Bánk
dani, 2013.10.21 13:58.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az én legutóbbi ottjártamkor,márciusban a vágányzárósorompó a 3.vágányon nyitva volt.
|
|
Bánk
kobori850, 2013.10.21 12:29.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözlet!,
Legutóbbi ottjártamkor igazábòl sokminden nem változott. Leszámítva hogy gyönyörü volt a táj. Az àllomàs ugyanaz ,csoda hogy a mellékhelység még àll... Rétsàg irànyába az épülettõl pár mèterre volt egy jelzôberendezés ami már nem volt ott. A váltók megvannak de ahogy én láttam apró hiànyosságok azért vannak, szegény vágànyzàr még megvan a 3.ik vàgànyon.
|
|
|
Széphalom-Hosszúláz
Petrás Bence, 2013.10.20 21:53.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasút emlékét az utca neve is őrzi!
|
|
|
Széphalom-Hosszúláz
Petrás Bence, 2013.10.20 21:52.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásnévtábla tartója.
2013. 10. 20.
|
|
|
Széphalom-Hosszúláz
Petrás Bence, 2013.10.20 21:50.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróterem belülről.
2013. 10. 20.
|
|
|
Széphalom-Hosszúláz
Petrás Bence, 2013.10.20 21:49.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megmaradt híd Széphalom-Hosszúláz és Alsóregmec között.
2013. 10. 20.
|
|
|
Pálháza
Petrás Bence, 2013.10.20 21:46.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
C01-401-es C50-es a reggeli 1 kocsis személyvonattal Pálházán.
2013. 10. 20.
|
|
|
József Szanatórium
CzuPe, 2013.10.20 21:46.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fekete-Körös hídja a szanatóriumnál a Békéscsabára igyekvő "Bz-szerelvénnyel".
(2013. okt.)
|
|
|
Pálháza
Petrás Bence, 2013.10.20 21:45.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megmaradt vasúti híd Füzérradvány és Pálháza között.
2013. 10. 20.
|
|
|
Sarkadkeresztúr
CzuPe, 2013.10.20 21:40.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vésztő irányából ma így fest, már kitérő vágányok nélkül (2013. okt.)
|
|
|
Rostalló
Petrás Bence, 2013.10.20 21:40.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
C01-401-es C50-es Rostallón.
2013. 10. 20.
|
|
|
Füzérkomlós
Petrás Bence, 2013.10.20 21:38.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Füzérkomlós állomás helye.
2013. 10. 20-án.
|
|
|
Füzérkomlós
Petrás Bence, 2013.10.20 21:37.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület maradványai.
2013. 10. 20.
|
|
|
Füzérkomlós
Petrás Bence, 2013.10.20 21:36.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori rakodó a mozdonnyal, háttérben a füzéri vár.
2013. 10. 20.
|
|
|
Füzérkomlós
Petrás Bence, 2013.10.20 21:35.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Mk45-2009-es életútja.
2013. 10. 20.
|
|
|
Füzérkomlós
Petrás Bence, 2013.10.20 21:34.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013. 10. 20-án ezt a turista út táblát találtam Füzéren, amin még a Füzérkomlósi vasútállomás, és a Nyíri vasúti megálló szerepel.
(De jó lenne ha még ma is igaz lenne!)
|
|
|
Balsa
CzuPe, 2013.10.20 21:23.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
pusztuló balsai infrastruktúra...2013. okt.
|
|
|
Tiszanagyfalu
CzuPe, 2013.10.20 21:15.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1952-es térkép alapján a 38-as főúttól a tiszanagyfalui elágazástól kiinduló földút vasút keresztezésétől északra kellett lennie ennek az őrháznak. A helye a fényképen 2013. októberében.
|
|
|
Jászkarajenő
Tastam, 2013.10.20 18:43.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vezsenyi kisvasútnak a forgalom felvételekor a ceglédi telepállomáson kívül csak Jászkarajenőn volt épülete. Ez vasúti szemszögből nézve nem állomás volt, hanem őrház, melyben a várótermen és a szolgálati helyiségen kívül egy egyszobás lakás is létesült, udvarán melléképület, kút és kenyérsütő kemence kapott helyet. Az őrházban a mindenkori állomáskezelő kapott lakhatási lehetőséget.
Az épületben napjainkban üzlet működik, a kép jobboldalán a háttérben látható melléképület feltehetően az eredeti.
|
|
|
Nyírábrány
Mopat, 2013.10.20 13:38.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözletem!
Az ún. "déli" vonattal utaztam Vámospércsről Nyírábrányba. Majd fordulóval vissza! A vonat 12.00 körül ér oda, ezért "déli." Nemzetközi vonat, egy Csörgőből, két fülkés kocsiból és kétrészes Bz toldalékból állt. Odaúton kevés volt az utas így vasárnap délben. Az állomáson tartózkodott egy Remot Csörgő, valamint az UDJ 032 jelű darus Pft. jármű. Ez segédkezik a mérleg körüli munkában-lásd előző hozzászólást. A szerelvényt középen kettészedik, a Bz fele jön vissza Debrecenbe, a másik fele a Csörgővel megy át a határon. Érdekesség, hogy visszafelé a Remot Csörgő hozott minket-nem tudom, hogy a Bz maradt fekve-bár ez hogy derült ki, hiszen néhány perc tartózkodás után menetrend szerint indultunk vissza! A Remot Csöri viszont már akkor osont a váltókörzet felé előre a négyes vágányon, amikor mi befelé húztunk Nyírábrányra-és már állt is Bz-re. Ebből gondolom, hogy nem műszaki hiba volt az ok, csupán egyben közlekedtették a két vonatot, nem pedig külön gépmenetben a Csörit...
