Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 146 ] [ 147 ] [ 148 ] [ 149 ] [ 150 ] [ 151 ] [ 152 ] [ 153 ] [ 154 ] ...   Utolsó Következő

Sopron-Déli    csillagfény, 2015.08.26 10:42.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Idén szeptember 21.-én lesz 150 éves a Sopron Déli-Szombathely-Nagykanizsa vasútvonal.Átadása 1865.szeptember 21.(egyes források szerint,szeptember 20.)
 
Sávoly-Tőzegtelep    nohab, 2015.08.26 08:51.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kezembe került egy 1975-76-os menetrend, ebben a személyvonatok többsége még megáll itt.
 
Mannersdorf a d Rabnitz    kalimera75, 2015.08.25 21:16.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A híd alja.
 
Mannersdorf a d Rabnitz    kalimera75, 2015.08.25 21:15.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Akiket a faluban kérdeztem,senki nem tudta megmondani hol volt a megálló. Egy vasúti felüljárót mondtak egyöntetüen,hogy azt ismerik.Ezt fotóztam le.A sínek már itt sincsenek meg.
 
Kőszeg-Sörgyár    kalimera75, 2015.08.25 21:12.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
fenyő
 
Kőszeg-Sörgyár    kalimera75, 2015.08.25 21:11.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vámház megálló peronrésze volt a kertünk hátulja.A telkekből ott volt egy kb 6 méteres kivágás ahol a peron volt kiképezve. A kert végén 4 hatalmas fenyőfa volt sorban ültetve gondolom száz évvel korábban. Ma már csak egy áll,de elég gyenge lett a fénykép róla.Sajnos a töltést sem tudtam lefotózni,teljesen feltöltötte a lehullott avar és már földdé alakult át. Kb tíz éve szedték fel a síneket,akkor még a talpfák nagy része el volt korhadva ,de a bazalt zuzalék látszódott.
 
Szerep    Boros Gyula, 2015.08.25 18:49.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emlékszem rá,hogy az 1954-es évektől, mivel az apám répafelelőse volt a sarkadi cukorgyárnak és répaszedési szezon beköszöntétől az állomáson lévő átvevőhelyen,-mivel itt volt hídmérleg a kis szekerek mérlegeléséhez- az apám sokat volt az állomáson és én is mindig ott lóflártam. Ott tanultam meg biciklizni is. A mérlegelés után a szekerek odaálltak a vasúti kocsi mellé és úgy rakták meg a vagonokat cukorrépával.majd jött egy mozdony vasutasokkal és összeszedték a répavagonokat és vitték Sarkadra. Késő ősszel pedig kendert rakodtak, leponyvázták és el Körösladányba(?) a tilolóba.Sok gyerekkori emlék fűz az állomáshoz,akkor még nem is sejtettem,hogy egyszer én is vasutas leszek. Bár az apai nagyapám is dolgozott a Magyar Királyi Vasutaknál,mint pályamunkás ,de ezt már csak felnőtt koromban tudtam meg.
 
Kossuth tér    Tastam, 2015.08.25 09:31.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A kisvonatra várva - Piacos napokon igen sok utast és csomagot szállít a Cegléden áthaladó csemői kisvonat a tanyavilágba." Apáti-Tóth Sándor felvétele a Ceglédi Hírlapban 1972-ből.
 
Tizesbérc    ROCOman, 2015.08.24 20:05.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Károly!

Szeretettel várjuk az anyagot!
 
Hantháza    nohab, 2015.08.24 12:18.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
eladó, szép állapotban: http://otthonterkep.hu/elad%C3%B3-h%C3%A1z/Csem%C5%91/10-15-m/100-200-nm/1+d%C5%B1l%C5%91-j%C3%B3_%C3%A1llapot%C3%BA-h%C3%A1zk%C3%B6zponti-681710
 
Csenger    dani, 2015.08.24 11:33.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
világvége vicinálisa egy 4 perces videoklippben :-)

https://www.youtube.com/watch?v=8_SkH_AIxSY
 
Nagyvisnyó-Dédes    bucsukepek, 2015.08.23 22:34.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2015. júliusi állapotok.
 
Csokvaomány    bucsukepek, 2015.08.23 22:32.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vágány 2015. júliusában.
 
