Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 145 ] [ 146 ] [ 147 ] [ 148 ] [ 149 ] [ 150 ] [ 151 ] [ 152 ] [ 153 ] ...   Utolsó Következő

Kiskunhalas    fizolt, 2015.09.13 18:41.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kiskunhalas állomásnak nyolc vonatfogadó vágánya van, átmenő fővágányai a második (Kunfehértó felől), a harmadik (Pirtó és Balotaszállás felől), illetve a negyedik (Harkakötöny felől). Az első vágány csak a a végpont felőli oldalon vonatindító vágány. Az állomáson Siemens-Halske biztosítóberendezés üzemel központi állítású vonóvezetékes, illetve néhány helyszíni állítású váltóval, biztosított fény bejárati és egyéni alak kijárati jelzőkkel (a végpont felőli oldalon a nyolcadik és kilencedik vágánynak csoportkijárati jelzője van), Pirtó felé kezdő térközjelzővel. A fény bejárati jelzők nem adnak előjelzést az alak kijárati jelzőkre, ezért az áthaladó vonatokat is menesztik. A végpont felőli oldalon az első vágány, a kezdőpont felőli oldalon a második és a negyedik vágány kihúzóvágányként folytatódik, az utóbbiból iparvágány ágazik le. Fénysorompóval és félsorompóval biztosított útátjáró található a kezdőpont felőli oldalon a II-es állítóközpont mellett, a végpont felőli oldalon az I-es állítóközpont mellett (ezt csak gyalogosok használhatják), a Balotaszállás és Kunfehértó felőli bejárati jelzők közelében, valamint az itt már eltávolodó 154-es vonal vágányán. A végpont felőli oldalon közúti felüljáró, a kezdőpont felőli oldalon a IV-es őrhely közelében gyalogosfelüljáró található. Délről az állomás deltavágányon elkerülhető, így a 155-ös vonal felől érkező tehervonatok irányváltás nélkül folytathatják útjukat. A deltavágány a Harkakötöny-elágazásban ágazik ki a 155-ös vonalból, a Balotaszállás elágazásban kapcsolódik a 150-es és a 154-es vonalhoz. Az elágazásokban váltózárkulcs-rögzítő biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, biztosított fény bejárati jelzőkkel. Kiskunhalas állomás felvételi épületével átellenes oldalon található a már csak tárolásra és üzemanyagtöltésre használt járműtelep. Az állomáson rendelkező forgalmi szolgálattevő, külső forgalmi szolgálattevő, a II-es állítóközpontban és a IV-es őrhelyen egy-egy váltókezelő, az I-es állítóközpontban egy vezető és egy beosztott váltókezelő, Balotaszállás-elágazásban forgalmi szolgálattevő, Harkakötöny-elágazásban váltókezelő teljesít szolgálatot, emellett az állomáson jegypénztáros, tolatásvezető, kocsirendezők és kocsivizsgálók dolgoznak.
 
Kisszállás    fizolt, 2015.09.13 11:14.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson öt vonatfogadó vágány található, átmenő fővágány a harmadik vágány, rakodóvágány az első, amiből a Balotaszállás felőli oldalon kettő csonkavágány ágazik ki. Az ötödik és hatodik vágányokon látszik, hogy egy későbbi bővítés során épültek. A Kelebia felőli oldalon fénysorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson Dominó 55 típusú biztosítóberendezés üzemel, központi állítású váltókkal, biztosított fény bejárati, egyéni kijárati jelzőkkel. A rakodóvágányban fekvő két váltó helyszíni állítású. A két szomszédos állomás felé térközbiztosító berendezés üzemel. Az állomás 3,5 kilométerre van a településtől. Az állomáson forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot.
 
Baciu    VT22, 2015.09.11 18:08.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A sorompóőrhely épületét némileg kibővítették" --> Új induló az őrházbővítő versenyben!

További nevezések itt találhatók:

http://vasutallomasok.hu/kepek/p0054/p0054067.jpg
http://vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=35289&f=6945
 
Pókaszepetk    Imre, 2015.09.11 12:40.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok.Az őrházat azóta elbontották. (2015 tavasz.)
 
