Szemeretelep
csubi97, 2012.08.31 12:09.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szemeretelep megállóhely
|
|
|
Vecsés
csubi97, 2012.08.31 12:07.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vecsés állomás
|
|
|
Sopronszentmárton
ZEBULON, 2012.08.31 11:52.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az biztos nem 1914-es képeslap. ott van ,hogy Burgenland. 1920 utáni
|
|
Rátót
fizolt, 2012.08.31 09:37.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Bizt.berrel mit csináltak?
Máshol felhasználták az alkatrészeit?
|
|
Szárhegy
Tastam, 2012.08.30 21:59.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennyi látszik a szárhegyi állomásból, ha a XV. századi eredetű Lázár-várkastély tornyából nézzük. [Fotó: Nagy Imre]
|
|
|
Albertfalva
Adani, 2012.08.30 17:57.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aki még nem tette menjen ki és fotózzon, ameddig lehet, mert azt csiripelték a madarak, hogy az állomás napjai meg vannak számlálva. A felüljárók előtti bakterházé és a sorompóké biztosan, mert a leendő második vágány útjában van, ha igazak a hírek heteken belül bontani fogják.
|
|
Újszász
ROCOman, 2012.08.29 20:06.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület felújítása befejeződött. Néhány napig a táblák is fent voltak, majd eltűntek, hogy ponttal kiegészülve ismét visszakerülhessenek. A WC épülete 27.-én hétfőn délután örökre a múlté lett.
|
|
|
Pörböly
Petrás Bence, 2012.08.29 18:45.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A II. számú őrház.
2012. 08. 29.
|
|
|
Lassi
Petrás Bence, 2012.08.29 18:44.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A C50Z-404-es, két kocsis vonattal Lassiban.
2012. 08. 29.
|
|
|
Sopron-Déli
Balazs177, 2012.08.29 08:12.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A II.világháborúban elpusztult 2.számú postahivatal látható a képen.http://www.postamuzeum.hu/data/uploads/photos/14991/8241003.jpg
|
|
Újszentmargita
bodrostomi, 2012.08.28 23:22.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor az állomással átellenben annak a nyomai fedezhetők fel?
|
|
Bajmok
VT22, 2012.08.28 22:21.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép az állomásról:
http://www.panoramio.com/photo/30038263
|
|
Mérges
VT22, 2012.08.28 22:12.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Képek a megállóhelyről:
http://www.panoramio.com/photo/36800926
http://www.panoramio.com/photo/42540661
|
|
Zalacsány
djlacee, 2012.08.28 19:00.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületnél azóta sincs semmi változás, a fű nyírva van, és továbbra is eladó az ingatlan.
|
|
Földvár
Tastam, 2012.08.28 17:39.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egyszerű kivitelű indóházat a vasútvonallal együtt, 1873. június 1-jén vette birtokba a nagyérdemű, a képen a "város felöli" oldala látható. Az idézőjel azért indokolt, mivel az állomás környékén csupán néhány ház található, Földvár néhány kilométerre délre, egy kisebb magaslaton terül el. Az állomás jelentősége az 1970-es években megnőtt, amikor a közelben - természetesen a legnagyobb titokban - felépített és működtetett urándúsító üzem miatt sok munkás idetelepült. Az épület arányait sikerült teljesen elrontani az innenső végéhez ragasztott csúf toldással, a túlsó végénél pedig egy nem túl jó állapotú raktárépület áll.
|
|
|
Kovászna
fizolt, 2012.08.28 17:32.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás 3.és4. vágányát rendszeresen használják vonatkeresztekre (jelenleg naponta 3 van itt).
Az állomás biztosító berendezését kiiktatták az állomás mindenes forgalmistája kézijelzéssel engedi be a vonatot az állomásra, keresztnél elrohan váltót dobni, majd letekeri a sorompót és meneszt. Nem a legjobb egyedül kezelni egy állomást, és a fizetés is nagyon alacsony.
|
|
Militics
VT22, 2012.08.27 19:34.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás lakott, de a környéke egy putrihoz hasonlítható.