Csokvaomány    bucsukepek, 2015.08.23 22:31.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2015. júliusában Szilvásvárad felé nézünk a megállóból.
 
Tizesbérc    Márton Károly, 2015.08.23 17:04.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tízesbérc vasúti megállóban lévő eredeti kis munkáslakása nállam megvan amelyt 1955-ben fotóztam le mint ott dolgozó erdész. Amint látom, ez a kis házikó senkinek nincs meg, ha igény van rá, a vonal állomásinak kiegészítő feltöltésére szivesem elküldöm.
Üdvözlettel: Márton Károly Gödöllő
 
Kisbács    fizolt, 2015.08.23 11:05.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás két részből áll: a vonali forgalom négy vonatfogadó vágányon folyik, átmenő fővágányok a második és a harmadik, a negyedik után egy helyi teherforgalmat kiszolgáló vágány van, amiről iparvágányok ágaznak le. Az állomásépület mögött található a nyolcvágányú rendezői vágánycsoport, ahol rossz állapotú kocsikat tárolnak. Az állomásra Kolozsvár felől villamosított vonal fut be, Méra felé a felsővezetéktartó oszlopok részben megvannak, de a felsővezeték a Méra felőli bejárati jelző után véget ér. A Kolozsvár felőli oldalon fénysorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson többközpontos elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel, központi állítású, vonóvezetékes váltókkal, a Kolozsvár felőli oldalon biztosított fény be- és kijárati jelzőkkel, Kolozsvár felé utolérést és ellenmenetet kizáró biztosítóberendezéssel, Méra felől a helyes vágány mellett kijárati előjelzővel egyesített biztosított bejárati és egyéni kijárati alakjelzőkkel, amelyek közül a legfontosabbak sötétben ki vannak világítva. A rendezői résznek mindkét irányba egy-egy csoportkijárati jelzője van. Az állomáson forgalmi szolgálattevő és két váltókezelő teljesít szolgálatot. A településtől messze van, városi autóbusszal egyszerűbb Kolozsvárra utazni, így a napi néhány fős utasforgalmat a helyi kisipari üzemek dolgozói teszik ki.
 
Barcarozsnyó    ROCOman, 2015.08.23 08:32.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm szépen. Ma is tanultam valamit.
 
Barcarozsnyó    Harpi, 2015.08.22 20:18.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bizony van arrafelé olyan csoda: mindenkilapja.hu/users/markustimi/uploads/Jelz_sek.ppt
 
Barcarozsnyó    ROCOman, 2015.08.22 18:52.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Milyen az az alak ismétlőjelző?
 
Barcarozsnyó    fizolt, 2015.08.22 18:03.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik vágány, rakodóvágány az első, a Keresztényfalva felőli oldalon iparvágány ágazik ki. Az állomáson többközpontos elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel helyszíni állítású váltókkal, biztosított bejárati és közös kijárati jelzőkkel, a nagy ív miatt Zernest felé közös alak kijárati ismétlőjelzővel. A jelzőállító emeltyűk a váltókezelői őrhelyek előtt, szabad téren találhatók. A Zernest felőli oldalon a bejárati jelző közelében teljes csapórudas sorompóval biztosított, az állomásépület közelében fénysorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson a jegykiadást is végző forgalmi szolgálattevő mellett két váltókezelő teljesít szolgálatot, a vonatkeresztezések rendszeresek.
 
Porpác    Harpi, 2015.08.22 16:37.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ahhoz az állomás teljes vépi oldali váltókörzetét át kellene építeni,nem lenne elegendő egy vagy két kitérőcsere.Mikor Porpác állomása legutóbb átépült még szó sem volt a 16- os vonal korszerűsítéséről.Zalaszentivánnál eleve a projekt részét képezte az állomás teljes átépítése is,míg Porpác esetében csak a villamos felsővezeték módosítása kapcsolódott a 16-os vonali projekthez.Az úr által említett beruházás majd talán egy másik projekt keretében valósul meg.És mégegy pontosítás,ezek a nagysugarú kitérők nem 100,hanem 120km/h val járhatók kitérő irányba.Ehhez persze szükséges a biztosító berendezés megfelelő átalakítása is!


