Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 223 ] [ 224 ] [ 225 ] [ 226 ] [ 227 ] [ 228 ] [ 229 ] [ 230 ] [ 231 ] ...   Utolsó Következő

Franciavágás    Veszprem27, 2013.07.23 12:25.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Franciavágási állomáson a teherforgalom továbbra is rendszeres, hetente többször is jár tehervonat. Az állomás belterületére 20 km/h-s sebességkorlátozás lett bevezetve, ezen kívül Veszprémvarsány és Pápa irányába az engedélyezett pályasebesség 30 km/h.
 
Körösszeg    VT22, 2013.07.23 09:48.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia! Itt találsz képeket a munkákról:

http://www.forumtrenuri.com/t1217p170-312-oradea-cheresig

Látható, hogy a magánvasúti társaság dolgozik kezdetleges eszközökkel, néhány munkással. Amíg a határon átmenő vonatra esély sincs, a párhuzamos közutat Körösnagyharsány és Körösszeg között EU-pénzből építették újra. Mihelyst Románia schengeni övezet lesz, meglesz az összeköttetés - közúton. A vasutat meg tákolhatja aki tudja, magánzsebből. Ennyit az EU vasútpártiságáról.
 
Lupeni Gr. T.    Capras Dávid, 2013.07.23 09:29.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hm Lupeni Gr. T. két darabból táblája, melyből a második trikolórrá át van festve, de a sárga elején az „ru” kivehető (valószínűleg Grupa T volt kiírva).
 
Körösszeg    Magyarnaba, 2013.07.22 22:15.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kis-magyarországi szakasz újranyitására elég kevéske esély látszik. Erdélyben most indul a szuburbanizáció, az elővárosokba kitelepülőkre lehet alapozni.

Arra azért kíváncsi lennék, hogy miként zajlik egy ilyen vonalnyitás. A Google utcaképen bejárva a vonalat az látszik, hogy az útátjárók járhatatlanok, a síneken néhol erdő nőtt. A magántársaság átveszi a vonal fenntartását is, vagy az állami pályavasút jön, rendbe teszi az infrastruktúrás és szolgáltatja a vaspályát?
 
Máriaradna    Tastam, 2013.07.22 16:15.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csendélet a radnai állomáson. Az előtérben a CFR modern - az én ízlésem szerint nem csúnya, bár kifejezetten szépnek sem nevezhető - felvételi épülete, míg a háttérben az Első Erdélyi Vasút által épített eredeti indóház látható.
(A Radnabaracka megszüntetett megállóhoz belinkelt kép [http://i737.photobucket.com/albums/xx11/zig2000/DSCI0422-1.jpg] nem inkább ide lenne való?
 
Tiszaszentmárton    Mónus Zoltán, 2013.07.21 18:17.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételek alapján emlékek jutnak eszembe. Az apám erre a már nem létező állomásra hordta eleinte ökör- majd lovasszekérrel a termést /krumplit, szemest/. A felvásárlók itt vették át, és vonaton ment főleg a főváros felé. A 60-as évek legelején én més a személyvonatokon indultam Debrecenbe, hol Záhonyon, hol Vásárosnaményonkeresztül, és haza is itt szálltam le. Menetjegyet is itt lehetett venni. Később már csak a vonaton. Buszjárat még nem volt a faluból, az kb. 63-64-ben indult. Így nyáron lovasszekéren, télen lovasszánnal mentünk a vonathoz, összeszedve azokat akik egyirányban, és egy vonattal indultak. Hazajövet, többször gyalog kutyagoltunk be az állomásról. Az még hőskor volt.
Az Ukrajnába átívelő hídról azt tudom leírni, hogy abban a rendszerben úgy őrízték a hidat a katonák, hogy megközelíteni is nehéz volt. Néha elnéző katonák megengedték hogy az őrházig menjünk, de féltek a járőrszolgálattól és általában elzavartak bennünket onnan. A híd rövid üzemelése után statikai problémák léptek fel a középső pillérnél, azt megköpenyezték, azért torlódik fel a hordalék. Annak normális esetben nem lenne szabad összetorlódni. Ilyen emlékeim vannak e két objektumról.
 
Kengyel BV    lassujel, 2013.07.21 15:00.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kengyel megállóhely még az 1944-es menetrendben is szerepel, ráadásul a nyíregyházi gyorsokon kívül szinte az összes vonat megállt itt.
 
