Gór
Orbán Róbert, 2012.08.03 08:20.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A góri vasúti megálló megüresedett épülete 1980-tól egy-két éven keresztül, mint a Szombathelyi Vasutas Természetjáró Egyesület kulcsosháza működött.
A közelben vezet el az Országos Kéktúra útvonala
|
|
Nagykikinda
VT22, 2012.08.02 23:27.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az itt látható térkép jelöl egy Nagykikindavásártér-rakodó nevű állomást(?) is.
http://www.delmagyar.hu/kepek/kepgaleria/2065976.jpg
|
|
Pavilioane C.F.R. Timișoara
siofok35, 2012.08.02 23:10.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A menetrendi kereső oldalak nem ismerik fel a megálló nevét, így valószínűleg megszűnt.
|
|
Satu Nou
VT22, 2012.08.02 22:52.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen a képen jól látszik, milyen közel van egymáshoz a két vonal két megállója:
http://i397.photobucket.com/albums/pp51/dantm120/Nerau/P2020341.jpg
|
|
Pécs
pezsman, 2012.08.02 21:37.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.bama.hu/baranya/kozelet/2014-re-szepul-meg-a-pecsi-vasutallomas-454829
Unalmas már ez a sok ígérgetés...
|
|
Pavilioane C.F.R. Timișoara
VT22, 2012.08.02 21:33.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen úgy néz ki ez az!
http://i397.photobucket.com/albums/pp51/dantm120/linia%20217/P4194511.jpg
http://i397.photobucket.com/albums/pp51/dantm120/linia%20217/P4194513.jpg
|
|
Ronaț Triaj Cabina 1
VT22, 2012.08.02 21:17.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép egy román fórumból:
http://i397.photobucket.com/albums/pp51/dantm120/linia%20217/P4194510.jpg
|
|
Vértesacsa
QQriQ, 2012.08.02 17:39.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Történt-e valami változás az állomás környékén az elmúlt 1 évben?
Mintha eredetileg az lett volna a terv, hogy Felcsút után ezt is felújítják.
|
|
Kurd
lukacsvendi, 2012.08.02 09:26.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen. Amint látjuk a régi képen ez tényleg HÉV felvételi épület tervei szerint készült, de aztán a tetejét átépítették. Nekem a régebbi verzió tetszik jobban.
|
|
Kétegyháza
Dr.Jánosik Bertalan, 2012.08.01 22:39.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyermekkoromban gyakran nyaraltam Kétegyházán. Keresztapám SzCsV állomásfőnök
volt. A feltöltött képek a MÁV állomást ábrázolják. A SzCsV telepről nincs képük. Jelen-
leg már csak a régi főnöki épület (lakás+forgalmi iroda, és az emeletes szolgálati lakások vannak meg. A fordítókorong, fűtőház a motorszínnel (eleki megmaradt szárnyvonal)és néhány tárolóvágány megszűnt. Illetve egy kisépület a volt "lámpaház"
ahol a jelzők és váltók petróleum lámpáit tárolták ill. töltötték.
|
|
Kéktó
ROCOman, 2012.08.01 14:48.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Örömmel vennénk egy menetrendi oldalt amin az időadatok alátámasztják ezt. Köszönjük.
|
|
Nagyzomlin
Albu, 2012.08.01 13:26.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyanítom, itt az állomás: http://wikimapia.org/#lat=47.1457968&lon=21.8147693&z=17&l=21&m=b
A Vasútállomások.hu a vasútról szól, nem falvakról. A Guglival is csak óvatosan, az sem egy vasutas oldal.
|
|
Rákospalota-Kertváros
Erzsó, 2012.08.01 13:23.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régen volt egy épület a Kertvárosi megállóban, ami le lett bontva és ez a rettenetesen komolytalan esőbeálló lett készítve helyette. Enyhén szólva nem illik a helyhez. Arról nem is beszélve mennyire el lett rondítva. Szerintem csak egy figyelmeztető tábla kellene a rongálóknak a büntetés kiszabhatóságával, akkor rendben lenne, hiszen lakóházak között van, ezer figyelő szemek tüzében. A lakóházak nyugalmát sem segíti az, hogy a sínek elavultak, nagyon zakatolnak, irtó hangosak. Én írtam már ez ügyben, kb 2 éve, hogy kibírhatatlan a zaj a rossz sín miatt, de figyelembe sem vették.
|
|
Ózd külső
bodrostomi, 2012.08.01 11:43.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásról maradt fenn fénykép?
|
|
Vulkapordány megálló
packaa, 2012.08.01 09:49.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hst. = Haltestelle, ez jelenti a megállóhelyet egyben a hivatalos elnevezés is. Nem a Bahnsteige.
|
|
Kéktó
packaa, 2012.08.01 09:28.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A félkész megállóhelyen egy időben megálltak a vonatok menetrend szerint.
|
|
Szuhakálló-Múcsony
bodrostomi, 2012.07.31 23:50.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hihetetlen, hogy az egykori "új" állomásépület nyomtalanul eltűnt. Köszönet a képek feltöltőjének, értékes dokumentumokat osztott meg.
Idén lesz 100 éves a normál nyomtávú Barcika-Ormospuszta vasútvonal...
|
|
Nagycsere
Cseke Zoltán, 2012.07.31 15:19.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány hete veszélyességre hivatkozva kivágásra kerültek az épület körüli fák, csak az a kis tuja maradt meg mutatóban. Mostmár nem igazán nyújt semmi árnyékot ebben a nagy hőségben.
|
|
Dunakeszi
Pötyi, 2012.07.31 15:01.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Helyesbítenék, nem 35.000 hanem már legalább 45.000 lakos. A Pavilon tényleg nagyon tré állapotban volt, de legalább most, hogy lakóház lett, fel van szépen újítva és emberi külseje van.
