Hegyfalu
Sanya, 2015.07.10 13:50.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látkép
|
|
|
Zugló
Julianna, 2015.07.10 08:13.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kel e sokat lépcsőzni a vonatvágánytól a helyi busz megálló-ig mert csomaggal nem könnyú
|
|
Békés
Bzmot302, 2015.07.10 00:18.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásról kiágazó tehervágányokat mára teljesen felszedték.
A vonalat a vpe mrh-nak jelöli.
|
|
Feketetó
Vonatguru, 2015.07.08 14:58.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
(Körös)Feketetóra érkezik a menetrend szerint itt is megálló TFG magántársaság személyvonata.
A megálló egyébként a körülményekhez képest rendezett, igaz a szokásos gazmennyiség itt is megtalálható. Van egy kis esőbeálló, le is lehet akár ülni.
|
|
|
Nagyvárad
Vonatguru, 2015.07.08 14:52.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Körülbelül egy éve kapott a nagyváradi állomás egy másik szoborgőzöst, az eddigi 142.044 pályaszámú mellé.
2014.07.21
|
|
|
Hegyfalu
Sanya, 2015.07.08 06:33.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
IC halad Hegyfalun. 2015 06 27.
|
|
|
Hegyfalu
Sanya, 2015.07.08 06:23.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látkép a közúti felüljáróról.
|
|
|
Gödöllő
Tastam, 2015.07.07 21:18.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Pest megyei Hírlap 1966. szeptember 23-iki kiadásában találtam:
"A gödöllői vasutasok bensőséges ünnepségen avatták fel a város új állomását. A baráti összejövetelt a szakszervezeti bizottság rendezte az új állomásépület tágas kultúrtermében. A városi tanácsot Gergely János vb-elnökhelyettes, a pártbizottságos Benkó László osztályvezető, az agráregyetemet Gödöllő országgyűlési képviselője, dr. Baskay Tóth Bertalan professzor képviselte. A házigazda tisztét Csiba József tanácstag, a szakszervezeti bizottság titkára töltötte be.
Az összejövetelt Rajhát Ferenc, a vasutas pártszervezet gödöllői titkára nyitotta meg, majd Berecz József állomásfőnök ismertette az építés történetét.
Nagy elismeréssel méltatta a gödöllői vasutasok önfeláldozó munkáját, amelynek eredményeképpen az állomás 1957 óta hétszer nyerte el az élüzem címet.
Nagy tetszéssel fogadták az összejövetel részvevői dr. Hasznos Józsefnek, a Közlekedés- és Postaügyi Minisztérium tanácsosának, a gödöllői állomás tizenkét éven át volt főnökének közvetlen hangú visszaemlékezéseit arra az időre, amikor vasutastársaival dolgozott az újjáépítésért és amely időszaknak sok kedves és tanulságos epizódját örökíti meg az állomás dolgozóinak gondosan megőrzött versenynaplója."
|
|
Aranyvölgy
ROCOman, 2015.07.06 06:13.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valóban érdemes lehet megkülönböztetni a kettőt, hisz ténylegesen megépült ez a megálló, vagyis amikor az oldalra felkerült még csak tervezett volt. No és vannak olyan megállóhelyek amiket csak tervezetek, de sosem épültek meg.
|
|
Aranyvölgy
Petrás Bence, 2015.07.05 22:31.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem a "sosem létezett" helyett inkább a "tervezett"-et kéne használni. Elnézést ha hülyeséget javasoltam volna.
|
|
Mágocs-Alsómocsolád
fizolt, 2015.07.04 19:38.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson három vonatfogadó vágány van. átmenő fővágánya a második vágány, a felvételi épülettől Máza-Szászvár felé az első vágányból mindkét végén bekötött rakodóvágány ágazik ki, illetve a Máza-Szászvár felőli oldalon a váltókörzetben rakodó csonkavágány ágazik ki, ez utóbbi vágányzáró sorompóval biztosított és jelenleg ki van zárva a forgalomból. A Máza-Szászvár felőli oldalon fénysorompóval és félsorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson váltózárkulcs-azomosító jelzőberendezés üzemel helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, nem biztosított bejárati, Máza-Szászvár felé fénysorompót fedező, Dombóvár elágazás felé állomásköz fedező fényjelzővel. Az állomás két végén még állnak az egykori váltókezelői őrhelyek. Az állomáson forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot.
|
|
Máza-Szászvár
fizolt, 2015.07.04 19:08.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik vágány, rakodóvágánya az első, ez a Hidas-Bonyhád felőli oldalon vágányzáró sorompóval biztosított. A második és harmadik vágány között széles peron van. A végpont felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson váltózárkulcs azonosító jelzőberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, nem biztosított alak bejárati, és Hidas-Bonyhád felé sorompófedező fényjelzővel (amit az alakjelzőkhöz hasonlóan állítóemeltyűvel kezelnek). Az állomás mindkét végén váltókezelői őrhelyek üzemelnek. A forgalmi szolgálattevő mellett egy váltókezelő teljesít szolgálatot.
|
|
Vörösvárbánya
ROCOman, 2015.07.03 19:49.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://hu.wikipedia.org/wiki/V%C3%B6r%C3%B6sv%C3%A1rb%C3%A1nya_meg%C3%A1ll%C3%B3hely
|
|
Püspökmolnári
kugi, 2015.07.02 22:55.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás épületét a GYSEV felújította. Fotókat az év elején küldtem róla, de valószínűleg elvesztek. Elküldeném még egyszer, de nem tudok regisztrálni (nem kapok megerősítő linket). Gyorsüzit is írtam erről a problémáról (bő egy hete), de még mindig nem kaptam rá választ...
