Kiskunhalas
fizolt, 2015.09.13 18:41.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiskunhalas állomásnak nyolc vonatfogadó vágánya van, átmenő fővágányai a második (Kunfehértó felől), a harmadik (Pirtó és Balotaszállás felől), illetve a negyedik (Harkakötöny felől). Az első vágány csak a a végpont felőli oldalon vonatindító vágány. Az állomáson Siemens-Halske biztosítóberendezés üzemel központi állítású vonóvezetékes, illetve néhány helyszíni állítású váltóval, biztosított fény bejárati és egyéni alak kijárati jelzőkkel (a végpont felőli oldalon a nyolcadik és kilencedik vágánynak csoportkijárati jelzője van), Pirtó felé kezdő térközjelzővel. A fény bejárati jelzők nem adnak előjelzést az alak kijárati jelzőkre, ezért az áthaladó vonatokat is menesztik. A végpont felőli oldalon az első vágány, a kezdőpont felőli oldalon a második és a negyedik vágány kihúzóvágányként folytatódik, az utóbbiból iparvágány ágazik le. Fénysorompóval és félsorompóval biztosított útátjáró található a kezdőpont felőli oldalon a II-es állítóközpont mellett, a végpont felőli oldalon az I-es állítóközpont mellett (ezt csak gyalogosok használhatják), a Balotaszállás és Kunfehértó felőli bejárati jelzők közelében, valamint az itt már eltávolodó 154-es vonal vágányán. A végpont felőli oldalon közúti felüljáró, a kezdőpont felőli oldalon a IV-es őrhely közelében gyalogosfelüljáró található. Délről az állomás deltavágányon elkerülhető, így a 155-ös vonal felől érkező tehervonatok irányváltás nélkül folytathatják útjukat. A deltavágány a Harkakötöny-elágazásban ágazik ki a 155-ös vonalból, a Balotaszállás elágazásban kapcsolódik a 150-es és a 154-es vonalhoz. Az elágazásokban váltózárkulcs-rögzítő biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, biztosított fény bejárati jelzőkkel. Kiskunhalas állomás felvételi épületével átellenes oldalon található a már csak tárolásra és üzemanyagtöltésre használt járműtelep. Az állomáson rendelkező forgalmi szolgálattevő, külső forgalmi szolgálattevő, a II-es állítóközpontban és a IV-es őrhelyen egy-egy váltókezelő, az I-es állítóközpontban egy vezető és egy beosztott váltókezelő, Balotaszállás-elágazásban forgalmi szolgálattevő, Harkakötöny-elágazásban váltókezelő teljesít szolgálatot, emellett az állomáson jegypénztáros, tolatásvezető, kocsirendezők és kocsivizsgálók dolgoznak.
|
|
Kisszállás
fizolt, 2015.09.13 11:14.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson öt vonatfogadó vágány található, átmenő fővágány a harmadik vágány, rakodóvágány az első, amiből a Balotaszállás felőli oldalon kettő csonkavágány ágazik ki. Az ötödik és hatodik vágányokon látszik, hogy egy későbbi bővítés során épültek. A Kelebia felőli oldalon fénysorompóval biztosított útátjáró található. Az állomáson Dominó 55 típusú biztosítóberendezés üzemel, központi állítású váltókkal, biztosított fény bejárati, egyéni kijárati jelzőkkel. A rakodóvágányban fekvő két váltó helyszíni állítású. A két szomszédos állomás felé térközbiztosító berendezés üzemel. Az állomás 3,5 kilométerre van a településtől. Az állomáson forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot.
|
|
Baciu
VT22, 2015.09.11 18:08.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A sorompóőrhely épületét némileg kibővítették" --> Új induló az őrházbővítő versenyben!
