Dombrád
Tibi02, 2015.04.29 16:32.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még jóval az állomás előtt, a 262. szelvényben rakodóvágány ágazik ki C/1. váltóval, majd 5 méteres távolságot tartva párhuzamosan halad a vonali vágánnyal, ahova C/2. jelű váltóval a 265. szelvényben csatlakozik vissza. A sínpár használható hossza 210 méter, egykori tulajdonosa a Szerencsi Cukorgyár. Mindkét végén vágányzáró sorompó, illetve siklasztósaru van elhelyezve.
A rakodó-kitérő, a környéken megtermelt cukorrépa kényelmesebb vasútra rakása érdekében létesült, 1968-ban. A dombrádi állomás rakodóterülete ugyanis igen szűkös volt, ezért a cukorrépát sokszor a főút szomszédságában lévő kihúzóvágányon rakták be a vagonokba.
A rakodóvágány a Fegyverneki Gazdasági Vasútról származik, míg a két váltó a nyíregyházi villamosforgalomban használt, de már korábban üzemen kívül helyezett Stadion-kitérőben teljesített szolgálatot. Az "új" rakodó-kitérő a cukorrépa szállítás 1992-es közútra tereléséig működött, azonban a mai napig egyben van.
|
|
Véménd
kenderfi, 2015.04.28 23:10.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2015.márc.14.
|
|
|
Palotabozsok
kenderfi, 2015.04.28 23:07.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagy tereprendezés volt az állomáson.A növényzet nagyobb része eltünt, fákat, bokrokat kiirtottak.Melléképületeknek,keritéseknek is nyomuk veszett.Már a WC sem áll.Reméljük az épülettel nincs hasonló tervük.
|
|
|
Erdősmecske
szrb67, 2015.04.27 16:32.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hihetetlen, hogy a 70-es években itt új MD motorvonatokon utaztunk (Szeged-Pécs gyors).
|
|
Palotabozsok
Cshaweska, 2015.04.26 21:05.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
12 éve,itt még utasok várakoztak...
|
|
|
Palotabozsok
Cshaweska, 2015.04.26 21:04.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Romos,de valaki új cserepeket hordott az épülethez. Bár nem tudom, h eladták volna..
|
|
|
Véménd
Cshaweska, 2015.04.26 21:03.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Véméndnél a közút nyert...
|
|
|
Véménd
Cshaweska, 2015.04.26 21:02.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás ma egy csaálid kisgazdaságra hasonlít :)
|
|
|
Feked
Cshaweska, 2015.04.26 21:01.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fekedi ív,amiből panoráma tárult a megálló környékére,ma a bokrok benőtték.
|
|
|
Feked
Cshaweska, 2015.04.26 21:00.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Folyamatosan nem lakott,de az ablakok bukón voltak.
|
|
|
Feked
Cshaweska, 2015.04.26 20:59.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2015.04.26
|
|
|
Erdősmecske
Cshaweska, 2015.04.26 20:58.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az első vágányon állva Feked felé nézve.
|
|
|
Erdősmecske
Cshaweska, 2015.04.26 20:57.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Véménd felől az állomásépület és "vágányai"
|
|
|
Erdősmecske
Cshaweska, 2015.04.26 20:56.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pécsvárad felől az épület
|
|
|
Erdősmecske
Cshaweska, 2015.04.26 20:56.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pécsvárad felé tovább
|
|
|
Erdősmecske
Cshaweska, 2015.04.26 20:55.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eredeti lépcső,a betört ablakon benézve. Lakatlan,de bezárva van.
|
|
|
Erdősmecske
Cshaweska, 2015.04.26 20:54.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás lakatlan,vágányzata a méteres gazban,fák,bokrok között.
|
|
|
Tarcal
k66zsolt, 2015.04.25 22:54.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Orient Express érkezik, Tarcal
|
|
|
Gávavencsellő
Tibi02, 2015.04.21 19:02.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az nyíregyházi "páros" oldalon 4. számú váltóval kiágazás volt, az állomásépület mögötti Tüzép telepre. Az említett váltó kitérő irányban az I. vágányra, míg egyenes állásban a telep felé terelt. Az iparvágány 1979-ben már nem üzemelt. A bontási kérelmet még abban az évben benyújtották.
|
|
Sopron-Déli
Capras Dávid, 2015.04.19 16:39.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fejállomás egy kataszteri térképen: http://mapire.eu/hu/map/collection/cadastral/?zoom=17&lat=47.68498&lon=16.57724
|
|
Porva-Csesznek
Adani, 2015.04.19 11:16.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnapelőtt jártam itt és a turistaházban aludtam egy éjszakát.
