Kapuvár
rezsohet, 2012.09.21 23:03.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Keresem a kapuvári vasutállomás hangosbemondó szignálját. Nagyon boldog lennék, ha valaki tudna ebben segíteni. Arra gondolni sem merek, hogy fellelhető pl. a 80-as évekből a vasuti szolgálattevő bemondásával együtt! Köszönöm.
|
|
Albertfalva
Adani, 2012.09.21 16:55.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületnek annyi, ebben a percben is bontják.
|
|
Jászboldogháza-Jánoshida
Szatmári Zoltán, 2012.09.21 15:52.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2012.szeptember.21-én 15:26-kor Jászboldogháza-Jánoshida állomáson készült kép.Egy Nohab mozdony. Érdekes kép. Ritkán lehet erre látni ilyet.
Pár perce készítettem.
|
|
|
Józsefszállás
B. Mihály, 2012.09.21 10:39.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szégyen és gyalázat,hogy hová jutott az én szülőfalum az embernek könnyek jönnek a szemébe és fájó szívvel nézi ezt a romos épülettett ahonnan kiskoromban édesanyámmal számtalanszor ültünk vonatra,hogy Temesvárra utazunk.Sajnos ezek a betolakodó népség az egész Bánságot tönkretette és vajon mi következik még csak a Jóisten tudja csak megmondani.
|
|
Jászapáti
12039, 2012.09.19 15:45.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépületet, felújíttatta a MÁV, ebben az évben. Ráfért.
|
|
|
Albertfalva
Adani, 2012.09.19 10:11.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hallomásból tudom, hogy a mellékvágányokat ill. egy részüket is felszedték már ill. a kelenföldi oldalon lévő bakterháznál már kiszedték a nyílászárókat is. Holnap délután ki fogok menni, sajnos előbb nem tudok
|
|
Albertfalva
Adani, 2012.09.18 22:08.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A két bakterház/váltótorony is nyitva van, csak a fő helyiségek vannak kulcsra zárva, de olyan régi nagy budikulcsos fajtával, amit egy görbe fémmel is kinyit bárki. De már mindent elvittek, a bizt. ber-t már elszállították meg minden értéket elvittek. Én jártam a pincében és az állomásépület nyitva lévő helyiségeiben is (érdekes módon a váróterem nincs nyitva, de az is üres, belátni az ablakból). Nincs már miért zárni, mindent elvittek a szolgálat megszűnésével, ami meg mégis maradt érték már tuti ellopták ,nincs bent semmi. Érdekesség, hogy egy db. neonláma még megvan és áram is van még ,mert a villanykapcsoló működik. Legalábbis múlt héten még működött. De már csak kosz és bűz van ott, semmi más.
|
|
Bicere
zsé, 2012.09.18 20:36.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv !! Nagyapám volt az állomás fönök évekig ott is laktak. sokkal jobban rendbe volt az állomás. vannak szép emlékeim igy 30-év távlatából
|
|
Mór
ROCOman, 2012.09.18 19:56.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A 39;40-es évek elején kezdték meg Pusztavámon a bányászatot. A
pusztavámi vonal ekkor már normál nyomtávon a Sztahanovi szénosztályzóig ki volt
építve.Valamint egy 600 mm nyomtávú kisvasút közlekedett Árkipusztáig,az árkibányai szén elszállításához.1945-ben megkezdte a termelést a pusztavámi iker akna ( C és B aknák),valamint több lejtős akna is.Ekkor a szénszállítás megoldása érdekében építettek egy Árkipuszta-Pusztavám ikerkana (fatelep) között húzódó 720 mm-es kisvasutat.Így a Pusztavámi szenet 3 átrakással tudták eljuttatni a móri
nagyvasúthoz.Ennek költséges mivolta miatt 1948-ban építették át normál nyomtávúra az egész vasútvonalat,még ez évben megindult a teherszállítás.1950-ben kezdődött meg a személyszállítás,ekkor napi 3 vonatpárral.A személyszállítás 1978-ban megszűnt,azonban a teherszállítás az 1980-as évekig akadálytalanul zajlott.Ekkor azonban a Márkushegyi bányaüzem munkába állása miatt egy gumiszalagpályát építettek ki Oroszlány és Pusztavám között,ezért az ikeraknák megszűnésével leállt a szénszállítás.Innentől csak az ikerkanai fatelep szállított egészen 2002-ig.2000-ben a Márkushegyi bánya engedélyt kapott a vasúti pillér lefejtésére,így tetemes nagyságú süllyedésekre,kivetődésekre került sor,melyet a MÁV 2002 után a
teherforgalom leállása miatt nem állított helyre,a mai napig megtekinthető.2004-ig
még a móri ipartelepek adtak forgalmat a vonal alsó részének,és azóta síri csend
honol.A pálya jelenleg s Sztahanovi ipartelepekig még járható." Trexler Máté.
|
|
Albertfalva
Aeslan, 2012.09.18 18:50.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
A tárolóhelyiségek ajtajai tárva-nyitva. Ki tudja, mit vittek el. Nem akartam bemenni, nehogy tolvajnak nézzenek. Az épület látszólag nincs a sínek útjában. Szerintem meg lehetne hagyni. Valahogyan meg kéne menteni.
|
|
Sztahanov
Veszprém27, 2012.09.18 18:25.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kis érdekességnek szánom.Az 1940-es években nekiláttak a móri szénbányászat visszafejlesztésének,mivel az igen gazdaságtalan volt,és kedvezőtlen körülmények között zajlott.