Ha kapok egy e-mail címet, újra elküldöm a képeket!
|
|
Decs
fizolt, 2015.07.02 14:39.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson három vágány található, átmenő fővágánya a második, rakodóvágány az első, ez vágányzáró sorompókkal biztosított. A Szekszárd felőli oldalon fénysorompóval, a Bátaszék felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson váltózárkulcs azonosító jelzőberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, nem biztosított bejárati, illetve Szekszárd felé fénysorompót fedező fényjelzővel. Váltókezelői őrhelyek hiányában a váltókörzetek mellett található vasszekrényekben van a kulcsazonosító berendezés készüléke. A 2013-ban történt átépítéskor a második és a harmadik vágány közé széles, emelt peron épült, amit a vonat érkezése előtt a vágányt keresztezve lehet megközelíteni. A forgalmi szolgálattevőn kívül a teljes csapórudas sorompó kezelését is végző váltókezelő teljesít szolgálatot.
|
|
Hegyfalu
Sanya, 2015.07.01 13:57.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látkép a közúti felüljáróról.
|
|
Nyíradony
Zoli, 2015.06.30 19:02.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://aktiv-blog.net/belfold/vasuti-atjaro-csak-epp-sinek-nelkul-szabolcsban/
|
|
Dunaharaszti
Ripley, 2015.06.29 14:51.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az az egy szem távíróoszlop megvan még a harmadik vágány mellett?
|
|
Leperdpuszta
mazsoqq, 2015.06.29 14:32.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos nincs térkép, ami mutatná e megállót, így egy 1953-as M=1:25.000 méretarányú katonai térképmásolatra rajzoltam be a megálló helyét. Jobb szélen a 19/1. számú őrház, a pályaív túlvégén, az inflexiónál levő útátjárónál volt a megálló. Utasperonja a pálya jobboldalán, ahogy Palotabozsoké és Bátáé is.
|
|
|
Leperdpuszta
mazsoqq, 2015.06.29 14:20.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Leperdpuszta mh. az 1959/60-as MÁV menetrendben.
|
|
|
Károlyváros
Central, 2015.06.29 11:49.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület egy részlete a plitvicei nemzeti park felé menet.Sajnos csak autóbuszból fényképezve.2015.06.28.-án.
|
|
|
Tiszavárkony
interpici400, 2015.06.28 15:17.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2015. 06. 20-tól ismét megáll napi 3 pár vonat.
|
|
Dudarbánya
Adani, 2015.06.28 15:08.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nohab-Gm alapítvány szervezte, Nohabos különvonat volt Bp-Veszprém-Zirc-Bakonyszentlászló útvonalon és vissza a Cuha völgybe. Ráadásként volt a dudari betérés, eredetileg Nohabbal végig ,de nem engedték rá a Nohabot a pályára, pletykák szerint azért vonták vissza a kiadott engedélyt, mert előtte egy Csörgőt felküldtek és az siklott.
A lényeg ,hogy a különvonatot végül egy Dácsia vitte fel és hozta vissza.
|
|
Kecskemét KK
Petrás Bence, 2015.06.28 12:55.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
KGV felirat a tetőn.
2015. 05. 14.
|
|
|
Szentlélek tér
raps, 2015.06.28 11:29.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szentlélek tér. Felvételi épület. Fénykép készítésének dátuma: 2015.06.27.
|
|
|
Törökőr rendező pu.
raps, 2015.06.27 22:14.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Törökőr rendező pályaudvar felvételi épület. Makett. Városi Tömegközlekedési Múzeum Szentendre
|
|
|
Törökőr rendező pu.
raps, 2015.06.27 22:13.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Törökőr rendező pályaudvar felvételi épület. Makett. Városi Tömegközlekedési Múzeum Szentendre
|
|
|
Hevesi szőlők
raps, 2015.06.27 22:09.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hevesi szőlők 2. Fénykép készítés dátuma: 2015. 03.30
|
|
|
Hevesi szőlők
raps, 2015.06.27 22:08.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hevesi szőlők 1. Fénykép készítésének dátuma: 2015 03.30
|
|
|
Kecskemét KK
Petrás Bence, 2015.06.27 21:22.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bax kocsik.
2015. 05. 14.
|
|
|