Turgony
Adani, 2013.05.21 09:31.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Street View autó is bejött ide, elég ramaty állapotú út vezetett Turgonyra és a Street View-en nézve is elnéptelenedett környék, egy ház van a környékén csak, az egykori megállóból nem sok maradt így nézve.
|
|
Mezőberény
Adani, 2013.05.21 09:28.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap már nem voltak meg a padok az épület előtt, nem értem miért vitték el, jó volt ,hogy van hová leülni, ameddig avonatra vár az ember. Az Utas büfé is bezárt a felirat szerint a felújítás miatt.
|
|
Csányoszró
dani, 2013.05.20 15:18.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!Tegnap filmeztem a vonalon,olyan aranyos gyerekek voltak itt.Megérkezünk a megállóhoz,ott focizik kettő kb.5 éves gyerek.Ott néztek minket,amikor elővettem állványt,kamerát megszólalt az egyik:Nézzétek ezek fotózni jöttek a szellemházat."szellemház:Az épület tényleg lepukkadt állapotban volt,ezért gondolom a szüleik ijesztgetik ezzel őket,hogy ne menjenek be."A gyerekekkel jól elnézelődtünk.Szóval ez egy örök emlék marad.A vonal tegnap forgatott állapotáról,hamarosan egy hosszabb filmet teszek fel a youtubera :-)
|
|
Magyarkeresztúr-Zsebeháza
Lepesi Zoltán László, 2013.05.20 15:00.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eddig nem is kerestem/néztem ezt az állomást, pedig..
Édesapám itt volt állomásfőnök hosszú ideig. Sokszor nyaraltam Nála. Az állomás - mert az volt, három vágánnyal - nagy forgalmú volt. Vízdaruja volt mindkét végén. Az első vágányon az ott lévő - vajon meg van-e - GMV rakódott. Amikor a vonalat átépítették (ekkor épült Hanság-nagyerdő is) a szomszédos Szil-Sopronnémeti - akkori megállórakódóhely és Magyarkeresztúr-Zsebeháza közül - Csorna közelsége miatt - lett Szil-S. az állomás. Iparvágánynak meg akarták hagyni az első vágányt, de a GMV - nek nem kellett.
Magyarkeresztúron szinte valamennyi vonat megállt. Nyáron jellegzetes vonata volt - az általunk CSEDOK -nak hívott - Csehszlovákiából az Adriára menő túristavonat. Személyvonati keresztek mind itt voltak. Tudni kell, hogy Csorna felé GySEV - es állomási mivoltából, csak akkor indulhatott vonat Magyarkerseztúrról, ha Bősárkány fogadta (ezért is épült Hanság-nagyerdő forgalmi kitérő - nagy volt a a távolság Bősárkányig), Csornán haladnia kellett. A személyeknek is csak a MÁV állomáson lehetett keresztje.
Akkoriban a személyeket 424, vagy Abmot -ok vitték. tehereken meg 520 - asok, gyakran pakurások. Jó nagy vonatok voltak. A Csedokon, az akkor ritkaságszámban lévő "nagypakli" volt, gyerekfejjel úgy tűnt, mintha egy focipálya lenne a vonaton. Szombathelyről, vagy Csornáról gyakran jöttünk vele - megállt Magyarkeresztúron.
Most ennyi jutott az eszembe - Édesapám 1963 - tól volt ott állomásfőnök, amíg meg nem szűnt, mint állomás, egy darabig még Szil-Sopronnémetiben is dolgozott.
|
|
Kenderes
VT22, 2013.05.20 13:38.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A felújitást tervezik, nem hiszem, hogy megszüntetik."
A vonalbezárás valóban nincs tervben, de a felújítás sem. Épp ellenkezőleg, a MÁV mellékvágányok, állmások megszüntetését tervezi a vonalon. Lásd Bánhalma-Halastó állomás oldalán a hozzászólásokat.
|
|
Kenderes
VaFa, 2013.05.20 05:09.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Cseke Zoltán
Jól mondod, igazából a II. vágány az átmenő. Az I. és III. teher, Kenderesig. A III. vágány néha átmenő, ha Kenderesről ún. Turista vonat indul. Habár ma már a napi 9 vonat, ami áthalad Kenderesen, nem igen zavarja a III. vágányt.
joci
Mára a járatok csökkentésével szinte megszüntették a vonalat. Kenderesre jó ha napi 15-20 fő utazik vonattal.
isti2000
Köszönöm, a Kenderesiek nevében.
Robi08
A felújitást tervezik, nem hiszem, hogy megszüntetik.
nyugatikaller
Jól mondod, megerősitem az állitásod. Kenderes alatt húzódik 2 alagút a vasútállomás- Horthy kastély között, és a Horthy kastély- KAKAT között. Igaz, nincs feltárva, de létezik.
|
|
Beled
András, 2013.05.19 12:27.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson elég sok henger alakú betonoszlop van lerakva. Talán az elkövetkezendő villamosításra készülnek.
|
|
Beled
Balazs177, 2013.05.19 09:26.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezek szerint akkor ki volt építve egy 1500 Voltos egyenfeszültséggel táplált felsővezeték rendszer?Ezt még soha nem hallottam senkitől sem!
|
|
Beled
Rézy, 2013.05.18 22:41.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1970-es évek elején gyerekkorban sok-sok tehervagon volt az állomáson => BKV MUKI MOZDONYOK továbbitották a vagonokat a közeli üzemekbe! Akkor a sorompó még használatban volt rendesen => sőt+szokott volt a tehervagonok mozgása akkor !!!
|
|
Beled
Rézy, 2013.05.18 22:30.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1970-es évek elején jártam Beleden azóta nem =>> arra emlékszem hogy az állomásra gőzmozdony-vontatású személy volt !!! Sok-sok ember nyüzsgöt az állomáson és környékén =>> akkor úgy 6 vagy 7 éves lehettem ! Ja rakodtak ki valami tehervagonokat teherautóra!
|
|
Debrecen-Vásártér
Csaby, 2013.05.18 10:22.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia JasonX!
