Kecskemét KK
Petrás Bence, 2015.06.27 21:22.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bax kocsik.
2015. 05. 14.
|
|
|
Kecskemét KK
Petrás Bence, 2015.06.27 21:19.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
490, 039 kazánja.
2015. 05. 14.
|
|
|
Őzedmajor
ili, 2015.06.27 14:26.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1974/ig mi itt éltünk gyerek korunkat itt töltöttük,öcsémmel ,Vonattal jártunk iskolába.
|
|
Hajdúböszörmény
fizolt, 2015.06.27 12:11.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson három vonatfogadó vágány van, átmenő fővágány a második vágány, rakodóvágány az első, ez vágányzáró sorompókkal biztosított,ebből ágazik ki a rakodóterületre vezető ötödik vágány. A Tócóvölgy felőli oldalon a negyedik vágányból, valamint a Hajdúdorog felőli oldalon a váltókörzet elején iparvágány ágazik le, ezek is vágányzáró sorompókkal vannak biztosítva. Az állomáson nincs biztosítóberendezés, a váltók helyszíni állításúak, váltózárral lezárhatók, a váltózárkulcsok a vonatok elhaladásának idejére a váltókezelői őrhelyeken található kulcsszekrénybe kerülnek. A Tócóvölgy és a Hajdúdorog felőli oldalon is teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró található, amiket az őrhelyek mellől kezelnek, ezek sincsenek függésben az alak bejárati jelzőkkel. Az állomáson forgalmi szolgálattevő, két váltókezelő és pénztáros teljesít szolgálatot.
|
|
Egerfarmos
fizolt, 2015.06.27 09:47.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Képriportban szereplő biztosítóberendezés kezelőkészülék már nincs meg, a jelzők továbbra is állandóan szabad jelzést adnak.
|
|
Dudarbánya
QQriQ, 2015.06.27 00:27.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Milyen különvonat volt? Ki szervezte? Nem láttam róla semmilyen hírt.
|
|
Szemeretelep
ROCOman, 2015.06.25 05:05.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló épületeit elbontották.
|
|
Dudarbánya
Adani, 2015.06.24 20:59.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Teherszállítás van mostanság, mikor a különvonat ment a vonalon alig egy hónapja akkor is ott állt egy fával rakott teherkocsi, jó szolgálatot tett a fotózásnál :)
|
|
Dudarbánya
dani, 2015.06.24 16:47.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép napot mindenkinek!
https://www.youtube.com/watch?v=bAhvAh-lmZA&hd=1
"A MÁV 929-es Zirc-Dudarbánya közötti vonalán a 80-as évek közepétől szűnt meg a komolyabb forgalom.A Dudarbányai rakodóra a mai napig lejár a tolatós tehervonat...főleg fáért,mert a bauxit bánya és vele együtt az elszállítás 2011-ben megszűnt.2015.05.30-án egy M47-es vontatta és 3 Bhv kocsiból álló szerelvénnyel vasútbarátok lelkes serege érkezett Dudarbányára.A szerelvényt Zircig az M61-010-es Nohab vitte,de a pálya állapota miatt nem adtak engedélyt a gépnek a szárnyvonalra.Ami a filmet illeti...ez a "vezérállás" ötlet véletlenszerűen jött,harminc percig folyamatosan a kocsi hátsó ablakához tartani a kamerát nem volt egyszerű feladat,az igyekezet kimenetele a képernyőn látható.Talán egyszer ez egy történelmi felvétel lesz.Tervezek egy második részt is,ami kicsit jobban bemutatja a vonalat,végállomást,a nohabos menetet stb.A vonal megszűnése előtt megszűnt megállóhelyeket csillaggal jelöltem,Jó utazást!"
|
|
Dunavecse
Medina, 2015.06.24 15:59.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én volta az a bizonyos 60as pénztáros. Fáj a szívem, hogy nézegettem a képeket. Anno rengetegen fotóztak és videóztak és a bezárást megelőző időszakban. Még sincs egyetlenegy Bz-s közös képem. Ha ki tudna segíteni nekem abbn,hogy hol találhatnék még képeket, megköszönném.