Ami a felvételi épületet illeti, emlékezetem szerint úgy 1996 táján - valószínűleg a vonal 1846-os elindulásának évfordulója alkalmából - lefestették és valamennyire (külsőre) gatyába rázták az épületet, de azóta jóformán semmi.
Ugyanez érvényes a gyalogos aluljáróra is, kapott új világítást és (vajszínű-sárgás) festést, de a vandál állatok és graffitizők sajnos már ezt is összerongálták. Nem beszélve a peronon lévő, szétvert esőmenedékekről...
Sajnos ilyen emberek (emberek?) mellett csak betonból lehet vasúti műtárgyakat építeni...
|
|
Hegyeshalom
Harpi, 2012.07.30 19:50.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyes pletykák szerint ez azért volt mert az erre közlekedő Osztrák mozdonyvezetők nem voltak hajlandóak a Magyar jelzési utasítást megtanulni!Ki tudja,hogy ennek van e valami valóság alapja!Minden esetre az akkori Hegyeshalom-Miklóshalma közötti vasúti határ forgalomban az Osztrák V2 signalvorschrift:http://www.zolikom.hu/document/kulfoldi_utasitas/osztrak.pdf volt a mérvadó Hegyeshalom állomás Ausztria felőli bejárati oldalán.
|
|
Alsógöd
joco, 2012.07.29 21:46.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a kép már elavult, tavaly új átjárót építettek ki és az állomás épületét is kifestették. Most a váróterem helyén lottózó-újságos működik.
|
|
Franciavágás
Petrás Bence, 2012.07.29 20:56.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasút 1976-ban szűnt meg.
Forrás: http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=708&rfa=393
|
|
Magyarcsanád mrh.
öreg határõr, 2012.07.29 15:22.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 43- főutat a Nagyszentmiklósi vasut a volt határörstől a falu felé menet az út jobboldalán van kettő darab kb. 150 cm magas betonpiramis ezek között volt a vágány és folytatódott a megálló illetve a Maros felé.
1965-ben sorkatona voltam Magyarcsanádon,akkor még Apátfalva felé is megvolt a töltés sinek nélkül. A töltésoldalban a telefon átment a határon és müködött is mert határeseménynél használtuk.Nagyon sokszor végig portyáztunk az ártéri töltésen amin akkor még látszott,hogy itt vasút volt. Két éve jártam ott sajnos az egész egy dzsungel az 1965-ös állapothoz képest. Az örsöt is ahogy láttam rettenetes állapotban volt,pedig még 1992-ben is türhető volt mert a fiam is ott volt sorkatona. A volt vasúti épület pedig állja az idő telését mert mikor azt építették nem sajnálták az anyagot és szakértelemben sem volt hiány.
|
|
Hegyeshalom
Balazs177, 2012.07.29 14:37.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennek az állomásnak a Miklóshalma felőli bejárati oldalán kb. a 90-es évek végéig mindkét vágány mellett Osztrák szabványú bejárati jelzők voltak!Valaki tudja az okát,hogy miért volt erre szükség akkoriban?
|
|
Szászberek
ROCOman, 2012.07.29 13:29.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár a kilátás még mindig megkapó a Zagyva hídjával és az újszászi templomtoronnyal a háttérben, a pálya állapota azonban folyamatosan romlik.
|
|
|
Kistőke
VT22, 2012.07.29 11:43.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap találtam ezt a vonatjegyet. Kész csoda, hogy napi két megálló vonat mellett, a kihalt tanyavilágból utazik még innen valaki!
|
|
|
Görbeháza
Pitta7, 2012.07.28 22:28.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen látható alakjelzőt 2 fényű fényjelzőkkel váltották fel 2010-ben, amikor a polgári gumiégető iparvágányát újították fel (értelemszerűen a jelzők is ezt az iparvágányt fedezik). Sajnos nem tudom, hogy az alakjelzős időkben ez az iparvágány milyen célokat szolgált. Egyébként amióta újjáépítették az iparvágányt, nem sok tehervonat közlekedett erre, ma sem jár semmilyen vonat az üzembe, tehát mondhatjuk úgy is, hogy az iparvágány felújításának sem volt sok értelme... Már csak azért is, mert a vonal mozdonnyal sok helyen csak 20 km/h-val járható, és elég sokat is kell menni a legközelebbi fővonalig...
|
|
Jósvafő-Aggtelek
husonyiczagabor, 2012.07.28 22:01.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen az állomáson/akkor SZÍN volt a neve/1943-ban munkaszolgálatosok hetekig rakodást végeztek.Elbontottak egy falut/Derenket!/és az épületeket,ingóságokat Emődre,S.péterre stb.szállították.A falut, ro mfaluvá változtatták.Ma,a magyarországi lengyelek emlékhelye,minden év július utolsó vasárnapján BÚCSÚT tartanak,ahová az ország minden részéből és Lengyelországból érkeznek a leszármazottak.( Vasútttörténeti értékkel bírna a korabeli rakodásról készült felvétel.Nincs meg valakinek?)
|
|
Budapest-Keleti
Balazs177, 2012.07.28 15:30.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A lila akác című 1934-ben készült film utolsó jelenete itt játszódik. http://www.youtube.com/watch?v=zw0DDAIUYfE&feature=relmfu
|
|
Kőbánya felső
ROCOman, 2012.07.28 11:19.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://torzsasztal.hu/Article/showArticle?t=9169431&la=89103852
|
|