Bonnya
Gashpy, 2015.10.23 20:12.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most találtam a neten:
http://www.dvhh.org/swabian-turkey/village/profile/photos/bonnya_train_station~hfischer.jpg
Színes fénykép a régi állomásról (raktár és mellékhelység). Háttérben a Gabonaforgalmi vállalat telepe.
|
|
Fertőújlak
Ilcsi, 2015.10.23 20:06.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én laktam ott,gyönyörű éveket töltöttem el és ott született a kislányom :)
|
|
Sóstógyógyfürdő
Ernyei Dani, 2015.10.23 19:40.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok! Sokan írtatok a vonalról menetrendi és vonali adatokat. Meg tudnátok mondani hol lehet menetrendet és helyszínrajzokat szerezni a vonalról vagy tudnátok esetleg küldeni ilyet? Bármelyik évi jó. Illetve ha van valakinek fényképe a biztberről vagy tudna esetleg írni róla nekem pár sort?
Előre is köszi!
|
|
Zagyvapálfalva
Janos, 2015.10.22 20:05.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
En ebben a hazban notem fol. Itt elte kozel harminc evig . Akkor meg nem tudtam, hogy eletem egy reszet mar az usa-ben fogom le elni.Boldog resze volt ez eletemnek.
|
|
Röszke
Szota Bence, 2015.10.21 19:08.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vajon tényleg igaz?
http://iho.hu/hir/oktober-vegen-leall-a-szeged-roszke-vonal-151021
|
|
Hosszúhomok
Tastam, 2015.10.21 16:54.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Halastó mh. nevét első ízben az 1910. október 1-jétől érvényes menetrendben találhatjuk.
|
|
Pusztaszentmihályfa
Ruzsa István, 2015.10.20 16:06.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szervusztok ! Ruzsa István vagyok, a munkámra nézve történész. Enyingen születtem és Pusztaszentmihályfán laktam 1970-ig. Azóta Budapesti lakos vagyok. Jelenleg egy monográfián dolgozom aminek a lényege Pusztaszentmihályfa (és környéke) Enying, Kabókapuszta, Mezőkomárom, Lajoskomárom, Szabadhidvég történetének feldolgozása. Kérlek benneteket tisztelettel ha van olyan anyagotok ami főleg Pusztaszentmihályfa történetével foglalkozik és segítenétek, nagyon megköszönném és természetesen névvel cimmel szerepeltetnélek benneteket az elkészült mű végén. E mail: noki40@mailbox.hu Ruzsa István 06203306798.
|
|
Erdőszél
kittus, 2015.10.19 14:35.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábban volt egy nagy felvételi épület is a szolgálati lakás és a kocsma mellett esetleg nincs valami régi kép róla?
|
|
Kossuth tér
Tastam, 2015.10.18 08:10.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Czeglédvidéki h.é.vasút eredeti megállóhelyi pavilonjairól mindössze egy ábrázolást ismerek: http://postcards.hungaricana.hu/hu/view/front/24969/?bbox=-1279.274615966815%2C-2303.2071150027214%2C4
676.274615966815%2C75.2071150027216. A bódé a kép bal szélén a messzeségben, a szekér mellett látható. Hasonló kialakítású, de kisebb alapterületű építmény készült még Széchenyi tér és Újváros megállókban. Érdekes, hogy a pavilonok miatt a helyi sajtó erősen támadta a vasúttársaságot és a város vezetését is. Az előbbit az esőbeállók külleme miatt, az utóbbit pedig azért, mert ilyen "tyúkketrec"-ekre kiadta az építési engedélyt.
|
|
Mende
ROCOman, 2015.10.17 16:41.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az elmúlt napokban az időjárás rosszra fordult, rengeteg eső esett, de ennek ellenére az épület felújítása halad, ha lassacskán is.
|
|
|
Békés Köröspart
BZmot1001, 2015.10.17 11:32.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi illetve az új híd egymás mellet.
|
|
|
Békés Széchenyi tér
Bence, 2015.10.17 11:30.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló tudomásaim szerint a Dübögő Étteremmel szembe állt.
Ha minden igaz akkor a képen épp a bontási munkálatokjat láthatjuk...
|
|
|
Gyékényes
harczymarczy, 2015.10.16 23:55.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyékényes állomás Zákány területén található, maga a falu kicsit keletre van...
|
|
Feldebrő
Hasznosi János, 2015.10.16 17:04.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Személy szerint nekem nagyon hiányzik a vasút forgalmának leállítása, ugyanis a vasútállomástól már lehetett látni a cseri erdészházat ahol nagybátyám (Hasznosi István) erdész lakott. Már az erdészház is eltűnt, igy se vasút, se erdészház nincs, csak nosztalgiázni lehet.
|
|
Ózd
miskovl1, 2015.10.15 20:29.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
11.09.2015
|
|
|
Besztercebánya
raps, 2015.10.12 20:43.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eredeti cikk a Nemzeti Sport Online-ról:
http://www.nemzetisport.hu/minden_mas_foci/video-a-palya-ahol-meccs-kozben-athuz-a-vonat-2443523
|
|
Besztercebánya
raps, 2015.10.12 20:41.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasút Feketebalog község focipályáján át halad, a Besztercebánya és Breznóbánya környékén. KEGYETLEN NAGY!!!
