Almásfüzitő
Kálmán, 2013.07.16 15:05.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aki tudja, kérem írja meg, pontosan mikor épült a mostani füzitői állomás, és ki tervezte? Azért szeretném tudni, mert az állomás a modern XX. századi magyar építészet egyik szép példája, amit mindig megcsodálok, valahányszor arra járok. Kevés helyen látni ennyire letisztult, ízléses, egyszerűségében vonzó építőművészeti alkotást. A helybeliek talán nem is gondolják, milyen értékes építészeti szempontból az állomásépület. Füzitőn több épületet is mutogatni lehetne az ipari építészet szép műemlékeként, de az állomás feltétlenül közéjük tartozik.
|
|
Zalaegerszeg
pinyoka, 2013.07.16 13:37.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tarinz Simulator program számára készített felvételi épület modellem.
|
|
|
Tarcal
k66zsolt, 2013.07.16 11:43.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A végponti átjáró felújítási munkálatai már be is fejeződtek.Az eredeti elavult BODAN rendszerű átjárót uniós szabványú pontiSTRAIL rendszerűvé építették át.Az átépítés néhány nap alatt elkészült.Ellentétben a kezdőponti átjáró átépítésével, itt szervíz út nem készült a felújítás alatt,hanem ideiglenesen elterelték a Nyíregyháza felé tartó közúti forgalmat Bodrogkeresztúr irányában.
|
|
|
Zabok
Balazs177, 2013.07.16 08:25.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kép az állomásról.Forrás.http://zabok.org/images/made/images/uploads/upload/eljezni%C4%8Dki_kolodvor_543_253_c1.jpg
|
|
|
Novi Dvori
Balazs177, 2013.07.16 08:19.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kép az állomásról.Forrás:http://img43.imageshack.us/img43/9728/p2220068.jpg
|
|
|
Károlyváros
Balazs177, 2013.07.15 20:38.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kép az állomásról:http://www.jutarnji.hr/multimedia/archive/00330/kolodvor_330525S1.jpg
|
|
|
Kotor-Alsódomború
Balazs177, 2013.07.15 20:35.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
aZ 1965-ös árvíz.Forrás:http://www.kotoriba.hr/images/poplava5.jpg
|
|
|
Zaprešić
Balazs177, 2013.07.15 20:31.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kép az állomásról:https://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/p480x480/384_644403442256111_32764950_n.jpg
|
|
|
Szombathely
Petrás Bence, 2013.07.15 20:00.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
GySEV 8076 100 vezérlőkocsi Szombathelyen.
2013. 07. 12.
|
|
|
Sopronnyék-Harácsony
Harpi, 2013.07.15 19:59.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pedig a Wikipedia önjelölt informátora Harácsonyig történő villamosításról beszél:http://hu.wikipedia.org/wiki/Sopron%E2%80%93K%C5%91szeg-vas%C3%BAtvonal
|
|
Pácsony
Central, 2013.07.15 16:44.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lovas Gyula vasúttörténész,a Sopron-kanizsai vonallal foglalkozó írásaiban megemlít egy bizonyos Fanto olajfinomító műveket.Ennek az üzemnek saját iparvágánya is volt.Valaki esetleg tudja,hogy ez az üzem mettől,meddig létezett?Netán van e még napjainkban is ennek valamilyen fellelhető nyoma?
|
|
Szeged-Rókus
VT22, 2013.07.15 14:13.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon helyes, semmi keresnivalója sincs kocsmáknak és egyéb trógercsalogató intézményeknek az állomások területén.
|
|
Sopronnyék-Harácsony
Balazs177, 2013.07.15 11:55.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most legalább a hitetlenkedők is elhiszik,hogy belátható időn belül nem épül újjá a Sopron-Kőszeg közvetlen vasútvonal!
|
|
Sopronnyék-Harácsony
Gery, 2013.07.15 11:42.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013.július 1.-től megszűnt a személyszállítás a Sopronkeresztúr - Sopronnyék-Harácsony szakaszon. A volt kőszegi HÉV-et eladták a Sonnenland Draisinentour Gmbh-nak.
További részletek az alábbi cikkben: http://www.ikvahir.eu/?p=3370
|
|
Vértesacsa
Kempelen, 2013.07.15 07:16.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fábri Zoltán rendezésében 1977-ben forgatott (1978-ban bemutatott) Magyarok c. film végén látható az állomás, amint a vendégmunkás csoport hazaérkezik. Illetve innét is indulnak a férfiak a behívó kézhezvételét követően. (még látható a Székesfehérvár felőli őrház a váltócsoportnál)
http://www.youtube.com/watch?v=-H7pgAM92r4
43:00-tól és 48:11-től
|
|
Szeged-Rókus
Magyarnaba, 2013.07.14 22:34.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A dohányárusitási jog megvonása kiütötte a rókusi "utasellátót". A pénztárcsarnokba nyíló kocsma június végén bezárt. Két éve még két büfé is üzemelt az állomáson. Az utcai oldalon működő lángossütőt tavaly nyáron ütötte agyon a magyar valóság.
