Görgeteg
cd196, 2015.10.01 20:42.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás: István Földvári > A Magyar mellékvonalak / Ungarische Nebenbahnstrecken https://www.facebook.com/photo.php?fbid=880384075363571
|
|
|
Požega
vaci, 2015.09.30 10:43.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt a mozdonyt Pozsega állomáson fényképeztem.
|
|
|
Požega
vaci, 2015.09.30 10:42.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szintén 2012-ben készült a fénykép Pozsegában.
|
|
|
Velika
vaci, 2015.09.30 10:33.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Vasútbarátok!
Találtam néhány fényképet egy 2012-es családi kirándulásról.
|
|
|
Debrecen
ROCOman, 2015.09.29 19:45.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://oroksegfigyelo.blog.hu/2013/10/04/amikor_az_epitesz_nyilvanit_vedette
|
|
Veszprém
ROCOman, 2015.09.29 19:42.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.sikerado.hu/magyarorszagon/2013/12/21/Intermodalis_palyaudvart_alakitana_ki_Veszprem
|
|
Bácsalmási tanyák
Fecó, 2015.09.28 22:58.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A község határában,a Gradin(vagy Gradicsa) földrészen (a Bácsalmási tanyák vm. közelében), még a 70-es években is várrom nyomait láthatták a vidéket járók. Ma már jelentéktelen kőhalmaz. Története ismeretlen!
Nem tudja valaki,hogy hol lehet ez a jelentéktelen kőhalmaz?
Mi voltunk kint,de nem leltünk rá, de nagyon szerettük volna megtalálni,mert a család nagy várbarát és Almási kötődésű.
Ha valaki tudja hogy hol van/lehet pontosan,akkor megkérem hogy jelezze nekem!
Előre is köszönöm.
|
|
Kapuvár
m62901, 2015.09.28 19:18.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szeptember 8-a óta nincs forgalmi szolgálat Kapuvár állomáson,csak pénztár.Csornáról távkezelik.
|
|
Bélavár
Cshaweska, 2015.09.27 23:04.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló immár a 18-as őrhely nélkül.
Júliusi kép (mobil)
|
|
|
Pelsőc
husonyiczagabor, 2015.09.26 18:20.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1882-ben az állomás főnöke Pachel József volt,aki a Concordia vasérscfeldolgozó társaság szervezésében egy expedíció és a csetneki bányászok élén elsőként ereszkedett le a Pelsőci-fennsík Csengőlyuk nevezetű barlangjába.(Rozsnyói Híradó 1882.júl.23.30.sz.)
|
|
Szárhegy
fizolt, 2015.09.26 16:28.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik vágány, rakodóvágány az első. A Gyergyószentmiklós felőli oldalon fénysoromóóval biztosított útátjáró található. A harmadik vágány után, néhány méterrel az állomás szintjénél lejjebb egy pályafenntartási telep található, aminek vágányzata a Ditró felőli váltókörzetben csatlakozik a vonali vágányhoz. Az állomáson egyközpontos, tolatóvágányutas biztosítóberendezés üzemel, központi állítású váltókkal és fényjelzőkkel. Az állomáson jegykiadást is végző forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot.
|
|
Temesvár-Józsefváros
fizolt, 2015.09.25 22:14.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régebbi épületek lebontása rendszerfüggetlen, a MÁV hálózatán a közelmúltban bontották el például a Déli Vasút típusépületeit a 30-as vonalról, illetve most fogják lebontani Székesfehérvár állomás jellegzetes II-es állítóközpontját. Azt hogy korábban melyik esetben miért döntöttek új épület építéséről, már nehéz kideríteni.
|
|
Gány
harczymarczy, 2015.09.25 21:09.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerepel még egy Nemesnebojsza állomás a 43-as menetrendben (5 km), itt viszont nem, de vélhetően ezen a vonalon van. Kérdés, azonos-e Gány állomással (6 km), vagy nem.