Mindkét végén megvannak az őrházak.
|
|
Dunakeszi
Pötyi, 2012.08.27 14:35.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves RMari!
Én ott nőttem föl, láttam, milyen volt a régi Pavilon. Lehet, hogy az új épület nem teljesen olyan, mint a Pavilon, volt, de nagyon hasonlít rá. S legalább lakóház van a helyén, nem egy szakadt kocsma és egy még szakadtabb raktár.
Személy szerint engem jobban zavar, a Spartacus kézilabda-pálya beépítése lakóházzal a Pavilonnal átellenben, bár ez már nem vasúti téma...
|
|
Tiszakarád
eveMarlowe, 2012.08.27 12:50.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves lukacsvendi!
A kerítés valóban a felszedett sínekből készült. :)
|
|
Tokod
Faragó Ferenc, 2012.08.27 11:45.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Augusztus 27-én ismét "Búvár" mozdonyok jártak Tokod állomáson, egy jókora szénvonatot hoztak a brikettgyárnak.
|
|
|
Bágyogszovát
lennon15, 2012.08.27 11:27.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhelyen kitett értesítés.
|
|
|
Écs
lennon15, 2012.08.27 11:24.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már nem állnak meg itt a vonatok.
|
|
Elzaszállás
VT22, 2012.08.27 10:30.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Innen ágazott ki a Baja-Szond HÉV."
Inkább fogalmazzunk úgy, hogy a HÉV a bajai vonala az apatini vonalából.
Elzaszállásnál két vágány fut párhuzamosan: az Alföld-fiumei vasút vonala (Zombor-Szond-Gombos-Eszék) és a Baja-Zombor-Apatin-Szond-Hódság HÉV vonal. Ez utóbbi Zombortól Apatin felé kilométereken át párhuzamosan halad az AFVT vonallal, majd Elzaszállásnál a bajai ág kiágazik belőle. Tehát a HÉV társaság vonalán csak irányváltással lehetett végigmenni. Az egykori MÁV vonallal itt nem áll kapcsolatban a HÉV-vonal.
|
|
Monor
csubi, 2012.08.26 13:01.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem igaz hogy nincs teherforgalom. Pár éve beindult az ócskavas rakodás, kisebb mértékben pedig fát is szállítanak az állomásról, valamint ritkán a pft telepre hoznak köves kocsikat.
|
|
Ágostonfalva
Tastam, 2012.08.26 10:13.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Olt-parti állomás a falu felől nézve, az indóház mérete a pályaudvar korábbi nagy jelentőségére utal. A fotón szereplő régi épületben a személypénztár és a váróterem található (ottjártunkkor az egyik földszinti, betört ablakot a szomszédos Ürmös megálló táblájával pótolták), a forgalmi szolgálat kicsit hátrább egy másik, modern kockaházban székel. A környék történelméről vasúti vonatkozásokban is gazdag adalék található itt: http://www.3szek.ro/load/cikk/39317/erdovidek_vasuti_kapuja:_agostonfalva_szomszedolas.
|
|
|
Ágostonfalva
Tastam, 2012.08.26 10:11.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ágostonfalva állomásról egy kb. 5 km-es szárnyvonal ágazik ki, mely az Erdővidék központjának is nevezett Barót melletti egyik ipartelepen végződik. A vágány a képen látható hídon keresztezi az Olt folyót. A sínek fényesek, amiből rendszeres használatra lehet következtni.
|
|
|
Törökkanizsa
Train Station, 2012.08.25 21:15.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal idáig maradt meg Csóka felől.A század fordulón még volt forgalom,de jelenleg a pályatestbe növő fák és egy leaszfaltozott átjáró miatt nincs közlekedés.
|
|
Verusics
VT22, 2012.08.25 17:37.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Képek a megállóhelyről:
http://www.panoramio.com/photo/52206217
http://www.panoramio.com/photo/52205844
|
|
Dunavarsány
dasmodul, 2012.08.24 13:20.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasúti átjáró a volt őrházzal ami mögött most étterem van, háttérben az állomás.
|
|
|
Dunavarsány
dasmodul, 2012.08.24 13:16.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hatalmas gesztenye fák
|
|
|