Az utolsó utasellátó mohikán Szegeden a Nagyállomás Baccháns lakoma freskója alatt meghúzódó kávézó.
|
|
Vác
vpeti, 2013.07.14 22:28.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csakis aluljáróval lehet a késéseket lefaragni, mert akkor nem kell arra várnia a vonatnak, hogy előtte rohanjanak keresztbe az emberek, így csökkenhetnek a késések! Na meg az aluljárón keresztül a város másik felére is könnyedén el lehet jutni közvetlenül a peronokról!
|
|
Tarcal
Zsolt, 2013.07.14 19:20.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013.07.15. Megkezdődött az állomás végponti átjárójának korszerűsítése.
|
|
Abonyi út
MadThrasher, 2013.07.14 17:16.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv! Két kérdésem lenne ezzel a megállóhellyel kapcsolatban.
1) Elsőként a nevének eredete érdekelne. Szolnok külterületén található a megállóhely, mellette nagyjából 1 km-re egy transzformátortelep, amellett a 32-es főút van. Viszont az az út nem Abonyba vezet, mint ahogyan a ténylegesen létező Abonyi út nevű közút sem erre fut. Akkor miért ez lett a neve Ugar vagy Eresztő(-)halom helyett? Előbbi a terület hivatalos megnevezése, utóbbira pedig régebbi dokumentumokban találtam példát.
2) A kialakulása is érdekes lenne. Avagy melyik volt előbb: az "Abonyi út" (vagyis a környékbeli tanyák), vagy a vasút? Tehát a nyomvonalat építették ki úgy, hogy érintse ezt a részt, vagy miután kiépültek a vágányok, azután jelentek meg a tanyák?
Köszönöm előre is!
|
|
Erdőkertes
Pifta, 2013.07.14 07:03.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes, hogy Erdőváros volt a neve, tudtommal sohasem volt város
|
|
Csomád
Pifta, 2013.07.14 06:59.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, lakik egy család az épületben
|
|
Alagimajor
Pifta, 2013.07.14 06:53.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Engem érdekelne, hová megy az a pár ember, aki leszáll. Mert az M2-es van mellette csak. Annaka túloldalán néhány elhagyatott épület.
|
|
Vonyarcvashegy
peron, 2013.07.12 13:49.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson a vonatról leszállva végig kell a peronon menned Keszthely irányába. A végén ott lesz a strandbejáró.
|
|
Vonyarcvashegy
ili, 2013.07.12 13:37.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
milyen messze van a strand a vasutállomástól?
|
|
DCM elágazás
fizolt, 2013.07.11 17:23.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt ágazik ki a 75-ös vonalból a Dunai Cement és Mészműbe vezető vágány, az elágazás vonóvezetékes váltóit, és a fényjelzőket a Vác állomás biztosítóberendezésével szerkezeti függésben lévő biztosítóberendezésről állítja a szolgálati hely váltókezelője.
|
|
Nyékládháza
raps, 2013.07.11 16:12.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kavicsbányai fuvarok (Lasselsberger kft ipv): -Hódmezővásárhely, asa kft
-Mezőtúr,közforgalmú rakodó terület
-Komoró,közforgalmú rakodó terület
-Fűzfőgyártelep, víz-tech kft ipv.
-Nyíregyháza ???
|
|
Felsőgalla
Petrás Bence, 2013.07.10 21:32.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták 1977-ben a Két pisztolylövés című sorozatot. A filmben az állomás még Tatabánya-felső néven szerepel.
|
|
Alsósomlyó
Vektor, 2013.07.10 19:36.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekesnek találom ezt a megálló ügyet. Talán választ is adtok a kérdésemre, avagy ez a megálló maga a válasz. A 80-as évek végén, 90-es évek elején emlékek vannak arról, hogy Szabadbattyánt elhagyva a vonatból lehetett látni egy vasúti átjárót. Még Polgárdi-ipartelepek előtt. hangsúlyozom: nem az ipatelepi vasúti átjáróról van szó. Nos, ezen átjáró mellett Tapolcának menet, Szabadbattyán felől, le a Balaton irányába, a jobb oldalon volt egy őrház. Inkább lakóház, mert emlékeim szerint látható volt, hogy lakták. Ennek más nincs nyoma tudomásom szerint. ezen őrházhoz tartozott egy csapórudas sorompó, külön kolomp-berendezéssel, amely nem a rúdhoz volt közvetlenül felszerelve, hanem a lánc külön alsó dobozba ment be és onnan jött ki a sorompók felé. Az érdekessége, hogy mintha távolból kezelték volna, mert drótot lehetett egy darabon látni. De: nem Szabadbattyántól. A kolomp a menetirány szerinti bal oldalon volt Tapolcának menet, szemben az őrházzal. ezért is érdekes a távolból történő tekerés... honnan? Nos, a kérdésem az, hogy akkor ez volt az itt leírt állomás, avagy az megint más volt?
|
|
Rákosliget
jocodoki, 2013.07.10 08:57.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A jelzett kis üzlet már ji két éve zárba van.Igy jehyet itt már nem lebet váltani.
|
|
Tótkomlós
fizolt, 2013.07.09 23:08.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy 2008-ban készült videó az állomásról: https://www.youtube.com/watch?v=Hdqs5IloCL4
|
|