Barcs
VT22, 2013.08.01 14:52.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem változtatott az esélyeken.
Az eddigi 9 éves EU-tagságunk alatt egyetlen elvágott vasúti határátmenet sem épült vissza, cserébe megszűnt jópár Szlovákia felé. Fölösleges az EU-tól várhi hogy majd ilyenolyan elvágott vasutak, mellékvonalak újjáépüljenek - csakis a nemzetközi korridorok fontosak.
|
|
Barcs
tibho133, 2013.08.01 11:20.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Horvátország EU-s tag most már megvan az esélye,hogy megépüljön a Barcs - Virovitica vasúti szakasz?
|
|
Arad
VT22, 2013.07.31 22:40.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Arad állomásépülete az utca felől
|
|
|
Kunszentmárton
András, 2013.07.31 15:56.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Címoldalas újságcikk Kunszentmárton-elágazásról. Megjelent az Új Néplapban, 2013. július 27-én : http://www.szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/bulvar/hogy-nezne-ki-egy-bakter-furdogatyaban-508834
|
|
Nagynyír
MAVfan, 2013.07.31 14:31.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagynyír nem szűnt meg, a menetrend még írja, de már egy vonat se áll meg.
|
|
Örkény
Makrus, 2013.07.31 10:16.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az elmúlt napokban a forgalmista többször is problémázott, hogy a helyi slepp a forgalmi iroda előtt álló hatalmas gesztenyefa árnyékában lévő padokon, lebzsel, alkoholizál és zaklatja az utazókat. Gyors pályavasutas megoldást találtak a szociális problémákra: kivágták a gesztenyefát. Az otrombaságmérő méter 10-es skáláján 9,6-os fokozatot elérő cselekedet valamennyi érintettjének ezúton szeretnék gratulálni.
(Természetesen tudom: a hihetetlenül idős fa rendkívül és nagyon súlyosan beteg volt, akadályozta a nem létező teherforgalmat, a zuhanó gesztenyék pedig veszélyeztették az utasok testi épségét.)
|
|
Szováta
Tastam, 2013.07.30 18:00.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem hiszem, hogy itt megálló lett volna, nincs a környéken szinte semmi. Véleményem szerint csak a vonatszemélyzet közlekedésének megkönnyítése miatt van lerakva.
|
|
Nyírkarász
Capras Dávid, 2013.07.30 17:36.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Raps hozzászólása alapján könnyebb volt megtalálni: http://binged.it/18PilXC http://goo.gl/maps/g4ZRg
|
|
Anarcs
Capras Dávid, 2013.07.30 17:28.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehetett ez az épület? http://goo.gl/maps/rPwaa
http://binged.it/1e8wH2o ezen szebb a műholdkép, a nyomvonal is jobban látszik.
|
|
Németszentpéter
VT22, 2013.07.30 13:12.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem nem csak két vágányos volt, ahová harmadosztályú felvételi épült, oda minimum három vágány is.
|
|
Bocfölde
pinyoka, 2013.07.30 10:32.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hofer, magyarul feltételes megállóhely lett. Az a vicc ebben, hogy ha több ilyen megállóhely is van a vonalon, akkor fel/leszálló utas híján mindenhol átrobogva felborul a menetrend. Az indulási időket pedig be kell tartani, legfeljebb a következő megállóhelyen vár, hogy ismét pontosan induljon.
|
|
Pély
lassujel, 2013.07.29 20:41.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Helyiek elmondása alapján ez az épület volt a hajdani pélyi végállomás, a kerítése most is "kisvasútból van". A fénykép 2012. augusztus 2-án készült.
|
|
|
Kisköre-Tiszahíd
lassujel, 2013.07.29 19:52.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Tisza-híd tegnap déli irányból nézve
|
|
|
Ászár-Keményítőgyár
szokolai géza, 2013.07.29 17:24.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon kedves számomra ez a hely. Édesapám Szokolai Sándor több mint 20 évig volt itt állomásfőnök. Gyerekkorom legszebb 15 évét töltöttem itt. Sajnálom,hogy az állomásról nem maradt fénykép.Sajnos az Ászár-Keményítőgyárról az őrült privatizáció és rombolás jut az eszembe. Soha nem megbocsájtható bűnöket követtek el. A hely emlékét mélyen őrzöm a szívembe.
