Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 153 ] [ 154 ] [ 155 ] [ 156 ] [ 157 ] [ 158 ] [ 159 ] [ 160 ] [ 161 ] ...   Utolsó Következő

Pozsony    VT22, 2015.04.05 18:27.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az első térképeden zölddel jelölt megállók szerintem nem megszűntek, hanem tervezettek, mert nemrég készült valami tanulmányterv az egykori városon átvezető HÉV-nyomvonal visszaállításáról kéregvezetésben.
 
Galgagyörk    M412152, 2015.04.05 02:11.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az állomás is mennyi vasutas oktatófilm színhelye volt...
 
Pozsony    Harpi, 2015.04.04 09:46.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szintén a vlaky.net oldalról.Itt is láthatók a megszünt és az élő vonalak.
 
Pozsony    Harpi, 2015.04.04 09:42.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen Pozsony megszűnt állomásai és megállói láthatók.Ezek közül itt még sok nincs felvéve! Kép:vlaky.net
 
Püspökmolnári    kugi, 2015.04.03 22:24.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rádióinterjú az állomás híres szülöttjével, Prinz Gyulával: http://kugi.blog.hu/2015/02/04/487_radiointerju_prinz_gyulaval
 
Gerje    Zoli, 2015.04.01 21:31.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1959-es állapotok

http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/33075?r=2&s=Cegl%C3%A9d&t=1&t2=1&c=2202546.9596295003:5968905.734723:12
 
Gerje    Tastam, 2015.04.01 14:27.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gerje megálló-rakodóhely két iparvágánnyal rendelkezett. Az egyik az állomás területéről ágazott ki és a szemben elhelyezkedő borközraktár, később Gerjei pincegazdaság telephelyére vezetett. Létesítése 1939-40-re tehető, az egykori rakodó romjai ma is megvannak (lásd a fotót). A másik iparvágány, melyet 1951-ben az Áruraktározási Hivatal részére építettek, Gerjétől a végpont felé kb. 1 km-re, a nyíltvonalból ágazott ki. Amennyiben kiszolgálását Kupai Kovács majorig közlekedő vegyesvonat végezte, a vonatszemélyzetet erről Cegléd állomás ún. írásbeli rendelkezésen értesítette. A vonat rendesen továbbindult Gerjéről, előrehaladt a kiágazásig, amely előtt megállt. Ekkor lekapcsolták a továbbmenő részt és az iparvágányra rendelt kocsikat a mozdony beállította a telepre. Miután végzett a tolatással, a gép ráállt a kapunál várakozó szerelvényre és folytatta útját.
 
Budai út    Tastam, 2015.03.31 16:49.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1924. augusztus 18-án "a délutáni személyvonat Budai útról elindulván szétszakadt és a vonat fele visszamaradt. Az ottmaradt részért a mozdony visszatolt, hogy azt a többi kocsihoz csatolják, de közben a mozdony fékszerkezete elromlott és oly erősen ütődött az előtte álló személykocsiba, hogy annak perronját teljesen összetörte. Az összeütközés közben több kocsiban a podgyász a polcról leesett és az utasok is egymásnak ütődtek. Szerencsére sérülés nem történt." (Forrás: Czeglédi Hírmondó)
 
Ágostonfalva    Bendi, 2015.03.31 16:46.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, valóban, a szénbányászat virágzásakor épült gyártelepre innen vezet iparvágány, ám a bányákat bezárták. Ettől persze lehet vasúti forgalom rajta. Ez Erdővidék egyetlen vasútállomása, aki vasútra akar szállni, ide kell hogy jöjjön. És egyben Erdővidék egyetlen (hagyományosan) román többségű települése Ágostonfalva.
 
Albertirsa    Tastam, 2015.03.29 18:00.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen az állomás kezdőpont (Budapest) felőli váltóállító központja látszik az átépítés időszakában, röviddel a lebontása előtt. Mögötte az M62 001 trappol éppen.
 
Albertirsa    Tastam, 2015.03.27 20:56.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Czeglédi Közlöny 1930. október 19-iki száma az alábbiakról számol be: "F. hó 11-én 3 órakor Budapestről Cegléd felé haladó tehervonat mindkét mozdonya téves váltóállítás következtében Alberti-Irsa állomáson kisiklott és a csonka vágányról leszaladt. Emberéletben kár nem esett. A kisiklás következtében 3 teherkocsi összetörött. A baleset ügyében a vizsgálat megindult."
 
Monorierdő    Tastam, 2015.03.26 16:58.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyáregyháza megállóhely neve 1926. július 1-jétől Monori-erdő.
 
Répcevis    Balazs177, 2015.03.24 20:24.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sok régi kép az egykori vonalról:
http://iho.hu/hir/volt-egyszer-egy-repcevis-sarvar-zalaber-vonal-150322
 
Kispest    fizolt, 2015.03.22 20:04.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A második vágányon már régóta 20 Km/órás sebességkorlátozás volt, a vágány állapota tovább romlott, így kizárták a forgalomból, emiatt az állomás jelenleg nem tud vonatkereszteket illetve előzéseket lebonyolítani.
 
