Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 221 ] [ 222 ] [ 223 ] [ 224 ] [ 225 ] [ 226 ] [ 227 ] [ 228 ] [ 229 ] ...   Utolsó Következő

Barcs    VT22, 2013.08.01 14:52.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem változtatott az esélyeken.

Az eddigi 9 éves EU-tagságunk alatt egyetlen elvágott vasúti határátmenet sem épült vissza, cserébe megszűnt jópár Szlovákia felé. Fölösleges az EU-tól várhi hogy majd ilyenolyan elvágott vasutak, mellékvonalak újjáépüljenek - csakis a nemzetközi korridorok fontosak.
 
Barcs    tibho133, 2013.08.01 11:20.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Horvátország EU-s tag most már megvan az esélye,hogy megépüljön a Barcs - Virovitica vasúti szakasz?
 
Arad    VT22, 2013.07.31 22:40.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Arad állomásépülete az utca felől
 
Kunszentmárton    András, 2013.07.31 15:56.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Címoldalas újságcikk Kunszentmárton-elágazásról. Megjelent az Új Néplapban, 2013. július 27-én : http://www.szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/bulvar/hogy-nezne-ki-egy-bakter-furdogatyaban-508834
 
Nagynyír    MAVfan, 2013.07.31 14:31.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagynyír nem szűnt meg, a menetrend még írja, de már egy vonat se áll meg.
 
Örkény    Makrus, 2013.07.31 10:16.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az elmúlt napokban a forgalmista többször is problémázott, hogy a helyi slepp a forgalmi iroda előtt álló hatalmas gesztenyefa árnyékában lévő padokon, lebzsel, alkoholizál és zaklatja az utazókat. Gyors pályavasutas megoldást találtak a szociális problémákra: kivágták a gesztenyefát. Az otrombaságmérő méter 10-es skáláján 9,6-os fokozatot elérő cselekedet valamennyi érintettjének ezúton szeretnék gratulálni.

(Természetesen tudom: a hihetetlenül idős fa rendkívül és nagyon súlyosan beteg volt, akadályozta a nem létező teherforgalmat, a zuhanó gesztenyék pedig veszélyeztették az utasok testi épségét.)
 
Szováta    Tastam, 2013.07.30 18:00.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem hiszem, hogy itt megálló lett volna, nincs a környéken szinte semmi. Véleményem szerint csak a vonatszemélyzet közlekedésének megkönnyítése miatt van lerakva.
 
Nyírkarász    Capras Dávid, 2013.07.30 17:36.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Raps hozzászólása alapján könnyebb volt megtalálni: http://binged.it/18PilXC http://goo.gl/maps/g4ZRg
 
Anarcs    Capras Dávid, 2013.07.30 17:28.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lehetett ez az épület? http://goo.gl/maps/rPwaa

http://binged.it/1e8wH2o ezen szebb a műholdkép, a nyomvonal is jobban látszik.
 
Németszentpéter    VT22, 2013.07.30 13:12.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerintem nem csak két vágányos volt, ahová harmadosztályú felvételi épült, oda minimum három vágány is.
 
Bocfölde    pinyoka, 2013.07.30 10:32.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hofer, magyarul feltételes megállóhely lett. Az a vicc ebben, hogy ha több ilyen megállóhely is van a vonalon, akkor fel/leszálló utas híján mindenhol átrobogva felborul a menetrend. Az indulási időket pedig be kell tartani, legfeljebb a következő megállóhelyen vár, hogy ismét pontosan induljon.
 
Pély    lassujel, 2013.07.29 20:41.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Helyiek elmondása alapján ez az épület volt a hajdani pélyi végállomás, a kerítése most is "kisvasútból van". A fénykép 2012. augusztus 2-án készült.
 
Kisköre-Tiszahíd    lassujel, 2013.07.29 19:52.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Tisza-híd tegnap déli irányból nézve
 
Ászár-Keményítőgyár    szokolai géza, 2013.07.29 17:24.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon kedves számomra ez a hely. Édesapám Szokolai Sándor több mint 20 évig volt itt állomásfőnök. Gyerekkorom legszebb 15 évét töltöttem itt. Sajnálom,hogy az állomásról nem maradt fénykép.Sajnos az Ászár-Keményítőgyárról az őrült privatizáció és rombolás jut az eszembe. Soha nem megbocsájtható bűnöket követtek el. A hely emlékét mélyen őrzöm a szívembe.
 
