Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 293 ] [ 294 ] [ 295 ] [ 296 ] [ 297 ] [ 298 ] [ 299 ] [ 300 ] [ 301 ] ...   Utolsó Következő

Póhamara    Soerli, 2012.07.22 21:08.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Múlt század közepén,még egészben az épület./tallózott pillanatkép/
 
Arad    Balazs177, 2012.07.22 19:43.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori ACsEV-székháznak ma mi a funkciója?
 
Siófok    siofok35, 2012.07.21 23:37.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1913-as képen MOcsolád-tab-Siófok H.É.V. társaság egyik gőzmotorkocsija látható. Sajnos keveset tudni róluk, és képből is csak kettő maradt fenn róla.
 
Gyóta-Busvár    siofok35, 2012.07.21 17:58.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://akgv2.gportal.hu/picview.php?prt=86539&gid=555422&index=12
 
Nagybecskerek bégapart    siofok35, 2012.07.21 17:41.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Becskerek ma:

http://3.bp.blogspot.com/-zcAIiCJ8SYQ/TpKGVp61i0I/AAAAAAAAAsk/FT__EgaD-lg/s1600/Zeleznicka_stanica-1.png
 
Apatelek    VT22, 2012.07.21 14:38.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A panoramio képei szerint az épületet szétverték, elbontották
http://www.panoramio.com/photo/7113475
http://www.panoramio.com/photo/12224727
 
Brennbergbánya    Gery, 2012.07.21 13:15.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A brennbergi bányavasútról szóló cikk a GYSEV magazin, 2012. júliusi számában:
http://www2.gysev.hu/files/tiny_mce/Magazin/gysev_magazin_2_online_verzio.pdf
 
Mezőhídvég    didyman, 2012.07.21 10:51.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jártunk tegnapelőtt az állomás mellett. Örömmel jelentem, hogy az épület még megvan. Körbekerítve várja sorsának jobbra fordulását, külsőleg én úgy látom, hogy az állapota még menthető. A Sión a híd szinténmegvan még. Elképesztő látni az egykor volt virágzás után hanyatlott sorsú állomás romjait, de a táj, a szőlős domboldal, a Sió valami nagyon meghitt gyönyörűséget ad neki. Nem tudom, hogy reálisan lehet-e esély itt a vasút feltámadására, de ezt az épületet, és vele környezetét, a szökőkutat, a virágos kertet, a pincét-meg kell őrizni. Pár héten belül lesznek fotók is, fogunk még menni arra, mert megragadó az ottani élet, emberek mentalitása.
 
Kürtös    Adani, 2012.07.21 10:32.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Füzesabonyban is mekkora állomásépületet emeltek, ott sem indokolta a település nagysága, azt is mondogatták azért, mert összekeverték Fiuméval.
 
Kürtös    gery92, 2012.07.20 22:58.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ebben nem tudok segíteni, hogy miért kapott ekkora felvételi épületet. A 19. század vége felé bontották el és akkor kapott új épületet Arad, Piski és Kürtös is, ezek még ma is láthatóak Pfaff Ferenc tervei alapján.
 
Kürtös    VT22, 2012.07.20 17:32.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm. Én is magyar eredetűnek gondoltam, csak nem értem miért épített a MÁV ide ekkora felvételi épületet. Az ország területén jelentősebb állomások nem kaptak ilyen rangos épületet.
Kürtös állomás Trianon előtt egy egyszerű vonali középállomás volt. A település sem volt túlzottan jelentős a maga 8000 lakosával.
Ugyanebben az időben ugyanezen a vonalon Mezőtúr 25000 fős város, két szárnyvonallal elágazó állomás, és ott megmaradt a Tiszavidéki vasút épülete.
Hasonló kategória lehetne Pfaff-épületre Zsombolya, de ott 10000 főre, egy (később 2) befutó HÉV-vonalra (=csomópont) és egy kisvasútra kisebb Pfaff-épület épült.