 
Porpác    andras1, 2015.08.22 09:25.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Arra gondolok, ahogy leírtam: az állomás Szombathely felőli oldalán kellene lecserélni két 40 km-es váltót 2 db 100 km-esre. Ezáltal a Szombathely felől a menetirány szerinti jobb oldali vágányon érkező, Csorna felé menő vonatok lassulás nélkül haladhatnának át az állomás 2. vágányán, ahogy teszik ezt a Sárvár felől érkező vonatok is. Az állomásfelújítás során ugyanígy jártak el pl. Zalaszentivánon is. Ott minden irányból és irányba biztosított a 100 km/h-s áthaladás, de említhetnék más állomásokat is.
 
Porpác    Harpi, 2015.08.22 08:32.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emiatt egy percig se szomorkodjon az úr! Nézzük csak,ha Vép felől megyünk Ölbő-Alsószeleste irányába a jobb vágányon négy váltót érintünk,ezek a 12,10,6,és 4-es váltók,ezek közül kettőt ráadásul kitérő irányban.Ezek miatt már önmagában is 40 km/h- val lehet közlekedni az adott irányba.Egy nagysugarú kitérő ezért ezt a problémát nem oldaná meg,Több ilyen kitérő együttes alkalmazására meg nincs lehetőség vágánygeometriai szempontból sem,úgyhogy nemtudom,hogy mire gondol az úr?
 
Porpác    andras1, 2015.08.22 01:26.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szomorúan veszem tudomásul a 2009. június 25-i beírásom nyomán, hogy a GySEV a 16-os vonal nemrég befejeződött villamosítása, illetve az állomásfelújítási munkái kereteiben sem cserélte ki a hagyományos, 40 km/h-s váltót a végponti körzetben egy nagysugarú, legalább 100 km/h sebességgel járható váltóra, mely által biztosítani lehetne a Szombathely felől a helyes ( jobb ) vágányon érkező, Csorna felé továbbhaladó vonatok lassítás nélküli átjárását annak ellenére, hogy bőven lenne hely egy ilyen korszerű váltó számára. E témakörben esetleg bárkinek lenne valami bővebb információja ?
 
Nagycsere    fizolt, 2015.08.21 23:58.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik vágány, rakodóvágánya az első, ez kisiklasztó sarukkal biztosított. A Vámopspércs felőli oldalon fénysorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson Polacsek típusú biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, biztosított fény bejárati, Debrecen felé közös, Vámospércs felé egyéni fény kijárati jelzőkkel. Az állomáson a korábbi váltókezelői őrhelyek épületei még megvannak, de a berendezésüket áttelepítették a forgalmi irodába. Az állomáson forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot, vonatkereszt nagyon ritkán van, mert az állomás hossza miatt legalább 25-30 percig tart azt lebonyolítani.
 
Bősárkány    djlacee, 2015.08.21 23:37.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A villamosítás, és a környék rekonstrukciója nem tett túl jót annak az ex tesztpályának, viszont most szinte végig lehet követni azt
 
Kismarja    siofok35, 2015.08.21 22:29.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felújították a várótermet.

http://iho.hu/hir/ujabb-osszefogas-a-106-os-vonalon-150821
 
Farmos    Endre, 2015.08.21 17:43.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Farmos 1990 körül, már csillagtalanított békéscsabai szilivel, és a Szovjetunióba tartó Ikarus 250-esekkel:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1089121851102798&set=gm.740320179445261&type=1&theater
 
Makó    ROCOman, 2015.08.20 09:27.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomástól 2488 méterre található egy szolgálati hely. Alakjelzőkkel biztosított nyíltvonali pályaelágazás. https://www.youtube.com/watch?v=3EuxfPdKfgA
 
Ölbő-Alsószeleste    ROCOman, 2015.08.20 06:44.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson magasperon épült VIACOLOR borítással. https://www.youtube.com/watch?v=iVytx5w2RPc&feature=em-subs_digest
 
Előző Első    ... [ 146 ] [ 147 ] [ 148 ] [ 149 ] [ 150 ] [ 151 ] [ 152 ] [ 153 ] [ 154 ] ...   Utolsó Következő