Aquincum felső
siofok35, 2012.09.13 13:30.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Így nézett ki a régi megálló:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/255197_346958955380947_185888277_n.jpg
|
|
Kőszeg
Balazs177, 2012.09.12 13:09.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az újságcikk kb.olyan,mint az évekkel ezelőtt,a szombathelyi villamos visszaállításával foglalkozó!
|
|
Kőszeg
Balazs177, 2012.09.12 13:06.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha egy kis fantáziát láttak volna a dologban az Osztrákok nem szüntették volna meg a személyforgalmat a még nemrég működő Friedberg-Felsőőr szakaszon,és az évekkel ezelőtt megszüntetett Sopronnyék-Felsőpulya szakaszon sem!
|
|
Helvécia
Markus, 2012.09.12 11:39.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma reggel átautóztam Helvécián. Az állomáson egy M47-est láttam három Ea-szerű (EAS, Eanos, & co.) kocsival. A vonalnak ez a része tehát még él, éldegél.
|
|
Piliscsaba
bbandi, 2012.09.12 11:28.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen (24184) látható őrházat a vasúti rekonstrukció keretében halálra ítélték, a kertben látható két hatalmas fenyőfával egyetemben.
|
|
Albertfalva
Adani, 2012.09.12 10:54.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az útátjáró a Budafok felőli bakterháznál a szakállas sorompóval együtt megszűnt. A szolgálat is megszűnt az állomáson, a bizt. ber-t és kellékeit (kapcsolószekrények) is elbontották, a bakterházakat is el fogják ,idő kérdése mikor.
|
|
Kőszeg
QQriQ, 2012.09.12 10:21.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Teljesen komolytalan és ötletszerű az újságban olvasható kezdeményezés. Ha valaki kivitelezhetné a térségben az csakis a Gysev, ők meg nem tapsolnak annyira az ilyen terveknek. Bár a kőszegi vonal hosszabbítását vizsgálják, azt sem a Sopron felé tartó nyomvonalon, hanem néhány 100 métert a városközpont felé.
|
|
Kőszeg
Magyarnaba, 2012.09.12 08:28.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Évek óta olvasok ilyen optimista hangvitelű cikkeket. A tény sajnos az, hogy évtizedek óta (eltekintve a őrségi vasúttól, amely fontos nemzetközi útvonal része lett) egyetlen vasúti kapcsolatot sem sikerült helyreállítani. Hovatovább, a vasúti háló felbomlása még olyan szuburbán térségekben is folytatódik, ahol komoly utasmennyiséget lehetne vonatra tenni. (pl. Pozsony környéke)
Nem szeretnék ünneprontó lenni, és tényleg jó lenne ha sikerülne, de vonalakat rajzolni a térképre sokan tudnak és az 1990-es évek közepe óta folyamatosan él a gyanú a népekben, hogy a magánkezdeményezésű infrastruktúra-fejlesztés csak egy újabb Déli Autópálya. (Érdemes elolvasni a Wikipédia Déli Autópálya cikkét, hogy a CO-NEXUS miként vett ki párszáz milliót önkormányzatok és vállalkozások zsebéből.)
|
|
Székelyudvarhely
KeriPetya, 2012.09.12 01:04.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...és nincs mozdonyszín.
http://uh.ro/itthon/kozelet/10908-lebontottak-a-mozdonygarazst
|
|
Bârla pe Șieu
marczy, 2012.09.11 15:10.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A település magyar neve Berlád, de persze maga az állomás a II. vh. után épült. (Van egy Bârlad nevű település Moldvában is, melynek csángómagyar neve szintén Berlád vagy Barlád, de ez Beszterce-Naszód megyében van.)
|
|
Kőszeg
Sanya, 2012.09.11 13:08.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Vas Népében megjelent cikk alapján újra vasút épülhet Kőszeg - Felsőpulya, valamint Szombathely és Felsőőr között.
Úgy legyen.
|
|
|
Lakitelek
fizolt, 2012.09.10 17:24.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm!
|
|
Lakitelek
VT22, 2012.09.09 23:36.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Közeli: Árpádszállás az közel van :)
Vágányhálózatra, biztberre vonatkozó adatokat a hálózati üzletszabályzatból tudsz szerezni. Az egyik HÜSZ melléklet tartalmazza az öszes állomás összes vágányának leírását. Itt le tudod tölteni, zippelt pdf-ben.
http://www2.vpe.hu/hu/hatalyos-husz
|
|
Szováta
Tastam, 2012.09.09 18:11.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nemzetközi hírű fürdőhely állomásépületén még felfedezhetők az eredeti MÁV-szabvány stílusjegyei, bár a modernizálás erősen megváltoztatta megjelenését. Sajnálatos módon azonban a nemzetközi hírű fürdőhely vendégei az üdülőteleptől való viszonylag nagy távolság miatt jellemzően nem veszik igénybe a vasút szolgáltatásait. A felvételi épület melletti düledező raktár sem javítja az állomás összképét. [Fotó: Nagy Imre]
|
|
|
Szováta
Tastam, 2012.09.09 18:10.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekesség, hogy az állomás végpont felöli végénél található útátjárót fedező (oldalra hajtható, nem tekerős) sorompót a közlekedő vonat kalauza kezeli. A képen látható trepni nem megállóhely, hanem a vonatkísérő személyzet közlekedését szolgálja, amikor a szerelvénytől a sorompókezelő berendezéshez, illetőleg vissza közlekedik. A fotón a vonat megállására várakozó, már sárga mellényt viselő kalauz is látható.
