 
Püspökmolnári    kugi, 2014.11.19 11:58.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasúttervek Molnárin keresztül: http://kugi.blog.hu/2013/05/17/252_vasuttervek_molnarin_keresztul
 
Tatabánya    ROCOman, 2014.11.19 08:32.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasútállomás egy szégyen, mind a városra, mind a magyar vasútra nézve. Kosz, szemét mindenhol. Ha esik az eső az amúgy fedett gyalogos felüljáró mindenhol beázik, a földön tócsákban áll a víz. Az ablak betörve, a szél süvít befelé. Évtizedek óta nem történt itt semmilyen fejlesztés, karbantartás. Talán a ma is kihasználatlanul álló Vértes Agorájára elköltött több mint 1,5 mrd forintnak jobb helye lett volna itt. Szokták volt mondani a vasútállomás a település kapuja. Nos, ebből a kapuból jóérzésű ember inkább visszafordul…
 
Dunapentele    Tibho, 2014.11.18 19:01.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dunapentele felé az egykori vasútvonal maradványa.Napjainkban Dunaújváros külső és Pálhalma között található.
 
Szendrő    magyarnaba, 2014.11.18 11:56.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen állomás bejárati jelzőjénél, a Nagyállomás utca végénél lévő útátjáróban forgatták a Vigyázat! Sorompó! című oktatófilm első két percét.

https://www.youtube.com/watch?v=P48ufsVTDgs
 
Mosonmagyaróvár    Harpi, 2014.11.18 09:21.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha ez tényleg egy külön rendező volt,jó volna a szerkesztő uraknak létrehozni az oldalon is!
 
Mosonmagyaróvár    gjóvár, 2014.11.16 17:04.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mostani állomásépülethez: eredetileg MOSON vasutállomása volt, aztán lett MOSON-MAGYARÓVÁR, egyesités után meg a mostani név. Óvárnak sosem volt saját állomása, mert a település nem sinek mellett fekszik. A vg-okról annyit tudok, h a háboru előtt 10-11 vg volt, plusz a ma is meglévö 2 rakodó. Gyerekkoromban még azok fölött is volt drót.
 
Mosonmagyaróvár    gjóvár, 2014.11.16 16:44.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "rendező"- höz irtakhoz adnék néhány gondolatot, . No ez a bizonyos épület, amit régi óváriak csak "bagolyvár"-nak ismernek, ez volt a rendező p.u. f ogadóépülete. Emellett vannak a vágányok, most 3 sinpárbol áll. Eredetileg 6 vg -os volt. Az egész nem a timföldgyárnak épült, mert az akkor sehol nem volt még. Az egész ipartelep u.i. 1914-18 között épült, lőporgyár, kénsavgyár, stbvel együtt a rendező is. Akkor a hegyesi vonal még csak 1 vg-os volt, igy együtt a hét sinpár egymás mellett. Személyforgalmu állomás ez az épület sosemvolt, tehát a két városrész egyesitéséhez semmi kapcsolódása nincs. Tudtommal hamarosan megjelenik a 100 éves ipartelep történeti könyv.
 
Bánhida    ROCOman, 2014.11.16 08:54.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2014. október 20-án súlyos baleset történt a megállóhoz közeli útátjáróban. Egy személyvonat autóbusszal ütközött. (A kép a Grátisz című újság 2014. október 31-i számából van.)
 
Dunapentele    Capras Dávid, 2014.11.15 20:42.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dunapentele külső vm. egy anyag szerint 1954-59-es katonai térképen. A régi és az új nyomvonalat is jelöli. Az új kikötői vonal kész, a régi kikötőit már nem jelöli. Kettéágazó lakóterületi vágány, na meg a vasmű.
Forrás: http://kozadat.dunaujvaros.hu/kozgyules/napirend/2010_ev/2010-05-13/35_100513_mell/Hat%C3%A1rozat%20mell%C3%A9klete/DUNAFERR-V%C3%A1rosr%C3%A9sz%20fejleszt%C3%A9si%20koncepci%C3%B3.pdf
Dátumok a sajtóban: http://ht.jakd.hu/index.php?p=search&targyszo=M%C3%81V&formsent=1
 
