Gyülevész
Orczi Antal, 2012.08.18 16:33.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "váróterem" tényleg egy kiselejtezett vagon volt.Az 50-esévek közepén nádszövettel
lett beburkolva és bevakolva amit jó apám mint mindenhez értő ezermester végzett.A
környéke évenként kaviccsal lett beszórva.Két oldalról nyírt bukszus sövény zárta
és 2db pirosra festett pad szolgálta a várakozókat.Napi 8 vonat közlekedett.Reggel 6-
este 10 óráig./menetjegy ár Zalaszentgrótig 3,60 Ft volt/
|
|
Bösztör
Jakus József, 2012.08.18 15:54.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hozászolásokat olvasva nem találok említést az állomás Szabadszállási oldalán még az 50-es évek végén a 60-as évek elején működő a menetrendhez igazodó keskeny sin pályán közlekedő ló vontatású egy szekérre hasonlító valamire.Az időtájt a hétvégi hazautazásaim során mindig megcsodáltam,hogy mennyien utaztak vele.Viszont soha nem tudtam meg ,hogy hova ment és ki üzemeltette.Reménykedem,hogy van valaki aki ismerte ,illetve utazott vele.
|
|
Oszlop
djlacee, 2012.08.18 02:07.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Oszlopon mindmáig van Bahnstraße, az egykori állomást vagy helyét ott kell keresni
|
|
Mezőkövesd
Wili, 2012.08.17 22:12.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mozdony felújítás elkészült
http://www.boon.hu/regi-fenyeben-a-kovesdi-mozdony/2057707
|
|
Bruck-Királyhida
Central, 2012.08.17 20:28.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kis érdekesség magyar nyelven:http://www.b-mobil.info/uploads/contenteditor/Bf-Check_hu.pdf
|
|
Szajol
valaki, 2012.08.17 14:33.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes, vagy inkább nevetséges, hogy Tiszatenyőn úgy kerültek kiépítésre a peronok, hogy négy vágányon tudnak vonatot fogadni, holott azon az állomáson csak két vonal megy át, és a forgalma is kisebb, mint szajolnak. itt három vonal megy át, szinte egyszerre érkeznek vonatok mindhárom vonalon, itt csak három vágányon tudnak vonatot fogadni. Nem tudom, mi alapján lett ez így kiépítve. A gépi utastájékoztatóról meg jobb nem is beszélni.. Alig lehet kivenni, hogy mit mond...
|
|
Fekete
csubi, 2012.08.17 09:55.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 72/73-mas menetrendben már nincs benne
|
|
Magdolnatelep
csubi, 2012.08.17 09:17.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 72/73-mas menetrendben nincs benne
|
|
Gyömrő-Tófürdő
csubi, 2012.08.17 09:12.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 72/73-mas menetrendbe már nincs benne
|
|
Szár régi
Gyuri880000, 2012.08.16 15:16.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi őrház (bakterház) az állítólag a Schmidt-tanya mögött volt, ahol még most is laknak.
|
|
Badacsonylábdihegy
kadajo, 2012.08.16 14:43.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Atisnak! Lehet én vagyok tudatlan, vagy csak elkerülte a valamelyik utasításpont a figyelmem, de ez hol van leírva? :)
|
|
Hetes kitérő
András, 2012.08.16 01:10.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt volt egy rakodóvágány kiágazás, ami valóban keresztezte a kocsiutat. Az is igaz, hogy ma már nem látszik a nyoma. A kocsiútban vágánymaradványokat 3 helyen lehet észrevenni : Miklósmajornál a kanyarban, valamint Tőzeggyár után a határállomás felé menet kétszer is.
|
|
Balatonfűzfő
Zsolt80, 2012.08.15 18:40.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ákos, a 71est összekeverted a 72es úttal. A 71esről kiágazott vasút helyéről tettem fel pár képet, sajnos a pályát felszedték. Amit láttál az a Nitrokémia iparvágánya. Ma jártam arra, a portánál, nincs használva a vágány, a növényzet kezdi benőni, a portán jó rég nem ment már be vasúti jármű. Vilonya felé nem tudom, hogy jár - e valami innen a többi iparvágányról...