|
|
Központi főmajor
Béluska, 2013.07.29 14:54.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló esőbeállójában "Imremajor" van kiírva állomásnévnek. :)
|
|
Murakirály-Perlak
atidas, 2013.07.29 14:46.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aki többet szeretne megtudni erről az állomásról, az olvassa el a "Vörös lámpák az utolsó kocsin" című Halas György által írt könyvet! Pl: a Nyugati pályaudvaron a nosztalgiában megvehető.
Jó könyv, érdemes időt szánni rá!
|
|
Apavára
MadThrasher, 2013.07.29 00:07.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha jól tudom, vadászház van itt. Viszont a jobb helytörténeti ismeretekkel rendelkezőktől érdeklődnék: volt itt valaha bármi más is? Google Térképen csak egy tanyát látok itt, gondolom, gátőrház akarna lenni. Mindenesetre busz se jár a környéken.
|
|
Diósgyőr-Vasgyár
Geri, 2013.07.27 21:33.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azon gondolkoztam, szerintem értelmes döntés lehetne újraindítani a személyforgalmat itt. Miért is? A Miskolci Egyetemen 12000 tanulnak plusz még az ott dolgozók. Amikor még Miskolcon laktam gyakran szembesültem azzal, hogy egyetemisták csomagokkal préselődtek fel a 31-es buszra és mentek a Tiszaira. Nekik szerintem jól jönne ha a kritikus időkben (Cs, P) lenne közvetlen vasuti összeköttetés a Tiszaival. Az Avasról szintén csak a 31 es busz nyújt közvetlen összeköttetést a pályaudvarral, ami így rendkívül zsúfolt (legalábbis amíg én ott laktam ez volt a helyzet). Ezen kivül sokan költöznek Diósgyőr fölötti hegyekre (Ruzsinszőlő,Varga hegy). Szerintem lenne a vasútnak kihasználtsága.
|
|
Alsópéterfa
djlacee, 2013.07.27 21:16.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megszűnt 2013.07.01-én
|
|
Sopron-Marhapályaudvar
Balazs177, 2013.07.26 19:22.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Déli vasút nyomában Sopron területén, Bécsújhely felől Szombathely felé haladva kiegészítés!
" a) Egykori Frankenburg úti közúti–vasúti átjáró a mai Ady Endre út felől, (Frankenburg út messze középen a jegenyék mögött,) hátul az Ebenfurth–Sopron-GYSEV, középen a Sopron-Déli–Sopron-GYSEV összekötő, elöl a már nem létező Sopron-Déli–Marhapu.–Harka-Kópháza vonal haladt: http://goo.gl/maps/WQIEJ (az aluljáró közel húsz éves, száz éve pedig semmilyen átjáró nem volt itt)"
Az adott aluljárót 1988-ban adták át,tehát 25 éves!
http://harsjozsef.wahavi.hu/utcanevek/frankenburg-uti-aluljaro
Az aluljáró megépítése előtt pedig igenis volt itt átjáró igaz kb.70 méterre attól.Itt állt a Déli Vasút 18.számú őrházépülete,amiből 1876 után már nemcsak A Sopron Déli-Harkakópháza vonal sorompóját kezelték,hanem A Sopron Déli-Sopron-Gysev összekötő vonal sorompóját is.Azonkívül itt volt a Gysev 54/a jelű őrházépülete a Sopron-Ebenfuth vonalnál.
|
|
Pusztavám
Móri vasutbarát, 2013.07.26 12:30.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
tegnap jártam az állomáson és tovább folytatódott a rombolás. A csapórudas sorompókat is elvitték, valamint az állomásépületet lebontották és a törmeléket is elhordták(!).
