Albertfalva
Adani, 2012.10.04 22:02.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor mostmár semmi sem maradt az állomásból, tegnap délután még állt a déli torony, sőt a nyílászárók is helyükön voltak, a másik toronynál ugye hetekkel a bontás előtt kikapták az ablakokat és az ajtókat, leszedték a tetőt. Itt meg úgy látszik csak küldték a dózert.
|
|
Albertfalva
gergo3864, 2012.10.04 20:59.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Délelőtt még állt a déli torony. Délután már az sem...
|
|
Pózva régi
bravo88, 2012.10.04 18:50.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy jobb minőségű kép az épületről
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/4/2/1/4/BIG_0010064214.jpg
|
|
Biatorbágy régi
Balazs177, 2012.10.04 12:20.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A biatorbágyi merényletet feldolgozó,Viadukt című film:http://www.youtube.com/watch?v=9m9nAEih4ik&feature=related
|
|
Kismacs
Mopat, 2012.10.03 22:47.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehet, hogy van valami az iparvágányok biztosítása dologban. Mertz tényleg erősen parosított terület volt. De amikor ezt a vasútvonalat átadaták, akkor Kismacs település így nem létezett. Vagyis ott nem volt semmilyen falu. Kismacs egy puszta volt, azaz külterületi lakotthely, szanaszét álló tanyákkal. A megállót annó gondolom a tanyavilág kb. közepére rakták le, esetleg némely módosabb tanya közelében. Kismacs jelenlegi, faluforma állapota a TSZ-ek megszervezése után alakult ki, amikor a feketeföldi tanyavilágot kíméletlenül felszámolták és nagytáblás művelést állítottak be. A lakosságot ún tanyaközpontokba költöztették. Ezek helyét a TSZ vagy állami gazdaság jelölte ki, értelemszerűen a legrosszabb, leggyengébb földeken. Ha volt egy homokdomb, akkor oda tették. Hogy ez a hely mennyire volt a vasúti megállótól, az senkit sem érdekelt. Így pl. Haláp vagy Nagycsere-szintén Debreceni külterületek-sem léteztek apámék gyerekkorában, csak szórványosan álló tanyák. A hatvanas évektől alakultak ki. Persze, "valahogy" messzebb az állomástól.
Ebest is említhetném, a falu lényegében az állami gazdasághoz lett felépítve az ötvenes évektől. Ezért van az ebesi állomás a vasútvonal faluval ellentétes oldalán, és nem a falu felől!
|
|
Debrecen-Vásártér
Mopat, 2012.10.03 22:33.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, ez volt a Kisállomás. Tényleg 1991-ben szűnt meg. Kb. ott lehetett, ahol most a segner téri "rondaszínű" bérházak állnak. Ha jól emlékszem gyerekkoromból, akkor három vágánya volt, esetleg + csonkák. Meg talán az egykori villamosvonal maradvány sínjei. További érdekességként maradt meg bennem, hogy a Kishegyesi úton az útkereszteződést szakállas sorompó, a gyalogjárdát pedig hasonló kis sorompó biztosította. Olyan jópofa volt...Az megszűnés környékén a munkákban-pl. sínanyag elszállítása egy kis M28 dízelmozdony is segédkezett...ez a kis masina is megmaradt bennem.
|
|
Nyulas mh.
Mopat, 2012.10.03 22:25.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületek megvannak és lakottak is. Az Újgát utca végén található jobb kéz felé. A megálló pozíciójáról annyit, hogy ha hosszabb volt a személyvonat és vagy bénább a masiniszta, akkor sikerült úgy megállnia, hogy elzárta a Böszörményi úti átkelőt...A vonalnak ez a szakasza akkor is ott futott, nem került korrigálásra a kisállomás megszűnésekeor.
|
|
Debrecen-Fatelep
Mopat, 2012.10.03 22:19.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás ebben formában már nem létezik. A felvételi épület használaton kívül van, a vágányhálózatot átépítették. A vonal valamivel előrébb kanyarofik e kerítés mellé, így megrövidültek a tároló vágyányok. A fűtőház maradt a helyén. Mindez a 2011 szeptembere óta tartó felújítás miatt van. Új vágányok épültek az útátjáró után,(A Ruyter utcai kertek mögött) illetve ide egy csonkavágányra toltak ki egy személykocsit, ez szolgál most jegypénztártént. Két új megállóhely jött létre a vonalon. Az egyik Hétvezér néven, a Komáromi Csipkés György téri helyi buszmegálló és a templom háta mögött található. Jelenleg itt célszerű felszállni a Zsuzsival utazni vágyóknak. Egy másik Debrecen külterületén található, a Balla tanya útátjáró után, az Új Kertváros lakóparknál. A megnyitónál még Kondoroskert néven szerepelt, később Balla tanya nevet kapta.
