Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 210 ] [ 211 ] [ 212 ] [ 213 ] [ 214 ] [ 215 ] [ 216 ] [ 217 ] [ 218 ] ...   Utolsó Következő

Vasas-Hird    Cshaweska, 2013.10.18 15:06.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasasi bekötőút átjáróját is megfosztották a fénysorompóktól.
 
Pécs-Vasas    Cshaweska, 2013.10.18 15:05.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Hársfák eltakarják az épületet.
 
Pécs-Vasas    Cshaweska, 2013.10.18 15:04.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Őszi hangulat Pécsvasas állomáson
 
Tarcal    Mopat, 2013.10.18 09:25.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerény véleményem szerint a negyvenes években készült fotón, ahol a vonat látszik, az nem egy 242-es Koporsó, hanem egy Hargita motorvonat!
http://hampage.hu/trams/fusti050918/09180014.JPG
Még a kissé rossz minőségű képen is észrevettem, hogy nincs "rés" a mozdony és az első személykocsi közt, pedig illene látni, az orr-rész mintha a személykocsira volna szerelve. Emellett a Hargita tetején lévő szögletes doboz(kémény) is szembetűnőbb, mint a 242-es kéménye, illetve, mintha csillogna a fény az első üvegeken. Ráadásul a vonat végén kivenni sasszemmel egy másik kitüremkedést, ami a második motorkocsi dízel-kéménye szerintem!
 
Debrecen-Vásártér    csuvax, 2013.10.17 18:14.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1994-ben költöztünk a volt vasútállomás közvetlen közelébe, három évvel a megszűnés után. Ekkor a terület egy elhanyagolt, gazzal, bokrokkal benőtt hajléktalantanya volt, az akkor még meglévő váróteremmel. Az állomás megszüntetése után a síneken kívül szinte mindent érintetlenül hagytak és 6-8 évig gyakorlatilag semmi nem történt a területtel. 8-10 évesen gyakran jártam ott, elég izgalmas környék volt egy kissrácnak, még a váróterem padlására is felmentünk :) Mára már valóban alig lehet ráismerni az egykori állomásra, de azért a tipikus fehér színű betonkerítés talán enged arra következtetni, hogy ott valaha vonat járt. Véleményem szerint egyébként a vonalat nem áthelyezni, hanem átalakítani kellett volna, hiszen az új vonal és a vasútállomás teljesen kihasználatlan, míg a Debrecen-Vásártér a Nagyállomás után talán a legkihasználtabb volt a városban. Sajnos képeim nincsenek a régi, még működő állomásról, valamint emlékeim sem... Ha esetleg van valakinek, szívesen venném, ha feltöltene párat.
 
Pannonhalma    Szabó Márta, 2013.10.16 21:56.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1965-ig Pannonhalma neve Győrszentmárton volt. Csak az állomás és a vár (ahogy a környékbeli nép nevezi az apátságot) viselte a Pannonhalma nevet.
Maga a Pannonhalma név Kazinczy Ferenctől származik.
 
Tiszaszentmárton    Boros Gyula, 2013.10.16 17:52.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ahhoz a korosztályhoz tartozom aki aktívként még használta a megállóhely minden infrastruktúráját. Majd munkakörömből eredően /sajnos/ tevékeny részese voltam a jelenleg állapot előidézésének./én selejteztem majd bontattam el a főépületet/ Oldalakat tudnék írni a hajdan itt folyó életről, munkáról. Teljesen elevenen él emlékemben a megálló összes ingatlana. Sok sok történetet tudnék mesélni e-méltatlanul elfelejtett helyről. Valószínű hogy a közeljövőben napirendre kerül a település monográfiájának megalkotása. Ebben én a magam részéről szükségesnek tartom a megállóhely történek a megörökítését is. Nem olyan sokan vagyunk a településen azok akik ebben a munkában tevékenyen részt vennének. Azért írok,hogy aki tud segítsen olyan formában, hogy én elkészíteném a megállóhely helyszín vagy sematikus rajzát, a 111-es vonal történetét/mert ezen a vonalon fekszik/ Ismerteim szerint, létezik olyan program amely ilyen információk alapján elkészíti a látványtervet.Segítsetek örökítsük meg azt a 70 évet.
 