Dunapentele    cd196, 2014.11.15 20:37.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sztálinváros vá. egy anyag szerint 1950-es katonai térképen. Közlekedés még a régi nyomvonalon, de a vasmű építéséhez már vezet ebből kiágazó vágány. A többi kijelölve vagy épülőben.
Forrás: http://kozadat.dunaujvaros.hu/kozgyules/napirend/2010_ev/2010-05-13/35_100513_mell/Hat%C3%A1rozat%20mell%C3%A9klete/DUNAFERR-V%C3%A1rosr%C3%A9sz%20fejleszt%C3%A9si%20koncepci%C3%B3.pdf
Dátumok a sajtóban: http://ht.jakd.hu/index.php?p=search&targyszo=M%C3%81V&formsent=1
 
Nagyvenyim    Capras Dávid, 2014.11.15 19:42.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyvenyim, régi nyomvonal bejárása II. rész
A fák közé érve egy gúlában végződő négyzet alapú hasáb alakú szelvénykövet véltem felfedezni, az akácos és csalános ellenére lehet haladni. A nyomvonalon a töltés tetején villanypásztor vezet, de keresztezhető. A benőtt rész után vége az ívnek, a töltés mindkét oldalán kaszáló, alatta a Nagyvenyim-Baracsi-ér boltozott áteresze. A jobb oldalon érdemes utána leereszkedni, mert előtte belvizes. Innen már látszik a felvételi épület is, erősen átépítve, a szigetelés után nem vakolták még színesre.
A töltésen rendes kerítés vezet keresztbe, az épületek körül mezőgazdasági gépek állnak, ezért őrzik is. Érkezésemre két férfi jött, előadtam nekik is a dolgomat, a beengedés nem merült föl, de nem is szükséges. Kérdésemre, miszerint ez a régi vasút épülete volt, és van még távolabb egy másik volt vasúti épület, igennel feleltek. Jobbról végig magas kerítés vezet, több száz méter hosszban el van kerítve az egykori állomás területe, csak azután tér vissza a pályán vezető földút másik oldalára: innen visszatekintve látszik a végponti őrház, meg lehet gyalogolni Hercegfalva felé.
Visszatértem a kezdőpont felőli végére az állomásnak. Amikor az épületeket balról, délkelet felől is megkerültem a tarlón át, jóval távolabb a teleptől, a házból egy hölgy szintén gyanakodva kérdezte, mit keresek itt. Akkor már a főút felé vettem az irányt, ezt feleltem neki is. A tarlón az ér nyugati oldalán jól lehetett haladni, innen visszatekintve látszik egyben az összes épület és a töltés. A főúton már a rendőrjárőr vont kérdőre. Azt hitték, a gépek érdekelnek, lopás szándékával, ami sajnos érthető is, de nekem csak a hatvan éve felhagyott vasútnak a korabeli térképen jelölt épületeinek felkeresése volt a célom, amit sikerült is teljesítenem.
 
Nagyvenyim    cd196, 2014.11.15 19:40.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyvenyim, régi nyomvonal bejárása I. rész
A nyomvonalat a Kossuth utcán közelítettem meg. A Határ-völgyön átvezető töltést nagyrészt eltúrták, de az áteresz megmaradt, használják. Innen indultam a nyomvonalon el nyugat felé.
Eleinte nem lehet a töltés helyén haladni egy kis erdő miatt, délről kerüli a földút. A tereprendezés miatt bizonytalan is az ember, elképzelhető, hogy a töltés keresztmetszete mellett haladunk, viszont észak felől feltöltötték az egykori vasútig a terepet. De a földút hamarosan felkapaszkodik az egykori töltés szintjére, és onnan a vasút helyén halad, hamarosan bevágásban. Valószínűleg kavicságy volt itt, a József Attila utca folyatását képző földút kereszteződésénél láttam némi zúzottkövet.
A Deák Ferenc és Ősz utcák között aszfaltozott. A temetőnél enyhe balos ív következik, a bevágás miatt élesebbnek tűnt. Az Ősz utcai kereszteződés után a földúton hamarosan egyszerű kapu van. Egy idős hölgy lakja a beljebb, a fák között megbúvó őrházat, utam célját ismertető bemutatkozásomra készségesen átvezet. Sajnos gazosabbnak hiszi a nyomvonalat, mint én, ezért az őrház után észak felé kerülünk, megmutatja, hogy a kis tavat délről kerülve, a kerítés mellett érek ki a nyomvonalat keresztező műútig.
Sajnos a töltés itt meg van bontva, aztán pedig több száz méteren nyoma nincs. Vélhetően végig töltés volt, és a közút külön szintben, alul keresztezte a vasutat. Sajna erről képet sem láttam még. A Gugli műholdfotója szerint már 2007 januárjában sem volt meg. A Bing képén amúgy szebben látszik. A hiányzó rész végén egy villanypózna van, az segíti a tájékozódást, valamennyire látszik is, hogy onnan megvan a töltés.
 
