Földeák
hmihaly, 2013.09.10 15:39.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon jó a feltöltött képanyag. A falu helyismereti kutatójaként érdeklődöm a képeslapok koráról, vagy minden más adatáról amit tudni lehet. Főleg az a régi képeslap érdekelne, melyen egy vagon áll az épület előtt. Szívesen meg is venném, ha létezne eladó példány.
|
|
Barcs
Horvát Tibor, 2013.09.10 14:01.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nemrég mentem Barcs felé de sehol nem láttam a Somogyszob-Barcs HÉV maradványait!Nagyatádon látható és vannak is képek!Sajnos barcsi részről nincsen semmilyen kép sem az utcákról ahol haladt!!! :(((
|
|
Paládicspuszta
MadThrasher, 2013.09.09 23:09.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát, akkor rosszul gondoltam, ezek szerint Abonyhoz tartozott közigazgatásilag. Mindenesetre érdekes, köszönjük az infót! Mint ahogyan az is érdekes, hogy a környékén semmi sincsen azon az egy telepen kívül. Persze, ennyi idő alatt elnéptelenedhetett teljesen ez a rész.
|
|
Debrecen-Vásártér
Mopat, 2013.09.09 16:21.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos, a fényképemen még látható sürgönypóznát kivágták, a beton aljzatát is kiszedték a földből! A trolik egykori 1984-es forgalomirányító épülete is lebontásra került azóta! Egyetlen árva, félig a földbe ásott, ferde vasbetonalj (talpfa) emlékeztet az egykori Kisállomásra...Majd teszek fel képet eme utolsó mohikánról!
|
|
Biatorbágy
djlacee, 2013.09.08 10:23.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fénycsőbetűkből már csak IATORBÁGY van meg, és az épület állaga eléggé romlónak tűnik
|
|
Vásárosmiske
SirMortonTea, 2013.09.07 20:31.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Judit, ez a hozzászólás gyönyörű volt. Érződött belőle az a tény, hogy az emberek lelkileg is összekötődtek a vasúttal, nem csupán egy közlekedési eszköznek tartották. El tudom képzelni a régi szép emlékek keltette "fáj a múlt" érzést. Igaz, hogy én fiatalember vagyok, de azért az elmúlás szele engem is megérint. Nagyonis. Talán ezért is foglalkoztatnak engem kifejezetten a felszámolt vasútvonalak. Kár értük. És amint látható, nemcsak az adott településeket fosztották meg egy amúgyis rendkívül fontos tényezőtől, hanem az ott élőket is megfosztották valamitől, akik ragaszkodtak a vasúthoz, azoknak lelkéből egy szeletet így kihasítottak. De sajnos a vasútmegszüntetéseket politikai/gazdasági szempontból nézték, nem pedig a sokkal inkább érvényesülő emberi szemszögből...
Egyébként rendkívül hangulatos helyen található ez a kis állomás, jó állapotban van, ahogy elnézem, és igen megőrizte vasúti jellegét. Fénykorában idilli vicinális állomás lehetett. (Ha nem csalnak emlékeim, valahol van is róla egy régi képem.)
|
|
Soroksár
Capras Dávid, 2013.09.07 19:38.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
„A Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (röviden BKVT) első helyiérdekű vasútvonala a közvágóhíd épülete mellől indult, Erzsébetfalván (ma Pesterzsébet) áthaladva, Soroksárig épült ki. A vasútvonal egykori soroksári végállomása a MÁV Budapest–Zimony-vasútvonalának állomása közelében létesült, a fővonalig egy összekötővágány is épült.”
És igen valószínű, hogy egy darabja van meg itt: http://wikimapia.org/28262494/
|
|
Lajtaszentmiklós
Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:42.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásnév-irata:1906.10.01-től:Lajtaszentmiklós,előtte Lajta-Szent-Miklós.
1921.08.21-től:Neudörfl.
|
|
Savanyúkút
Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:40.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Névirata:1906.10.01-től:Savanyúkút(mindkét "ú" hosszú).
1921.0821-től:Sauerbrunn.
|
|
Rétfalu-Siklósd
Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:38.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásnév-irata:190610.01-től:Rétfalu-Siklósd.
1921.08.21-től:Wiesen-Sigless
|
|
Nagymarton
Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:36.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásnév-irata:1906.10.01-től:Nagymarton.
1921.08.21-től:Mattersburg.
|
|
Márczfalva-Fraknónádasd
Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:33.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásnév-irata:1905-től 1906.0930-ig Márcz-Nádasd,
1906.10.01-től Márczfalva-Fraknónádasd.
1921.0821-TŐL:Marz-Rohrbach
|
|
Lépesfalva-Somfalva
Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:30.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásnév-irata:1906-tólLépesfalva-Somfalva.
1928.08.28-tólLoipersbach-Schattendorf
|
|
Ágfalva
Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:28.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásnév-irata:1906.10.01-től:Ágfalva.
Iparvágánya:1869-ben adták át az ágfalva-brennbergbányai keskenyvágányú bányavasutat.1893.09.04-től adták át a normál nyomtávút.
Jellege:állomásfőnökség,1969-től megszűnt a személyforgalma.
1952.09.26-án Brennbergbányából indulva megkezdték a pálya felbontását.A MÁV 1966. július 12-én selejtezte a vonalat.
Ennek forrása:Vasúthistória évkönyv 2000
|
|
Sopron-Gyártelep
Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:19.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megnyílt:1955.10.02-án.Megszűnt 1969-ben.
Jellege:táblás megállóhely a 17.sz.őrháznál.
|
|
Sopron-Déli
Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:17.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépületen 1874-ig Ödenburg névtábla volt.1876.01.22-től,a GYSEV győr-soproni vonalszakaszának megnyitásától Sopron-Déli pu.