Hatvan    cd196, 2013.10.16 10:51.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A védelem jó hír. Egy cikk az épületről: http://erdokerulo.blog.hu/2012/08/26/hatvan_vasutallomas

„Ez szocreál (szocialista realista), ami kb. az ötvenes évek második felében volt építészeti stílus, lásd Székesfehérvár, Győr, Debrecen, Dunaújváros felvételi épületeit! (Vagy pl. a Műegyetem R, T, H, G, V1 épületeit, de még a Miskolci Egyetem [RMNME] nagyja is ide tartozik; lakóépületből: Budapesten a Kerepesi úti lakótelep [Róna utca és Örs vezér tere között] és a lágymányosi ltp. nyugati, azaz régebbi fele), és maga Dunaújváros legkorábbi negyedei, a főiskola főépülete.

Az utána következők semmiképp, az inkább szocmodern, a kettő és ég és föld: előbbi pl. a klasszicizmusból építkezik. És nem is lóg ki a hazai építészetből, lásd a Bécsi úti vagy Nagyszombat utcai városi házakat: az 1920-as években épült, és kísértetiesen hasonló a szocreállal.”
 
Monor    Karesz0808, 2013.10.15 17:58.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaki nem tudja,hogy mikor szünt meg a sebes- és IC forgalom?
 
Pilisvörösvár    QQriQ, 2013.10.15 04:50.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Légifotók az átépítésről:
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=107949340&postcount=3918
 
Vámospércs    Mopat, 2013.10.14 07:52.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vámospércsi vasútállomáson, a jegypénztár ablakában olvasható falragasz tanulsága szerint, 2013.09.11-től, "ideiglenesen" szünetel a menetjegykiadás!
A tegnapi napon vonattal utaztam Debrecenbe, akkor olvastam...
Forgalmi szolgálat viszont szerencsére továbbra is van, a két őrházikóban a végpontokon és a vonatot is meneszti a Szolgálattevő! És húzzák a sorompókat, állítják a karos jelzőket, a váltókat!
Az állomás két végén lassújel táblákat tűztek ki a bejáratokhoz.
Nem is csoda, a négyes vágány, amit pedig a tehervonatok használnak kereszthez, és fa aljakon nyugszik, igencsak gyenge lábakon áll! Törött, elkorhadt talpfák sora...
A hármas, az átmenő fővágány vasbeton aljakra van téve, az egész jó állapotú, a kettes vágány aljzata meg fa és a peronok mellett vasbeton. Ott is van elkorhadt talpfa, ezt a vágányt is használják, igaz, ritkábban. Az egyes vágány viszont, ahogy nézem, vasbeton aljakon áll, csak nem használják-ez volt valaha a rakodó vágány.
A vonatom egyébként a délutáni 16.25-ös, a "vegyesvágott" volt, egy remot Csörgő két fülkés kocsival, valamint a végére kötött kétrészes Bz-vel. A vonat kihasználtsága elég jó, sok kollégista, értelemszerűen nagy táskákkal, vasutasok-gondolom a délutáni műszakváltáshoz, meg néhány utas a határforgalomból is.
A Bz toldalék Debrecenbe érve leakad, és indul is vissza, 17.20-kor Nyírábrány felé.
Ráadásul körüljáratni se kell a Bz-t, ugye kimegy Ábrányba, elől a motor/vezető kocsi. Aztán rákötik a vonat végére, szóval most hátul kullog a motoros fele. De Debrecenbe érve csak leakasztják, hát pont jól áll, orral Nyírábránynak, jöhet is vissza!
Sós János
 
Gacsály    Kósa Árpád, 2013.10.13 16:26.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól tudom, a fűben megtalálható egy oldalrakodó is, a néhai első vágány mellett. Az elrendezésből ítélve itt hajdan egy 3 vágányos kisállomás lehetett, harmadik átmenő vágánnyal. Ha valakinek van valami bővebb információja erről az állomásról, azt megköszönném, ha megosztaná!
 
Kárász-Köblény    mav07, 2013.10.13 11:28.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Vonatdroidon még mûködô állomás
 
Rákos    Palotabarat, 2013.10.13 11:16.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok, ha valaki komolyabban is megkutatná ennek az állomásnak a történetét, akkor a MÁV levéltárban találtam egy féldoboznyi szép régi dokumentumot: tervrajzokat, leírásokat stb. Így kell kikérni: "Budapest Körvasút központi tervtár 8/12-es doboz" Én mást kutattam, nem néztem át részletesen a Rákos vasútállomás anyagát, de ahogy belepillantottam, szép dolgok voltak benne.
 
Mátrafüred    Petrás Bence, 2013.10.12 21:34.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emléktábla.
2013. 10. 12.
 