Örömmel olvasom épp most a művedet, milyen jó hogy vannak ilyen érdeklődésű emberek...
|
|
Vámosgyörk
ROCOman, 2013.05.18 09:42.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Az első magyar D-55 típusú állomási biztosítóberendezés üzembe helyezésének 50. évfordulójának tiszteletére, a MÁV Zrt. és a PVDSZ TEB szakág emléktábla avatást és megemlékezést tartott Vámosgyörk állomáson." Írja a Nyílt vonal 2013. februári számában. A berendezést 1962-ben helyezték üzembe.
|
|
Kőbánya-Hízlaló
prozak01, 2013.05.16 13:19.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egyik sorompó
|
|
|
Kőbánya-Hízlaló
prozak01, 2013.05.16 13:18.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elhagyatott sínek
|
|
|
Kőbánya-Hízlaló
prozak01, 2013.05.16 13:17.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vágányok felől nézve
|
|
|
Kőbánya-Hízlaló
prozak01, 2013.05.16 13:17.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mai képek: az épület a Horog utca felől
|
|
|
Vitézipuszta
dani, 2013.05.15 19:50.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha jól tudom,még az 1910-es években működött itt egy Vitézipuszta-Szenegát között közlekedő erdészeti kisvasút.
|
|
Jánkmajtis
Petrás Bence, 2013.05.15 19:44.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1957-ben készült Gazdasági vasutak című oktatófilm beszámol a kisvasút megnyitásáról:
http://www.youtube.com/watch?v=s5CIgD1btpQ
|
|
Szentgál
Petrás Bence, 2013.05.15 19:33.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomást elfelejtettétek működő állomássá visszaírni!
|
|
Pusztaecseg
Buborék, 2013.05.15 18:43.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A híd mai állapota: http://goo.gl/maps/axRiF
|
|
Nagykároly
VT22, 2013.05.15 16:39.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Google Earth-en egy delta nyomai látszódnak a mátészalkai és a szatmárnémeti vonalak között. Mikor épült ez, ki mit tud róla?
A HÉV-időkben (trianon előtt) nem volt szokás ilyen mellékvonali deltákat építeni, a románoknak sem lehetett fontos egy ilyen rövid zsákvonal forgalma. Egyedüli lehetőségként az 1940-44 közötti revíziós időket tudom elképzelni, hogy szükség lehetett rá.
|
|
|
Fertőboz
Central, 2013.05.15 16:30.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
aZ 1960-as évek végéig létezett nagycenki cukorgyári iparvágány egykori nyomvonala pirossal jelölve,amely megegyezik a Széchenyi Múzeumvasút 1970-es évek elején létesített Fertőboz-Barátság nyomvonalával.
|
|
|
Nagycenk
Central, 2013.05.15 16:24.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kb.1945-ig létezett nagycenki cukorgyári iparvágány,Nagycenk vasútállomás és a gyár közötti egykori nyomvonala pirossal jelölve.
|
|
|
Mórágy
fizolt, 2013.05.15 16:19.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most 4 pár járat van(+ hétköznap egy reggeli vonat Bátaszékről Dombóvárra). A déli órákban pedig semmi, akkorra igazán kéne még 1 pár.
|
|
Mezőhídvég
dani, 2013.05.15 10:27.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem ismerem annyira ezt a vonalat mint ti,ezért kérdeztem.
|
|
Mezőhídvég
Loksi, 2013.05.14 23:34.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dani!
Azért nincs benne Pusztaszentmihályfa, mert a vonatpótlók nem érintették. Közúton egy kerülővel lehet csak megközelíteni, ráadásul 2005-ben már nem is lakott ott senki.
Ami találtál, az a vonatpótlók menetrendje, 1999-tól a teljes 49-es vonalon azok jártak 2007-ig. Nem tudom, hol éltél eddig.
|
|
Mórágy
QQriQ, 2013.05.14 23:29.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"fontos tranzit szerepe van amit (egyenlőre) csak a bajai Ócskavasvonat használ ki."
Az pont azt jelenti, hogy nincs fontos tranzit szerepe.
Lehet több értelme lett volna, ha a semmi közepén vezető 50-es helyett a 64-es vonalat kezdik el fővonalasítani.
|
|
Mórágy
Train Station, 2013.05.14 22:41.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát élőnek se nevezhető.
Menetrendileg semmi kép.
A Délkör-ös időkben még jó állapotban volt a vonal.
Majd az egy évig tartó IR-járatok is megálltak itt.
Aztán jött az "ésszerűsítés" és már csak napi 3 vonatpár jár a vonalon.
Mórágy-Alsónána,Mórágy és Kárász-Köblény kikerült a menetrendből és Cikón se áll meg minden vonat.
Kár ezért a vonalért,fontos tranzit szerepe van amit (egyenlőre) csak a bajai Ócskavasvonat használ ki.
|
|
Csermő
VT22, 2013.05.14 17:32.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elbontották a maradékot is.
http://i1063.photobucket.com/albums/t518/alexandru550/garacermei_zpsb3084c67.jpg
|
|
Pesterzsébet
Albu, 2013.05.14 15:56.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Na igen, mikor lesz itt megint a Bagolyvár!? Még emlékszem rá, 15 éves kölyökként elcsavarogtam arra. Azóta sok mindent elpucoltak, fejlődés itt semmi.
|
|