Megnyílt 1847.08.20-án a sopron-katzelsdorfi vonal megnyitásakor.Jellege:csatlakozó állomás,1932.07.01-zől elágazó állomás.
Forrás:100 éves a vasútigazgatás Szombathelyen
|
|
Paládicspuszta
Endre, 2013.09.06 02:15.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Paládicspuszta megálló hozzávetőleges szelvényszáma a jelenlegi szelvényezés szerint 941. A 4-es út felüljárójától körülbelül 700 méterre nyugatra volt található, Abony és Szolnok határán, pontosabban attól Abony felé.
Google link: http://goo.gl/maps/B8A3E
Egy időben a megálló északi oldalán rakodóvágány is létezett, melyhez a 2. vh. előtt a Báró Harkányi féle lóvasút (kisvasút) csatlakozott.
|
|
Murony
Adani, 2013.09.05 23:02.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már bontják az állomásépületet, a tetőt már leszedték, utolsó napjait éli
|
|
Tamási
dani, 2013.09.04 19:05.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Képzeljétek,az indóházban olvastam hogy szept.14-én különvonat fog közlekedni a 48-as vonalon :)
|
|
Budapest-Vizafogó
Capras Dávid, 2013.09.04 16:15.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kerületi szabályozási tervek: http://www.budapest13.hu/onkormanyzat/hivatal/foepiteszi-iroda/kszt áttekintő térképpel.
A Török Imre-féle feltöltések (802, 803) a 3/2000. (I.17.) önk. r., TRT/XIII/2 tervtári szám alatt vannak. http://www.budapest13.hu/letoltes/kszt/2000/trt-xiii-2
Vizafogó felvételi épület előtt a vágányok felőli oldalon parknak kell lenni: 27/2003. (VI.2.), TRT/XIII/46. http://www.budapest13.hu/letoltes/kszt/2003/trt-xiii-46jpg
Az Árpád (Sztálin) híd és Vizafogó bejárata közötti vágány (1950–55 az Újpesti vasúti híd pótlására szolgált) megszűnő telekhatára: 31/2009. (XI.13.), TRT/XIII/88. http://www.budapest13.hu/letoltes/kszt/2009/trt-88 (ezt fel is töltöm ide a különlegessége miatt)
http://wikimapia.org/28235063/
A műtárgy a Rákos-patak fölött: http://www.panoramio.com/photo/17191808
Sokáig megmaradt vágányok a Rákos-pataktól északra: 24/2006. (VII. 5.), TRT/XIII/69. http://www.budapest13.hu/upload/kszt/TRT-XIII-69.jpg
|
|
|
Veszprém
Central, 2013.09.04 12:54.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt az épületet én is lefotóztam.Tényleg különlegesség!
|
|
|
Veszprém
Balazs177, 2013.09.04 07:23.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel a képeslap Nyugat magyar hadgyakorlatot említ sokkal valószínűbb,hogy ez Hajmáskér!Az épületek méretbeli különbsége sem mérvadó,hiszen a vonal megnyitásakor a MNyV középoromzatos emeletes típusépületei csak egyfélék voltak.Ezeket később különböző méretben és formában építették át,és bővítették őket.Pld:Csákánydoroszló,Herend,Ajka,stb.És ilyen terv alapján épült a Gysev,Csorna,Kapuvár,és Fertőszentmiklós állomásának felvételi épülete is.Sajnos a mai Magyarország területén már egyetlen ilyen alap MNyV épületet sem találunk,viszont Ausztriában a Szentgotthárd-Graz vonalon,amit szintén a MNyV épített gyönyörűen felújítva áll Studenzen- Fladnitz állomás felvételi épülete:http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/92987655.jpg
|
|
Veszprém
VT22, 2013.09.03 17:58.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tényleg, nem ugyanaz a típusterv, Veszprém régi kizárható. Viszont akkor mi bizonyítja hogy ez éppen Hajmáskér, és nem Herend? Herend még méretben is stimmelne.
|
|
Veszprém
Balazs177, 2013.09.03 13:45.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az biztos,hogy nem Veszprém régi.Veszprém régi egy kibővített HÉV épület,a képen pedig egy Magyar Nyugati Vasúti épület látható!Tehát VasutTOM-nak van igaza ez Hajmáskér!
|
|
Veszprém
VT22, 2013.09.03 10:23.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Veszprém az, csak a régi állomás. Áthelyeztük oda.
|
|
Veszprém
vasutTOM, 2013.09.02 21:01.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
A régi képek címszó alatt látható régi képeslap jobb alasó sarkában nem Veszprém, hanem Hajmáskér állomás latható!
Üdv!
vasutTOM
|
|
Murony
fcs, 2013.09.02 20:58.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=126814133&t=9137086
|
|
Paládicspuszta
MadThrasher, 2013.09.02 16:02.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehet, hogy rosszra gondolok, de nem a mai Barázda utca és környéke volt a Paládicspuszta megállóhely által kiszolgált terület? Pont 3 kilométerre van az állomástól, illetve mintha egy kis épület is állna ott. Holnap megnézem (mármint, tényleg holnap, akkor lesz helyi járatos buszbérletem), ha nem lesz rossz idő, és ha megtalálom a kis épületet, akkor feltöltök róla egy képet.
|
|
Tura
ROCOman, 2013.09.01 18:58.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az V. vágányon felújítási munkálatok folynak. Remélhetőleg erre a vonal átbocsátó képességének növelése miatt van szükség.
|
|
Barcs felső
Váray Károly, 2013.09.01 14:23.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Barcs vasútállomás elindult Belcsapuszra útján.
|
|