Császár    dani, 2013.07.21 13:59.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ilyen típusú állomásépület van Marcaltőn is.
 
Csorna    markodonat, 2013.07.21 13:27.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
sbarrett, az egykori Restit átalakították a vasutasok szolgálati helyiségévé, az utca felőli ajtaját befalazták.
 
Giródtótfalu    praktika, 2013.07.20 15:55.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képet 2007 évben készítettem, remélem még megvan.
 
Giródtótfalu    praktika, 2013.07.20 15:46.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nekem van fényképem, mert ott élt a nagyapám, Szilágyi Péter.
 
Újkér    djlacee, 2013.07.20 14:25.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a megállóhely egyetlen szántóföldnyire van Egyházasfalutól, miért Újkér akkor a neve? Ráadásul a Nemeskér-Egyházasfalu megállóhelyen nem áll meg semmi, simán át lehetne ezt nevezni.
 
Sáregres    csgy45, 2013.07.20 14:19.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyerekkoromba sokatnyaraltam Sáregresen.Komplett vasúti örhely volt három szakállas sorompót kezeltek,és jegykiadással is foglalkozott a bakter.
 
Körösszeg    Adani, 2013.07.19 22:43.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kb. 4 km pályát kell újraépíteni és még a töltés is megvan végig, ehhez milliárdok sem kellenek csak milliók, ha használt anyagokból oldják meg (alapszinten elég volna az is, bontott 48-as sínek és aljak és a 80 km/h azzal is megoldható vagy a 60.
 
Mezőfalva    fizolt, 2013.07.19 19:12.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Keresztezés egy, a 42-es vonal lezárása miatt erre terelt tehervonattal.
 
Tótkomlós    fizolt, 2013.07.19 13:06.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az átállás oka az volt, hogy néhány hónappal ezelőtt a négyes váltót helyazíni állításúra alakították át, viszont ide kisétálni, és átállítani a váltót időigényesebb feladat az átállásnál.
 
Tótkomlós    fizolt, 2013.07.19 13:01.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013. július 17-én egy UDJ keresztezett a menetrend szerinti Mezőhegyesre tartó BZmottal. A harmadik vágányra fogadott gép a motorkocsi elhaladfása után a végpont felőli oldalon átállt a második vágányra, és onnan járt ki...
 
Kardoskút    fizolt, 2013.07.19 12:54.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a második, rakodóvágány az első. Az állomás Orosháza felőli váltókörzetéhez közel található a felvételi épület, a vonatkereszteknél a 4-es váltót a forgalmi szolgálattevő állítja, a forgalmi irodából, vonóvezeték útján. A Tótkomlós felőli oldalon váltókezelői őrhely található amiben váltókezelő teljesít szolgálatot, itt minden váltó helyszíni állítású. Az állomást nem biztosított, alak bejárati jelzők, fedezik, mindkét végén fénysorompóval biztosított átjáró van, amit az állomás felől fényjelzők fedeznek. Az állomás teherforgalmát a korábban emllített iparvágányon a közeli műtrágyagyárba érkező-induló kocsik jelentik.
 
Biharnagybajom    fizolt, 2013.07.19 12:04.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a második, rakodóvágánya az első, ez vágányzáró sorompókkal biztosított. Az állomáson egyközpontos váltózárkulcs-azonosító berendezés üzemel. Érdekesség, hogy a bejárati jelzőkön három optika van, de az alsó nincs bekötve, valójában tehát nem biztosított bejárati jelzők. A Püspükladány felőli oldalon fénysorompóval biztosított útátjáró található, aminek kijárati irányú fény fedezőjeltője is van. Az állomáson forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot, aki a -még kéregjegyeket kiadó- pénztárt is kezeli.
 
Körösszeg    QQriQ, 2013.07.19 11:14.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem a Regiotrans hanem a Regional társaság.
Nem 30-40 milliárd, alapszinten a hiányzó szakasz megépítése, a magyar és román oldali pályaállapot stabilizálása 1 milliárd alatt kijönne.
 
Körösszeg    András, 2013.07.19 08:49.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kellene hozzá kb. mindössze 30-40 milliárd Ft a pályafelújításra. Majd ha nyernek a lotton...
 