Központi főmajor    Béluska, 2013.07.29 14:54.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló esőbeállójában "Imremajor" van kiírva állomásnévnek. :)
 
Murakirály-Perlak    atidas, 2013.07.29 14:46.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Aki többet szeretne megtudni erről az állomásról, az olvassa el a "Vörös lámpák az utolsó kocsin" című Halas György által írt könyvet! Pl: a Nyugati pályaudvaron a nosztalgiában megvehető.
Jó könyv, érdemes időt szánni rá!
 
Apavára    MadThrasher, 2013.07.29 00:07.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól tudom, vadászház van itt. Viszont a jobb helytörténeti ismeretekkel rendelkezőktől érdeklődnék: volt itt valaha bármi más is? Google Térképen csak egy tanyát látok itt, gondolom, gátőrház akarna lenni. Mindenesetre busz se jár a környéken.
 
Diósgyőr-Vasgyár    Geri, 2013.07.27 21:33.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azon gondolkoztam, szerintem értelmes döntés lehetne újraindítani a személyforgalmat itt. Miért is? A Miskolci Egyetemen 12000 tanulnak plusz még az ott dolgozók. Amikor még Miskolcon laktam gyakran szembesültem azzal, hogy egyetemisták csomagokkal préselődtek fel a 31-es buszra és mentek a Tiszaira. Nekik szerintem jól jönne ha a kritikus időkben (Cs, P) lenne közvetlen vasuti összeköttetés a Tiszaival. Az Avasról szintén csak a 31 es busz nyújt közvetlen összeköttetést a pályaudvarral, ami így rendkívül zsúfolt (legalábbis amíg én ott laktam ez volt a helyzet). Ezen kivül sokan költöznek Diósgyőr fölötti hegyekre (Ruzsinszőlő,Varga hegy). Szerintem lenne a vasútnak kihasználtsága.
 
Alsópéterfa    djlacee, 2013.07.27 21:16.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megszűnt 2013.07.01-én
 
Sopron-Marhapályaudvar    Balazs177, 2013.07.26 19:22.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Déli vasút nyomában Sopron területén, Bécsújhely felől Szombathely felé haladva kiegészítés!

" a) Egykori Frankenburg úti közúti–vasúti átjáró a mai Ady Endre út felől, (Frankenburg út messze középen a jegenyék mögött,) hátul az Ebenfurth–Sopron-GYSEV, középen a Sopron-Déli–Sopron-GYSEV összekötő, elöl a már nem létező Sopron-Déli–Marhapu.–Harka-Kópháza vonal haladt: http://goo.gl/maps/WQIEJ (az aluljáró közel húsz éves, száz éve pedig semmilyen átjáró nem volt itt)"
Az adott aluljárót 1988-ban adták át,tehát 25 éves!
http://harsjozsef.wahavi.hu/utcanevek/frankenburg-uti-aluljaro

Az aluljáró megépítése előtt pedig igenis volt itt átjáró igaz kb.70 méterre attól.Itt állt a Déli Vasút 18.számú őrházépülete,amiből 1876 után már nemcsak A Sopron Déli-Harkakópháza vonal sorompóját kezelték,hanem A Sopron Déli-Sopron-Gysev összekötő vonal sorompóját is.Azonkívül itt volt a Gysev 54/a jelű őrházépülete a Sopron-Ebenfuth vonalnál.
 
Pusztavám    Móri vasutbarát, 2013.07.26 12:30.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
tegnap jártam az állomáson és tovább folytatódott a rombolás. A csapórudas sorompókat is elvitték, valamint az állomásépületet lebontották és a törmeléket is elhordták(!).
 