Északi rendező pályaudvar    ROCOman, 2015.09.08 19:02.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tervezett pályaudvar egy térképrészleten:
 
Mezőfalva elágazás    ROCOman, 2015.09.08 18:38.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az elágazás ezen a videofelvételen is látható: http://www.youtube.com/watch?v=Nx85OTimnr0
 
Dunaújváros-Kikötő    cd196, 2015.09.08 15:20.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.panoramio.com/photo/96626369

 
Pleternica    vaci, 2015.09.08 10:21.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyébként ennyi maradt a Nasice-Pleternica vicinálisból. Ez a busz megy naponta kétszer, Caglinig egyedül voltam utas, ott felszállt 3 idős asszony. Így értünk be Pleternicába. És a sofőrről utólag kiderült (miután pár szót beszélgettünk angolul), hogy magyar származású, így magyarul folytattuk a beszélgetést. Ez utóbbi külön öröm volt!
 
Pleternica    vaci, 2015.09.08 10:09.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban munka folyik a vonalon, a Pleternica és Caglin szakaszon, de sajnos (nekem) inkább tűnt bontásnak, mint felújításnak.
Egy kép Pleternicáról.
 
Ratkovica    vaci, 2015.09.08 10:00.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Vasútbarátok!
2015. aug. 20-án Horvát-Szlavóniában vonatoztam, Pécs-Pélmonostor-Eszék-Nasice-Pleternica-Nova Kapela-Strizivojna-Eszék-Pélmonostor-Pécs útvonalon.
Nem sok fényképet tudtam készíteni, ebből a kevésből küldök most egyet: Ratkovica állomásról.
 
Somogyvár    fizolt, 2015.09.07 23:08.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Háromvágányos megálló-rakodóhely, fővágány a második vágány, rakodni az első vágányból leágazó csonkavágányon szoktak. Váltózárkulcs rögzítő biztosítóberendezés üzemel biztosított fény fedezőjelzőkkel. Az Osztopán felőli oldalon váltókezelői őrhelyen, a Lengyeltóti felőli oldalon lezárható szabadtéri fémszekrényben van a biztosítóberendezés készüléke. A megálló-rakodóhelyen vonatjelentő térközőr teljesít szolgálatot, aki a Lengyeltóti felőli oldalon található útátjárót biztosító teljes csapórudas sorompó kezelését is végzi.
 
Börgönd    Phonok, 2015.09.07 20:35.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt volt régen valami nyomvonalkorrekció?
https://goo.gl/maps/MLpRk
 
Balatonvilágos    Cresthun, 2015.09.04 01:43.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fotó nem igazán adja vissza a különleges hangulatát ennek az állomásnak, ahhoz ott kell lenni. Elképesztő kilátás nyílik onnan a Balatonra. A közeli strandról is jól látszik az állomás épülete a magaslaton. Nem mindennapi látvány a jóval a vízszint felett közlekedő vonatok sokasága.
 
Püspökmolnári    kugi, 2015.08.31 22:18.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Püspökmolnári megújult állomása
 
Püspökmolnári    kugi, 2015.08.31 22:16.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A teljesen elkészült, felújított állomásépület
 
Mannersdorf a d Rabnitz    kalimera75, 2015.08.31 13:50.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen.Pontosan ott van. Miből derült ki,a nagy susnyásban,semmi támpont nincs a műhold alapján.
 
Üröm    Hofer, 2015.08.31 09:34.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!

Az autóbuszmegállóhely nevéhez véletlenül Solymárt írtatok Üröm helyett!
 
