Fonyód
Sanya, 2013.06.23 16:18.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régi, de biztonságos technika.
|
|
|
Kastély (Nagycenk)
Petrás Bence, 2013.06.23 16:11.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
András gőzös Kastély állomáson a Múzeumok Éjszakáján 21 órakor.
2013. 06. 22.
|
|
|
Kastély (Nagycenk)
Petrás Bence, 2013.06.23 16:09.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasút személykocsijai az állomáson a Múzeumok Éjszakáján.
2013. 06. 22.
|
|
|
Zánkafürdő
KeriPetya, 2013.06.23 12:07.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Múlt pénteken fel volt állványozva az épület vasút felőli oldala, éppen fehérre festették a felső betoncsíkot. Szerdán már szép színes-mintás volt az a felület, az állvány még ott volt... tegnap már teljesen kész volt a mű. Fotógép persze nem volt nálam.
A váróterem bezárva, tele lerakott mindenfélével. A forgalmi iroda totál üres.
|
|
Gyál
fizolt, 2013.06.21 20:00.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület 2013.06.20-án. Felújításán ottjártamkor is dolgoztak.
|
|
|
Hátszeg
VT22, 2013.06.21 11:39.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomást később másodosztályúra bővítették. A fa várócsarnok ma is megvan.
http://static.panoramio.com/photos/original/15194982.jpg
|
|
Mezőberény
Adani, 2013.06.21 11:39.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kérdés mi lesz a büfé sorsa, arrébbteszik vagy megszüntetik.
A 3. vágány lévő lakóházat elkezdték bontani a hírek szerint a mellette lévő nagy fát is ki kell vágni.
|
|
Mezőberény
manó, 2013.06.21 09:11.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
. Sajnos most már büfé is elkerült, még újságot és innivalót sem lehet venni..
|
|
Fürjes
lazar lenke, 2013.06.21 08:01.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
FÜRJES megalló. 51es örhaz tanyakent nyilvantartva szama 1632. Életem elsö otthona amit megtanitott velem nagyapám. Füzesi Mihaly volt a BAKTER. az egesz csalad, itt lakott. pont igy nezett ki az 50, 60as évekbe. 1956 ot ott a bakterhaz pincejébe éltük meg. Nagyon apolt rendezett volt ,az allomas területe. Bakterhaz ,konyhabol,spajzbol. es 2 nagy szobábol állt. nagymama, nagyon szepen tisztan tartotta, még a mai szemmel is igaz. Nagy pozicio volt abba az idöbe ittelni.2fia, veje is vasutasok voltak. 424esmozdonyos vonatot vezeték, Békéscsaba.es Zahony között.haz körül jószagok voltak. kerekes kút is volt az allomas mellet. VCre meg az volt irva. hogy ÁRNYÉKSZÉK. Mindig nagyon szép tiszta volt. Füzesi Mihaly bakter,lanya Füzesi Iren, ö lanya lázár lenke én vagyok. Fürjes életünk legszebb szakasza volt, kesöbb Füzesi sandor vasutas pályamunkas élt ott sokaig.most telegerendasi allomasba él feleségével. bizony szép nagy csalá éált ott.Békességbe
|
|
Táborfalva
fizolt, 2013.06.21 00:04.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson négy vonatfogadó vágány van, átmenő fővágánya a harmadik. A váltók helyszíni állításúak, amiket váltózárral lehet lezárni, ezek függésben vannak a forgalm irodából állítható nem biztosított alak bejárati jelzőkkel. A kezdőpont felőli oldalon teljes csapórudas sorompó üzemel, amit a forgalmi iroda előtt található szerkezettel kezelnek és szintén függésben van a bejárati jelzővel, kijárati irányú fedezőjelzője a sorompónak nincs. Az állomáson a pénztárat is kezelő forgalmi szolgálattevő mellett a sorompót is kezelő váltókezelő dlgozik. A felvételi épület előtt ivókút és padok szolgálják a kényelmet. A pénztárban gépi jegykiadás van.
|
|
Örkény
fizolt, 2013.06.20 22:52.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik, használaton kívüli rakodóvágánya az első. A váltókat a forgalmi szolgálattevő állítja a forgalmi irodából, vonóvezetékkel; biztosított fény bejárati és egyéni fény kijárati jelzők üzemelnek. Az állomásépület nincs túl jó állapotban, kölönösen igaz ez a váróteremre, ahol a nagy forgalom ellenére nincs pénztár. Az állomás mögött nyomós kútból lehet inni. A kezdőpont felől az első, a végpont felől a negyedik vágány csonkavágányként folytatódik. A vonat érkezése előtt húsz perccel már itt volt a főleg fiatalokból álló utazóközönség. Nehezen érzi biztonságban magát az utas, a forgalmisták igyekeznek minél kevesebbet kommunikálni velük.
|
|
Balatonfőkajár
dani, 2013.06.19 19:31.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hajléktalanokra gondoltam!