Volt dunavecsei fszt
|
|
Újszeged
József, 2015.06.24 15:45.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gratulálok ehhez a hatalmas, nagyon értékes munkához. Nem régen "gépezek", és most tudtam meg, hogy ilyen csodálatos anyag is van. Azért keresem Önöket, mert az 1980-as évek második felében végigfotóztam a szegedi Igazgatóság területét, sok olyan képem is van, aminek itt csak a helyét tudták megmutatni. Már az unokám segítségével bejelentkeztem. Üdvözlettel: Engi József.
|
|
Székkutas
fizolt, 2015.06.23 22:27.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson három vágány található, átmenő fővágánya a harmadik vágány, rakodóvágány az első, ez vágányzáró sorompókkal biztosított. Az Orosháza felőli oldalon nem biztosított útátjáró, a Kútvölgy felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró, illetve az ezen az oldalon található kettes számú váltókezelői őrhely mellett nem biztosított gyalogos útátjáró található. Az állomáson Polacsek típusú biztosítóberendezés üzemel, biztosított bejárati, és közös kijárati alakjelzőkkel. A forgalmi szolgálattevőn kívül két váltókezelő teljesít szolgálatot.
|
|
Csorvás
fizolt, 2015.06.23 22:21.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson négy vágány található, átmenő fővágánya a harmadik vágány, rakodóvágány az első, ez vágányzáró sorompóval biztosított. A Telekgerendás és az Orosháza felőli állomásvégen teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjárók találhatók. Az állomáson Polacsek típusú biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású váltózáras váltókkal, biztosított bejárati, és közös kijárati alakjelzőkkel. Az állomáson a pénztárat kezelő forgalmi szolgálattevőn kívül két váltókezelő teljesít szolgálatot.
|
|
Gátér
fizolt, 2015.06.22 22:17.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Háromvágányos megálló-rakodóhely, fővágány a harmadik vágány, az első vágány vágányzáró sorompókkal biztosított, a váltók helyszíni állításúak. A Kiskunfélegyháza felőli oldalon fénysorompóval biztosított útátjáró, a Csongrád felőli oldalon biztosítatlan útátjáró üzemel. Nem biztosított, alak bejárati jelzők, fény sorompófedező jelző üzemel, fénysorompót, és jelzőt kezelő dolgozó teljesít szolgálatot.
|
|
Nagyállás
Fülöp Imre, 2015.06.22 22:16.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mi a túrkevi országút mellet laktunk-és Nagyállás volt cca.3 km-re-és tőlünk,tovább Póhalom cca.4 km-re...Oda jártam iskolába.Nagyállás megállóhelyen sokszor szálltunk fel-és le,piaci napokon,egyéb intézni valónk miatt.Aki Endrődre akart menni-az a gyomai állomáson rögtön buszra tudott szállni.Az épület mellett sok bicikli volt,mert a kövesút Gyoma felől itt ért véget,és a tanyák felé,a földúton,nyirkos,esős időben nem lehetett menni-csak gyalog!Ezen a vonalon sok olyan fapados kupé volt,amit szenes kályhával fűtöttek.Az állomáson villany nem volt-a jegyeket petrólámpa mellett adták ki,hajnalban,vagy este...A váróteremben sötétben,csendben kuksoltunk...Sokszor gyalogoltam Endrőd felé a síneken-és még mindig emlékszem a feliratra:Diósgyőr,1912.Jó ideig-a váróterem egy kiszuperált vasúti kocsi volt.
|
|
Mindszent
fizolt, 2015.06.22 22:01.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik vágány, rakodóvágány az első, ez vágányzáró sorompókkal biztosított. A második vágányból a végpont felőli oldalon csonkavágány ágazik le, ami szintén vágányzáró sorompóval van biztosítva. A Mártély és a Szegvár felőli állomásvégén is teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson Polacsek típusú biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, biztosított bejárati, és közös kijárati alakjelzőkkel. A péztárt kezelő forgalmi szolgálattevőn kívül két váltókezelő teljesít szolgálatot.