Apagy    Iceman, 2013.07.25 20:29.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
mi az hogy az itt lakòk követnek el mindent, hogy kellemetlenné tegyék a várakozást. talán a helyiek járnak ki szarni a várò terembe hagyjuk már a hülyeséget
 
Dunaújváros-Kikötő    Capras Dávid, 2013.07.25 14:35.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És magáról a kikötői állomásról:

Képek a terjedő Google Maps Street View-ból:
A háromvágányos rész: http://goo.gl/maps/qSPlu
Az uszályhíd felé vezető vágány útátjárója: http://goo.gl/maps/MXM6K
Az őrhely: http://goo.gl/maps/HYnpi
A kikötőben álló kocsik a túlpartról: http://goo.gl/maps/eNv2h

És a már ismert Panoramio: egy jó fénykép a túlpartról: http://www.panoramio.com/photo/85983217
és a környék a magasból: http://www.panoramio.com/photo/22895677

Végül a helyszínrajz: http://allomasok.uw.hu/details.php?image_id=938
 
Szalkszentmárton    Capras Dávid, 2013.07.25 14:05.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Képek a dunaújvárosi kikötő felé vezető vágányról: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122072515&t=9101631

Infók a másik végéről Dunaújváros-Kikötő oldalán: http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=dnut
 
Dunaújváros-Kikötő    Capras Dávid, 2013.07.25 13:56.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kikötő és az egykori pontonhídhoz vezető vágány a Bing Maps oldalán jól látható: http://binged.it/16cPfvB

Az 1976-77-es uszályhíd hídfőjéhez vezető vágány megvan, a kiágazás utáni Ruhagyári úti útátjárót követően vágányzáró sorompó zárja. A pálya viszonylag be van nőve, de nem mindenütt járhatatlan, továbbá mindkét oldalán párhuzamos földút vezet. Kb. a felénél (a silóknál) egy labirintkorlátos átjáró nyomai láthatók. Ettől északra egy kb. 10×10 m-es alapterületű, a négy sarkán álló, kb. 3-4 m magasan lévő, érdekes vasbeton-keretszerkezet található az erdőben, közvetlenül a földút mellett.

A hídfő maga nincs benőve, a vágány mentén (nyugat felől) jól megközelíthető, egy kialakított pihenőhely van a közvetlen közelében, és a vágánytengelyben is raktak már tüzet. Észak azaz a kikötő felől én nem tudtam megközelíteni. A szemközti hídfő környéke sokkal jobban be van nőve, a jobbpartról (nyáron) nem sikerült fölismernem. Két kép: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=47794684&t=9101631 első képe, és
a túlpartról http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122072515&t=9101631 utolsó képe.

„szelvényezése a kikötői kiágazóváltónál indul, és a Duna is be van szelvényezve” http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=41550258&t=9101631

A témával kapcsolatban Szalkszentmárton oldalán is akad infó: http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=szlk
pl. ez a cikk: http://www.zmne.hu/Forum/06elso/obsitosok_.htm
és odakeveredett a hídfő képe oldalról: http://www.vasutallomasok.hu/kepek/p0028/p0028146.jpg
 
Sopron    Central, 2013.07.25 06:34.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen,tudtuk!Egy 2009-es hozzászólásom Sopron Déli lapján:http://www.vasutallomasok.hu/kepek/p0016/p0016300.jpg
 
Szováta    VT22, 2013.07.24 23:28.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az egykori sorompóőrhely a Parajd-Szováta közút és a vasút találkozásánál található. A lerakott peronelemekből viszont úgy tűnik, hogy valaha megállóként is üzemelhetett. Valaki tud róla valamit?
 
Sopron    m62901, 2013.07.24 20:38.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt tudtátok,hogy a Batsányi utcai zöldség-gyümölcs üzlet valamikor a Déli Vasút őrháza volt?
 
Palotabozsok    Train Station, 2013.07.24 18:15.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épületet értékesíteni kívánja a MÁV-Ingatlankezelő.
Édesapám a napokban szólt,hogy a MÁV megválna a (már omladozó) épülettől.
Vajon mi tartott eddig?...
 
Odvaskő    Veszprém27, 2013.07.24 16:32.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a meglévő épület konkrétan az eredeti épület, az került felújításra, elhelyeztek előtte néhány méter vasúti sínt, és rá a kisvasúton jellegzetes farönk szállító kiskocsit.
 
Előző Első    ... [ 221 ] [ 222 ] [ 223 ] [ 224 ] [ 225 ] [ 226 ] [ 227 ] [ 228 ] [ 229 ] ...   Utolsó Következő