Barcs felső
Váray Károly, 2013.09.01 14:23.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Barcs vasútállomás elindult Belcsapuszra útján.
|
|
Lovasberény
dani, 2013.08.31 16:37.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni,hogyha a vonalon esetleg különvonat járna,arról hol érdeklődhetnék?:-)
|
|
Szalkszentmárton
Bajusz Péter, 2013.08.30 11:03.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jó látni ezeket a képeket újra!
Rengeteg emlék jut eszembe!
|
|
Táska
Railwayman, 2013.08.30 00:49.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Előbb fel kellene újítani. Valóban volt jelentős lopás, de szerintem több van meg, mint 1,5 km. A Gálovics úr fotóin is látszik, hogy egy részüket a természet vette vissza. Amíg az útátjárókat nem szedik ki, még halovány remény van a feltámadásra.
|
|
Táska
Train Station, 2013.08.28 20:29.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 6km-ből 1,5km-er maradt.
A vonal a MÁV tulajdona.A csisztai vonal hajtányosait befenyítette a Start,a pálya használata miatt.
|
|
Városföld
Herczeg László, 2013.08.28 16:08.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Keresem az eredeti állomásépület fotóit 1853-ból. Aki tud segítsen.
Tisztelettel: Herczeg László
|
|
Körösszeg
rwman, 2013.08.28 13:18.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Cikk a körösszegi vonal újranyitás utáni harmadik napjáról:
http://trains.hu/cikkek/tizenhat-evig-komaban
|
|
Táska
bundata, 2013.08.28 12:54.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kibérelhető a megmaradt vonal?Tudja valaki?
|
|
Rákosrendező
pt, 2013.08.28 07:40.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves hozzászólók, én már olyan öreg vagyok hogy láttam azokat a szörnyűségeket amiket a II. világháború Zuglóban is okozott A Kolombusz utca 12.-ben laktunk a háború alatt. A bátor amerikai pilóták jöttek bonbázni a Rákosrendezőt sokan hogy megszabaduljanak a terhüktől előbb kezdték a bombázást és a Thököly út Amerikai út és a Róna utcai közötti része a Telepes utca egy része a bombázások áldozatául esett. A Hungária Krt. és az Ajtósi-Dürer sarkán volt az iskolánk. Az aluljárót az 50.-évek elején építették (a Korong utcával szemben) a töltésen mászkátunk át. akkoriban a 44.-villamos és a 67. villamos járt arra felé sorompó volt, a mi ha jött a vonat működött. Egyszer nem.
telibe kapta a vonat valamelyik villamost sokan meghaltak. Ha jól emlékszem 1952-ben adták át a töltésen a vonatközlekedést éltetnük kellet gerő bácsit meg jó apánkat a Matyit.
Vidám kis időszak volt. azóta eltelt 65 év.
|
|
Délegyháza
Tibi, 2013.08.27 20:45.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia Konor! Ezért írtam hogy cáfoljon meg valaki,mert annyira nem vagyok otthon a témában. Mindenesetre szomorú látni hogy így pusztul minden!
|
|
Domaszék
Tibi, 2013.08.27 20:39.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Helytörténeti kiállítás nyílt az egykori domaszéki kisvasút állomásépületében.
Domaszék, Mórahalom, Óbecse és Temerin közösen nyújtották be sikeres pályázatukat, melynek eredményeként a négy település összesen százötvenezer eurós, azaz negyvenötmillió forintos támogatást nyert a „Mórahalom–Domaszék–Óbecse–Temerin helytörténeti útvonal az örökségvédelem jegyében” elnevezésű projekt. Domaszék ebből harmincegyezer eurót kapott, ezt ezerhatszáz eurós önrésszel egészítette ki a település.
A volt kisvasúti állomásépületben helytörténeti kiállítás nyílt, ezt a tervek szerint folyamatosan bővítik majd a helyi élet emlékeivel és vasúti ereklyékkel. A Domaszéket Szegeddel, Ásotthalommal, illetve Pusztamérgessel összekötő keskeny nyomközű gazdasági vasút 1927 és 1975 között működött.
|
|
Kőbánya felső
Fszt. úr, 2013.08.26 17:19.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez maradt az ország egyetlen full VES berendezése. Úgy működik, mint a SH, csak elektromos állítású váltók és fényjelzők vannak.
|
|
Rákos
Fszt. úr, 2013.08.26 17:11.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tud bárki képet szerezni a régi állomásépületről? A mostani csak egy "ideiglenes" felvonulási épület.
|
|
Délegyháza
KoNor, 2013.08.26 11:10.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia Tibi!