További nevezések itt találhatók:
http://vasutallomasok.hu/kepek/p0054/p0054067.jpg
http://vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=35289&f=6945
|
|
Pókaszepetk
Imre, 2015.09.11 12:40.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok.Az őrházat azóta elbontották. (2015 tavasz.)
|
|
Északi rendező pályaudvar
ROCOman, 2015.09.08 19:02.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tervezett pályaudvar egy térképrészleten:
|
|
|
Mezőfalva elágazás
ROCOman, 2015.09.08 18:38.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az elágazás ezen a videofelvételen is látható: http://www.youtube.com/watch?v=Nx85OTimnr0
|
|
|
Dunaújváros-Kikötő
cd196, 2015.09.08 15:20.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.panoramio.com/photo/96626369
|
|
Pleternica
vaci, 2015.09.08 10:21.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyébként ennyi maradt a Nasice-Pleternica vicinálisból. Ez a busz megy naponta kétszer, Caglinig egyedül voltam utas, ott felszállt 3 idős asszony. Így értünk be Pleternicába. És a sofőrről utólag kiderült (miután pár szót beszélgettünk angolul), hogy magyar származású, így magyarul folytattuk a beszélgetést. Ez utóbbi külön öröm volt!
|
|
|
Pleternica
vaci, 2015.09.08 10:09.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valóban munka folyik a vonalon, a Pleternica és Caglin szakaszon, de sajnos (nekem) inkább tűnt bontásnak, mint felújításnak.
Egy kép Pleternicáról.
|
|
|
Ratkovica
vaci, 2015.09.08 10:00.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Vasútbarátok!
2015. aug. 20-án Horvát-Szlavóniában vonatoztam, Pécs-Pélmonostor-Eszék-Nasice-Pleternica-Nova Kapela-Strizivojna-Eszék-Pélmonostor-Pécs útvonalon.
Nem sok fényképet tudtam készíteni, ebből a kevésből küldök most egyet: Ratkovica állomásról.
|
|
|
Somogyvár
fizolt, 2015.09.07 23:08.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Háromvágányos megálló-rakodóhely, fővágány a második vágány, rakodni az első vágányból leágazó csonkavágányon szoktak. Váltózárkulcs rögzítő biztosítóberendezés üzemel biztosított fény fedezőjelzőkkel. Az Osztopán felőli oldalon váltókezelői őrhelyen, a Lengyeltóti felőli oldalon lezárható szabadtéri fémszekrényben van a biztosítóberendezés készüléke. A megálló-rakodóhelyen vonatjelentő térközőr teljesít szolgálatot, aki a Lengyeltóti felőli oldalon található útátjárót biztosító teljes csapórudas sorompó kezelését is végzi.
|
|
Börgönd
Phonok, 2015.09.07 20:35.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt volt régen valami nyomvonalkorrekció?
https://goo.gl/maps/MLpRk
|
|
Balatonvilágos
Cresthun, 2015.09.04 01:43.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fotó nem igazán adja vissza a különleges hangulatát ennek az állomásnak, ahhoz ott kell lenni. Elképesztő kilátás nyílik onnan a Balatonra. A közeli strandról is jól látszik az állomás épülete a magaslaton. Nem mindennapi látvány a jóval a vízszint felett közlekedő vonatok sokasága.
|
|
Püspökmolnári
kugi, 2015.08.31 22:18.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Püspökmolnári megújult állomása
|
|
|
Püspökmolnári
kugi, 2015.08.31 22:16.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A teljesen elkészült, felújított állomásépület
|
|
|
Mannersdorf a d Rabnitz
kalimera75, 2015.08.31 13:50.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen.Pontosan ott van. Miből derült ki,a nagy susnyásban,semmi támpont nincs a műhold alapján.
|
|
Üröm
Hofer, 2015.08.31 09:34.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Az autóbuszmegállóhely nevéhez véletlenül Solymárt írtatok Üröm helyett!
|
|
Tatabánya
ROCOman, 2015.08.30 11:17.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Főpályaudvar, mi?
