Kincsesbánya
raps, 2024.04.07 13:41.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kincsesbánya. Az egykori állomásépületet az alapokig visszabontották, és egy új épületet építettek a helyére. Az új épület hátsó része. 2023 augusztus 31.
|
|
|
Nyulas
Hofer, 2024.03.29 13:41.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Feltételes megállóhely!
|
|
Sásony
Hofer, 2024.03.29 13:40.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Feltételes megállóhely!
|
|
Fertőszéleskút
Hofer, 2024.03.29 13:40.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Feltételes megállóhely!
|
|
Fertőfehéregyháza
Hofer, 2024.03.29 13:39.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Feltételes megállóhely!
|
|
Sérc megálló
Hofer, 2024.03.29 13:38.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Feltételes megállóhely!
|
|
Vulkapordány megálló
Hofer, 2024.03.29 13:38.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Feltételes megállóhely!
|
|
Felsőmocsolád
G_tor, 2024.03.21 13:55.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy facebook bejegyzés szerint az épületet 2024.03.19-én elbontották.
|
|
Gyülevész
JasonX, 2024.03.03 13:54.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló helye:
N46.861296° E17.112075°
|
|
Zalaudvarnok
JasonX, 2024.03.03 13:51.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mintegy 12 évvel Firefighter hozzászólása után, vele egyetértve, az egykori mh. az alább helyen volt:
N46.914218° E17.100550°
Aki nem hiszi, nézze meg az 1941-es katonai térképen.
|
|
Barátudvar-Féltorony
G_tor, 2024.03.02 11:31.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korabeli képeslap. Forrás: https://www.brettl.at/blog/exzess-auf-dem-bahnhof/
|
|
|
Kismaros
G_tor, 2024.03.02 11:28.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Képeslap 1906-ból. Forrás: https://www.vatera.hu/kismaros-vasutallomas-egyedi-fotolap-1906-3339300815.html#opened
|
|
|
Csata
G_tor, 2024.03.02 11:21.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy régi fekete-fehér képeslap kb. 1939-ből. Forrás: https://www.vatera.hu/felvidek-csata-cata-vasutallomas-ca-1939-3338862506.html#opened
|
|
|
Székesfehérvár-Repülőtér
G_tor, 2024.03.02 08:55.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A közlekedési igazgatással összefüggő egyes közlekedési tárgyú kormányrendeletek módosításáról szóló 612/2023. (XII. 22.) Korm. rendeletben megjelent az országos vasúti mellékvonalak felsorolásáról szóló 194/2016. (VII. 13.) Korm. rendelet módosítása. A rendelet módosításában foglaltak alapján a pályahálózat-működtető felülvizsgálta a Hálózati Üzletszabályzat mellékleteit mely szerint Székesfehérvár-Repülőtér 2024 április 7-től a Maroshegy nevet viseli. (A dokumentum negyedik oldaláról.)
|
|
Szentendre-Teher
cd196, 2024.02.25 23:41.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nova Rt fejlesztési tervei 1925-ből (Forrás: „Elektrotechnika”)
A Nova vasútépítési tervei. A Károlyi kormány idejében a Budapesti Helyiérdekű
Vasutak is az Egyesitett Városi Villamos Vasutak kezelésébe kerültek. A
kommunizmus bukása után még két évig tartott, amíg a kuszált jogi viszonyok
annyira rendeződtek, hogy a Nova visszakapta a Helyiérdekű Vasutakat. E vasutak
alapos újjászervezésre szorultak, mely munka a közelmúltban fejeződött be.
A Nova vonathálózatának fejlesztését a következőkben tervezi:
1. A Budapest—Gödöllő-i vonal meghosszabbítása Aszód-ig. E vonalhoz
kapcsolódóan az Aszód—Balassagyarmat-i h. é. vonal megszerzése.
2. A Dunapalaj—Kunszentmiklós-i h. é. v. bekapcsolása a B. H. E. V. Budapest—
Ráckeve-i vonalába a Ráckeve—Kunszentmiklós 20 km vonal kiépítése által. Végül
vonalhosszabbitás Dunapatajtól Bajáig.
3. A Budapest—Nagytétény vonal meghosszabbítása Érdig, később
Székesfehérvárig.
4. Vonalfejlesztés Esztergom felé.
Megjegyzendő, hogy 1919-ben ínségmunkaképpen már meglévő tervek szerint
Nagytétény és Érd, valamint Gödöllő és Aszód között teljesen, Esztergom és
Visegrád között pedig részben elkészítették a földmunkákat.
https://web.archive.org/web/20210501123319/https://ktenet.hu/uploads/regi/1/Szecsey_Istvan.pdf
Érd-Ófalu: https://www.csukalib.hu/terkep.php?terkep=T51&szelveny=0
|
|
Nagytétény HÉV
cd196, 2024.02.25 23:39.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nova Rt fejlesztési tervei 1925-ből (Forrás: „Elektrotechnika”)
A Nova vasútépítési tervei. A Károlyi kormány idejében a Budapesti Helyiérdekű
Vasutak is az Egyesitett Városi Villamos Vasutak kezelésébe kerültek. A
kommunizmus bukása után még két évig tartott, amíg a kuszált jogi viszonyok
annyira rendeződtek, hogy a Nova visszakapta a Helyiérdekű Vasutakat. E vasutak
alapos újjászervezésre szorultak, mely munka a közelmúltban fejeződött be.