( Miután nem találtam Feketebalog nevét ide tettem. )
Video:
https://cdn.streamable.com/video/webm/pojf.webm
|
|
Óbuda-Gázgyár
Capras Dávid, 2015.10.11 19:50.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1976-ban. Tóth Gábor nyugalmazott mozdonyvezető osztotta meg a képet: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1470885333220481
|
|
|
Garamberzence
Tastam, 2015.10.06 17:43.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Különleges esemény az állomáson 2013. június 8-án.
|
|
|
Nagyhalászi-Kendergyár
Tibi02, 2015.10.06 12:56.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az első vágányból egy iparvágány ágazott ki, az állomással párhuzamos közút túloldalán elterülő kendergyárba. Az gyár belső hálózata egy deltával kezdődött, majd a sínek az üzem egész területét behálózták. A belső tolatásokat kezdetekben állati erővel, majd az ötvenes évektől saját C50-es dízelmozdonyokkal végezték. Az itt feladott, valamint az ide irányuló küldemény Sóstón, a záhonyi fővonal mellett létesített átrakóban cserélt nyomtávot.
1973. január 1-től a gyár, a szállításinak jelentős részét közútra terelte. Ez azzal járt, hogy a több kilométer kiterjedésű belső vágányrendszer, mindössze pár száz méterre fogyatkozott. A C50-es gépeket selejtezték, illetve más kisvasutakra csoportosították át. Nagyhalászi-Kendergyár állomáson ebben az évben szűnt meg az önálló állomásfőnökség. Tiszatelekkel került összevonásra. A hanyatlás magával rántotta Sóstó-Átrakót is. A nagyvasúti rakodóvágányt, valamint a kisvasúti átrakó vágányzatát 1975 folyamán szedték fel, a bontási engedély körüli bonyodalmak miatt.
1981-ben Nagyhalászi-Kendergyár állomás épületének lebontását sürgették, mert statikai állapota olyannyira leromlott, hogy veszélyeztette a mellette futó közút forgalmát. Forgalmi szolgálat ekkor már nem volt. Elbontása 1986-ig megtörtént. A jelzők kezelése ezt követően, az első vágány melletti vasdobozból történt.
1988 folyamán, a gyáron belüli iparvágány maradékát is elbontották.
|
|
Veszprém régi
pocok1990, 2015.10.05 15:11.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.fortepan.hu/_photo/display/50991.jpg
|
|
Kispest
fizolt, 2015.10.04 18:32.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyáron felújították az állomás második vágányát, illetve a Kőbánya kispest bejárati jelzőjétől a II. őrhelyig a vonali vágányt.
|
|
Csókakő
lassujel, 2015.10.04 13:39.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tervek szerint a következő menetrendi időszaktól kezdve ismét megállnak a vonatok Csókakőn. Reméljük ez meg is valósul.
|
|
Velence
Drás, 2015.10.04 10:33.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jó látni a sok növésben lévő kis fát és végre szemeteseket az állomás peronján ! wow
Kár, hogy nincsen peronőr.
Emiatt a rongálások száma bizonnyal jócskán megnő.
Messzi távlatok után, a zenetudományi intézetből visszajőve, mindent jobban érzékelni. :-)
Szép napot / napokat !
|
|
Gány
VT22, 2015.10.03 20:39.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi az észrevételt!
Igen, ez egy külön megállóhely volt.
|
|
Tab
csenge23, 2015.10.03 16:53.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
most én minden pénteken és vasárnap utazok vonattal, mert olcsóbb. tab-tól karádig nagyon lassú, már nem 40-el, hanem alig, ha 20-al megy...talán. andocson talán már 30-40-el, és csak a kaposvár-mernye között megy max 50-60-al. tabtól kaposvárig a menetidő 2 és fél óra. visszafele pedig két óra. most nem tudom pontosan hogy mi van, de én úgy vettem észre hogy a kaposvár-siófoki szakaszt újítják, hiszen tabon rengeteg kősin van(nem tudom, mi a neve), és tabon a piactér környékén már minden második fa ki van cserélve . úgy 100-200 méter hosszan. meg a pályaudvaron is. kaposváron pedig a pályaudvar is épül ujjá. meg a testvérem is mondta, hogy multkor, amikor jött haza siófokról, akkor vonatpótlóval jött. ugyhogy remélem, hogy az lesz amire gondolok.
(bocs a helyesírási hibákért)
|
|
Garamberzence
m62901, 2015.10.03 13:49.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Honnan lehetne megtudni,hogy a vonal Garamberzence és Stubnyafürdő közötti alagútjai milyen hosszúak voltak a megnyitáskor?Annyit tudok,13 alagút készült, összes hosszuk egyes források szerint 3117 méter volt.Találtam 3306 métert is.
|
|
Károlyváros
m62901, 2015.10.03 13:42.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Honnan lehetne kinyomozni,hogy a Károlyváros-Fiume vonal alagútjai milyen hosszúak voltak a megnyitáskor?Annyit tudok,15 alagút készült,összes hosszuk 4239 méter.H8
|
|
Lábod
cd196, 2015.10.01 20:44.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás: István Földvári > A Magyar mellékvonalak / Ungarische Nebenbahnstrecken https://www.facebook.com/photo.php?fbid=880377112030934
|
|
|
Görgeteg
cd196, 2015.10.01 20:42.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás: István Földvári > A Magyar mellékvonalak / Ungarische Nebenbahnstrecken https://www.facebook.com/photo.php?fbid=880384075363571
|
|
|