Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 219 ] [ 220 ] [ 221 ] [ 222 ] [ 223 ] [ 224 ] [ 225 ] [ 226 ] [ 227 ] ...   Utolsó Következő

Zagyvarékas    ROCOman, 2013.08.10 17:48.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jegykiadó automatát helyeztek el a megállóhelyen.
 
Portelek    ROCOman, 2013.08.10 17:46.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Cserélik Portelek és Jászboldogháza-Jánoshida állomások között a 383-as szelvényben lévő nyílt átereszt. A munkálatok idejére 40km/h-s sebességkorlátozást rendeltek el erre a néhány méteres szakaszra. Szintén hozzáfogtak a 401-es szelvényben lévő útátjáró rendbetételéhez. Reméljük innen is kigyomlálják az évek óta meglévő 60km/h-s sebességkorlátozást.
 
Budatétény    Adani, 2013.08.09 23:23.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jártam itt megint, sejtem hol lehet a lift, de mi a tökért kell lezárni? Ha már van akkor miért nem használhatják az utasok?
 
Martonvásár    Balazs177, 2013.08.09 17:16.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm!Én is ezt gyanítom!
 
Martonvásár    Márk, 2013.08.09 14:42.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kis információ: Az 1950-es években már a mostani vasútállomás állt. Hogy a régivel mi lett azt sajnos nem tudni. Nekem az a sejtésem, hogy a második világháborúban megsérülhetett az épület és elbontották.
 
Hegyeshalom    Markó Donát, 2013.08.09 12:21.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás első peronján Mosonmagyaróvár felé elindulva bal oldalt van egy régi váróterem/felvételi épület szerű épület, rendkívül romos állapotban (üvegablakok betörve, kábelek lógnak, stb). Arról mit lehet tudni? Mi volt a rendeltetése?
 
Hegyeshalom    Markó Donát, 2013.08.09 12:20.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás első peronján Mosonmagyaróvár felé elindulva bal oldalt van egy régi váróterem/felvételi épület szerű épület, rendkívül romos állapotban (üvegablakok betörve, kábelek lógnak, stb). Arról mit lehet tudni? Mi volt a rendeltetése?
 
Pinnye    Harpi, 2013.08.09 07:16.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A GYSEV engedély okiratában tényleg Cenk szerepel!Mint tudjuk ez nem lehet sem Nagycenk-Hidegség megállóhely,sem pedig Fertőboz állomás,hiszen ezek később épültek.Valóban ezt az állomást hívhatták a vonal megnyitásakor Cenknek.Esetleg korábbi névként jelezhetnék a szerkesztők.
 
Pinnye    Balazs177, 2013.08.08 22:15.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy érdekes cikket találtam:"A vonal üzembehelyezésekor, 1876-ban Balf megállóhe
ly, Nagycenk (ma Pinnye),Eszterháza–Fertőszentmiklós,Kapuvár, Csorna és Enese állomások nyíltak meg."A cikk az 1955/3-4.soproni szemlében jelent meg.http://epa.oszk.hu/01900/01977/00032/pdf/EPA01977_Soproni_Szemle_1955-ix-3-4.pdf
Ezek szerint Pinnye állomást a vonal megnyitásakor Nagycenknek nevezték?

 
Torontálszécsány    VT22, 2013.08.08 11:15.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A jelenlegi menetrendben szerepelnek Nagybecskerek-Torontálszécsány vonatok, de gyakorlatban motorkocsihiány miatt nem jár ide ki semmi.
 
Körösnagyharsány régi    VT22, 2013.08.08 11:06.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még Nagyvárad-Körösszeg között sincs, állítólag minisztériumi engedélyekre vár a társaság. Indulás napokon-heteken belül akármikor.
 
Körösnagyharsány régi    KeriPetya, 2013.08.08 10:58.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Idáig nem fog eljönni, de ha lehet hinni az internetnek, Nagyvárad-Körösszeg között már van napi 5 vonatpár.
 