|
|
|
Tápiógyörgye
Adani, 2012.09.09 15:37.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Reméljük az átmenő vágányokhoz is hozzányúlnak, a 30-as sebesség egy nemzetközi fővonalban égő, pláne, hogy azt a két nyamvadt vágányt azért ki lehetne pofozni, hasonló állapotok voltak Érden és ott EU meg mindenféle más csodára várás helyett egy két napos vágányzár alatt megcsinálták.
|
|
Újszász
ROCOman, 2012.09.09 14:53.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson pályaépítő gépek és dozátoros kocsik várakoznak a mellékvágányokon.
|
|
|
Tápiógyörgye
ROCOman, 2012.09.09 14:49.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület felújítása megrekedt. A négy hónappal ezelőtti állapothoz képest semmi változás. Jó hír viszont, hogy az állomáson nagy mennyiségű zúzottkövet halmoztak fel annak jeleként, hogy a Tápiógyörgye-Újszász szakasz munkálatai megkezdődtek..
|
|
Lakitelek
fizolt, 2012.09.09 13:41.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki tud innen közelebbit mondani( vágányhálózat, bizt.ber. stb.)?
|
|
Mezőkövesd
Vasút, 2012.09.09 12:41.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szabad megkérdezni, kinek a kezdeményezésére újították fel , /milyen szervezet/ a gőzmozdonyt Mezőkövesden?
|
|
Albertfalva
Adani, 2012.09.09 09:50.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nemtudom, egyesek szerint megállóhely lesz Albertfalvából, mások szerint sima forgalmi kitérő távkezelve Az épületeket valszeg bontani fogják a két bakterházat biztos, útban vannak az épülő vágánynak. Az állomásépületet is valszeg bontják ,rossz állapotban van és már most funkcióját vesztette.
|
|
Gyál
fizolt, 2012.09.08 21:45.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma jártam itt. Az állomás nagyon érdekes lett: a vadonatúj oldalperonokon már hangos, és világítás is van, de se szemetes, se padok se ivóvíz nincs, a WC-ről nem is beszélve. Az állomás vonatkeresztek lebonyolítására egyenlőre alkalmatlan, mert, bár felújították a vágányhálózatot, a biztosítóberendezést még nem cserélték ki, így az első vágányra nem lehet vágányutat lezárni. Az állomásépület sem lett felújítva.
|
|
Hűvösvölgy
Petrás Bence, 2012.09.08 16:07.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
REMOT Mk45-2004 Hűvösvölgyben.
2012. 09. 07.
|
|
|
Albertfalva
Eugene, 2012.09.08 15:38.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Adani, azt nem tudod, hogy épül át a vágányhálózat? És a kocsiszínnel összekötő vágány megmarad?
|
|
Albertfalva
Adani, 2012.09.08 13:41.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A komoly dolog bejött, az átmenő vágányt már felszedték, az állomás két oldali őrházban megszűnt a szolgálat, jelenleg üresen állnak, aki még fotózni akarja őket, siessen, a 24.órában vagyunk, szerintem jövő héten már el fognak tűnni.
|
|
Dicsőszentmárton
Tastam, 2012.09.07 21:55.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Balázsfalva - Parajd vonalon fekvő Dicsőszentmárton állomáson ma is az egykori Kisküküllővölgyi HÉV által épített MÁV-HÉV I. osztályú indóház van használatban. Az épület innenső oldalához ragasztott bodega helyén korábban fából ácsolt, csinos fedett terasz volt.
|
|
|
Dicsőszentmárton
Tastam, 2012.09.07 21:52.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson még két raktárépület látható, melyek közül az egyik - a képen az indóház túlsó oldalára eső - a régi képeslapok tanúsága szerint a vonal építésének korából származik. A vonal személyforgalmát jelenleg a Regiotrans vasútvállalat szervezi.
|
|
|
Bánhalma-Halastó
fizolt, 2012.09.07 08:28.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még egyszer köszönöm!
|
|
Szombathely
sziblerg, 2012.09.07 07:35.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://vasnepe.hu/hirek/20120906_vasutvonal_vas
|
|
Ugyer
lassujel, 2012.09.06 23:43.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ugyer egykor megállójától nem messze dacol az idővel a vonal szinte eredeti állapotban megmaradt régi átjárója.Azért nem mondhatjuk, hogy a vasúti járművek teljesen eltűntek a csemői tanyavilágból :)
Még kezdetleges,de a facebook-on elérhető a Cegléd-Hantháza vasútvonal rajongói klub, melynek célja a vicinális emlékének megőrzése, történetének kutatása
|
|
|