A Nova vonathálózatának fejlesztését a következőkben tervezi:
1. A Budapest—Gödöllő-i vonal meghosszabbítása Aszód-ig. E vonalhoz
kapcsolódóan az Aszód—Balassagyarmat-i h. é. vonal megszerzése.
2. A Dunapalaj—Kunszentmiklós-i h. é. v. bekapcsolása a B. H. E. V. Budapest—
Ráckeve-i vonalába a Ráckeve—Kunszentmiklós 20 km vonal kiépítése által. Végül
vonalhosszabbitás Dunapatajtól Bajáig.
3. A Budapest—Nagytétény vonal meghosszabbítása Érdig, később
Székesfehérvárig.
4. Vonalfejlesztés Esztergom felé.
Megjegyzendő, hogy 1919-ben ínségmunkaképpen már meglévő tervek szerint
Nagytétény és Érd, valamint Gödöllő és Aszód között teljesen, Esztergom és
Visegrád között pedig részben elkészítették a földmunkákat.
https://web.archive.org/web/20210501123319/https://ktenet.hu/uploads/regi/1/Szecsey_Istvan.pdf
Érd-Ófalu: https://www.csukalib.hu/terkep.php?terkep=T51&szelveny=0
|
|
Gödöllő HÉV
cd196, 2024.02.25 23:39.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nova Rt fejlesztési tervei 1925-ből (Forrás: „Elektrotechnika”)
A Nova vasútépítési tervei. A Károlyi kormány idejében a Budapesti Helyiérdekű
Vasutak is az Egyesitett Városi Villamos Vasutak kezelésébe kerültek. A
kommunizmus bukása után még két évig tartott, amíg a kuszált jogi viszonyok
annyira rendeződtek, hogy a Nova visszakapta a Helyiérdekű Vasutakat. E vasutak
alapos újjászervezésre szorultak, mely munka a közelmúltban fejeződött be.
A Nova vonathálózatának fejlesztését a következőkben tervezi:
1. A Budapest—Gödöllő-i vonal meghosszabbítása Aszód-ig. E vonalhoz
kapcsolódóan az Aszód—Balassagyarmat-i h. é. vonal megszerzése.
2. A Dunapalaj—Kunszentmiklós-i h. é. v. bekapcsolása a B. H. E. V. Budapest—
Ráckeve-i vonalába a Ráckeve—Kunszentmiklós 20 km vonal kiépítése által. Végül
vonalhosszabbitás Dunapatajtól Bajáig.
3. A Budapest—Nagytétény vonal meghosszabbítása Érdig, később
Székesfehérvárig.
4. Vonalfejlesztés Esztergom felé.
Megjegyzendő, hogy 1919-ben ínségmunkaképpen már meglévő tervek szerint
Nagytétény és Érd, valamint Gödöllő és Aszód között teljesen, Esztergom és
Visegrád között pedig részben elkészítették a földmunkákat.
https://web.archive.org/web/20210501123319/https://ktenet.hu/uploads/regi/1/Szecsey_Istvan.pdf
Érd-Ófalu: https://www.csukalib.hu/terkep.php?terkep=T51&szelveny=0
|
|
Daruvár
cd196, 2024.02.25 21:39.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tényleg senki nem akar itt védőjelzővel vonatot fotózni? : )
2018 óta újra közlekednek: https://www.hzpp.hr/vlakovi-na-relaciji-virovitica-daruvar-banova-jaruga?p=13086
Mára 4 párra rohadt a menetrend: https://prodaja.hzpp.hr/en/Ticket/Journey?StartId=73710&DestId=73708&DepartureDate=2024-02-26&DirectTrains=True&Class=2&ReturnTrip=False&Passenger1Count=1&Passenger2Count=0&Benefit1Id=11&Bicycle=False&Reservation=False&ReturnBicycle=False&ReturnReservation=False
|
|
Sirač
cd196, 2024.02.25 21:35.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos azóta sem találok képet a gúlás védőjelzőkről, a daruváriról sem. Időközben a báziási vonan az egyik felborulva találtatott; és a nagycenkiből kivették a felújítás keretében a súlymotort, ilyen ez a múzeumvasút : (
https://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/16016-carpe-diem-daruvar-12-listopada-2018/
https://compas.com.hr/index.php?vrsta=2&kat=1&id=7916&prikaz=1
|
|
Barátudvar megálló
Hofer, 2024.02.20 19:57.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A menetrendekben már nem is szerepel!