Kürtösre egyedül amiatt kellett volna nagy állomásépület, hogy ott a határ.
Viszont Pfaff életében még nem sejthette senki, hogy így lesz.
 
Szuchahora    Gyuri, 2012.07.20 17:07.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt van pár fénykép:
http://krystof.pise.cz/73939-zst-sucha-hora.html
 
Kürtös    gery92, 2012.07.20 16:12.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Magyar, Pfaff Ferenc tervezése alapján épült.
 
Kisszénás    VT22, 2012.07.20 01:07.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 384-es Bz indult útnak 23 utasával.
 
Kisszénás    VT22, 2012.07.20 01:02.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009.12.12. Az utolsó átszállás.
Néhány perc és indul az utolsó vonat Kondorosra.
 
Hódmezővásárhely    VT22, 2012.07.20 00:53.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009. december 12-e. Indulásra vár Hódmezővásárhelyen az utolsó makói személyvonat, egy eléggé ízléstelen, alkalomhoz nem illő táblával "feldíszítve"
 
Kürtös    VT22, 2012.07.20 00:46.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Magyar vagy román építésű a jelenlegi felvételi épület?
 
Arad    VT22, 2012.07.20 00:40.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás utca felőli oldala
 
Arad    VT22, 2012.07.20 00:37.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori ACsEV-székház Aradon
 
Nagykarácsony    VT22, 2012.07.19 23:23.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagykarácsony állomás a jelenlegi megállóhelytől kb. 1 km-re Rétszilas irányában volt található. A vágányok helye ma is jól látszik. A megszűnése után került a jelenlegi helyre Nagykarácsony megálló. A vonal tervezésekor eredetileg Nagykarácsony felsőt tervezték személyforgalomra, az állomás a domborzati és talajviszonyok miatt került a falutól távol.
 
Nagykarácsony felső    VT22, 2012.07.19 23:18.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagykarácsony felső 2012.01.21.
 
Székudvar    VT22, 2012.07.19 22:15.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Belülről
 
Székudvar    VT22, 2012.07.19 22:14.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület továbbra is a pusztulás felé halad. 2012.05.01.
 
Almamellék    Mensikov, 2012.07.19 17:55.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kedvenc magyar filmem A kihajolni veszélyes. Kár hogy rég nem vetítették már. Ugyan darabokban a youtubon fent van.
A kisvasúton még nem utaztam, de ami késik nem múlik. Gratula a múzeumhoz.
 
Bökény    öreg határõr, 2012.07.19 14:41.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1965 -ben amikor Magyarcsanádon sorkatona voltam még mevolt az őrház a vonatok is valamennyi megállt mert Bökény településnek ami 1500 m-re van akkor más közlekedési eszköz lehetősége nem volt.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2012.07.19 11:57.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Július 18-án este érkezett újra a Nagybobó (A25 016) Dorogra, a 020-as Nohab kíséretében. A kép Tokodon készült.
 
Ládi fatelep    Hõss, 2012.07.19 00:57.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeretnék érdeklődni hogy üzemel még a fatelep.
 
Cigánd    David, 2012.07.18 21:23.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület az utóbbi évtizedekben lakóházként funkcionál.
 
Inárcs-Kakucs    fizolt, 2012.07.18 19:52.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csak a vágányzatot újítják fel, vagy a bizt.bert is kicserélik?
 
Tétényliget    lukacsvendi, 2012.07.18 16:03.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon közel van a megálló Nagytétény állomáshoz. Mire bemondja a FLIRT, hogy "Nagytétény állomás következik", már ott is van a vonat, ezért nem kell már azt mondania, hogy"Nagytétény állomás".
 
Előző Első    ... [ 293 ] [ 294 ] [ 295 ] [ 296 ] [ 297 ] [ 298 ] [ 299 ] [ 300 ] [ 301 ] ...   Utolsó Következő