|
|
Sztahanov
Bakonyi Betyár, 2012.09.18 18:23.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pálya eddig még járható...
|
|
Őrlőmű
Petrás Bence, 2012.09.18 17:25.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Őrlőmű
2011. 05. 14.
|
|
|
Albertfalva
Adani, 2012.09.18 10:57.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érd-alsóig egy menetben felkapkodták az átmenő vágányt, Albertfalván a váltók még megvannak és a mellékvágányok is. Elvitték már a bizt. ber-t a bakterházakból meg a forgalmi irodából, szétvágták a helyszínen a szakállas sorompót, azóta talán el is vitték, később majd visszatér ide a bontómasina meg a dózer és valszeg a két bakterháznak és az állomásépületnek is vége lesz.
|
|
Kaposvár
janoka53, 2012.09.17 21:46.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/563969_505086822852577_433198413_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/406429_505086319519294_1916267995_n.jpg
|
|
Pándorfalu
Balazs177, 2012.09.17 11:38.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azt sajnos én sem tudom,miért bontották el a régit,de azt kizárnám,hogy esetleg a vágányzat bővítésének volt útjában!Ugyanis ha megnézzük a régi képen az áruraktár és az állomásépület egymáshoz viszonyított pozícióját,kiderül,hogy az új épület szinte pontosan a régi helyén épült fel!
|
|
Egyházerdő
lassujel, 2012.09.17 08:00.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló Tiszavasvári északi szélén található
|
|
|
Egyházerdő
lassujel, 2012.09.17 07:56.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyházerdő, 2012.09.16.Az állomás ablaka már bedeszkázva
|
|
|
Albertfalva
peron, 2012.09.16 21:31.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonalon szeptember 5-től teljes vágányzár van. Rá pár nappal meg is kezdődtek a munkálatok.
|
|
Drávasztára-Zaláta
MIHALY, 2012.09.16 20:14.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nos erdekes dolgokat olvasok az egykori lakohelyemrol.
Kb.50 eve Lajostanyai iskolaban jartam 2 evig 5 es 6 ik osztalyt ,lehettunk ugy
12-15 en .Ugyemlekszem 1964-korul (lehet 1963 ) volt egy arviz ,amikor a lajostanyi lakosok az oda leszalitott vagonokban laktak az allomas teruleten .
Az iskola csak par szaz meterre volt az allomastol a horgaszok altal kedvelt holtag mellet .Lajostanya az iskolatol megint csak par szaz meterre volt .Az arvizet kovetoen az ott lakok Zalata es Zehi pusztara koltoztek ,aztan az iskolat Zalatan folytattuk.(1966 ban vegeztem ott a 8 ik osztalyt. Egy volt Lajostanyai osztalytarsam kuldott egy kepet Lajostanyarol ,az az onnan csak egyik epuletjerol ,ami tudomasom szerint valamikor egy nagybirtokos fo epuletje volt ,kastelyszeru ,tobb szobaval magas menyezettel stb. A volt Drava hid vas szerkezetje akoriban belelogott a Drava folyoba ,kozepen egy nyillassal. Alacsony vizallasnal mi gyerekek betudtunk menni fellabszarig ero vizben a kozepso pillerig.
Ha epp hataror jott akkor az kizavart bennunket .A kornyek hires volt vaddiszno es oz szarvas vadaszatrol is .Tobbszor bevonatoztam Selyere onnnan .Egyszer egy ujsagiro irt egy cikket a Dunantuli Naploban Lajostanyarol kb 1963 1964 korul.
2006 ban jartam Zalatan utoljara egy noverem maig ott lakik csaladjaval,de nem volt idom Lajostanyaig menni .Visszon onnan egy foldut vezet oda egy Jeepszeru gepkocsival meglehet kockaztatni az utat.Sajnos a volt vasutallomasrol nincs kepem.
|
|
Pándorfalu
Harpi, 2012.09.16 17:44.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt mi történt a régi MÁV állomásépülettel?Miért építettek újat helyette?
|
|
Moha-Rakodó
dani, 2012.09.16 07:05.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azt szeretném kérdezni hogy a közeli főúti útátjárót a bakterházból kezelik,vagy az állomásról.
|
|
Albertfalva
Rob, 2012.09.16 04:15.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás Szeptember 7.vel megszűnt, a szolgálattal együtt. Átépítés után megállóhely lesz.
|
|
Gyöngyös EV
Petrás Bence, 2012.09.15 19:17.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mk48-412 az állomáson.
2012. 09. 15.
|
|
|
Gyöngyös EV
Petrás Bence, 2012.09.15 19:16.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Gyöngyi nevű gőzös a vontatási telephelyen.
2012. 09. 15.
|
|
|
Gyöngyös EV
Petrás Bence, 2012.09.15 19:14.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Közlekedési Múzeum kocsija a vontatási telephelyen.
2012. 09. 15.
|
|
|
Gyöngyös EV
Petrás Bence, 2012.09.15 19:13.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiállítva a vontatási telephelyen.
2012. 09. 15.
|
|
|
Gyöngyös EV
Petrás Bence, 2012.09.15 19:11.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vontatási telephely.
2012. 09. 15.
|
|
|
Szalajkaház
Petrás Bence, 2012.09.15 19:08.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Személyvonat Szalajkaházon.
2012. 09. 15.
|
|
|
Aquincum felső
siofok35, 2012.09.13 13:30.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Így nézett ki a régi megálló:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/255197_346958955380947_185888277_n.jpg
|
|