Mátrafüred    Petrás Bence, 2013.10.12 21:18.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület bejárata az utca felől.
2013. 10. 12.
 
Mátrafüred    Petrás Bence, 2013.10.12 21:17.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal vége.
2013. 10. 12.
 
Mátrafüred    Petrás Bence, 2013.10.12 21:16.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mk48-410 Mátrafüreden.
2013. 10. 12.
 
Őrlőmű    Petrás Bence, 2013.10.12 21:14.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Melléképület.
2013. 10. 12.
 
Őrlőmű    Petrás Bence, 2013.10.12 21:13.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Amiről a megálló a nevét kapta: az Őrlőmű.
 
Szalajkaház    Petrás Bence, 2013.10.12 21:11.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mk48-410 a Párnás kocsival Szalajkaházon.
2013. 10. 12.
 
Cinkota alsó    szkrisz99, 2013.10.12 18:00.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Régen itt volt egy másik sín is és egyben rendes szerelő műhely. Nem tud róla valaki valamit?
 
Pestszentlőrinc-Kavicsbánya    dani, 2013.10.11 16:32.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia!
Én azt hittem hogy a 151-es vonal egykori megállóhelyén csabonyban forgatták :-)
http://hu.wikipedia.org/wiki/Kunszentmikl%C3%B3s-Tass%E2%80%93Dunapataj-vas%C3%BAtvonal
 
Szemeretelep    ChGeri, 2013.10.11 15:44.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mostanra sajnos az épület és a hozzáépült kerthelyiség javarészben kiégett, tetőszerkezete hiányos, a falak düledeznek. Ki van írva, hogy belépni életveszélyes. A megállóban egy kis tábla tájékoztatja az utasokat a menetrendről (igen szelektíven!), illetve megnyugtatják a tisztelt nagyérdeműt, hogy a menetjegykiadás megszűnt, a vonaton a jegyvizsgáló pótdíj nélkül árusítja a jegyet. Ennek csak alig mond ellent az a két hiper-ultramodern jegyautomata, ami a kiégett romok előtt áll, és még bankkártyát is elfogad. :D
 
Pestszentlőrinc-Kavicsbánya    ChGeri, 2013.10.11 15:30.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem mellékesen itt forgatták az Indul a bakterházat! :)
 
Kecskéscsárda    Tastam, 2013.10.10 13:30.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1907-ben a Cegléd és Szolnok közötti vasútvonal kettősvágányúvá építésével együtt többek között a következő munkák voltak előirányozva:
- Cegléd és Abony között beiktatandó Kecskéscsárda forgalmi kitérő előállítása;
- Abony állomás bővítése;
- Abony és Szolnok között beiktatandó Paládicspuszta állomás építése.
A második vágányt 1909-re meg is építette a MÁV, de hogy a fentebb említettek ténylegesen megvalósultak-e, nem tudom.
Egy érdekesség: miután a II. világháborúban a kecskéscsárdai iskola megsemmisült, a tanítást miniszteri engedéllyel a megállóhely váróhelyiségében folytatták.
 
Füzérkomlós    lassujel, 2013.10.10 08:30.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pár éve kiállított Mk45 2009 Füzérkomlós állomáson.Háttérben a helyreállítás alatt álló füzéri vár.
 
Gödöllő-Állami telepek    Zoli, 2013.10.08 22:18.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az "állami" mitől kis betű? Az inkább nagy!
 
Sátoraljaújhely Torzsás    lassujel, 2013.10.08 21:36.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sátoraljaújhely-Torzsás épülete mára igen átalakított formában lelhető fel, a szabvány MÁV kerítések viszont árulkodóak. A többvágányú, egykor még fordítókoronggal is rendelkező állomás egészen a Hegyközi Vasút megszüntetéséig (1980.november 29.) kiemelkedő jelentőséggel bírt a vonattalálkozások lebonyolítása miatt.
Az eredetileg lapos tetejű felvételi épület a felszámolást követően sátortetőt kapott. A sínek egykor a kerítés és a 37-es út között feküdtek.A torzsási állomást a Tesco áruházzal szemben, az út túloldalán találhatjuk meg.
 
Bag    prozak01, 2013.10.08 19:13.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Váróterem
 
Előző Első    ... [ 210 ] [ 211 ] [ 212 ] [ 213 ] [ 214 ] [ 215 ] [ 216 ] [ 217 ] [ 218 ] ...   Utolsó Következő