Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 289 ] [ 290 ] [ 291 ] [ 292 ] [ 293 ] [ 294 ] [ 295 ] [ 296 ] [ 297 ] ...   Utolsó Következő

Csoma-Szabadi    VT22, 2012.08.11 11:57.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csoma-Szabadi
 
Rédics    VT22, 2012.08.10 22:40.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomási csendélet körüljáró Bz-vel
 
Sajókaza    bodrostomi, 2012.08.10 16:13.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás még áll, bár szorgos kezek mindent elvittek belőle, amit csak lehet.
 
Mernye    KÖNIGNORBI, 2012.08.10 15:19.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezeket az adatokat már régen leírtam...
 
Kisrárós    Cseke Zoltán, 2012.08.10 14:59.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én is csak úgy tudtam meg ezen megállóhely létezését, hogy amikor leszálltam Ráróspusztán, mondta a szolgálatot teljesítő néni, hogy két vonat között bőven van idő megnézni Kisrárós feltételes megállóhelyet is.
 
Rohonc    djlacee, 2012.08.10 11:20.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Semmi esély, hogy ezt a vonalat is visszaépítsék Szombathely felé?
 
Óbéba    VT22, 2012.08.09 22:19.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen. Biztosan volt terv a megépítésére, de sohasem épült meg.
 
Óbéba    ozsebke, 2012.08.09 21:21.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Akkor csak kamu volt a gyálai összeköttetés?
 
Csabony    Lajos, 2012.08.09 19:00.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sokat jártam ezen a vonalon gyerek koromban és azt hallottam, hogy az Indul a Bakterház című filmet forgatták itt mielőtt megszűnt az állomás.
 
Hegyeshalom    Balazs177, 2012.08.09 18:25.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kár,hogy nincsenek!De azért köszönöm a sok érdekes,és hasznos információt!
 
Perjámosi marospart    VT22, 2012.08.09 18:24.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az alábbi térkép jelöl egy rövid vágányt, ami innen kiágazva egy Marosrév nevű rakodóban(?) ér véget.
http://www.delmagyar.hu/kepek/kepgaleria/2065976.jpg
 
Valkány    VT22, 2012.08.09 18:19.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sokáig megálltak még itt a vonatok, Valkanj néven benne volt a menetrendekben talán még a 90-es években is. A Google műholdképen úgy tűnik, mintha az állomásból megmaradt volna az Oroszlámos felőli őrház, de ezt csak a helyszínen lehetne eldönteni.
 
Óbéba    VT22, 2012.08.09 18:13.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az összekötés Gyála felé, bár rákerült pár térképre, a valóságban soha nem épült meg.
 
Bruck-Királyhida    Harpi, 2012.08.09 16:24.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ahogy a képeket nézem,hát ennek az állomásnak az esztétikai értékén sem igazán javított az állomásépület csere!Sokszor az osztrákok sem különbek nálunk e téren!
 
Valkány    ozsebke, 2012.08.09 11:45.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomást 1923-után (amikortól véglegessé vált a szerb-román határ) lebontották, mert pont a határsávba esett.
 
Óbéba    ozsebke, 2012.08.09 11:29.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Közvetlenül a trianoni határról fényképezve
 
Óbéba    ozsebke, 2012.08.09 11:26.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori állomás helye a magyar oldalról nézve az országhatártól pár méterre... Jobbra az erdős részen ágazott ki a vonalból az shs királyság idejében épített összeköttetés Gyála felé.
 
Kőszeg    djlacee, 2012.08.08 18:47.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mindenképpen vissza kell építeni azt a ~10km-t Felsőlászló felé, véleményem szerint egy ilyen viszonylag rövid zsákvonalnak nincs sok értelme. Az viszont kimondottan pozitív lenne, ha Sopronból átszállás nélkül el lehetne jutni Kőszegre
 
Hegyeshalom    kerala, 2012.08.08 17:58.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hegyesalomot, miután Trianon után határállomás lett, bővíteni kellett, hiszen addig csak egy nem túl nagy állomás volt. Többek között épült egy 32 vágányos rendezőpályaudvar, és gurítódomb is. Ekkor kapott az állomás egy hat állítóközpontos Siemens-Halske típusú biztosítóberendezést. Sajnos ez a berendezés a második világháború bombázásai maitt megsemmisült. A háború után egy ideiglenes ideiglenes jellegű, helyszíni állítású váltókkal működő, alakjelzős jelzőberendezés működött. 1978-ra részlegesen átépítették az állomást (TEEM vágányok, új rajkai nyomvonal) ekkor egy fényjelzős kulcsos berendezés létesült (ami 2000-ben szűnt meg).
Képeim sajnos nincsenek.
 
Hegyeshalom    Balazs177, 2012.08.08 08:17.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az alakjelzős időkre nem emlékszel?Esetleg ezekről fennmaradt képek nincsenek?A régi képek között,egyiken látható egy alakjelző!
 