Nagyvenyim    Capras Dávid, 2014.11.15 17:46.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyvenyim, állomási őrház vagy annak átépítéséből álló épület vasút felőli oldala, a szolgálati hely Hercegfalva felőli végén. A képen látható földút a nyomvonalon halad, zárt, őrzött magánterületen. A felvétel délnyugat (Hercegfalva) felől, a kerítésen át készült.
 
Nagyvenyim    cd196, 2014.11.15 17:42.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyvenyim, állomási őrház vagy annak átépítéséből álló épület hátsó vége, délkelet felől tekintve.
 
Nagyvenyim    cd196, 2014.11.15 17:41.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyvenyim, állomási őrház vagy annak átépítéséből álló épület, kelet felől. Az épület mögött halad a nyomvonal.
 
Nagyvenyim    cd196, 2014.11.15 17:36.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Melléképület Nagyvenyimen, kelet felől nézünk kicsavart teleobjektívvel (pálya felőli oldal).
 
Nagyvenyim    cd196, 2014.11.15 17:33.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Melléképület Nagyvenyimen, a felvételi épület mellett (attól Hercegfalva felé, azonos oldalon). Nyugat felől nézünk a kerítésen át.
 
Nagyvenyim    cd196, 2014.11.15 17:30.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyvenyim állomás kocsival ezen az úton, a falu felől jelentős kerülővel volt elérhető. Észak felől nézünk. Balra a töltés Dunapentele felől, az állomás a falutól távolabbi oldalán volt.
 
Nagyvenyim    cd196, 2014.11.15 17:27.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyvenyim átépített felvételi épülete a tér (északnyugat) felől.
 
Nagyvenyim    cd196, 2014.11.15 17:26.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyvenyim felvételi épülete észak felől. A kombájn a nyomvonalon áll, őrzött magánterület.
 
Nagyvenyim    cd196, 2014.11.15 17:21.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Boltozott áteresz Nagyvenyim bejáratánál a Nagyvenyim-Baracsi-éren (északnyugat felől)
 
Nagyvenyim    cd196, 2014.11.15 17:21.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Boltozott áteresz Nagyvenyim bejáratánál a Nagyvenyim-Baracsi-éren (délkelet felől)
 
Nagyvenyim    Capras Dávid, 2014.11.15 17:10.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Őrház Nagyvenyim előtt, a régi nyomvonal jobb (északi) oldalán. Délkelet felől nézünk. Megegyezik az őrházzal, amit Railroadman talált meg és tett közzé: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9101631&go=106274367 Fő utca, Ősz utca és vasúti őrház közterületek a település északi szélén.
 
Nagyvenyim    cd196, 2014.11.15 17:05.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Áteresz Nagyvenyim előtt a Határ-völgyön, kelet (Dunapentele) felől nézünk nyugat (Mezőfalva) felé. Földutat vezet át. A töltés nagyrészt elbontva, csak a két szélén hagytak meg némi földet korlát gyanánt.
 
Előző Első    ... [ 162 ] [ 163 ] [ 164 ] [ 165 ] [ 166 ] [ 167 ] [ 168 ] [ 169 ] [ 170 ] ...   Utolsó Következő