Csodálatos környék és szépen rendbe is van téve. A turistaház is üzemel és épp felújítás is folyik.
Az ide vezető közút Csesznekről "gépkocsival nehezen járható", de fel lehet ide jönni autóval ,bár nem egyszerű. Az alsó szinten szinten volt egy társaság, ők kocsival jöttek fel, de ahogy elmondták ,nem volt egyszerű (vezetésoktató volt a sofőr, ő mondta, hogy néha azért megszenvedte a kocsi meg ő is az utat felfelé, nem javasolná sima személyautóval). vinye felől eséyltelen pláne ha sok víz van a Cuhában, több ponton is átmegy a patak az úton gyalog is sikerült megmerülni benne.
|
|
Garadna
Petrás Bence, 2015.04.18 20:34.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
D02-508 Mk48-as (Herman Ottó MK48) Garadnán. 2015. 04. 18.
|
|
|
Diósgyőr-Majláth
Petrás Bence, 2015.04.18 20:32.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
D02-510-es Mk48-as a telephelyen. 2015. 04. 18.
|
|
|
Diósgyőr-Majláth
Petrás Bence, 2015.04.18 20:31.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
447, 401 (Lilla) gőzös és a 611-es Skoda 26T villamos együttállása. 2015. 04. 18.
|
|
|
Kőbánya alsó
Hajnal Kálmánné, 2015.04.14 20:22.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Vezetőség! Olyan kérésem lenne Önök felé,hogy a hangosbemondókat szíveskedjenek megjavíttatni, és a bemondókat megtanítani bemondani, mert csak hadarnak és nem érteni, amit mondanak, pedig nagyon sok vonat jön-megy ott, és nem lehet érteni mikor személy és mikor zónázó az a vonat, pedig nem mindegy, mert sajnos a zónázó vonat nem áll meg mindenhol! Köszönettel, Hajnal Kálmánné Üllő
|
|
Csorna
Jani97531, 2015.04.14 01:16.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdemes ellátogatni ismét ide. Az állomásépületre ráépítettek még egy szintet azaz a KÖFIT kialakították, de még nincs teljesen kész. Minden megváltozott. A váróterembe került egy digitális kijelző is, mely a vonatok érkezését és indulását mutatja.
|
|
Almamellék
Lepesi Zoltán László, 2015.04.13 14:39.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Idén 115 éves - lenne - a Kaposvár - Almamellék - Szigetvár vasútvonal. talán a kisvasút napkor - 2015. május 09.-én - meg lehetne emlékezni róla. (1900 szeptember elsején közlekedett először rajta vonat.) Akár avval is, hogy minél többen eljöttök erre a napra! Lepesi ZL
|
|
Katymár
kenderfi, 2015.04.12 19:35.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület lakott, nincs rossz állapotban.
|
|
|
Vecsés
Tastam, 2015.04.12 18:02.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A sok eső okozta azt a balesetet, melyről a Ceglédi Újság 1909 július 18-iki száma tudósít. Vecsésen akkor bővítették a pályatestet, s a pályához nagyon közel voltak a "kibővítési árkok". Amikor a Budapest-Nyugati pályaudvarról 6,55-kor induló brassói gyors odaért, egy meglazult szakaszon a sín erősen meggörbült, s kiugrott helyéből. A mozdony "egyik oldala a talpfákra zökkent, s az egyik hajtórúdja eltörött". A mozdonyvezető azonnal fékezett, így senkinek nem esett baja. A vonat az új mozdony megérkezése után, háromnegyedórás késéssel folytatta útját. Hogy az eset pontosan melyik napon történt, a cikk sajnos nem említi.
|
|
Szuhakálló-Múcsony
raps, 2015.04.10 14:34.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még annyit a történethez, hogy Kurityán ( Feketevölgy ) irányába is volt kiágazás. Az viszont már kevésbé ismeretes, hogy bizony azon a vonalon személyszállítás is volt egy rövid ideig. Sőt! A vonalon 2 db. táblás megálló is volt...
|
|