|
|
Csabacsűd
fizolt, 2012.10.03 21:46.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emellett vannak olyan szolgálati helyek, amiknek jelenleg nincs túl sok értelme(Pl.:Pestszentimre felső)
|
|
Albertfalva
Adani, 2012.10.03 20:26.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépületnek annyi, a felüljárónál lévő háznak már a nyomát is eltüntették, a Kelenföld felé eső bakterháznak dettó, a Budafok felöli bakterház még áll, az valamiért most kimaradt a szórásból.
A budafoki kocsiszín vágányát pedig a hírek szerint bekötik majd a nyílt vonalba nyíltvonali iparvágány kiágazásként.
|
|
Csabacsűd
QQriQ, 2012.10.03 19:42.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Remélem ez hosszabb távon is biztosítja az állomás jövőjét, ugyanis tavalyelőtt a MÁV már az állomás bezárását és felszámolását tervezte, Kisszénással, Tótkomlóssal együtt.
Tiszaug, Fábiánsebestyén, Kengyel esett akkor áldozatául a MÁVnak.
|
|
Csabacsűd
fizolt, 2012.10.03 17:13.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az dicséretes hogy a réparakodás idejéig állomásként üzemel, de máskor is lehetne itt rendes szolgálattevő (a bizt.ber. alkalmas lenne éles keresztekre.
|
|
Pusztakettős
metall560418, 2012.10.03 06:41.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sokszor jártam Pusztakettősön, és mindig nagyszerü élményben volt részem. A horgásztó is kezd beérni, az afrikai harcsázó pedig egy csoda.1.óra alatt 13.db.
igen szép példányt sikerült megszákolni.A péntek esték élő zenével és mennyei
vacsorával feledhetetlen élményt nyujtanak.Elé sok német,osztrák, holland, tu-
rista szórakozik a nádfedelesben évente.Gond csak a vonat közlekedéssel van,
este már nincs Tiszafüred felé járat. A kiállitott vasuti jármüvekért köszönet a
tulajnak üzemeltetőnek.
|
|
Gyanafalva
Central, 2012.10.02 17:45.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amikor még állt az állomáson a Magyar Nyugoti Vasút áruforgalmi raktárépülete:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jennersdorf-Bf-02.jpg
|
|
Csákánydoroszló
Central, 2012.10.02 17:40.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vegyétek fel legyetek szívesek korábbi névnek:Nagycsákány.Régi vasúti térképeken ezen a néven szerepel az állomás!
|
|
|
Örkény
Magyarnaba, 2012.10.01 08:49.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Örkény állomása a 142-es vonal szociális krízispontja. Örkényhez közeledve egy kocsiba csoportosulnak a még vonaton lévő utasok, Örkényt elhagyva a sorkihúzó színű mellénybe öltözött vasútőr pár méteres távolságból követi a kalauzt, hogy jelenlétével nyomatékot (és védelmet) adjon a vasutasnak. Örkényhez érkezve a vonat ablakából kiborogatott szemetet és letarolt erdőket láthatunk. Az állomásra az örkényiek úgy járnak ki, hogy legfeljebb egy-két perccel a vonat előtt érkezzenek, a leszállók pedig igen sietős léptekkel igyekeznek a falu felé. Itt nem látni leláncolt kerékpárokat, állomáson hagyott autókat, ellenben hígítót szívó vagy dologtalanul tébláboló fiatalokat bármikor. A környék egyszerre hangolja le és készteti feszült figyelemre az utazót.
Pedig nem volt ez mindig így. Két évtizeddel ezelőtt forgalmas és nagyszerű állomás volt. Örkény még napjainkban is a vonal déli szakaszának legforgalmasabb vasútállomása. A következő fényképek a 2012 szeptemberi állapotokat rögzítik.
Örkény állomásépületére vetünk egy pillantást. A forgalmi iroda előtt az állomás utolsó két még meglévő padját láthatjuk, az állomás utolsó gesztenyefájával. Ezekből régen több is volt. A gesztenyefákat a mediterrán aknázómoly, a padokat a fűtési szezon vitte el.
|
|
|
Kőbánya-Teher
Lepesi Zoltán László, 2012.10.01 08:38.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyik oldalon Pongrácz út, a másik oldalon Korponai utca, illetve a 37-es villamos felüljárója (Pongrácz úti felüljáró) után a BNV főbejáratával szemben.
|
|
Kőbánya-Teher
V63010, 2012.09.30 21:10.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudja valaki, hogy milyen utca felől kell az állomást megközelíteni?