|
|
Mártély
fizolt, 2024.02.17 13:09.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 135-ös vonali tramtrain projekt beruházásának részeként Hódmezővásárhelyi-Népkert és Mindszent állomások között utolérést és ellenmenetet kizáró biztosítóberendezés került telepítésre, amihez kapcsolódóan Mártély első vágányának váltói 2020-ban a fővágányból kibontásra kerültek, a korábbi alakjelzős berendezést leszerelték, a megmaradt iparvágány kiágazás helyszíni állítású váltóját újonnan telepített fényjelzős biztosítóberendezés fedezi. A korábban állomási indítású sorompó a továbbiakban mindkét irányból önműködő fénysorompóként működik, az eredetileg ezt kezelő dolgozóra így már nincs szükség, a szolgálat megszűnt. A funkcióját vesztett első vágány még nem került elbontásra.
|
|
Sajószentpéter
raps, 2024.02.16 08:22.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt van egy kis félreértés. Mint ahogy azt korábban gyermekkori emlék nevű felhasználó is észre vételezte: A Miskolc-Ózd vonalon lévő Sajószentpéter MÁV állomásnak semmi köze, a 498-as vonalon egykoron létezett Sajószentpéter állomáshoz. Ez a két állomás teljesen két külön vonalon volt, olyannyira hogy gyakorlatilag nem is állt közvetlen kapcsolatban egymással a két állomás.
Sajószentpéter állomásról volt egy kiágazás ami a 26-os számú főutat keresztezve Alfréd-aknáig tartott ( tudtommal ez volt az ún. Központi akna ). Ez normál nyomtávolságú volt. Szénszállításra szolgált. Ebből a kiágazásból normál nyomtávolsággal volt összeköttetés Sajószentpéter-Átrakó állomásra. Átrakón volt normál és keskeny nyomtávú pálya is, mert - mint ahogy a nevében is benne volt - a 498-as vonal átrakóállomása ( és egyben kezdőponti állomása is ) volt. Majd innen Átrakóról vezetett egy rövid keskeny nyomtávú összekötő szakasz Sajószentpéter állomásra, ami a 498. személyszállítási kezdőponti induló állomása volt. Úgyhogy tulajdonképpen a 498-as szakasz Sajószentpéter-Átrakóval indult, majd ezt követte Sajószentpéter, ezután jött a II. akna egykori megálló ( épülettel ). Majd ezt követte Sajókápolna. Sajószentpéter-Átrakó épületeiből 1-2 még mai napig is meg van, mint ahogy az egykori Sajószentpéter földszintes állomásépülete is ( kissé átalakítva, de teljesen jól elkülönülve az utca többi épületétől, egész korrekt állapotban ) létezik. A II. akna épülete már rég nincs meg, elbontották.
|
|
Noskovci
Endre, 2024.02.02 13:29.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megnyílt a vonallal egy időben, 1895.12.22-én. Alig egy évvel később, 1896.12.02-én Belišće felől az 1000 mm-es nyomtávú kisvasút is megérkezett az állomásra. 1901-ben a Dráva-híd előtt kiágazva 1290 méter hosszú szárnyvonal létesült a drávaparti átrakóhoz, melyet 07.09-én adtak át a forgalomnak. 1921 augusztusában az államhatáron az átmenő forgalom megszűnt, a hidat a jugoszláv csapatok 1941 áprilisában felrobbantották. A második világháború után a Noskovci-Slatina vonalat is 1000 mm-es nyomtávra építették át, így szűnt meg 1967.12.31-én.
|
|
Mohács
cd196, 2024.01.22 12:02.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://dunaujvarosmesel.hu/2020/04/26/miert-eppen-mohacs/
http://dunaujvarosmesel.hu/2016/04/28/miert-pont-itt/
|
|
Buziaș Băi
cd196, 2024.01.22 11:56.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://igrek.amzp.pl/details.php?id=11787484
|
|
Buziaș Băi
cd196, 2024.01.22 11:25.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
kisvideón: https://www.facebook.com/banatuldealtadata/videos/760895962569252/
|
|
Tótkomlós
cd196, 2024.01.20 19:44.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
kifejezetten beteg Komlóš főutcáját pont holmi Kossuthról elnevezni, pont olyan, mint az SNP (SZNF) utca Ipolyságon : )
|
|
Csurgaszi csárda
bravo88, 2024.01.16 17:48.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A volt megállóhely épülete 2023-12-21-én
|
|
|
Füzesgyarmat-Téglagyár
Landsmann, 2024.01.13 22:34.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
87-88-ban szűnhetett meg. Ekkor lett helyette a Füzesgyarmatfürdő elnevezésű megálló, ami közelebb került a településhez. Eredetileg a két megálló között, közvetlenül az útátjáró előtt lett volna a megálló, de tudomásom szerint nem kapott engedélyt. Most ezen a részen van az iparvágányi kiágazás.
|
|
Botiz
siofok35, 2024.01.06 19:28.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elég érdekes belegondolni, hogy 1987-ben az állomásra váltózárkulcsos, alakjelzős biztosító berendezést, valamint kerekes kutat és cserépkályhás fűtést építettek...
|
|