Körösszeg    Adani, 2013.07.19 08:40.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Viszont a román oldalon egy magán vasúttársaság a Regiotrans még idén újraindítja a személyszállítást Körösszegig, vagy talán már újra is indította. Távlati terveikben szerepel az összeköttetés helyreállítása és Vésztóig a személyszállítás. Kérdés lesz-e belőle valami.
 
Börgönd    davesz, 2013.07.18 11:57.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerintem át kellene írni Börgöndöt megszűnt állomásról állomásra, hiszen újra van menetrend szerint megálló vonat Börgöndön.
 
Börgöndpuszta    davesz, 2013.07.17 11:06.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mi köze van a börgöndi reptér tulajdonosának ehhez? Ráadásul kilométerekre van a repülőtér a 30a-tól...
 
Zichyújfalu    davesz, 2013.07.16 18:56.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület, a raktárépület és a nagy szolgálati épület műemlékvédelem alatt áll, tehát nem bontható. A Máv felújítás céljával bontotta meg a szolgálati épület tetejét, csak elfogyott a pénz. Azt is beszélik, hogy valaki 10.000 forintért megvásárolta az épületet! Nem tudom mi az igazság, de nagyon lejáratja a Mávot (és a falut) ez a látvány, nem beszélve arról, hogy Zichyújfalu állomása elég forgalmas. Az állomáson már nincs hangosbemondás (biztosan a forgalmista kényelmi igényeit növelve), sem jegykiadás (2009 óta), az egykor az ápoltságáról híres kert mára rettenetesen elhanyagolt, az állomás ékének számító gőzmozdonykerék pedig rozsdásodik. A vasútállomás rideg és büdös (régen volt egy sparhelt, az is eltűnt...), de a forgalmi irodában légkondi és minden, ami a kényelemhez kapcsolódik. A forgalmisták üdülni járnak ide, nem pedig dolgozni. :-)
A KÉP AZ ELHAGYATOTT SZOLGÁLATI ÉPÜLET TETEJÉRŐL KÉSZÜLT. Jól látható, hogy az I. vágányt nem cserélték ki - gazos. A villamosítást sajnos nem valósították meg. De vajon miért nem??
 
Sasrét mh.    Petrás Bence, 2013.07.16 18:54.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...majd kb. két perc múlva a C50-401-es is.
 
Sasrét mh.    Petrás Bence, 2013.07.16 18:52.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
C50-403-as érkezik a megállóhoz a Kisvasút Napi személyvonattal.
2012. 05. 12.
 
Sasrét mh.    Petrás Bence, 2013.07.16 18:47.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Személyvonat halad át a megállón.
2012. 05. 12.
 
Börgönd    davesz, 2013.07.16 18:21.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Wikipédiás infó igaz. Azok a vonatok valóban megállnak Börgöndön, sőt, még a 07:18-as Fehérvárival is kiegészítem. Az Elvira megbízhatatlan. A 2013. júni 15-aug 25. közötti vágányzári menetrendet a 44-esen alig egy hete tették közzé, például a 07:18-asból 07:16-os lett (mert megáll Börgöndön, 4 vonat oda-vissza újra megáll, a fehérváriak páratlan óra 16-kor indulnak, ellenben, amik csak áthaladnak, 18-kor), de a 18:09-es szabolcsiból 18:29-es lett, ugyanis be kell várnia a terelt 19703-as Kék Hullám sebest.
 
Almásfüzitő    Kálmán, 2013.07.16 15:05.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Aki tudja, kérem írja meg, pontosan mikor épült a mostani füzitői állomás, és ki tervezte? Azért szeretném tudni, mert az állomás a modern XX. századi magyar építészet egyik szép példája, amit mindig megcsodálok, valahányszor arra járok. Kevés helyen látni ennyire letisztult, ízléses, egyszerűségében vonzó építőművészeti alkotást. A helybeliek talán nem is gondolják, milyen értékes építészeti szempontból az állomásépület. Füzitőn több épületet is mutogatni lehetne az ipari építészet szép műemlékeként, de az állomás feltétlenül közéjük tartozik.
 
Előző Első    ... [ 223 ] [ 224 ] [ 225 ] [ 226 ] [ 227 ] [ 228 ] [ 229 ] [ 230 ] [ 231 ] ...   Utolsó Következő