Hegyeshalom    kerala, 2012.08.07 22:46.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Írtam, hogy csak a balvágány mellett volt bejárati jelző, amely MÁV szabványú fényjelző volt.
 
Hegyeshalom    Balazs177, 2012.08.07 19:26.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a válaszokat,most már ez is világos!Már csak az érdekelne,hogy ezek az osztrák szabványú bejárati jelzők előtt létezett jelzők alak,vagy fényjelzők voltak e ?
 
Póhamara    Soerli, 2012.08.07 17:57.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás neve töredékesen ma is olvasható.Majd csinálok egy róla egy téli képet,ahol nincs ennyi lombtakarás.Az épület mindkét végéből eltűnt egy-egy rész az évtizedek alatt.A különálló melléképület viszont azóta is megvan.
 
Hegyeshalom    kerala, 2012.08.07 17:25.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hegyeshalom és Nickelsdorf között kb. 1991-1992-ig (a pontos dátumra nem emlékszem), nem volt ellenmenet-kizáró berendezés. Nickelsdorf felé a magyar irány szerinti jobb vágányon csak kijárati, a balon pedig csak bejárati jelző volt, a ki és bejáró vonatok így csak a meghatározott vágányt használhatták. Ezek a jelzők MÁV szabványúak voltak, rajtuk csak vörös és zöld jelzési kép volt megjeleníthető. A kilencvenes évek elején létesült Hegyeshalom és Nickelsdorf között az ellenmenet-kizáró berendezés, és ekkor lett mindkét vágány mellett bejárati és kijárati jelző is. A magyar irány szerinti jobb vágányból 1-es, a balból 2-es vágány lett – hiszen már mindkét vágányon lehetett ki és bejárni – mert Nickelsdorf felől a jobb és bal vágány pont fordítva lett volna. A bejárati jelzők ÖBB szabványúak, ugyanakkor a kijárati jelzők MÁV szabványúak lettek.
Nem hiszem, hogy az osztrák mozdonyvezetők nem akarták megtanulni a MÁV jelzési képet, hisz a kijárati jelzők MÁV-osak voltak, valamiért így egyeztek meg a vasutak.
Mikor 2000-ben üzembe helyezték az elektronikus berendezést, az ÖBB jelzők megszűntek.

 
Kelenföld    Balazs177, 2012.08.07 13:10.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kölcsönkért kastély című 1937-ben készült film egyik jelenete itt játszódik:http://www.youtube.com/watch?v=kSUpSqA3pb8
 
Kiskunfélegyháza    Magyarnaba, 2012.08.07 10:41.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Részlet a most készülő kormányrendeletből, amely több vasúti épület mellett a félegyházi vasútállomást is műemlékké nyilvánítja:

31. §
(1) Műemlékké nyilvánítom a Kiskunfélegyháza (Bács-Kiskun megye), belterület 4728/7 helyrajzi számú ingatlanon álló vasútállomás felvételi épületét.
(2) Műemléki környezetnek a belterület 4728/7 helyrajzi számú ingatlan fennmaradó részét, valamint a 4/2, 4727 és 4728/20 helyrajzi számú ingatlanokat jelölöm ki.
(3) Az örökségvédelmi bírság megállapításának alapjául szolgáló érték szempontjából a műemléket I. kategóriába sorolom.
(4) A védetté nyilvánítás célja a kiskunfélegyházi vasútállomás 1931 és 1936 között Heimann Nándor tervei alapján emelt modern és art deco stílusú felvételi épülete építészeti, képző- és iparművészeti értékeinek megőrzése.
 
Sarród    lennon15, 2012.08.07 09:12.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
DJLacee: Sarród mh. még istenes, de Fertújlak már kevésbé. Lepusztult állomás a puszta közepén, ahova csak egy földút vezet, a falu meg kilométerekre van tőle.
 
Garamberzence    Takács Bence, 2012.08.07 06:08.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az állomás a szlovák menetrendben Hronska Dúbrava néven szerepel.
 
Ócsai szőlők    Magyarnaba, 2012.08.06 22:48.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely Budapest felőli végén kiágazó, az egykori katonai üzemanyagraktár területére vezető iparvágányt az elmúlt napokban (az laktanya még el nem lopott létesítményeivel egyetemben) elbontották.
 
Inárcs-Kakucs    Gonda László, 2012.08.06 19:59.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hamarosan jelentős átalakulás után zöröghetnek a vonatok Inárcson.
Megszűnik a két csonkavágány, az átmenő vágány lesz az első vágány és az első és második vágány közé szigetperont építenek.
A teljes sorompót fénysorompó váltja fel, az alakjelzőket fényjelzők.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/391546_390725924316656_1913473989_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/215461_390726860983229_182764667_n.jpg
 
Előző Első    ... [ 289 ] [ 290 ] [ 291 ] [ 292 ] [ 293 ] [ 294 ] [ 295 ] [ 296 ] [ 297 ] ...   Utolsó Következő