Körösszeg    KeriPetya, 2013.08.08 10:56.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én már belefutottam egy 2013.július 4.-ei (még jó, hogy nem június 4...) menetrendbe... csak azt nem értem, hogy 20.23-ra érkezik be az utolsó, ami üresen megy vissza, reggel meg jön ki szintén üresen, hogy 4.40-kor elinduljon Nagyváradra... legalábbis gondolom nem alszik itt kinn a világ végén.
http://tren.transira.ro/Noutati/Noutati.htm
 
Csucsa    fizolt, 2013.08.07 18:54.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson kilenc vágány található, átmenő fővágány a negyedik, rakodóvágány az első. A második valamint a hatodik, hetedik,nyolcadik és kilencedik vágányok ki vannak zárva a forgalomból, az utóbbiak ki sem látszanak a gazból. Vonatkereszt esetén általában a negyedik és az ötödik vágányt használják. Az állomáson háromközpontos elektromechanikus, blokkos biztosítóberendezés üzemel vonóvezetékes váltókkal, és alakjelzőkkel, amit Királyhágó állomás felé térközbiztosító és ellenmenet kizáró biztosítóberendezés egészít ki, ezért ezen az állomásvégen fény bjárati jelző található. Az állomás mindkét végén váltóállító központ és teljes csapórudas sorompó található. A Kissebes felőli (kijárati előjelzővel egyesített) bejárati jelzőnek (A) fény előjelzője van, a jelző előtt alak ismétlőjelző található. Az állomás 2.-5. vágányainak egyéni, míg a 6.-9. vágányoknak csoport kijáratijelzői vannak. A harmadik és negyedik vágány kijárati jelzőinek Királyhágó felé az állomáson található erős ív miatt alak ismétlőjelzői vannak. Az állomáson forgalmi szolgálattevő, két váltókezelő, illetve pénztáros teljesít szolgálatot.

 
Pácsony    Balazs177, 2013.08.07 17:25.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És szerinted a Gysev ha levillamosítja ezt a vonalat miért alkalmazna tolószolgàlatot?Teljesen értelmetlen felvetés!
 
Sztána    fizolt, 2013.08.07 17:09.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Háromvágányos kisállomás, átmenő fővágányai az első és a második, a harmadik, megelőző vágány nagy része ki van zárva a forgalomból. A Bánffyhunyad felől/felé az első vágányra nem lehet be/kijárni a bal vágányról, a vágánykapcsolat hiánya miatt. Az állomáson egyközpontos, tolatóvágányutas biztosítóberendezés üzemel. az ívben fekvő vágányok miatt mindkét végén ismétlőjelzők találhatók, a Bánnfyhunyad felőli oldalon fénysorompó üzemel, továbbhaladva az állomás közelében található a két alagút. Az állomáson forgalmi szolgálattevő dolgozik, aki a pénztárosi munkákat is végzi.
Jelenleg a Bánffyhunyad felé a bal vágány le van zárva, most itt térnek vissza helyes vágányukra a Kolozsvár felé közlekedő vonatok.
 
Pácsony    Capras Dávid, 2013.08.07 15:41.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A biztberről igen jó lenne egy kép!

„Készült egy ún. képzetes állomás is Vasvár és Pácsony között: ez a Szombathely–Zalaszentiván vonalszakasz legmagasabb pontján az oszkói dombon van, mindkét irányból 14 ezrelékes az emelkedő. A képzett egyvágányú állomás 900 méter hosszúságú, nincs bejárati jelzője, de van kétfelé kijárati jelzője, így e szakaszról a tehervonatok kapcsolatlan tológépe jelzõkezelés és menetirányváltás mellett tud visszafordulni a dombról (nem kell elmennie a következő állomásig). Sajnos ennek éles használatát egyik irányból egy mende-
monda miatt felfüggesztették 30 éve, azt vélelmezve, hogy a kapcsolatlan tológép lemaradása esetén szabadra váltott fénysorompón is keresztülhaladhat. A gyakorlatban ez nem fordulhatott elő már csak azért sem, mert ha ilyen lett volna, zavarba ment volna a sorompó. Ha mégis elfogadjuk a feltételezést, akkor például tengelyszámlálók alkalmazásával ezt ki lehetne küszöbölni. E vonalszakaszt immár a GYSEV üzemelteti, remélhetőleg ki fogják használni a beépített visszafordulási funkciót a hatékonyabb forgalomszervezés érdekében.” Bemutatkozik… Kövér Károly, a szombathelyi biztosítóberendezési tanműhely vezetője, a Dominó kezelőkészülékek „felújítója”. Szerző: Andó Gergely. Vezetékek Világa XVII. évfolyam, 2. szám (azaz 2012/2) 33. oldal http://www.mavintezet.hu/vezvil/2012_2.pdf

