Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 215 ] [ 216 ] [ 217 ] [ 218 ] [ 219 ] [ 220 ] [ 221 ] [ 222 ] [ 223 ] ...   Utolsó Következő

Földeák    hmihaly, 2013.09.10 15:39.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon jó a feltöltött képanyag. A falu helyismereti kutatójaként érdeklődöm a képeslapok koráról, vagy minden más adatáról amit tudni lehet. Főleg az a régi képeslap érdekelne, melyen egy vagon áll az épület előtt. Szívesen meg is venném, ha létezne eladó példány.
 
Barcs    Horvát Tibor, 2013.09.10 14:01.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nemrég mentem Barcs felé de sehol nem láttam a Somogyszob-Barcs HÉV maradványait!Nagyatádon látható és vannak is képek!Sajnos barcsi részről nincsen semmilyen kép sem az utcákról ahol haladt!!! :(((
 
Paládicspuszta    MadThrasher, 2013.09.09 23:09.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát, akkor rosszul gondoltam, ezek szerint Abonyhoz tartozott közigazgatásilag. Mindenesetre érdekes, köszönjük az infót! Mint ahogyan az is érdekes, hogy a környékén semmi sincsen azon az egy telepen kívül. Persze, ennyi idő alatt elnéptelenedhetett teljesen ez a rész.
 
Debrecen-Vásártér    Mopat, 2013.09.09 16:21.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos, a fényképemen még látható sürgönypóznát kivágták, a beton aljzatát is kiszedték a földből! A trolik egykori 1984-es forgalomirányító épülete is lebontásra került azóta! Egyetlen árva, félig a földbe ásott, ferde vasbetonalj (talpfa) emlékeztet az egykori Kisállomásra...Majd teszek fel képet eme utolsó mohikánról!
 
Biatorbágy    djlacee, 2013.09.08 10:23.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fénycsőbetűkből már csak IATORBÁGY van meg, és az épület állaga eléggé romlónak tűnik
 
Vásárosmiske    SirMortonTea, 2013.09.07 20:31.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Judit, ez a hozzászólás gyönyörű volt. Érződött belőle az a tény, hogy az emberek lelkileg is összekötődtek a vasúttal, nem csupán egy közlekedési eszköznek tartották. El tudom képzelni a régi szép emlékek keltette "fáj a múlt" érzést. Igaz, hogy én fiatalember vagyok, de azért az elmúlás szele engem is megérint. Nagyonis. Talán ezért is foglalkoztatnak engem kifejezetten a felszámolt vasútvonalak. Kár értük. És amint látható, nemcsak az adott településeket fosztották meg egy amúgyis rendkívül fontos tényezőtől, hanem az ott élőket is megfosztották valamitől, akik ragaszkodtak a vasúthoz, azoknak lelkéből egy szeletet így kihasítottak. De sajnos a vasútmegszüntetéseket politikai/gazdasági szempontból nézték, nem pedig a sokkal inkább érvényesülő emberi szemszögből...
Egyébként rendkívül hangulatos helyen található ez a kis állomás, jó állapotban van, ahogy elnézem, és igen megőrizte vasúti jellegét. Fénykorában idilli vicinális állomás lehetett. (Ha nem csalnak emlékeim, valahol van is róla egy régi képem.)
 
Soroksár    Capras Dávid, 2013.09.07 19:38.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„A Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (röviden BKVT) első helyiérdekű vasútvonala a közvágóhíd épülete mellől indult, Erzsébetfalván (ma Pesterzsébet) áthaladva, Soroksárig épült ki. A vasútvonal egykori soroksári végállomása a MÁV Budapest–Zimony-vasútvonalának állomása közelében létesült, a fővonalig egy összekötővágány is épült.”

És igen valószínű, hogy egy darabja van meg itt: http://wikimapia.org/28262494/
 
Lajtaszentmiklós    Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:42.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomásnév-irata:1906.10.01-től:Lajtaszentmiklós,előtte Lajta-Szent-Miklós.
1921.08.21-től:Neudörfl.