Forrás: http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/60_o76.jpg
|
|
Temesvár-Józsefváros
Csongor, 2015.09.25 20:15.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos a Pfaff Ferenc-féle épületet 1970 körül lebontották, noha a II. világháború után felújításra került. Így becsülik meg az igazi (mástól lopott) értéket az oláhok. Persze a kommunizmus mindenhol hasonlóan ostoba volt, lásd szolnoki pályaudvar.
|
|
Bácsalmási vöröserdő
Cshaweska, 2015.09.23 12:15.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kunbajai átjáróval ellentétben,a Bácsalmás-Tompa műút és az egykori Baja-Szabadka vonal kereszteződését SEMMIEN tábla nem figyelmeztet.Aki ismeretlen erre,az könnyen összetörheti magát itt.Csikéria felől ráadásul egy kanyar van az átjáró előtt,és aki nem figyel,könnyen átrongyolhat ezen a eléggé viseletes átjárón.
|
|
|
Kunbaja-Bácsalmási szőlők
Cshaweska, 2015.09.23 12:05.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bácsalmás felől érkezve az egykori (rakodó?)megállóhelyre.
|
|
|
Bucsu
ROCOman, 2015.09.22 20:28.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://vaol.hu/bucsu/a-bucsuiak-buszkek-vasutas-multjukra-1726382
|
|
Fenyves SK
Tastam, 2015.09.22 10:44.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomástól Tiszolc irányába kb. 1 kilométerre egy megállóhely található. A láthatóan új kiképzésű létesítmény mindössze egy magasított peron, azon semmilyen utasforgalmi berendezést (esőbeállót, padot) nem helyeztek el, csupán egy táblát, amit sajnos elmulasztottam lefotózni, ezért nem tudom, mi áll rajta. A Szlovák Vasút hivatalos menetrendjében nem szerepel, gyanítom, hogy csak az idei szezontól közlekedő fogaskerekű gőzmozdonyos kirándulóvonatok állnak meg ott. A megálló a Salaš Zbojská nevű népszerű turistaközponthoz vezető út mellett helyezkedik el, ott-jártamkor a kirándulóvonat utasainak zöme leszállt és indult a komplexumba.
A megálló koordinátái: 48.743911, 19.850765.
|
|
|
Szászlekence
VT22, 2015.09.21 22:25.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem semmi :)
Kár hogy ma már semmi nyoma sem maradt... (meg az akkori országhatárnak sem.)
|
|
Szászlekence
cd196, 2015.09.21 16:36.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
„Varga József ipar-, kereskedelem- és közlekedésügyi miniszter ünnepélyesen avatta fel a Szászlekence és Kolosnagyida között épített 16 kilométer hosszú keskenynyomtávú vasutat, amely Kolozsvárt Marosvásárhellyel és a Székelyfölddel köti össze. »Ez a 16 kilométeres keskenyvágányú vasútvonalrész, amely a mai naptól kezdve Szászlekencét köti össze Kolosnagyidával, a meg nem alkuvó magyar akarat, a céltudatos törekvés és az alkotó munka látható eredménye, s egyben cáfolhatatlan bizonyítéka annak, hogy a magyar kormány gyorsan cselekszik.«”
http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=4062
Az utolsó képen háromsínes vágány látszik, de ilyen elrendezésűt én még nem láttam.
|
|
Balladűlő
Tastam, 2015.09.21 09:43.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróhelyiséget a hév-társaság 1926-ban építette. A vonal megnyitására a város területén emelt hasonló bódék - a korabeli tervek szerint - favázas építmények voltak, a vágány felé eső oldalon faragott oszlopokkal és korláttal. Hogy ezt is ugyanolyan módon készült és a fa részeket csak később pótolták téglával, vagy eredetileg is ilyen volt, nem sikerült megállapítanom. Jómagam az első változatot tartom valószínűnek.
|
|
Čakovec-Buzovec
harczymarczy, 2015.09.20 22:15.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A városrész magyar neve Csáktornya-Buzás.
Forrás: http://maps.hungaricana.hu/en/view/20674/?pg=5&bbox=-2515.3929161365695%2C-7802.629304069374%2C11964.39291613657%2C388.6293040693736
|
|
Cegléd
ROCOman, 2015.09.20 14:43.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fotó: Csabai Csaba; 2013.09.06.