illesf 2003.09.01 13:01:32 © (1204)
Például a MÁVnál a 17-es vonalon (Szombathely-Nagykanizsa) Vasvár és a tőle délre eső állomás között van ilyen: ott térközbiztosításos pálya van egy jó nagy emelkedővel, így a tehervonatokat a tetőpontig néha tológéppel közlekedtetik. A dombtetőn az egyik térközjelző vörös-fehér árbócú, tehát főjelzőnek minősül, így ha a vonat ezt meghaladta, akkor a Vasvár-„dombtető” szakaszon meg lehet fordítani a menetirányt, és vissza tud menni a tológép az emelkedő aljába.

DGKUm 2003.09.10 16:22:39 © (1216)
...a MÁVnál a 17-es vonalon (Szombathely-Nagykanizsa) Vasvár és a tőle délre eső állomás között van ilyen...
A teherforgalom csökkenésével Vasvár - Pácsony között a tolószolgálat megszűnt, a korábban a vonal tetőpontján kialakított "képzetes állomás"-t pedig megszüntették. Viszont ez nem kényszer menetirányváltás volt, mert ez a fiktív állomás úgy osztotta meg a teljes állomásközt, hogy tőle elfelé állhatott mindkét állomás felé a menetirány, tehát a toló visszatérérse előtt az általa elhagyott és szabad fél állomásköz menetirányát lehetett megfordítani.

Utóbbi kettő hozzászólás az Index Fórum HÉV mániások topic-ja! rovatából idézve.
http://www.torzsasztal.hu/Article/showArticle?na_start=37740&na_step=30&t=9070874&na_order=
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2013.08.07 14:57.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Szergej rövid pihenő után indult vissza Almásfüzitőre.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2013.08.07 14:55.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tokodi tartalék a szenet várta, a lábatlani pedig indulásra készült Komárom-rendező felé. 2013. 08. 07.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2013.08.07 14:53.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Újabb jókora szénvonatot hozott a 260-as Szergej augusztus 7-én Tokodra.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2013.08.07 14:51.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Újabb PSZ-es szénvonat július végén, ezúttal nem Búvárral.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2013.08.07 14:49.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tokodi tartalék egy forró vasárnapi napon hoz szénvonatot Komáromból.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2013.08.07 14:47.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Távozik a 020-as Almásfüzitő felé, néhány köves kocsival.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2013.08.07 14:45.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az árvíz utáni első Gysev tehervonatok egyike.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2013.08.07 14:43.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Napra forog a személyvonat.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2013.08.07 14:41.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dorogról érkezik a 020-as Nohab néhány laposkocsiért.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2013.08.07 14:39.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az éjszakás műszak egy brikettgyári tolatással kezdődik.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2013.08.07 14:36.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2013-as árvíz előtti utolsó este közlekedett Gysev Púpos által vontatott szerelvény.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2013.08.07 14:33.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szénvonatot két részletben a tokodi dácsia tolta fel a brikettgyárba.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2013.08.07 14:31.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1993 óta nem lehett ilyet látni.
 
Előző Első    ... [ 219 ] [ 220 ] [ 221 ] [ 222 ] [ 223 ] [ 224 ] [ 225 ] [ 226 ] [ 227 ] ...   Utolsó Következő