Pozsonyligetfalu    Central, 2015.03.20 19:08.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Képek az átépítésről:http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/000703-Historia-zeleznicnej-stanice-Bratislava-Petrzalka/
 
Érsekújvár    Tastam, 2015.03.19 21:42.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1939 nyarán Bodonyi Géza főintézőt, ceglédi állomásfőnököt Érsekújvár állomás élére helyezték Bekény Rezső főintéző helyett, akit Budapest Nyugati pu állomásfőnökévé neveztek ki. (forrás: Ceglédi Függetlenség, 1939. július 23.)
 
Turgony    Galopp, 2015.03.19 00:56.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon örülök hogy nagyapám nem érte meg az állomás lerombolását És Turgony Elnéptelenedését
Azt hiszem hogy ő volt az utolsó Állomásfőnök Turgonyban
Nem tudom pontosan hogy a háború alatt vagy előtte nevezték ki És a 70-es évekig volt szolgálatban
Szomorú hogy települések így eltűnnek nyomtalanul A
 
Felsőgalla    raps, 2015.03.18 13:52.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Szénosztályozó anno Tatabánya-Szénrakodó néven önálló állomás volt. Régebbi térképen láttam erre utalást.
 
Sopron-Déli    cd196, 2015.03.18 13:01.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kép az 1960-as évekből: http://sopronanno.hu/bejegyzes/sopron-deli-pu
 
Kőkútpuszta    Ungaba, 2015.03.17 17:32.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos az enyészeté lett az egész.Pedig lenne rá igény...újra kellene indítani a vasúti közlekedést.
 
Nagyvenyim    Capras Dávid, 2015.03.16 22:46.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyvenyim és Hercegfalva megszűnt állomások a levegőből 1961-ben: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/39117
 
Szob    Juhász Mária, 2015.03.16 08:48.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása

Szép napot kívánok !

Szob vasútállomásának "főnöksége" miért nem tudja, hogy a magyar zászló 3 színe : piros, fehér, zöld, - és NEM zöld, fehér piros !!! /Ennek alapján egy idegen utas nem is értheti, hogy Szob Magyarországhoz tartozik-e, vagy sem !/ Régóta így van ...! GYALÁZATOS ! SZÉGYENKEZHETNÉNEK ! Nem is hiszem, hogy véletlen ! Kérem, szíveskedjenek AZONNAL megfordítani Magyarország zászlaját ! KÖTELESSÉGÜK ! Főként a mai napon : zászlónk, címerünk ünnepnapján ! Szép napot kívánok ! Juhász Mária, Érsekújvár, Felvidék

 
Nagyecsed    Bakos László, 2015.03.15 18:45.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az a bizonyos "kisvasút" tulajdonképpen egy csillepálya (lóvontatású!!!) volt, amellyel a szenet , stb. vitték a villanytelepre.
A villanytelep igazi ipari műemlék. Gyerekkoromban, nyaranta "dolgoztam" ott, csiszoltuk a korlátokat, hordtuk kis a szivattyúk után lerakódott iszapot... (a Kraszna másik ágától ez a villanytelep egyúttal egy vízátemelő is volt...). Már akkor--1950-53-- nem működött. Amikor a TITÁSZ átvette, édesanyám ott dolgozott, mint adminisztrátor, sokszor voltam ott...Hangulatos kis telep volt a villanytelep...
 
Cegléd    ROCOman, 2015.03.14 08:07.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm, megtörtént.
 
Cegléd    Tastam, 2015.03.13 17:33.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "Régi képek" összeállításban az alulról a második kép (Présház, szőlő és vasútrészlet. Végh Sándor szőlőnagybirtokos szőlő- és pincegazdasága, Cegléd) Véghtelep/Csemő állomást ábrázolja, javaslom oda áthelyezni.
 
Cegléd    Tastam, 2015.03.13 17:28.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1933 Nagypéntekjének reggelén 52 éves korában szívbajban meghalt Nagy Rezső főintéző, aki 1931 óta volt Cegléd állomásfőnöke. Utódját Kisújszállásról helyezték át: dr. Sztankó Gyula titkár június 1-jén foglalta el hivatalát. (forrás: Ceglédi Közlöny)
 
Körösszeg    Norbi, 2015.03.12 17:39.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos 2015.03.15-től a személyszállítás ismét megszűnik Nagyvárad és Körösszeg között!
 
Aranyvölgy    QQriQ, 2015.03.12 14:31.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2016-ig biztosan nem fogják.Q
 
Budapest-Nyugati    Balazs177, 2015.03.10 19:49.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1962-es tolatási baleset.Forrás:
http://fototortenet.blogspot.hu/2012/11/vasuti-baleset-nyugati-palyaudvarnal.html
 
Sellye    alexejevics, 2015.03.10 10:19.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
@papirbakter: Nagyon szép modell, gratulálok!
 
Előző Első    ... [ 153 ] [ 154 ] [ 155 ] [ 156 ] [ 157 ] [ 158 ] [ 159 ] [ 160 ] [ 161 ] ...   Utolsó Következő