|
|
Keszőhidegkút-Gyönk
Revontulet, 2012.08.14 23:34.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hejjj! Pedig én még emlékszem az "utó-fénykorára", amikor még neoncsöves volt az állomásnév, asztalokkal-székekkel-padokkal teli, tiszta váróterem fogadott, működő falikúttal, a téli hidegben meleget adó kályhával. Még a régi döngöltpadlós presszó illata is itt dereng valahol. :)
|
|
Szabadifürdő
Imike, 2012.08.13 21:43.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Át lehet szállni a siófoki 2-es helyi járatra aminek megállója a felvételi épület mögötti körforgalomnál lévő kis sétálóutcán közelíthető meg. A járat Siófok,Autóbuszállomás - Sóstó,Kemping viszonylatban közlekedik. További információ www.kaposvolan.hu
|
|
Feketebézseny
Feri, 2012.08.13 13:53.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fonyód külterületi településrésze Feketebézseny. Valaha az itt működő Állami Gazdaság lakó- és gazdasági telepe volt. Ma ezekben a volt állami gazdasági 2-4 lakásos társasházakban élnek a városrész állandó lakosai. Ez a városrész a legkevésbé lakott a városban, melyet külterületi elhelyezkedése is magyaráz.
Jelenleg 1 állattartó telep működik a városrészben, mely helyben munkalehetőséget biztosít. A városrész lakónépessége a 2001. évi népszámlálás adatai alapján 28 fő volt, állandó népessége ugyanennyi. Az Önkormányzat nyilvántartása szerint a városrész jelenlegi népessége: 27 fő.
A korösszetétel rámutat, hogy a városban a Feketebézseny városrészben a legalacsonyabb a 14 év alatti gyermekek aránya, mely hosszú távon előrejelzi a túlzott elöregedés és elnéptelenedés tendenciáját. A városrészben élők iskolai végzettsége messze alul marad a város átlagához viszonyítva. Kirívóan magas a csupán általános iskolai végzettséggel rendelkezők aránya, de számszerűleg az alacsony lakosságszám miatt ez nem jelent jelentős népességet. (...)
2011. február
forrás: http://www.fonyod.hu/pdf/alapszolg_szakmai_program.pdf
|
|
Sopron-Gyártelep
djlacee, 2012.08.13 11:04.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A közeli buszmegállóban manapság a 4-es és 16-os buszok állnak meg
|
|
Boldog
ROCOman, 2012.08.12 16:56.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ami a kis faház elbontása után megmaradt. A vonóvezetékek aknája.
|
|
|
Segesvár
Tastam, 2012.08.12 14:43.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Segesvár példaszerűen felújított indóháza a vágányok felől. Sajnos az állomás többi objektuma maradt a régi, elhasznált formájában, ezért a létesítmény meglehetősen felemás megjelenéssel rendelkezik.
|
|
|
Bruck-Királyhida
jocó54, 2012.08.12 12:42.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az az egyik dolog,a másik pedig,hogy ez a vonalszakasz még 1973-ban sem volt villamosítva ahogy a képen látható!Ha belegondolunk,hogy a Trianon után nálunk maradt Budapest-Hegyeshalom vonalrész villamosítása már 1933-ra elkészült Kandó Kálmán tervei alapján,itt meg 40 év múlva sem volt felsővezeték,ez jól tükrözi az akkori gazdasági különbségeket Magyarország javára.Ez később sajnos fordítottan lett igaz.
|
|
Égéri elágazás
lassujel, 2012.08.11 22:14.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Északi irányban egy deltával innen ágazott ki az egykori patyiházi vonal, mely megszünetéséig az erdészet kezelt, lóvontatással.