 
Savanyúkút    Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:40.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Névirata:1906.10.01-től:Savanyúkút(mindkét "ú" hosszú).
1921.0821-től:Sauerbrunn.
 
Rétfalu-Siklósd    Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:38.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomásnév-irata:190610.01-től:Rétfalu-Siklósd.
1921.08.21-től:Wiesen-Sigless
 
Nagymarton    Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:36.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomásnév-irata:1906.10.01-től:Nagymarton.
1921.08.21-től:Mattersburg.
 
Márczfalva-Fraknónádasd    Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:33.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomásnév-irata:1905-től 1906.0930-ig Márcz-Nádasd,
1906.10.01-től Márczfalva-Fraknónádasd.
1921.0821-TŐL:Marz-Rohrbach
 
Lépesfalva-Somfalva    Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:30.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomásnév-irata:1906-tólLépesfalva-Somfalva.
1928.08.28-tólLoipersbach-Schattendorf
 
Ágfalva    Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:28.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomásnév-irata:1906.10.01-től:Ágfalva.
Iparvágánya:1869-ben adták át az ágfalva-brennbergbányai keskenyvágányú bányavasutat.1893.09.04-től adták át a normál nyomtávút.
Jellege:állomásfőnökség,1969-től megszűnt a személyforgalma.
1952.09.26-án Brennbergbányából indulva megkezdték a pálya felbontását.A MÁV 1966. július 12-én selejtezte a vonalat.
Ennek forrása:Vasúthistória évkönyv 2000
 
Sopron-Gyártelep    Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:19.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megnyílt:1955.10.02-án.Megszűnt 1969-ben.
Jellege:táblás megállóhely a 17.sz.őrháznál.
 
Sopron-Déli    Kiss Vámosi Zoltán, 2013.09.06 15:17.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépületen 1874-ig Ödenburg névtábla volt.1876.01.22-től,a GYSEV győr-soproni vonalszakaszának megnyitásától Sopron-Déli pu.
Megnyílt 1847.08.20-án a sopron-katzelsdorfi vonal megnyitásakor.Jellege:csatlakozó állomás,1932.07.01-zől elágazó állomás.
Forrás:100 éves a vasútigazgatás Szombathelyen
 
Paládicspuszta    Endre, 2013.09.06 02:15.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Paládicspuszta megálló hozzávetőleges szelvényszáma a jelenlegi szelvényezés szerint 941. A 4-es út felüljárójától körülbelül 700 méterre nyugatra volt található, Abony és Szolnok határán, pontosabban attól Abony felé.
Google link: http://goo.gl/maps/B8A3E
Egy időben a megálló északi oldalán rakodóvágány is létezett, melyhez a 2. vh. előtt a Báró Harkányi féle lóvasút (kisvasút) csatlakozott.
 
Murony    Adani, 2013.09.05 23:02.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már bontják az állomásépületet, a tetőt már leszedték, utolsó napjait éli
 
Tamási    dani, 2013.09.04 19:05.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Képzeljétek,az indóházban olvastam hogy szept.14-én különvonat fog közlekedni a 48-as vonalon :)
 
Budapest-Vizafogó    Capras Dávid, 2013.09.04 16:15.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kerületi szabályozási tervek: http://www.budapest13.hu/onkormanyzat/hivatal/foepiteszi-iroda/kszt áttekintő térképpel.
A Török Imre-féle feltöltések (802, 803) a 3/2000. (I.17.) önk. r., TRT/XIII/2 tervtári szám alatt vannak. http://www.budapest13.hu/letoltes/kszt/2000/trt-xiii-2

Vizafogó felvételi épület előtt a vágányok felőli oldalon parknak kell lenni: 27/2003. (VI.2.), TRT/XIII/46. http://www.budapest13.hu/letoltes/kszt/2003/trt-xiii-46jpg