És arra is kíváncsi lennék hogy melyik utcában van, mert 1 vasúti térképen és a google maps- on sincsenek róla adatok...
A válaszokat köszönöm! (Fotózás miatt lenne fontos)
|
|
Nagyvisnyó-Dédes
husonyiczagabor, 2012.09.30 20:03.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomáselőljáró:
Bartos Mátyás 1932.11.19-1940.08.20-ig
Burján Andor 1940.08.19-től,de 3 nap mulva megbetegszik és csak 1943.02.18-án gyógyul fel.Ezért
Kemény Gyula 1943.01.09-től 1943.04.19-ig tölti be a helyét-
|
|
Szilvásvárad
husonyiczagabor, 2012.09.30 19:54.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomáselőljáró:
Hevesi János 1931.10.24-1941.04.30-ig
Hargitai Rezső 1941.04.30-tól-?
|
|
Mónosbél
husonyiczagabor, 2012.09.30 19:50.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásfőnök :Galambos Béla főtiszt 1939.05 24-1941.10.10.
Radványi dezső 1941.10.27-1942.07.29.
Bujdos József 1942.08.02-?
|
|
Bélapátfalva
husonyiczagabor, 2012.09.30 19:45.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásfőnök volt Asszonyi István főtiszt 1939.08.29 től 1942.09.16-ig.Egerből jött.Hort-Csány-ba távozott.Hrabári Jenő főtiszt került a helyére Ungvárról1942.09.15-én.Ő Munkácsra távozott 1943.07.03-án szolg.érdekből.
Kicska János intéző Munkácsról érkezett 1943.06.21-én-? meddig töltötte be ezt a posztot,de jóval később Ormosbánya állomásfőnöke lesz.
|
|
Eger-Tihamér
husonyiczagabor, 2012.09.30 19:35.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerencsi Péter áll.kez. 1937.05.18-án saját kérésére Sajókazáról érkezett ebbe a beosztásba. .1943.11.20-án szolgálati érdekből visszahelyezték Sajókazára.A helyére Szűrös István Egerből érkezett 1943.11.18-án.
|
|
Eger
husonyiczagabor, 2012.09.30 19:30.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen az állomáson Fónyi József felügyelő 1940.01.24-től 1943.06.30-ig,a nyugdíjazásáig volt állomásfőnök.A helyére ,1943.07.01 től Csuz Sándor főintéző szolg.érdekből Bánrévéről érkezett.
|
|
Putnok
husonyiczagabor, 2012.09.30 19:17.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásfőnök volt Sípos Jakab főintéző,aki Olaszliszka-Tolcsváról érkezett 1939.05.27-én és Kassára távozott 1943.márc.15-én.A helyére Gyulavári Jenő intézőt Királdról szolgálati érdekből helyezték Putnokra 1943.03.16-án.
|
|
Hejőbába-Hejőpapi
DARABNÉ OLÁH KATALIN, 2012.09.30 16:09.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én is nőttem fel,Hejőpapin,pedig micsoda forgalom volt, tüzép ,kis kocsma,1974-ben vonaton jártam be Csátra iskolába alig fértünk még fel a vonatra annyi utas volt.
Mára csak ez mint emlék...semmi nem maradt meg belőle:((( mivé lesz ez a világ?minden csak elpusztul...mert elhadjuk PUSZTULNI...
|
|
Jászboldogháza-Jánoshida
VT22, 2012.09.30 10:28.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép-szép... de a régi azért jobban mutatott!
|
|
Jászboldogháza-Jánoshida
ROCOman, 2012.09.30 09:07.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az új névfelirat esti "pompájában".
|
|
|
Boldogasszony
Tastam, 2012.09.29 09:27.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2012. szeptember 22-én a Fertővidéki HÉV megnyitásának 115. évfordulója alkalmából ünnepi különvonat haladt végig a vonalon Nezsidertől Pomogyig. Az átépítés alatt álló Boldogasszony állomás indóházát épp ezen esemény előtt néhány nappal csonkították meg, "lefűrészelve" a FHÉV-re jellemző, az épület síkjából kiugró forgalmi irodát (a képen nem látszik).
|
|
|
Hűvösvölgy
Utember, 2012.09.29 00:51.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok.
Utazzátok végig a teljes vonalat a úgy ahogy a mozdonyvezető látja.
A videót egy kedves ismerősöm készitette...
|
|