Klábertelep
fizolt, 2013.06.29 22:02.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váltókat kibontották, a figyelmeztető jeleket eltávolították, a rakodóvágány maradványait és egy vágányzáró sorompót meghagytak.
|
|
Balatonfenyves GV
Petrás Bence, 2013.06.29 21:31.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
GV 5733-as C50-es, személyvonatával az állomáson.
2013. 06. 29.
|
|
|
Balatonfenyves GV
Petrás Bence, 2013.06.29 21:30.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
GV 5727-es C50-es a vontatási telephelyen.
2013. 06. 29.
|
|
|
Balatonfenyves GV
Petrás Bence, 2013.06.29 21:27.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mk48 2008 a vontatási telephelyen.
2013. 06. 29.
|
|
|
Balatonfenyves GV
Petrás Bence, 2013.06.29 21:26.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kecskeméti kocsi a vontatási telephelyen.
2013. 06. 29.
|
|
|
Balatonfenyves GV
Petrás Bence, 2013.06.29 21:24.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezüst Nyíl Sínautóbusz a vontatási telephelyen.
2013. 06. 29.
|
|
|
Zalaszentiván régi
Balazs177, 2013.06.29 13:26.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehet,hogy ő maga sem tudta ez milyen épület volt egykor!
|
|
Zalaszentiván régi
Cseke Zoltán, 2013.06.29 10:26.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nahát, 2 éve, amikor a környék állomásait jártam be, pont ebben az épületben szálltam meg, mondtam a szállásadónak, hogy mi járatban vagyok, de nem mondta volna, hogy akkor a lehető legjobb helyen, a régi állomásépületben szálltam meg. Megérkezés után földrengéshez hasonló robajjal jött egy Szergejes teher Szombathely felől, de azért minden egybenmaradt.
|
|
Fonyód
Balazs177, 2013.06.28 11:48.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy témába vágó 2011-es IHO cikk:http://iho.hu/hir/fonyodrol-iranyitjak-a-del-balatoni-forgalmat-111117
|
|
Pálmatér
VT22, 2013.06.28 10:23.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rosszul tudod, a váltókat is kiszedték.
|
|
Pálmatér
MAVfan, 2013.06.28 09:13.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váltó meg a lámpák is megvannak még de a vágány többi részét elbontották.
|
|
Fonyód
Endre, 2013.06.28 00:44.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azt azért szögezzük le, hogy az ilyen jellegű (állomási) sorompók gyakorlatilag mindig függésben vannak a biztosítóberendezéssel, azaz ha nincs lezárva, nincs szabad fény a jelzőn a vonatnak. Tehát a biztonság nem sérül, legfeljebb anakronizmusnak hat. Fonyód egyébként csak felügyelt, de nem távvezérelt állomás, tehát van saját szolgálattevője.
|
|
Szeged-Rókus
Magyarnaba, 2013.06.27 22:42.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vége a sötétben botorkálásnak Rókuson. Az állomáson ezekben a napokban peronvilágítás épül. Azt hiszem jó 20 évre visszamenőleg ez az első érdemi fejlesztés Rókuson. (A peron egy-egy méteres sávjának néhány évvel ezelőtti térkövezését önkényesen nem számítom ide.)
|
|
Orosháza alsó
MAVfan, 2013.06.27 21:55.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt a megállót is említi a 2011-es vasúti térkép.
|
|
Pusztaszenttornya
MAVfan, 2013.06.27 21:53.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár a 2011-es vasúti térképen még szerepel ez a mh.
|
|
Fonyód
fizolt, 2013.06.27 21:19.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel a KÖFI-központ fonyódon van, nem nagy ügy értesíteni a sorompókezelőt.
De messze nem ez a sorompó a MÁV legnagyobb problémája, amire nem is próbálnak megoldást találni.
|
|
Fonyód
András, 2013.06.27 19:33.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez is csak a MÁV-nál fordulhat elő: egy automatizált vasútvonalon üzemben tartanak egy tekerős sorompót. A pénztelenség, a trehányság és a felelőtlenség mintaképe. Miféle közlekedésbiztonság ez, hogy nem kapcsolják ki az emberi tényezőt egy távirányítással működő vonalon?
