Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 209 ] [ 210 ] [ 211 ] [ 212 ] [ 213 ] [ 214 ] [ 215 ] [ 216 ] [ 217 ] ...   Utolsó Következő

Bánk    dani, 2013.10.21 13:58.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az én legutóbbi ottjártamkor,márciusban a vágányzárósorompó a 3.vágányon nyitva volt.
 
Bánk    kobori850, 2013.10.21 12:29.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdvözlet!,
Legutóbbi ottjártamkor igazábòl sokminden nem változott. Leszámítva hogy gyönyörü volt a táj. Az àllomàs ugyanaz ,csoda hogy a mellékhelység még àll... Rétsàg irànyába az épülettõl pár mèterre volt egy jelzôberendezés ami már nem volt ott. A váltók megvannak de ahogy én láttam apró hiànyosságok azért vannak, szegény vágànyzàr még megvan a 3.ik vàgànyon.
 
Széphalom-Hosszúláz    Petrás Bence, 2013.10.20 21:53.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasút emlékét az utca neve is őrzi!
 
Széphalom-Hosszúláz    Petrás Bence, 2013.10.20 21:52.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásnévtábla tartója.
2013. 10. 20.
 
Széphalom-Hosszúláz    Petrás Bence, 2013.10.20 21:50.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A váróterem belülről.
2013. 10. 20.
 
Széphalom-Hosszúláz    Petrás Bence, 2013.10.20 21:49.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megmaradt híd Széphalom-Hosszúláz és Alsóregmec között.
2013. 10. 20.
 
Pálháza    Petrás Bence, 2013.10.20 21:46.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
C01-401-es C50-es a reggeli 1 kocsis személyvonattal Pálházán.
2013. 10. 20.
 
József Szanatórium    CzuPe, 2013.10.20 21:46.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fekete-Körös hídja a szanatóriumnál a Békéscsabára igyekvő "Bz-szerelvénnyel".
(2013. okt.)
 
Pálháza    Petrás Bence, 2013.10.20 21:45.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megmaradt vasúti híd Füzérradvány és Pálháza között.
2013. 10. 20.
 
Sarkadkeresztúr    CzuPe, 2013.10.20 21:40.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vésztő irányából ma így fest, már kitérő vágányok nélkül (2013. okt.)
 
Rostalló    Petrás Bence, 2013.10.20 21:40.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
C01-401-es C50-es Rostallón.
2013. 10. 20.
 
Füzérkomlós    Petrás Bence, 2013.10.20 21:38.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Füzérkomlós állomás helye.
2013. 10. 20-án.
 
Füzérkomlós    Petrás Bence, 2013.10.20 21:37.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület maradványai.
2013. 10. 20.
 
Füzérkomlós    Petrás Bence, 2013.10.20 21:36.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori rakodó a mozdonnyal, háttérben a füzéri vár.
2013. 10. 20.
 
Füzérkomlós    Petrás Bence, 2013.10.20 21:35.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az Mk45-2009-es életútja.
2013. 10. 20.
 
Füzérkomlós    Petrás Bence, 2013.10.20 21:34.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013. 10. 20-án ezt a turista út táblát találtam Füzéren, amin még a Füzérkomlósi vasútállomás, és a Nyíri vasúti megálló szerepel.
(De jó lenne ha még ma is igaz lenne!)
 
Balsa    CzuPe, 2013.10.20 21:23.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
pusztuló balsai infrastruktúra...2013. okt.
 
Tiszanagyfalu    CzuPe, 2013.10.20 21:15.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1952-es térkép alapján a 38-as főúttól a tiszanagyfalui elágazástól kiinduló földút vasút keresztezésétől északra kellett lennie ennek az őrháznak. A helye a fényképen 2013. októberében.
 
Jászkarajenő    Tastam, 2013.10.20 18:43.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vezsenyi kisvasútnak a forgalom felvételekor a ceglédi telepállomáson kívül csak Jászkarajenőn volt épülete. Ez vasúti szemszögből nézve nem állomás volt, hanem őrház, melyben a várótermen és a szolgálati helyiségen kívül egy egyszobás lakás is létesült, udvarán melléképület, kút és kenyérsütő kemence kapott helyet. Az őrházban a mindenkori állomáskezelő kapott lakhatási lehetőséget.
Az épületben napjainkban üzlet működik, a kép jobboldalán a háttérben látható melléképület feltehetően az eredeti.
 
Nyírábrány    Mopat, 2013.10.20 13:38.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdvözletem!
Az ún. "déli" vonattal utaztam Vámospércsről Nyírábrányba. Majd fordulóval vissza! A vonat 12.00 körül ér oda, ezért "déli." Nemzetközi vonat, egy Csörgőből, két fülkés kocsiból és kétrészes Bz toldalékból állt. Odaúton kevés volt az utas így vasárnap délben. Az állomáson tartózkodott egy Remot Csörgő, valamint az UDJ 032 jelű darus Pft. jármű. Ez segédkezik a mérleg körüli munkában-lásd előző hozzászólást. A szerelvényt középen kettészedik, a Bz fele jön vissza Debrecenbe, a másik fele a Csörgővel megy át a határon. Érdekesség, hogy visszafelé a Remot Csörgő hozott minket-nem tudom, hogy a Bz maradt fekve-bár ez hogy derült ki, hiszen néhány perc tartózkodás után menetrend szerint indultunk vissza! A Remot Csöri viszont már akkor osont a váltókörzet felé előre a négyes vágányon, amikor mi befelé húztunk Nyírábrányra-és már állt is Bz-re. Ebből gondolom, hogy nem műszaki hiba volt az ok, csupán egyben közlekedtették a két vonatot, nem pedig külön gépmenetben a Csörit...
Visszaúton viszont többen voltak a Bézén, nem volt tömeg, de vagy 15-20 ember összejött-vasárnap délben. Vámospércsen szintén szálltak fel néhányan, tovább nem tudom, ennyi volt vasúti villám-kirándulásom.
 