Visszaúton viszont többen voltak a Bézén, nem volt tömeg, de vagy 15-20 ember összejött-vasárnap délben. Vámospércsen szintén szálltak fel néhányan, tovább nem tudom, ennyi volt vasúti villám-kirándulásom.
|
|
Nyírábrány
Mopat, 2013.10.20 13:20.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány szó a nyírábrányi állomásról.
Az állomás jelenlegi formálya valamikor 2008 körül alakult ki, uniós forrásból újította fel az a cég, ahol akkor én is dolgoztam...
Az állomásban van jegykiadás, olyan hangosbemondós üvegezett pénztárral rendelkezik. A váróterem 04.00 és 21.00 között van nyitva. A váróból férfi és női illemhely nyílik. Méretei nem túl nagyok amúgy, nekem a vámospércsi nagyobbnak tűnik. Szintén található a váróban egy kávéautómata, 100Ft körüli összegből lehet felfrissülni(én egy kakaót ittam...)
Az állomáson kívül-belül kamerák figyelnek a szép állapot megmaradására, a nemzetközi vonatokhoz rendőrjárőr is szokott kijönni.(Most is kint voltak.)
Hangosbemondó is üzemel az állomáson, egy női hang mondja be a vonatokat. Nem tudom, hogy ez most a pénztáros v. forgalmista hölgy-e, vagy ez valamiféle automata.(Lásd, Bp-Szolnok vonal felújított állomásai!)
Az állomás hatvágányos. Az átmenő fővágány a harmadik. Az első vágány egy rövid(vagy 200m) rakodó vágány az állomás Debrecen felőli végén. Itt valaha egy fatelep volt, már nem üzemel, a vágányt sem használták régen...A többi vágány teljes hosszúságú. A kettesen van egy vágányhíd mérleg, ennek házikója látható több képen is. A kettes és hármas közt áll a vízdaru-erről is van fotó. Az állomás két végén szolgálati hely van, szolgálat is van benne. Innen kezelik a jelzőket és gondolom a váltókat. A jelzők karos jelzők, egykarú kijárati és kétkarú bejárati jelzők, karos előjelzővel. (Mint Vámospércsen). A határ felőli kijáratnál még egy őrtörony-féleség is van. Az Érmihályfalvai oldalon egy utca keresztezi az állomás területét. Itt valaha csapórudas sorompó üzemelt, most fény és félsorompó van.
A hatos vágányon 5km/h lassújel van kitéve. A kettes jelenleg részben járhatatlan, bontás folyik, kiszedik a mérlegház elől a vágányt-gondolom, kibontották a mérleget...
Nincs információm, hogy lesz-e mérleg, ill. mi lesz a kis mérlegház sorsa.
Helybeli informátor esetleges pontosítását megköszönöm...
Sós János
|
|
Rákospalota-Iparvágány kiágazá
Adani, 2013.10.19 17:51.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány vágányt mintha használnának, legalábbis nem mindegyik vastagon rozsdás. Van egy, ami az ócskavastelep mögött megy el, azt tuti nem használták már révek óta.
|
|
Alagimajor
Adani, 2013.10.19 17:49.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van egy gyalogos felüljáró a túloldalt van egy ipari terület talán 2-3 lakóház is közötte, de valóban nem nagy a forgalom.
Az esőbeálló most jobban néz ki, a tető rendben van, de össze van firkálva. Mellette egy vízcsap is lehetett egykor, már nincs. Van egy pályatelefon csatlakozás is még a peronnál, óvatosan közelítsetek felé, mert darazsak tanyáznak benne, mikor kb. fél méterre voltam elkezdtek hangosan zümmögve kirajzani, azonnal hátráltam és nem követtek szerencsére.
|
|
Sárszentmiklós
gyorilaszlo, 2013.10.19 17:04.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1984ig laktam nagyszüleimmel(Győri Ferenc-Ferencné), szüleimmel (Győri László-Lászlóné Éva Zsuzsa)öcsémmel(Győri Attila)az átjárónál.Általános iskola 3.osztályig minden reggel onnét mentünk suliba!Igazán sokmindenre emlékszem, bár kb.25 éve nem voltam arra!Dobok össze egy rajzot az átjáróról,remélem jól emlékszem...!
|
|
Kiskőrös KK
Petrás Bence, 2013.10.18 23:57.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mk48 2013 az állomáson.
2009. 08. 27.
|
|
|
Füzérkomlós
Petrás Bence, 2013.10.18 23:55.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010-ben.
|
|
Mágocs-Alsómocsolád
Samway, 2013.10.18 15:27.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1970-71 ben erre építettem a vasutat Dombóvárig, mint katona...rég volt...
|
|
Füzérkomlós
KeriPetya, 2013.10.18 15:10.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikor került ide a mozdony? 2009-ben jártunk itt, akkor még nem volt... csak a táblával sikerült összefutnom.
|
|
Vasas-Hird
Cshaweska, 2013.10.18 15:07.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasas-Hird megállójának épülete új funkciót kapott a sorstól.
Pécs-Hird,2013.10.18.
|
|
|
Vasas-Hird
Cshaweska, 2013.10.18 15:06.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasasi bekötőút átjáróját is megfosztották a fénysorompóktól.
|
|
|