Csoma-Szabadi
VT22, 2012.08.11 11:57.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csoma-Szabadi
|
|
|
Rédics
VT22, 2012.08.10 22:40.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomási csendélet körüljáró Bz-vel
|
|
|
Sajókaza
bodrostomi, 2012.08.10 16:13.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás még áll, bár szorgos kezek mindent elvittek belőle, amit csak lehet.
|
|
|
Mernye
KÖNIGNORBI, 2012.08.10 15:19.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezeket az adatokat már régen leírtam...
|
|
Kisrárós
Cseke Zoltán, 2012.08.10 14:59.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én is csak úgy tudtam meg ezen megállóhely létezését, hogy amikor leszálltam Ráróspusztán, mondta a szolgálatot teljesítő néni, hogy két vonat között bőven van idő megnézni Kisrárós feltételes megállóhelyet is.
|
|
Rohonc
djlacee, 2012.08.10 11:20.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Semmi esély, hogy ezt a vonalat is visszaépítsék Szombathely felé?
|
|
Óbéba
VT22, 2012.08.09 22:19.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen. Biztosan volt terv a megépítésére, de sohasem épült meg.
|
|
Óbéba
ozsebke, 2012.08.09 21:21.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor csak kamu volt a gyálai összeköttetés?
|
|
Csabony
Lajos, 2012.08.09 19:00.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sokat jártam ezen a vonalon gyerek koromban és azt hallottam, hogy az Indul a Bakterház című filmet forgatták itt mielőtt megszűnt az állomás.
|
|
Hegyeshalom
Balazs177, 2012.08.09 18:25.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kár,hogy nincsenek!De azért köszönöm a sok érdekes,és hasznos információt!
|
|
Perjámosi marospart
VT22, 2012.08.09 18:24.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az alábbi térkép jelöl egy rövid vágányt, ami innen kiágazva egy Marosrév nevű rakodóban(?) ér véget.
http://www.delmagyar.hu/kepek/kepgaleria/2065976.jpg
|
|
Valkány
VT22, 2012.08.09 18:19.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sokáig megálltak még itt a vonatok, Valkanj néven benne volt a menetrendekben talán még a 90-es években is. A Google műholdképen úgy tűnik, mintha az állomásból megmaradt volna az Oroszlámos felőli őrház, de ezt csak a helyszínen lehetne eldönteni.
|
|
Óbéba
VT22, 2012.08.09 18:13.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az összekötés Gyála felé, bár rákerült pár térképre, a valóságban soha nem épült meg.
|
|
Bruck-Királyhida
Harpi, 2012.08.09 16:24.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ahogy a képeket nézem,hát ennek az állomásnak az esztétikai értékén sem igazán javított az állomásépület csere!Sokszor az osztrákok sem különbek nálunk e téren!
|
|
Valkány
ozsebke, 2012.08.09 11:45.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomást 1923-után (amikortól véglegessé vált a szerb-román határ) lebontották, mert pont a határsávba esett.
|
|
Óbéba
ozsebke, 2012.08.09 11:29.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Közvetlenül a trianoni határról fényképezve
|
|
|
Óbéba
ozsebke, 2012.08.09 11:26.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori állomás helye a magyar oldalról nézve az országhatártól pár méterre... Jobbra az erdős részen ágazott ki a vonalból az shs királyság idejében épített összeköttetés Gyála felé.
|
|
|
Kőszeg
djlacee, 2012.08.08 18:47.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mindenképpen vissza kell építeni azt a ~10km-t Felsőlászló felé, véleményem szerint egy ilyen viszonylag rövid zsákvonalnak nincs sok értelme. Az viszont kimondottan pozitív lenne, ha Sopronból átszállás nélkül el lehetne jutni Kőszegre
|
|
Hegyeshalom
kerala, 2012.08.08 17:58.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hegyesalomot, miután Trianon után határállomás lett, bővíteni kellett, hiszen addig csak egy nem túl nagy állomás volt. Többek között épült egy 32 vágányos rendezőpályaudvar, és gurítódomb is. Ekkor kapott az állomás egy hat állítóközpontos Siemens-Halske típusú biztosítóberendezést. Sajnos ez a berendezés a második világháború bombázásai maitt megsemmisült. A háború után egy ideiglenes ideiglenes jellegű, helyszíni állítású váltókkal működő, alakjelzős jelzőberendezés működött. 1978-ra részlegesen átépítették az állomást (TEEM vágányok, új rajkai nyomvonal) ekkor egy fényjelzős kulcsos berendezés létesült (ami 2000-ben szűnt meg).