Nyírábrány    Mopat, 2013.10.20 13:20.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néhány szó a nyírábrányi állomásról.
Az állomás jelenlegi formálya valamikor 2008 körül alakult ki, uniós forrásból újította fel az a cég, ahol akkor én is dolgoztam...
Az állomásban van jegykiadás, olyan hangosbemondós üvegezett pénztárral rendelkezik. A váróterem 04.00 és 21.00 között van nyitva. A váróból férfi és női illemhely nyílik. Méretei nem túl nagyok amúgy, nekem a vámospércsi nagyobbnak tűnik. Szintén található a váróban egy kávéautómata, 100Ft körüli összegből lehet felfrissülni(én egy kakaót ittam...)
Az állomáson kívül-belül kamerák figyelnek a szép állapot megmaradására, a nemzetközi vonatokhoz rendőrjárőr is szokott kijönni.(Most is kint voltak.)
Hangosbemondó is üzemel az állomáson, egy női hang mondja be a vonatokat. Nem tudom, hogy ez most a pénztáros v. forgalmista hölgy-e, vagy ez valamiféle automata.(Lásd, Bp-Szolnok vonal felújított állomásai!)
Az állomás hatvágányos. Az átmenő fővágány a harmadik. Az első vágány egy rövid(vagy 200m) rakodó vágány az állomás Debrecen felőli végén. Itt valaha egy fatelep volt, már nem üzemel, a vágányt sem használták régen...A többi vágány teljes hosszúságú. A kettesen van egy vágányhíd mérleg, ennek házikója látható több képen is. A kettes és hármas közt áll a vízdaru-erről is van fotó. Az állomás két végén szolgálati hely van, szolgálat is van benne. Innen kezelik a jelzőket és gondolom a váltókat. A jelzők karos jelzők, egykarú kijárati és kétkarú bejárati jelzők, karos előjelzővel. (Mint Vámospércsen). A határ felőli kijáratnál még egy őrtörony-féleség is van. Az Érmihályfalvai oldalon egy utca keresztezi az állomás területét. Itt valaha csapórudas sorompó üzemelt, most fény és félsorompó van.
A hatos vágányon 5km/h lassújel van kitéve. A kettes jelenleg részben járhatatlan, bontás folyik, kiszedik a mérlegház elől a vágányt-gondolom, kibontották a mérleget...
Nincs információm, hogy lesz-e mérleg, ill. mi lesz a kis mérlegház sorsa.
Helybeli informátor esetleges pontosítását megköszönöm...
Sós János
 
Rákospalota-Iparvágány kiágazá    Adani, 2013.10.19 17:51.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néhány vágányt mintha használnának, legalábbis nem mindegyik vastagon rozsdás. Van egy, ami az ócskavastelep mögött megy el, azt tuti nem használták már révek óta.
 
Alagimajor    Adani, 2013.10.19 17:49.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van egy gyalogos felüljáró a túloldalt van egy ipari terület talán 2-3 lakóház is közötte, de valóban nem nagy a forgalom.

Az esőbeálló most jobban néz ki, a tető rendben van, de össze van firkálva. Mellette egy vízcsap is lehetett egykor, már nincs. Van egy pályatelefon csatlakozás is még a peronnál, óvatosan közelítsetek felé, mert darazsak tanyáznak benne, mikor kb. fél méterre voltam elkezdtek hangosan zümmögve kirajzani, azonnal hátráltam és nem követtek szerencsére.
 
Sárszentmiklós    gyorilaszlo, 2013.10.19 17:04.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1984ig laktam nagyszüleimmel(Győri Ferenc-Ferencné), szüleimmel (Győri László-Lászlóné Éva Zsuzsa)öcsémmel(Győri Attila)az átjárónál.Általános iskola 3.osztályig minden reggel onnét mentünk suliba!Igazán sokmindenre emlékszem, bár kb.25 éve nem voltam arra!Dobok össze egy rajzot az átjáróról,remélem jól emlékszem...!
 
Kiskőrös KK    Petrás Bence, 2013.10.18 23:57.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mk48 2013 az állomáson.
2009. 08. 27.
 
Füzérkomlós    Petrás Bence, 2013.10.18 23:55.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2010-ben.
 
Mágocs-Alsómocsolád    Samway, 2013.10.18 15:27.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1970-71 ben erre építettem a vasutat Dombóvárig, mint katona...rég volt...
 
Füzérkomlós    KeriPetya, 2013.10.18 15:10.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mikor került ide a mozdony? 2009-ben jártunk itt, akkor még nem volt... csak a táblával sikerült összefutnom.
 
Vasas-Hird    Cshaweska, 2013.10.18 15:07.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasas-Hird megállójának épülete új funkciót kapott a sorstól.
Pécs-Hird,2013.10.18.
 
Vasas-Hird    Cshaweska, 2013.10.18 15:06.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasasi bekötőút átjáróját is megfosztották a fénysorompóktól.
 
Előző Első    ... [ 209 ] [ 210 ] [ 211 ] [ 212 ] [ 213 ] [ 214 ] [ 215 ] [ 216 ] [ 217 ] ...   Utolsó Következő