|
|
Balatonfőkajár
QQriQ, 2013.06.19 16:39.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerinted? Nézz már rá...
|
|
Kecskemét-Máriaváros
Magyarnaba, 2013.06.19 14:16.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás mögötti iparvágányról letakarították a bozótot és az építési törmeléket. Harminc éve utazok a vonalon, de nem emlékszem, hogy a máriavárosi rakodót használták volna, nincs is már a környéken olyan vállalkozás, amely itt árut föladhatna. Ennek ellenére most új térvilágító kandellábert állítottak.
|
|
Balatonfőkajár
dani, 2013.06.18 20:46.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
sziasztok!Az épület még ma is lakott?
|
|
Szentkozma
MAVfan, 2013.06.18 12:53.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2010-es Cartographia Magyarország zsebtérképen is szerepel a megállóhely.
|
|
Inárcs-Kakucs
kerala, 2013.06.17 14:26.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem biztosított szolgálati helyen nincsen kijárati jelző. Itt a végponti oldalon minden bizonnyal sorompó fedezőjelző van.
|
|
Tápiógyörgye
András, 2013.06.17 09:50.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ilyen korábban a székesfehérvári pályaudvaron is volt, forgalomból nem kizárt vágány mellett, a budapest felőli oldalon. Nem tudom, megvan-e még, elég idétlenül nézett ki.
|
|
Inárcs-Kakucs
fizolt, 2013.06.16 23:13.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2012-es átépítés után kétvágányos állomás; átmenő fővágány az első, a végpont felőli oldalon fénysorompó üzemel. Az állomásra a felemásság jellemző: az átépítés célja csak a kereszt lebonyolításának lehetővé tétele volt, ezért az állomásépülethez nem nyúltak, jelenleg a forgalmi iroda fala meg van támasztva, az épület rossz állapotban van. A széles középperon, és az új világítás is a beruházás része volt. Az állomáson emellett padok és ivókút is találhatók. A beruházás kisebb szabású volta miatt csak a legszükségesebb dolgokat építették meg: nincs rakodási lehetőség, és a jelzőberendezés is szerényebb kivitelű: nem biztosított bejárati, illetve a végpont felőli oldalon egy közös kijárati fényjelző került felállításra, az állomás két váltója motoros állítású. Az állomáson forgalmi szolgálattevő dolgozik, aki a pénztárat is kezeli.
|
|
Tápiógyörgye
ROCOman, 2013.06.16 14:44.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az ország talán egyetlen fából készült felsővezeték tartó oszlopa a 661-es szelvénykőnél a forgalomból kizárt V. vágány mellett.
|
|
|
Almamellék
Lepesi ZL, 2013.06.15 22:43.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bocs, de szerencsére itt (Almamelléken) forgatták. Emléket állítva a megszűnt vasútnak és egy gyönyörű vidéken lévő kis falunak!!!
|
|
Festetics Antal
Petrás Bence, 2013.06.15 21:02.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pálya vége.
2013. 06. 15.
|
|
|
Festetics Antal
Petrás Bence, 2013.06.15 21:00.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
C50-403 személyvonatával az állomáson.
2013. 06. 15.
|
|
|
Almamellék
Petrás Bence, 2013.06.15 20:59.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Index fórumról tudom a következőket:
A filmnek az eredeti tervek szerint is az lett volna a címe, hogy "Tartályvonat Pest felől", de aztán a "Kihajolni veszélyes!" lett. A főcím jeleneteit 1977. július 27-én vették fel, a gyorsvonatot az M47 1011-es Dácsia, a gőzvontatású tehervonatot a 375, 677. számú gőzmozdony továbbította.
Azt pedig a kisvasut.hu-ról tudom a kisvasutat a C21-406-os C50-es továbbította.
|
|
Perdócmajor
Cshaweska, 2013.06.15 11:04.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Perdóc,2011.06.05.
|
|
|
Kisbér
fizolt, 2013.06.15 09:58.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elméletileg M40-es vontatta, amúgy pótdíj nélkül igénybe vehető gyorsvonat
|
|
Kisbér
dani, 2013.06.15 07:19.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm.Egyébként ez a vonat gyors vonat-e? És bzmot?
|
|
Kisbér
Petrás Bence, 2013.06.14 22:48.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen az! Komáromból meg reggel 7:29-kor indul Fehérvár felé.
|
|
Drégelyvár
prozak01, 2013.06.14 22:29.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma jártam erre, de fotót sajnos nem tudtam készíteni. Az állomásépület tényleg rossz állapotban van, de a mellette lévő hársfa igen jó szolgálatot tesz ebben a melegben: az árnyékában vártam be az este 6-os vonatot.
|
|
Almamellék
fizolt, 2013.06.14 21:03.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A filmet Simonnfy András Tartályvonat Pest felől című írása átdolgozásával kézítették. Az eredeti tervek szerint más vége lett volna, és egy másik állomáson is forgattak volna.
|
|