|
|
Csikóstőttős
Fekete Öcsi, 2015.06.22 21:53.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2015-re szebb lett a megállóhely és környéke. Kerékpár út és külön vasúti átjáró is megépült.
|
|
Kispest
apolló, 2015.06.22 20:40.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A II. számú őrhelyet idén felújítják (tetőszigetelés, homlokzatfelújítás).
|
|
Ságvári
Petrás Bence, 2015.06.22 15:05.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
D02-508 a Ságvári úti megállóhelyen: http://laev.hu/fotoalbum/Vasutvonalak/Szentanna/album/rezrobi/slides/archiv05.html
|
|
Pilisvörösvár
Petrás Bence, 2015.06.22 13:10.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 426 022 (6342 022-8) Desiro a felújított felvételi épülettel.
2015. 05. 31.
|
|
|
Piliscsaba
Petrás Bence, 2015.06.22 13:05.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felújított felvételi épület a 2034 számú vonatból.
2015. 05. 31.
|
|
|
Sövénykút
Janesz, 2015.06.22 11:38.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Életem első vasuton történő utazása ezen a megálló helyen kezdődött
|
|
Hevesi szőlők
VT22, 2015.06.21 13:04.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az oldal állapotáról: az állomási lapok mintegy 40%-áról sikerült megmenteni az adatokat. Ezeknek az adatoknak visszaimportálása sem teljes körű még, így előfordulhat hogy hirtelen megjelennek képek egyes lapokon. A többi lap a 2014 augusztusi állapotot mutatja.
Ezen kívül rendelkezésre áll az összes 2014 augusztus óta feltöltött képfájl (kb. 700), de az adatbázis információk nélkül, így sok helyen nem tudjuk beazonosítani hol mikor ki készítette a képet. Ehhez feltehetően gyakori feltöltők segítségét fogjuk kérni. Az újra feltöltés segítené a munkánkat, mert így sokkal biztosabban meglennének a információk.
|
|
Hevesi szőlők
ez már sok, 2015.06.20 20:35.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nemcsak a főkép tűnt el innen,hanem ezer és ezer más dolog is.Sajnos!Kétlem,hogy valaha is újra a régi lesz ez a honlap.
|
|
Hevesi szőlők
raps, 2015.06.20 20:24.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látom eltűnt a főkép. Küldjem újra?
|
|
Barta
M62191, 2015.06.20 17:37.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületből kiköltöztek az ott lakók, hamarosan elbontásra kerül.
|
|
Zalaszentjakab
sabee, 2015.06.20 16:31.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már itt is megszűnt a jegykiadás.
|
|
Polgárdi
_forgalmista_, 2015.05.05 21:29.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megy a vonat Fehérvárra.
|
|
|
Polgárdi
_forgalmista_, 2015.05.05 20:43.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2015. február vége
|
|
|
Dombrád
Tibi02, 2015.04.29 16:32.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még jóval az állomás előtt, a 262. szelvényben rakodóvágány ágazik ki C/1. váltóval, majd 5 méteres távolságot tartva párhuzamosan halad a vonali vágánnyal, ahova C/2. jelű váltóval a 265. szelvényben csatlakozik vissza. A sínpár használható hossza 210 méter, egykori tulajdonosa a Szerencsi Cukorgyár. Mindkét végén vágányzáró sorompó, illetve siklasztósaru van elhelyezve.
A rakodó-kitérő, a környéken megtermelt cukorrépa kényelmesebb vasútra rakása érdekében létesült, 1968-ban. A dombrádi állomás rakodóterülete ugyanis igen szűkös volt, ezért a cukorrépát sokszor a főút szomszédságában lévő kihúzóvágányon rakták be a vagonokba.
A rakodóvágány a Fegyverneki Gazdasági Vasútról származik, míg a két váltó a nyíregyházi villamosforgalomban használt, de már korábban üzemen kívül helyezett Stadion-kitérőben teljesített szolgálatot. Az "új" rakodó-kitérő a cukorrépa szállítás 1992-es közútra tereléséig működött, azonban a mai napig egyben van.
|
|