Képeim sajnos nincsenek.
|
|
Hegyeshalom
Balazs177, 2012.08.08 08:17.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az alakjelzős időkre nem emlékszel?Esetleg ezekről fennmaradt képek nincsenek?A régi képek között,egyiken látható egy alakjelző!
|
|
Hegyeshalom
kerala, 2012.08.07 22:46.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Írtam, hogy csak a balvágány mellett volt bejárati jelző, amely MÁV szabványú fényjelző volt.
|
|
Hegyeshalom
Balazs177, 2012.08.07 19:26.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm a válaszokat,most már ez is világos!Már csak az érdekelne,hogy ezek az osztrák szabványú bejárati jelzők előtt létezett jelzők alak,vagy fényjelzők voltak e ?
|
|
Póhamara
Soerli, 2012.08.07 17:57.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás neve töredékesen ma is olvasható.Majd csinálok egy róla egy téli képet,ahol nincs ennyi lombtakarás.Az épület mindkét végéből eltűnt egy-egy rész az évtizedek alatt.A különálló melléképület viszont azóta is megvan.
|
|
Hegyeshalom
kerala, 2012.08.07 17:25.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hegyeshalom és Nickelsdorf között kb. 1991-1992-ig (a pontos dátumra nem emlékszem), nem volt ellenmenet-kizáró berendezés. Nickelsdorf felé a magyar irány szerinti jobb vágányon csak kijárati, a balon pedig csak bejárati jelző volt, a ki és bejáró vonatok így csak a meghatározott vágányt használhatták. Ezek a jelzők MÁV szabványúak voltak, rajtuk csak vörös és zöld jelzési kép volt megjeleníthető. A kilencvenes évek elején létesült Hegyeshalom és Nickelsdorf között az ellenmenet-kizáró berendezés, és ekkor lett mindkét vágány mellett bejárati és kijárati jelző is. A magyar irány szerinti jobb vágányból 1-es, a balból 2-es vágány lett – hiszen már mindkét vágányon lehetett ki és bejárni – mert Nickelsdorf felől a jobb és bal vágány pont fordítva lett volna. A bejárati jelzők ÖBB szabványúak, ugyanakkor a kijárati jelzők MÁV szabványúak lettek.
Nem hiszem, hogy az osztrák mozdonyvezetők nem akarták megtanulni a MÁV jelzési képet, hisz a kijárati jelzők MÁV-osak voltak, valamiért így egyeztek meg a vasutak.
Mikor 2000-ben üzembe helyezték az elektronikus berendezést, az ÖBB jelzők megszűntek.
|
|
Kelenföld
Balazs177, 2012.08.07 13:10.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kölcsönkért kastély című 1937-ben készült film egyik jelenete itt játszódik:http://www.youtube.com/watch?v=kSUpSqA3pb8
|
|
Kiskunfélegyháza
Magyarnaba, 2012.08.07 10:41.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Részlet a most készülő kormányrendeletből, amely több vasúti épület mellett a félegyházi vasútállomást is műemlékké nyilvánítja:
31. §
(1) Műemlékké nyilvánítom a Kiskunfélegyháza (Bács-Kiskun megye), belterület 4728/7 helyrajzi számú ingatlanon álló vasútállomás felvételi épületét.
(2) Műemléki környezetnek a belterület 4728/7 helyrajzi számú ingatlan fennmaradó részét, valamint a 4/2, 4727 és 4728/20 helyrajzi számú ingatlanokat jelölöm ki.
(3) Az örökségvédelmi bírság megállapításának alapjául szolgáló érték szempontjából a műemléket I. kategóriába sorolom.
(4) A védetté nyilvánítás célja a kiskunfélegyházi vasútállomás 1931 és 1936 között Heimann Nándor tervei alapján emelt modern és art deco stílusú felvételi épülete építészeti, képző- és iparművészeti értékeinek megőrzése.
|
|
Sarród
lennon15, 2012.08.07 09:12.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
DJLacee: Sarród mh. még istenes, de Fertújlak már kevésbé. Lepusztult állomás a puszta közepén, ahova csak egy földút vezet, a falu meg kilométerekre van tőle.
|
|
Garamberzence
Takács Bence, 2012.08.07 06:08.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás a szlovák menetrendben Hronska Dúbrava néven szerepel.
|
|
Ócsai szőlők
Magyarnaba, 2012.08.06 22:48.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely Budapest felőli végén kiágazó, az egykori katonai üzemanyagraktár területére vezető iparvágányt az elmúlt napokban (az laktanya még el nem lopott létesítményeivel egyetemben) elbontották.
|
|
Inárcs-Kakucs
Gonda László, 2012.08.06 19:59.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hamarosan jelentős átalakulás után zöröghetnek a vonatok Inárcson.
Megszűnik a két csonkavágány, az átmenő vágány lesz az első vágány és az első és második vágány közé szigetperont építenek.
A teljes sorompót fénysorompó váltja fel, az alakjelzőket fényjelzők.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/391546_390725924316656_1913473989_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/215461_390726860983229_182764667_n.jpg
|
|