Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 148 ] [ 149 ] [ 150 ] [ 151 ] [ 152 ] [ 153 ] [ 154 ] [ 155 ] [ 156 ] ...   Utolsó Következő

Dombay-tó    Cshaweska, 2015.08.07 22:40.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Másik (nagyobb) földcsuszamlás Hosszúhetény felől.
2015.08.06
 
Dombay-tó    Cshaweska, 2015.08.07 22:39.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egyik földcsuszamlás Dombay tónál.Ez a Pécsvárad felőli.
2015.08.06
 
Dombay-tó    Cshaweska, 2015.08.07 22:37.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt állt a bódé.
2015.08.06
 
Hosszúhetény    Cshaweska, 2015.08.07 22:36.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2015.08.06
 
Pécs-Vasas    Cshaweska, 2015.08.07 22:35.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2015.08.06
 
Püspökmolnári    südbahnfan, 2015.07.18 14:25.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Kugi!A hozzászólásodban olvastam,hogy elvesztek a felújított Püspökmolnári állomásról készült képeid.Megtennéd,hogy ezen képeket feltöltöd ide: http://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9191462&la=135654227
A déli vasút topikba. Előre is köszönöm!
 
Őrhegy    Szilvia, 2015.07.15 12:02.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon sokat voltam itt nagymamámnál,(Paul Andrásné. Anna) gyerekkoromban. Imádtam a kisboltot, meg mindent! Emlékszem Tecanénire, (ELŐLE NEM LEHETETT ELFUTNI! :) mellette lakott a lánya és ott volt három gyerek, Emesére emlékszem. Nagyon sok boldog emlékem fűződik Őrhegyhez!!! :)Sajnos a temetőt tényleg véletlen találtuk meg 2011-ben teljesen el volt gazosodva! Sőt a nagyi sírját nem is találtuk meg! Nagyon elszomorító!!!
 
Balatonakarattya    markodonat, 2015.07.14 17:09.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hangulatos kis megállóhely, ezen a nyáron üzemel a pénztár, hogy szeptembertől mi lesz, személy szerint nem tudom.
 
Fehértemplom    QQriQ, 2015.07.14 01:17.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A nyár végéig hétvégenként van forgalom Versec-Fehértemplom között: 1 pár vonat.
 
Zebegény    Tastam, 2015.07.13 10:16.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Olvasói levél a Pest megyei Hírlapból, 1972-ből:
"A robbanás elmaradt…
A közelmúltban adták át rendeltetésének a villamosított vasútvonalat Budapest – Vác – Szob között. Nos, úgy érzem, ebből az alkalomból meg kell emlékezni arról a viaduktról, amely Zebegényben a Malom-patakot íveli át, s 1871-ben haladt át rajta az első szerelvény. Arról már kevesebben tudnak, hogyan menekült meg 1944-ben a felrobbantástól. Abban az időben már menekültek a nácik, mindent felperzseltek maguk után, s így arra az elhatározásra jutottak, hogy ezt a hidat is megsemmisítik. A Szobon székelő német katonai parancsnokság kiadta az ukázt: a zebegényi viaduktot azonnal fel kell robbantani. Erre a célra igénybe vettek egy mozdonyt, hogy még gyorsabban közelíthessék meg a helyszínt.
A mozdony el is indult, de Zebegénybe már nem jutottak el:az akkori szolgálattevő forgalmista, Kocsis József nem adott szabad utat. Közben a szovjet csapatok már Vácot is elhagyták. Amikor a németek látták, hogy nem kapnak szabad jelzést, leugráltak a mozdonyról és berohantak a forgalmi irodába. Megfenyegették Kocsis Józsefet: ha nem engedi be őket, lássa a következményeit! Tíz percen át puskacső előtt állt a forgalmista, mégsem intézkedett.
Így menekült meg a zebegényi viadukt a felrobbantástól.
Vankovics János, Zebegény"
 
Cserdi-Helesfa    zsenkovics, 2015.07.13 07:04.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy gondolom a vasút illetékesét kellene megkeresni, talán a pécsi PFT-t, és megmondják ki az illetékes a peron építésében. Valóban nagyon nehéz felszállni a vonatra, főleg csomaggal. Egymást szoktuk segíteni a fel-leszállásnál. Szeretnénk a peron megépítését.
 
Görgeteg    Tibho, 2015.07.12 15:24.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Görgetegen kiállított 1958 februárjában kiállított tanuló havijegy. *Köszönet érte Meszlarics Zsolt és Meszlaricsné Horváth Viktóriának.Nélkülük ez a jegy megsemmisült volna.

 
Görgeteg    Tibho, 2015.07.12 15:17.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasúti töltés 2015-ben Görgetegen háttérben az egykori Rinya-Híd.
 
Görgeteg    Tibho, 2015.07.12 15:13.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Görgetegen az egykori vasúti töltés a Rinya-híd felé 2015-ben.
 