Nem akarok beleszólni az okfejtésedbe, de ha valami gond van a felsővezetékkel (pl. zárlat), azt a szolgálattevő nem látja, az elektrikus pedig csak annyit, hogy valahol zárlat van, de hogy pontosan hol, azt már nem.
|
|
Délegyháza
Adani, 2013.08.26 10:44.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A színesek el tudják lopni valahogy az áram alattiakat is, Cegléden is megesett ,hogy a deltavágánynál tűnt el vagy 50 méter felsővezeték, áram alatt volt mégis elvitték.
|
|
Kispest
ROCOman, 2013.08.25 17:26.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Átépítették: http://trains.hu/cikkek/atepult-az-atjaro
|
|
Délegyháza
Tibi, 2013.08.25 16:22.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013 08.24én reggel fedezték fel, hogy a 8. és 9. vágány fölött megereszkedett a felsővezeték, és egy idő után már folytatása sincs. Mindkét vágány fölül nagyjából 150 méter drótot loptak el. Az iparvágány fölül is ellopták már sok-sok éve. A sóderbányában (Délegyháza-Újbánya) már rég nincs meg a felsővezeték. A rongálás a kavicsosztályozó vágányokat érintette, itt nincs már áthaladó vonatforgalom. Mióta a sóderbányába vezető iparvágány fölül is ellopták a vezetéket, dízelgép húzza az alkalmi sódervonatokat a rakodáshoz. (És ha ellopják a sínt ,akkor majd dízelautó húzza a sódert? Milyen hozzáállás ez? )
Legközelebb a tolvajoknak már a 25 ezer volttal is szembe kell nézniük, ha tovább akarják fosztani Délegyháza hálózatát. A vezetéklopás miatt a 3. és 4. vágány fölött is megereszkedett a vezeték. A felsővezeték-hálózat helyreállítása több óráig tartott, ez idő alatt a mozdonyok leeresztett az áramszedővel haladhattak a végponti oldalon.
Könyörgöm, a felsővezetékben 25.000V van! Legalább a szolgálattevőnél, és az illetékes villamos alállomásnál bejelez, ha galiba van! Most vagy senki nem tudott semmit, vagy a vasutasok is hunyók benne!
Cáfoljon meg ebben szolgálattevő, vagy mozdonyvezető!
Bár szerintem az eletrikus az alállomáson látja, hogy melyik áramkörben van zárlat, sőt, a szolgálattevő is (ha van visszajelentőberendezés, ami nem valószínű a kelebiai vonalon).
|
|
Békés
dani, 2013.08.25 13:58.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szívesen :-)
|
|
Vác
ROCOman, 2013.08.25 13:25.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Európai uniós források felhasználásával hamarosan megkezdődik a váci vasútállomás átépítése az Új Széchenyi Terv keretében. A munkálatok várhatóan 2015 nyarán zárulnak. A megújult peronokat a jelenlegi szintbeni átjárás helyett gyalogos aluljáró fogja biztosítani, az akadálymentesítést négy lift segíti továbbá perontetőket alakítanak ki. Térvilágítást telepítenek több helyre. Forrás: Vasutas Hírlap, 2013.05.16., II. évf. 7. szám.
|
|
Szepeshalom
ROCOman, 2013.08.25 13:21.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A debreceni repülőteret működtető cégcsoport vasúti átrakót, iparvágányt és innovációs központot épít a légikikötőben. Forrás: Vasutas Hírlap, 2013.05.16., II. évf. 7. szám.
|
|
Békés
Bzmot302, 2013.08.25 11:40.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kösz dani hogy kirakdad a videóm.
|
|
Budafok
jani, 2013.08.24 17:36.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudja valaki az állomás telefonszámát,nagyon megköszönném
|
|
Hegyeshalom
kerala, 2013.08.24 12:58.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az nem a régi felvételi épület, hanem a volt határőrség (FEP) épülete. A rgéi felvételi épületet lebontották.
|
|
Körösszeg
RwMan, 2013.08.24 10:34.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mozdonyvezető kint alszik Körösszegen. Egyelőre még a vonaton, de már dolgoznak a vasútállomás felvételi épületén, hogy majd ott alhasson.
|
|
Vinceér
VT22, 2013.08.23 23:55.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vonattal valahol a semmi közepén Törökbecse és Beodra között...
Reménytelen állapotban van itt a vasút, ősöreg talpfás-sínszeges pályán csattognak végig harminccal a sinobuszok. Ki tudja, meddig?
|
|
|
Hegyeshalom
markodonat, 2013.08.23 20:31.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, rájöttem, az a régi felvételi épület. Csodaszép állapotban van.
|
|
Szeged
ROCOman, 2013.08.23 16:53.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Cegléd-Szeged vasútvonal villamosítását 1979. május 9-én kezdték el és 1982. május 15-én már be is gördült Szegedre az első villamosmozdony (V43-1354) vontatta szerelvény. Forrás: Vasutas magazin, 62. évfolyam 6. szám.
|
|
Sopron-Déli
Balazs177, 2013.08.23 10:02.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Funkciót kap a jelenleg üresen álló egykori I.állítóközpont épület:http://www.kisalfold.hu/soproni_hirek/szalloda_es_klinika_epul_a_bakterhaz_melle/2346635/
|
|
Murony
Adani, 2013.08.22 22:42.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület mögött már áll az új épület. A régit le fogják bontani. Az állomás átépítése folyamatban, aluljáró fog épülni a vágányok alatt.
|
|
Vizesgyán
VT22, 2013.08.22 10:31.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap újraindult a vonalon a forgalom. Ez a megálló viszont nem nyílt újra, helyette a faluhoz közelebb, innen mintegy 1 km-re Nagyvárad felé nyílt meg az új Toboliu (Vizesgyán) megálló.
|
|