Tatabánya    ROCOman, 2015.08.30 11:17.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Főpályaudvar, mi?
http://vilagfalu.blog.hu/2013/02/25/tatabanya_atveszi_vasutallomasanak_uzemelteteset_a_mav-tol
 
Tatabánya    ROCOman, 2015.08.30 11:11.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hátha megvalósul:
http://epiteszforum.hu/hidepulet-a-tatabanyai-vasutallomas-felett-pehl-judit-diplomaterve
 
Mád    fizolt, 2015.08.29 11:25.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az erős ívben fekvő állomásnak két vonatfogadó vágánya van, átmenő fővágánya a harmadik, rakodóvágány az első, ez vágányzáró sorompókkal biztosított, de jelenleg az ide vezető váltók ki vannak szögelve. A Szerencs felőli oldalon egy használaton kívüli iparvágánykiágazás vezet az állomás melletti volt kaolin-feldolgozómű vágányhálózatára, míg egy másik iparvágány elkanyarodik az állomástól, erre rendszeresen érkeznek tartálykocsik. A Szerencs felőli oldalon nem biztosított útátjáró található. Váltózárkulcs-azonosító jelzőberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, nem biztosított bejárati, Szerencs felé állomásközt fedező fényjelzővel. Az állomáson a forgalmi szolgálattevő mellett időszakosan váltókezelő teljesít szolgálatot.
 
Mannersdorf a d Rabnitz    cd196, 2015.08.29 04:22.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ide tippelem a felüljárót. Tévedek? https://www.google.com/maps?q=47.421128,16.503508&t=h a 2015. IV. 25-i Gugli Föld műholdfotó alapján.
térképek (amik amúgy ebben nem segítenek):
http://maps.nypl.org/warper/maps/14293#Preview_tab
http://www.austrianmap.at/amap/index.php?SKN=1&XPX=637&YPX=492

 
Borsmonostor    cd196, 2015.08.29 03:36.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://wikimapia.org/27635602/hu/Borsmonostor-vasútállomás-megállóhely-helye
 
Várhely    cd196, 2015.08.29 03:26.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://web.archive.org/web/20120906224917/http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/Boutari/DSC01767.jpg
 
Beled    Jani97531, 2015.08.26 22:40.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás megváltozott. Forgalmi szolgálat nincs csak jelenlétesek vannak. Az épület maradt a régi, viszont már készen van a villamosítás, magas-peron van , készen van a vizuális utastájékoztatás is és már Július 30.-ától villanyvontatással közlekednek az IC-k.
 
Ferenctanya    Petya, 2015.08.26 21:05.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Sári család lakott benne. A bakter Sári András volt.
 
Kistarcsa Kórház    Tastam, 2015.08.26 16:14.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Pest megyei Hírlap 1974. február 24-iki számában olvastam: "Új HÉV-megálló? Régóta kéri a lakosság, hogy a gödöllői HÉV-vonalon Kistarcsa és Ilona-telep között létesítsenek egy új megállót. A BKV megbízásából a FÖMTERV tanulmánytervet készített a megoldás lehetőségeiről."
 
Dobaipuszta    KeriPetya, 2015.08.26 11:13.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dobaipuszta csatlakozó vonala, 1939 körül.
 
Nagytótipuszta    KeriPetya, 2015.08.26 10:54.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elnevezésével kapcsolatban: az 1894-es Nagy-Tóti megjelölés az 1925-ös menetrendben már Nagytótipuszta, irányonként 2-2 feltételesen megálló vonattal. 1965-66-os menetrendben Nagytótipuszta mh., Vésztő felé 4 megálló és 2 áthaladó vonattal.
 
Körösújfalu    KeriPetya, 2015.08.26 10:48.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elnevezésével kapcsolatban: az 1925-ös menetrendben már nem az 1894-ben szereplő Iráz, hanem Ihráz elnevezése található.
 
Sopron-Déli    csillagfény, 2015.08.26 10:42.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Idén szeptember 21.-én lesz 150 éves a Sopron Déli-Szombathely-Nagykanizsa vasútvonal.Átadása 1865.szeptember 21.(egyes források szerint,szeptember 20.)
 
Előző Első    ... [ 145 ] [ 146 ] [ 147 ] [ 148 ] [ 149 ] [ 150 ] [ 151 ] [ 152 ] [ 153 ] ...   Utolsó Következő