Görgeteg    Tibho, 2015.07.12 15:11.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Görgetegen a temető után az út elfordul jobbra de a töltés halad egyenesen.Régen ez a terület nem volt járható!Görgeteg vasúti töltés 2015-ben.
 
Görgeteg    Tibho, 2015.07.12 15:09.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Görgetegen az egykori vasúti híd a Rinya felett 2015-ben.Volt vasútitöltést használják igaz csak így de legalább járható a terület!
 
Nagyecsed    fizolt, 2015.07.12 14:04.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik vágány, rakodóvágánya az első, ez Tiborszállás felől siklassztósaruval, Mátészalka felől vágányzáró sorompóval biztosított, jelenleg ki van zárva a forgalomból. A Tiborszállás felőli kettő útátjáró található, amik fénysorompóval biztosítottak. Az állomáson váltózárkulcs-rögzítő biztosítóberendezés üzemel, biztosított bejárati, és közös kijárati fényjelzőkkel. A felvételi épület a Tiborszállás felőli váltókörzet közelében található. A Mátészalka felőli oldalon váltókezelői őrhely üzemel. Az állomás vágányai meglehetősen hosszúak, közel hétszáz méteresek. Korábban a vonatkereszteket a Tiborszállás felőli oldalon, átállással oldották meg, jelenleg a pénztárt is kezelő forgalmi szolgálattevőn kívül váltókezelő is dolgozik, így Mátészalka felől is lehet kitérőbe járni. Az állomásépület jó állapotú, 2001-ben az állomást a MÁV legkultúráltabb szolgálati helyévé választották.
 
Heves    fizolt, 2015.07.12 11:35.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a második vágány, rakodóvágánya az első és a negyedik, az előbbi Tarnaszentmiklós felől vágányzáró sorompóval, Kál-Kápolna felől védőváltóval, az utóbbi pedig mindkét végén siklasztósaruval biztosított. A Tarnaszentmiklós felőli oldalon két iparvágány ágazik le. A Kál-Kápolna felőli oldalon fénysorompóval, és félsorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson váltózárkulcs azonosító jelzőberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, nem biztosított bejárati, Kál-Kápolna felé sorompófedező fényjelzőkkel. Az állomáson forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot.
 
Kunhegyes    fizolt, 2015.07.12 11:01.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a második vágány, rakodóvágány az első, illetve a csak Kisújszállás felől bekötött negyedik, ezek vágányzáró sorompóval biztosítottak. A Kisújszállás felőli oldalon két iparvágány ágazik ki, ezek vágányzáró sorompóval biztosítottak, jelenleg nincs rendszeres teherforgalom rajtuk. Az állomás mindkét végén fénysorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson váltózárkulcs azonosító jelzőberendezés üzemel, helyszíni állítású váltózáras váltókkal, nem biztosított bejárati és kijárati irányú, sorompót fedező fényjelzőkkel. Az állomáson a pénztárosi munkát is végző forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot.
 
Eger    prozak01, 2015.07.11 20:44.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szilvásváradi vonat
 
Eger    prozak01, 2015.07.11 20:43.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emléktábla
 
Eger    prozak01, 2015.07.11 20:43.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És még egy kép
 
Eger    prozak01, 2015.07.11 20:42.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És még egy kép.
 
Eger    prozak01, 2015.07.11 20:40.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Május végi helyzet
 
Egervár    prozak01, 2015.07.11 20:39.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Legutóbbi ottjártamkor a helyzet (még májusban)
 
Répáspuszta    kmate, 2015.07.11 18:31.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Aranyos megálló, bár az infrastruktúra minimális.
 
Hódmezővásárhelyi Népkert    Levéltári Archivátor, 2015.07.11 11:55.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Képek az 1972 előtti Népkertről:

http://mandadb.hu/tart/mcitem/290007
http://mandadb.hu/tart/mcitem/290008
http://mandadb.hu/tart/mcitem/290009
http://mandadb.hu/tart/mcitem/290010
http://mandadb.hu/tart/mcitem/290011
http://mandadb.hu/tart/mcitem/290012
http://mandadb.hu/tart/mcitem/290013

 
Mezőberény    Mopat, 2015.07.11 00:30.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdvözletem. A felüljáró Mezőberény állomás felett autós szemmel furcsa volt nekem. Elrémisztően meredeknek tűnik. Oldalról fotózva annyira nem láttam pedig annak. Optikai csalódás lenne, mint a legalább húsz négytengelyes személyvagonra méretezett peron? Amit A-Dani is írt,lásd a feltöltött tehervonatos képemet viszonyításnak.
 
Zugló    QQriQ, 2015.07.10 23:35.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kell lépcsözni, lefelé.
Nem olyan nagyon sok.
 
Hegyfalu    Sanya, 2015.07.10 13:50.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látkép
 
Előző Első    ... [ 148 ] [ 149 ] [ 150 ] [ 151 ] [ 152 ] [ 153 ] [ 154 ] [ 155 ] [ 156 ] ...   Utolsó Következő