Az Árpád (Sztálin) híd és Vizafogó bejárata közötti vágány (1950–55 az Újpesti vasúti híd pótlására szolgált) megszűnő telekhatára: 31/2009. (XI.13.), TRT/XIII/88. http://www.budapest13.hu/letoltes/kszt/2009/trt-88 (ezt fel is töltöm ide a különlegessége miatt)
http://wikimapia.org/28235063/

A műtárgy a Rákos-patak fölött: http://www.panoramio.com/photo/17191808

Sokáig megmaradt vágányok a Rákos-pataktól északra: 24/2006. (VII. 5.), TRT/XIII/69. http://www.budapest13.hu/upload/kszt/TRT-XIII-69.jpg
 
Veszprém    Central, 2013.09.04 12:54.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt az épületet én is lefotóztam.Tényleg különlegesség!
 
Veszprém    Balazs177, 2013.09.04 07:23.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mivel a képeslap Nyugat magyar hadgyakorlatot említ sokkal valószínűbb,hogy ez Hajmáskér!Az épületek méretbeli különbsége sem mérvadó,hiszen a vonal megnyitásakor a MNyV középoromzatos emeletes típusépületei csak egyfélék voltak.Ezeket később különböző méretben és formában építették át,és bővítették őket.Pld:Csákánydoroszló,Herend,Ajka,stb.És ilyen terv alapján épült a Gysev,Csorna,Kapuvár,és Fertőszentmiklós állomásának felvételi épülete is.Sajnos a mai Magyarország területén már egyetlen ilyen alap MNyV épületet sem találunk,viszont Ausztriában a Szentgotthárd-Graz vonalon,amit szintén a MNyV épített gyönyörűen felújítva áll Studenzen- Fladnitz állomás felvételi épülete:http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/92987655.jpg
 
Veszprém    VT22, 2013.09.03 17:58.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tényleg, nem ugyanaz a típusterv, Veszprém régi kizárható. Viszont akkor mi bizonyítja hogy ez éppen Hajmáskér, és nem Herend? Herend még méretben is stimmelne.
 
Veszprém    Balazs177, 2013.09.03 13:45.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az biztos,hogy nem Veszprém régi.Veszprém régi egy kibővített HÉV épület,a képen pedig egy Magyar Nyugati Vasúti épület látható!Tehát VasutTOM-nak van igaza ez Hajmáskér!
 
Veszprém    VT22, 2013.09.03 10:23.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Veszprém az, csak a régi állomás. Áthelyeztük oda.
 
Veszprém    vasutTOM, 2013.09.02 21:01.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!

A régi képek címszó alatt látható régi képeslap jobb alasó sarkában nem Veszprém, hanem Hajmáskér állomás latható!

Üdv!
vasutTOM
 
Murony    fcs, 2013.09.02 20:58.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=126814133&t=9137086
 
Paládicspuszta    MadThrasher, 2013.09.02 16:02.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lehet, hogy rosszra gondolok, de nem a mai Barázda utca és környéke volt a Paládicspuszta megállóhely által kiszolgált terület? Pont 3 kilométerre van az állomástól, illetve mintha egy kis épület is állna ott. Holnap megnézem (mármint, tényleg holnap, akkor lesz helyi járatos buszbérletem), ha nem lesz rossz idő, és ha megtalálom a kis épületet, akkor feltöltök róla egy képet.
 
Tura    ROCOman, 2013.09.01 18:58.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az V. vágányon felújítási munkálatok folynak. Remélhetőleg erre a vonal átbocsátó képességének növelése miatt van szükség.
 
Barcs felső    Váray Károly, 2013.09.01 14:23.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Barcs vasútállomás elindult Belcsapuszra útján.
 
Előző Első    ... [ 215 ] [ 216 ] [ 217 ] [ 218 ] [ 219 ] [ 220 ] [ 221 ] [ 222 ] [ 223 ] ...   Utolsó Következő