|
|
Apagy
Iceman, 2013.07.25 20:29.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
mi az hogy az itt lakòk követnek el mindent, hogy kellemetlenné tegyék a várakozást. talán a helyiek járnak ki szarni a várò terembe hagyjuk már a hülyeséget
|
|
Dunaújváros-Kikötő
Capras Dávid, 2013.07.25 14:35.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És magáról a kikötői állomásról:
Képek a terjedő Google Maps Street View-ból:
A háromvágányos rész: http://goo.gl/maps/qSPlu
Az uszályhíd felé vezető vágány útátjárója: http://goo.gl/maps/MXM6K
Az őrhely: http://goo.gl/maps/HYnpi
A kikötőben álló kocsik a túlpartról: http://goo.gl/maps/eNv2h
És a már ismert Panoramio: egy jó fénykép a túlpartról: http://www.panoramio.com/photo/85983217
és a környék a magasból: http://www.panoramio.com/photo/22895677
Végül a helyszínrajz: http://allomasok.uw.hu/details.php?image_id=938
|
|
Szalkszentmárton
Capras Dávid, 2013.07.25 14:05.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Képek a dunaújvárosi kikötő felé vezető vágányról: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122072515&t=9101631
Infók a másik végéről Dunaújváros-Kikötő oldalán: http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=dnut
|
|
|
Dunaújváros-Kikötő
Capras Dávid, 2013.07.25 13:56.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kikötő és az egykori pontonhídhoz vezető vágány a Bing Maps oldalán jól látható: http://binged.it/16cPfvB
Az 1976-77-es uszályhíd hídfőjéhez vezető vágány megvan, a kiágazás utáni Ruhagyári úti útátjárót követően vágányzáró sorompó zárja. A pálya viszonylag be van nőve, de nem mindenütt járhatatlan, továbbá mindkét oldalán párhuzamos földút vezet. Kb. a felénél (a silóknál) egy labirintkorlátos átjáró nyomai láthatók. Ettől északra egy kb. 10×10 m-es alapterületű, a négy sarkán álló, kb. 3-4 m magasan lévő, érdekes vasbeton-keretszerkezet található az erdőben, közvetlenül a földút mellett.
A hídfő maga nincs benőve, a vágány mentén (nyugat felől) jól megközelíthető, egy kialakított pihenőhely van a közvetlen közelében, és a vágánytengelyben is raktak már tüzet. Észak azaz a kikötő felől én nem tudtam megközelíteni. A szemközti hídfő környéke sokkal jobban be van nőve, a jobbpartról (nyáron) nem sikerült fölismernem. Két kép: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=47794684&t=9101631 első képe, és
a túlpartról http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122072515&t=9101631 utolsó képe.
„szelvényezése a kikötői kiágazóváltónál indul, és a Duna is be van szelvényezve” http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=41550258&t=9101631
A témával kapcsolatban Szalkszentmárton oldalán is akad infó: http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=szlk
pl. ez a cikk: http://www.zmne.hu/Forum/06elso/obsitosok_.htm
és odakeveredett a hídfő képe oldalról: http://www.vasutallomasok.hu/kepek/p0028/p0028146.jpg
|
|
|
Sopron
Central, 2013.07.25 06:34.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen,tudtuk!Egy 2009-es hozzászólásom Sopron Déli lapján:http://www.vasutallomasok.hu/kepek/p0016/p0016300.jpg
|
|
Szováta
VT22, 2013.07.24 23:28.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az egykori sorompóőrhely a Parajd-Szováta közút és a vasút találkozásánál található. A lerakott peronelemekből viszont úgy tűnik, hogy valaha megállóként is üzemelhetett. Valaki tud róla valamit?
|
|
|
Sopron
m62901, 2013.07.24 20:38.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azt tudtátok,hogy a Batsányi utcai zöldség-gyümölcs üzlet valamikor a Déli Vasút őrháza volt?
|
|
Palotabozsok
Train Station, 2013.07.24 18:15.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületet értékesíteni kívánja a MÁV-Ingatlankezelő.
Édesapám a napokban szólt,hogy a MÁV megválna a (már omladozó) épülettől.
Vajon mi tartott eddig?...
|
|
Odvaskő
Veszprém27, 2013.07.24 16:32.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a meglévő épület konkrétan az eredeti épület, az került felújításra, elhelyeztek előtte néhány méter vasúti sínt, és rá a kisvasúton jellegzetes farönk szállító kiskocsit.
|
|