|
|
Fertőújlak
djlacee, 2012.08.11 22:13.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valami funkciót kellene találni az épületnek, nehogy az enyészeté legyen. Az tény, hogy a Világ végén van, ráadásul nyílegyenesen nem is lehet eljutni Fertőújlakra, mert hiányzik a híd a Hansági-Főcsatornán. Ennek pótlása jó lenne. Egyébként körülbelül félúton van Fertőújlak és Nyárliget között a -most már csak- megállóhely, esetleg ha újjáéledne "Fertőújlak-Nyárliget" néven mehetne, és a mellette levő utat némi minőségbeli javítás után kerékpárútnak lehetne kinevezni, a környék úgyis turisztikailag fontos.
|
|
Hetes kitérő
lassujel, 2012.08.11 20:45.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Két vágánnyal rendelkező megállóhely volt. Tőzeggyár irányába nézve a bal oldalon ágazott ki az egykori erdészeti vonal és keresztezte a közutat, emiatt létesült a kitérő. Pontosabban: bal irányba ágazott ki, a kisvasút az út jobb oldalán haladt. A kitérő egyébként kicsit feljebb lehetett, kb. a kétágú villanypózna magasságában, itt volt az elágazás. 1998 októberében az aszfalt még itt is őrzött egy rövidke síndarabot. Az utat azóta felújították.
|
|
Balkány
lukacsvendi, 2012.08.11 17:51.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kiváncsi lennék, volt e közvetlenül a bezárás előtt szolgálat az állomáson. Én a "nem" válaszra tippelnék, de az első képen úgy tünik, mintha nyitva lenne a forgalmi iroda ajtaja. Vagy az talán csak egy betörés miatt van.
|
|
Nagytétény
lukacsvendi, 2012.08.11 17:37.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát igen. Sajnos az épület egyik részét teljesen kiürítették. Heteken belül itt már csak markolók és téglahalmok lesznek. A raktárépületet is már előkészítették a halálos ítéletre. Szomorú. Fel lehetett volna újítani az épületet. Mi az, hogy útban van?!
|
|
Sarród
Gery, 2012.08.11 15:26.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sarródnak valóban lehetne létjogosultsága, nem messze megy a vasút a házaktól, valamint a közelben van a Kócsagvár ami turisztikai szempontból adhatna forgalmat. A 2000 évek elején egy fejlesztési tanulmány foglalkozott a megállóhely újboli megnyitásával, de eddig nem történt semmi...
|
|
Valkány
ozsebke, 2012.08.11 12:44.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt a cikk:
http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/emlekutazas_a_masfel_evszazados_szeged8211temesvar_vasutvonalon/2039575/
|
|
Valkány
ozsebke, 2012.08.11 12:42.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás helyén egy kishatárforgalmi határátkelő működött/működik időnként. Az épület pedig annak a része. Az állomás eredetileg a román oldalra esett, ezért bontották le. A vasút pedig teljesen szerb területen futott (Az Aranka-hídjától-Mokrin É-ig pedig a határt ezen jelölték ki). 1923-ig még Zsombolya is az SHS királyság része volt, akkor állapodtak meg némi területcseréről: http://terkepek.adatbank.transindex.ro/belso.php?nev=174
Próbálok linket előszedni az állomásról is... Azt nem tudom, hogy Valkány-Óbesenyő felé meddig volt meg a leágazás.
|
|
Óbéba
ozsebke, 2012.08.11 12:34.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Óbéb(a) falu eredetileg az SHS királysághoz került. 1923-ban hajtanak végre egy területcserét, mely érinti Óbébet (és a hármashatárt), Nákófalvát és Zsombolyát is. erről picit bővebben az alábbi linken olvashatsz:
http://terkepek.adatbank.transindex.ro/belso.php?nev=174
|
|
Csoma-Szabadi
VT22, 2012.08.11 11:57.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csoma-Szabadi
|
|
|