Felistál-Alsónyárasd
Pedro Gonzales, 2025.05.01 07:41.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A magyar nyelvű állomási névtáblán Alistál szerepel.
|
|
Misérd
Pedro Gonzales, 2025.05.01 07:26.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás szlovák nevében a második s helyett sz, azaz a név helyesen Nové Košariská.
|
|
Városlőd-Kislőd
Hofer, 2025.04.30 18:04.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kéktúra útvonal módosítása miatt a bélyegzési lehetőség itt megszűnt.
|
|
Rőtfalva
G_tor, 2025.04.24 12:37.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes, hogy ezen a korabeli képeslapon még nem a mostani épület van. Forrás: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?locale=hu_HU
|
|
|
Biatorbágy régi
G_tor, 2025.04.24 12:34.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori Torbágy állomás személyzete. Forrás: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?locale=hu_HU
|
|
|
Ajka
G_tor, 2025.04.24 12:33.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korabeli fotó. Forrás: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?locale=hu_HU
|
|
|
Kiskunhalas
cd196, 2025.04.23 12:35.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Külsőhalas megállóhely: https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/1215-0405_154_vgz_hrdt_a3_01-1_2024-12-12_web_0.pdf
http://web.archive.org/web/20250407120108/https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/1215-0405_154_vgz_hrdt_a3_01-1_2024-12-12_web_0.pdf
|
|
Nagydorog
KeriPetya, 2025.04.21 13:39.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Az 1947 szeptemberében Nagydorogról induló, 34 vagonból álló, kitelepítési szerelvényen 1047 németkéri és 21 dunakömlődi tartózkodott. Ezekből 122 személyt Németország keleti zónájába telepítettek, akiknek jelentős része később tovább települt a nyugati zónába."
https://www.gyomaendrod.hu/gyomaendrod-tortenete
|
|
Tatabánya
ROCOman, 2025.04.17 09:46.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.kemma.hu/helyi-kozelet/2025/04/tatabanyai-vasutallomas-liftek-2
Elkészültek a tatabányai vasútállomás liftjei
|
|
Pakod
G_tor, 2025.04.03 13:40.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/
|
|
|
Pakod
G_tor, 2025.04.03 13:40.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/
|
|
|
Barackos
Adani12345, 2025.03.28 09:00.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Barackos kb. itt volt:
https://maps.app.goo.gl/ftoxeV5zy9aBXYeKA
Műholdkpen látszik is az egykori kiágazás nyoma, szárnyovnal vezetett innen egy majorba.
Bárányház pedig itt volt:
https://maps.app.goo.gl/m4EbMakgEX1tEhTm6
Az ún. "kutyás átjáró" , ahogy mostanában emlegetjük. Az itt lkaó juhász kutyái szoktak kijárkálni a földútra ha arra megy valaki és megugatják, nem kell tőlük félni, jámbor jószágok.
|
|
Barackos
cd196, 2025.03.27 16:25.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Annyit javítanék a képek leírásában, hogy az utolsó kép a volt Bárányház megállóhely közelében készült a 250 szelvény körül, nem Barackosnál
Barackos a vonalon jobban a kezdőpont felé helyezkedett el a 229-es szelvénynél és vontatóvágány épült ki ott majd az később el is lett bontva, aminek még ma is látszanak a maradványai
válasz:
ezt tudtam beazonosítani megállóhelynek, legalább látszik némi peronmaradvány. Amiről írsz, ott semmi nem utalt mh-re, nemhogy tábla. Persze más mh-nál is volt már akkor táblahiány. Lehet, odébb helyezték a megállót, de Bárányház néven mh-et semmilyen menetrend és térkép nem mutat és nem láttam, bármikor utaztam a vonalon.
az idézetek forrása: https://www.facebook.com/groups/341494352538161/permalink/9606217976065706/?app=fbl
|
|
Andráshida régi
G_tor, 2025.03.23 17:17.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás: https://www.facebook.com/groups/427006881371725?locale=hu_HU
|
|
|
Kárász-Köblény
G_tor, 2025.03.23 17:14.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kárász Köblény vasútállomás előtt. Kb. az 1920 - 30-as évek. Forrás: Molnár László gyűjteménye.
https://www.facebook.com/groups/427006881371725?locale=hu_HU
|
|
|
Rácalmás
Tastam, 2025.03.15 10:04.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fotó a rácalmási felvételi épületet átadáskori állapotában ábrázolja. Jól megfigyelhető a vágányok felől oldalon a veranda, ahová a várakozók behúzódhattak az időjárás viszontagságai elől. Idővel ezt befalazták, azonban helye ma is látható.