http://vilagfalu.blog.hu/2013/02/25/tatabanya_atveszi_vasutallomasanak_uzemelteteset_a_mav-tol
|
|
Tatabánya
ROCOman, 2015.08.30 11:11.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hátha megvalósul:
http://epiteszforum.hu/hidepulet-a-tatabanyai-vasutallomas-felett-pehl-judit-diplomaterve
|
|
Mád
fizolt, 2015.08.29 11:25.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az erős ívben fekvő állomásnak két vonatfogadó vágánya van, átmenő fővágánya a harmadik, rakodóvágány az első, ez vágányzáró sorompókkal biztosított, de jelenleg az ide vezető váltók ki vannak szögelve. A Szerencs felőli oldalon egy használaton kívüli iparvágánykiágazás vezet az állomás melletti volt kaolin-feldolgozómű vágányhálózatára, míg egy másik iparvágány elkanyarodik az állomástól, erre rendszeresen érkeznek tartálykocsik. A Szerencs felőli oldalon nem biztosított útátjáró található. Váltózárkulcs-azonosító jelzőberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, nem biztosított bejárati, Szerencs felé állomásközt fedező fényjelzővel. Az állomáson a forgalmi szolgálattevő mellett időszakosan váltókezelő teljesít szolgálatot.
|
|
Mannersdorf a d Rabnitz
cd196, 2015.08.29 04:22.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ide tippelem a felüljárót. Tévedek? https://www.google.com/maps?q=47.421128,16.503508&t=h a 2015. IV. 25-i Gugli Föld műholdfotó alapján.
térképek (amik amúgy ebben nem segítenek):
http://maps.nypl.org/warper/maps/14293#Preview_tab
http://www.austrianmap.at/amap/index.php?SKN=1&XPX=637&YPX=492
|
|
|
Borsmonostor
cd196, 2015.08.29 03:36.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://wikimapia.org/27635602/hu/Borsmonostor-vasútállomás-megállóhely-helye
|
|
Várhely
cd196, 2015.08.29 03:26.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://web.archive.org/web/20120906224917/http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/Boutari/DSC01767.jpg
|
|
Beled
Jani97531, 2015.08.26 22:40.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás megváltozott. Forgalmi szolgálat nincs csak jelenlétesek vannak. Az épület maradt a régi, viszont már készen van a villamosítás, magas-peron van , készen van a vizuális utastájékoztatás is és már Július 30.-ától villanyvontatással közlekednek az IC-k.
|
|
Ferenctanya
Petya, 2015.08.26 21:05.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Sári család lakott benne. A bakter Sári András volt.
|
|
Kistarcsa Kórház
Tastam, 2015.08.26 16:14.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Pest megyei Hírlap 1974. február 24-iki számában olvastam: "Új HÉV-megálló? Régóta kéri a lakosság, hogy a gödöllői HÉV-vonalon Kistarcsa és Ilona-telep között létesítsenek egy új megállót. A BKV megbízásából a FÖMTERV tanulmánytervet készített a megoldás lehetőségeiről."
|
|
Dobaipuszta
KeriPetya, 2015.08.26 11:13.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dobaipuszta csatlakozó vonala, 1939 körül.
|
|
|
Nagytótipuszta
KeriPetya, 2015.08.26 10:54.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elnevezésével kapcsolatban: az 1894-es Nagy-Tóti megjelölés az 1925-ös menetrendben már Nagytótipuszta, irányonként 2-2 feltételesen megálló vonattal. 1965-66-os menetrendben Nagytótipuszta mh., Vésztő felé 4 megálló és 2 áthaladó vonattal.
|
|
Körösújfalu
KeriPetya, 2015.08.26 10:48.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elnevezésével kapcsolatban: az 1925-ös menetrendben már nem az 1894-ben szereplő Iráz, hanem Ihráz elnevezése található.
|
|
Sopron-Déli
csillagfény, 2015.08.26 10:42.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Idén szeptember 21.-én lesz 150 éves a Sopron Déli-Szombathely-Nagykanizsa vasútvonal.Átadása 1865.szeptember 21.(egyes források szerint,szeptember 20.)
|
|