|
|
Fonyód
Harpi, 2013.06.27 16:25.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A témához kapcsolódva!Ez a mechanikus sorompó további kérdéseket vet fel.Ugye ez egy Köfi-Köfe vonal,ahol a kijelölt Köfi központokban lévő forgalomirányítók kérik,és adják egymásnak az engedélyt,akár elektronikusan,akár élőszóban távbeszélőn.Ez a mechanikus sorompó nem automata,tehát kezeléséhez emberi erő szükséges!Ebből következik,hogy a sorompó kezelőjét a közlekedő vonatokról szükséges értesíteni!Ezt egy normál állomáson,az adott forgalmi szolgálattevő teszi meg,de egy Köfi vonalon ez kinek a feledata?Netán a Köfi-Köfe monitorokat figyeli a sorompókezelő?Ha valamely rendkívüli esemény következik be az adott vasúti átjáróban,a vonatok személyzetét ki,és milyen formában értesíti?Ha ezeket a dolgokat összevetjük,már nem is tűnik ez a megoldás olyan biztonságosnak!
|
|
Herceghalom
MAVfan, 2013.06.27 16:00.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel a vágányokról nincs fénykép, ezért én megmondom, hogy ezen az állomáson a két vágányon kívül még plusz négy vágány, és persze két lámpákkal ellátott peron csatlakozik.
|
|
Kádárta
dani, 2013.06.27 08:20.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pedig érdekes, amikor én utaztam sárbogárdra, sárszentágotán sincs menetrendszerinti megállás,de mégis kérésre a vonat vagy 2-3 km/h-ra lassított, az idős bácsi "leugrott".És a vonat ment tovább. 5 mp ha volt az egész.
|
|
Kádárta
Aron, 2013.06.27 06:29.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos mar nem tudok Kádártán leszállni a vonatról, pedig sokszor használtam busz helyett, söt sokkal jobb volt Fehérvár irányából. Nem értem hogy miért törölték a fél perces megállást.
|
|
Fonyód
Adani, 2013.06.27 06:28.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az még hagyján, de idén év elején is, megvolt a 100-as fővonalon Szemeretelepen a szakállas sorompó 10 percen túli zárva tartással, kb. 5 év kellett hozzá, hogy az odarakott fénysorompó végre működjön, de hozzátartozik, hogy nem a vasút hanem az NKH sara volt, ők nem engedték beüzemelni.
|
|
Fonyód
Balazs177, 2013.06.27 00:51.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezért érdekes a Magyar kiràlyi vasút.A legkorszerűþb technika mellett fenntartják a legrégebbi berendezéseket is.Ez az egyre jobban terjeszkedő kistestvérnél szinte elképzelhetetlen!
|
|
Fonyód
fizolt, 2013.06.27 00:27.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha fura is, nem egyedi. A 71-esen is van a KÖFI-s állomások után tekerős sorompó, és Szegeden is helyszíni váltókkal dolgoznak, a KÖFI irányítóközpont mellett.
|
|
Fonyód
Balazs177, 2013.06.26 21:31.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jól ismerem a helyet.Bármennyire is biztonságosnak tűnik ez a régi technika,ismerjük el,hogy egy KÖFi vonalon eléggé furán fest az ilyesmi!
|
|
Fonyód
Sanya, 2013.06.26 18:26.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balazs 177: A kérdéses helyen "helyhiányában" nem valósítható meg az aluljáró, felüljáró. Gyalogosok számára van egy aluljáró, amely a peronokról és az utcáról ellehet jutni a vasútállomás előtti, mögötti területre. Legközelebb készítek képet és felteszem. (Ha meg nem előznek)
Szerintem mindaddig, amíg ez a fajta sorompó lesz üzemben, addig a vonat és közúti jármű "találkozásnak" kicsi az esélye.
|
|
Berekhát
MAVfan, 2013.06.26 17:08.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És az állomás előtt van egy már nem használt második vágány.
|
|
Fonyód
Balazs177, 2013.06.24 12:00.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon érdekes,hogy itt még a mai napig üzemel ez a mechanikus állomási sorompó,és nem találtak rá műszaki megoldást a kiváltására.,Esetleg alul,vagy felüljáró építését.
|
|
Fonyód
Sanya, 2013.06.23 16:24.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fonyód állomás (Béla-telep felőli oldal) látképe a Badacsonyba tartó hajóról.
|
|
|
Fonyód
Sanya, 2013.06.23 16:18.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régi, de biztonságos technika.
|
|
|