|
|
|
Berente
RZoltan, 2015.09.19 14:48.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Magyar Elektronikus Könyvtárban olvasható:
Kandó Kálmán és a borsodi szénbányászat, valamint az "Imperiál-ügy"
http://mek.oszk.hu/14300/14388/index.phtml
|
|
Bánréve
RZoltan, 2015.09.19 14:47.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Magyar Elektronikus Könyvtárban olvasható:
Bánréve és a vasút
http://mek.oszk.hu/14100/14130/index.phtml
Kandó Kálmán és a borsodi szénbányászat, valamint az "Imperiál-ügy"
http://mek.oszk.hu/14300/14388/index.phtml
|
|
Ikrény
markodonat, 2015.09.18 18:39.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson 2015.09.09. óta ideiglenesen ismét van szolgálat, mivel a kapuvári KÖFI központ Csornára helyeződik át. Ezen idő alatt Ikrény állomáson forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot, kezeli a biztosítóberendezést, és mondja be élőszóval a vonatokat.
|
|
Jankovich-telep
vejoz, 2015.09.17 11:41.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróterem képe kb. 1940
|
|
|
Kiskunhalas
fizolt, 2015.09.13 22:20.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Nincs még egy ilyen méretű csomóponti pályaudvar az országban, ahol ilyen korszerűtlen technika lenne üzemben." --> Ez ebben a formában nem igaz, jóval nagyobb a Budapesti fejpályaudvarokon is vannak hasonló berendezések, az itteni óránként átlagosan 3-5 vonattal még nincs is csúcsra járatva ez a berendezés.
|
|
Kiskunhalas
andras1, 2015.09.13 20:25.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiskunhalas sajnos az ország egyik legelavultabb állomása. A Siemens-Halske már régestelen régen a kukába való. Nincs még egy ilyen méretű csomóponti pályaudvar az országban, ahol ilyen korszerűtlen technika lenne üzemben.
|
|
Kiskunhalas
fizolt, 2015.09.13 18:41.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiskunhalas állomásnak nyolc vonatfogadó vágánya van, átmenő fővágányai a második (Kunfehértó felől), a harmadik (Pirtó és Balotaszállás felől), illetve a negyedik (Harkakötöny felől). Az első vágány csak a a végpont felőli oldalon vonatindító vágány. Az állomáson Siemens-Halske biztosítóberendezés üzemel központi állítású vonóvezetékes, illetve néhány helyszíni állítású váltóval, biztosított fény bejárati és egyéni alak kijárati jelzőkkel (a végpont felőli oldalon a nyolcadik és kilencedik vágánynak csoportkijárati jelzője van), Pirtó felé kezdő térközjelzővel. A fény bejárati jelzők nem adnak előjelzést az alak kijárati jelzőkre, ezért az áthaladó vonatokat is menesztik. A végpont felőli oldalon az első vágány, a kezdőpont felőli oldalon a második és a negyedik vágány kihúzóvágányként folytatódik, az utóbbiból iparvágány ágazik le. Fénysorompóval és félsorompóval biztosított útátjáró található a kezdőpont felőli oldalon a II-es állítóközpont mellett, a végpont felőli oldalon az I-es állítóközpont mellett (ezt csak gyalogosok használhatják), a Balotaszállás és Kunfehértó felőli bejárati jelzők közelében, valamint az itt már eltávolodó 154-es vonal vágányán. A végpont felőli oldalon közúti felüljáró, a kezdőpont felőli oldalon a IV-es őrhely közelében gyalogosfelüljáró található. Délről az állomás deltavágányon elkerülhető, így a 155-ös vonal felől érkező tehervonatok irányváltás nélkül folytathatják útjukat. A deltavágány a Harkakötöny-elágazásban ágazik ki a 155-ös vonalból, a Balotaszállás elágazásban kapcsolódik a 150-es és a 154-es vonalhoz. Az elágazásokban váltózárkulcs-rögzítő biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, biztosított fény bejárati jelzőkkel. Kiskunhalas állomás felvételi épületével átellenes oldalon található a már csak tárolásra és üzemanyagtöltésre használt járműtelep. Az állomáson rendelkező forgalmi szolgálattevő, külső forgalmi szolgálattevő, a II-es állítóközpontban és a IV-es őrhelyen egy-egy váltókezelő, az I-es állítóközpontban egy vezető és egy beosztott váltókezelő, Balotaszállás-elágazásban forgalmi szolgálattevő, Harkakötöny-elágazásban váltókezelő teljesít szolgálatot, emellett az állomáson jegypénztáros, tolatásvezető, kocsirendezők és kocsivizsgálók dolgoznak.
|
|