(A kép forrása: 25 éves a MÁV vasútépítési szervezete, 1950-1975)
|
|
|
Ipolyság
JasonX, 2025.02.27 16:53.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ipolyság - Drégelypalánk:
https://nevtelenutazo.blog.hu/2025/02/27/2024_10_25_977_ipolysag_dregelypalank
|
|
Jászárokszállás
G_tor, 2025.02.23 10:36.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület a közelmúltban megújult:
https://www.szoljon.hu/helyi-kozelet/2025/02/jaszarokszallasi-vasutallomas-felujitas
|
|
|
Garamkövesd
JasonX, 2025.02.21 12:56.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Párkány és Szob között 2.0:
https://nevtelenutazo.blog.hu/2025/02/21/2024_10_23_70-es_vonal_parkany_szob_2
|
|
Zalaszentiván régi
andras1, 2025.02.14 23:04.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vonalbejárás a deltavágány építési munkálatainak kezdete előtt: https://www.youtube.com/watch?v=4ybHF42ihHU Itt is jól látszik az elbontott állomásépület helye.
|
|
Nagyhát
siofok35, 2025.01.30 12:56.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2024 decemberére az épületet elbontották.
|
|
Zalaszentiván régi
andras1, 2025.01.29 23:49.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületet a deltavágány építése miatt több más épülettel együtt 2024-ben elbontották.
|
|
Stájerlakanina
G_tor, 2025.01.26 11:49.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megmentenék a magyar világ legrégebbi hegyi vasútját (Forrás: Krónikaonline.ro → https://kronikaonline.ro/erdelyi-hirek/a-magyar-vilag-legregebbi-hegyi-vasutja)
"Az Oravica–Anina hegyi vasút Európa első hegyi vasútjai közé tartozik, az akkori Magyarország, valamint a mai Románia első hegyi vasútja volt. A nehéz terep különleges műszaki megoldásokat követelt, akárcsak az akkortájt megépített híres Semmering vasút."
|
|
|
Nagybánya régi
G_tor, 2025.01.22 10:18.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagybánya 1896 május 06.
Forrás: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?locale=hu_HU
|
|
|
Szilágysomlyó régi
cd196, 2025.01.21 13:25.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
régi képen: https://www.facebook.com/100067404755108/posts/pfbid0kTjuJtxMaD7mc7pEDcXYpdgYS3NuckpMQUponSz4EuFVTjwbaC8n7TUE7uBpRvsXl/?app=fbl
|
|
Érsemjén
siofok35, 2025.01.05 12:56.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasúti megállója is volt az Érsemjénhez tartozó Barantónak
Az Érsemjénhez tartozó Barantónak egykoron vasúti megállója volt a Csiha-birtokkal szemben. Mint tudjuk, itt látta meg a napvilágot 1929. szeptember 17-én Csiha Kálmán, Csiha Sándor és Szilágyi Erzsébet második gyermekeként. A vasúti őr Kiss János volt. Ennek az óriási tanyavilágnak szüksége is volt erre a megállóra, mivel Feketefalu, Barantó tanyái, messze estek Érsemjén vagy Mihályfalva állomásától.
Az érsemjéni születésű Csiha Kálmánnak, az Erdélyi Református Egyházkerület egykori püspökének a Harangszó az elsüllyedt világból című könyvében megerősíti, hogy Barantónak vasúti megállója volt, azt írja "a kalauz így kiáltott a Debrecenből jövő személyvonaton: Barantóhegy! Megállóhely!"
Kovács Rozália helytörténész
|
|
Pinkamindszent
fcs, 2024.12.31 08:14.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1923-as térkép alapján Pinkamindszent Mo-hoz tartozott.
Térkép itt: https://hu.museum-digital.org/object/817266?navlang=hu
|
|
|
Létavértes
JasonX, 2024.12.29 09:04.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Létavértes-Debrecen - 10 évvel később:
https://nevtelenutazo.blog.hu/2024/12/25/2024_06_27_10_eves_jubileum_letavertes-debrecen_a_107-es_ujrazva
|
|
Rákosliget
fcs, 2024.12.21 21:54.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori felvételi épület a vasútvonal felújítást követően biztosító berendezés funkciót ellátó épületként, átépítve, felújtva.
Fotó: Faltusz Csaba, 2021.07.15
|
|
|
Som-Nagyberény
G_tor, 2024.12.10 16:59.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elkészült a peronmagasítás. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=168496296&t=9144354
|
|
|