Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 288 ] [ 289 ] [ 290 ] [ 291 ] [ 292 ] [ 293 ] [ 294 ] [ 295 ] [ 296 ] ...   Utolsó Következő

Gyülevész    Orczi Antal, 2012.08.18 16:33.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "váróterem" tényleg egy kiselejtezett vagon volt.Az 50-esévek közepén nádszövettel
lett beburkolva és bevakolva amit jó apám mint mindenhez értő ezermester végzett.A
környéke évenként kaviccsal lett beszórva.Két oldalról nyírt bukszus sövény zárta
és 2db pirosra festett pad szolgálta a várakozókat.Napi 8 vonat közlekedett.Reggel 6-
este 10 óráig./menetjegy ár Zalaszentgrótig 3,60 Ft volt/
 
Bösztör    Jakus József, 2012.08.18 15:54.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hozászolásokat olvasva nem találok említést az állomás Szabadszállási oldalán még az 50-es évek végén a 60-as évek elején működő a menetrendhez igazodó keskeny sin pályán közlekedő ló vontatású egy szekérre hasonlító valamire.Az időtájt a hétvégi hazautazásaim során mindig megcsodáltam,hogy mennyien utaztak vele.Viszont soha nem tudtam meg ,hogy hova ment és ki üzemeltette.Reménykedem,hogy van valaki aki ismerte ,illetve utazott vele.
 
Oszlop    djlacee, 2012.08.18 02:07.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Oszlopon mindmáig van Bahnstraße, az egykori állomást vagy helyét ott kell keresni
 
Mezőkövesd    Wili, 2012.08.17 22:12.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mozdony felújítás elkészült
http://www.boon.hu/regi-fenyeben-a-kovesdi-mozdony/2057707
 
Bruck-Királyhida    Central, 2012.08.17 20:28.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kis érdekesség magyar nyelven:http://www.b-mobil.info/uploads/contenteditor/Bf-Check_hu.pdf
 
Szajol    valaki, 2012.08.17 14:33.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekes, vagy inkább nevetséges, hogy Tiszatenyőn úgy kerültek kiépítésre a peronok, hogy négy vágányon tudnak vonatot fogadni, holott azon az állomáson csak két vonal megy át, és a forgalma is kisebb, mint szajolnak. itt három vonal megy át, szinte egyszerre érkeznek vonatok mindhárom vonalon, itt csak három vágányon tudnak vonatot fogadni. Nem tudom, mi alapján lett ez így kiépítve. A gépi utastájékoztatóról meg jobb nem is beszélni.. Alig lehet kivenni, hogy mit mond...
 
Fekete    csubi, 2012.08.17 09:55.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 72/73-mas menetrendben már nincs benne
 
Magdolnatelep    csubi, 2012.08.17 09:17.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 72/73-mas menetrendben nincs benne
 
Gyömrő-Tófürdő    csubi, 2012.08.17 09:12.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 72/73-mas menetrendbe már nincs benne
 
Szár régi    Gyuri880000, 2012.08.16 15:16.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi őrház (bakterház) az állítólag a Schmidt-tanya mögött volt, ahol még most is laknak.
 
Badacsonylábdihegy    kadajo, 2012.08.16 14:43.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Atisnak! Lehet én vagyok tudatlan, vagy csak elkerülte a valamelyik utasításpont a figyelmem, de ez hol van leírva? :)
 
Hetes kitérő    András, 2012.08.16 01:10.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt volt egy rakodóvágány kiágazás, ami valóban keresztezte a kocsiutat. Az is igaz, hogy ma már nem látszik a nyoma. A kocsiútban vágánymaradványokat 3 helyen lehet észrevenni : Miklósmajornál a kanyarban, valamint Tőzeggyár után a határállomás felé menet kétszer is.
 
Balatonfűzfő    Zsolt80, 2012.08.15 18:40.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ákos, a 71est összekeverted a 72es úttal. A 71esről kiágazott vasút helyéről tettem fel pár képet, sajnos a pályát felszedték. Amit láttál az a Nitrokémia iparvágánya. Ma jártam arra, a portánál, nincs használva a vágány, a növényzet kezdi benőni, a portán jó rég nem ment már be vasúti jármű. Vilonya felé nem tudom, hogy jár - e valami innen a többi iparvágányról...
 
Keszőhidegkút-Gyönk    Revontulet, 2012.08.14 23:34.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hejjj! Pedig én még emlékszem az "utó-fénykorára", amikor még neoncsöves volt az állomásnév, asztalokkal-székekkel-padokkal teli, tiszta váróterem fogadott, működő falikúttal, a téli hidegben meleget adó kályhával. Még a régi döngöltpadlós presszó illata is itt dereng valahol. :)
 
Szabadifürdő    Imike, 2012.08.13 21:43.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Át lehet szállni a siófoki 2-es helyi járatra aminek megállója a felvételi épület mögötti körforgalomnál lévő kis sétálóutcán közelíthető meg. A járat Siófok,Autóbuszállomás - Sóstó,Kemping viszonylatban közlekedik. További információ www.kaposvolan.hu
 
Feketebézseny    Feri, 2012.08.13 13:53.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fonyód külterületi településrésze Feketebézseny. Valaha az itt működő Állami Gazdaság lakó- és gazdasági telepe volt. Ma ezekben a volt állami gazdasági 2-4 lakásos társasházakban élnek a városrész állandó lakosai. Ez a városrész a legkevésbé lakott a városban, melyet külterületi elhelyezkedése is magyaráz.
Jelenleg 1 állattartó telep működik a városrészben, mely helyben munkalehetőséget biztosít. A városrész lakónépessége a 2001. évi népszámlálás adatai alapján 28 fő volt, állandó népessége ugyanennyi. Az Önkormányzat nyilvántartása szerint a városrész jelenlegi népessége: 27 fő.

A korösszetétel rámutat, hogy a városban a Feketebézseny városrészben a legalacsonyabb a 14 év alatti gyermekek aránya, mely hosszú távon előrejelzi a túlzott elöregedés és elnéptelenedés tendenciáját. A városrészben élők iskolai végzettsége messze alul marad a város átlagához viszonyítva. Kirívóan magas a csupán általános iskolai végzettséggel rendelkezők aránya, de számszerűleg az alacsony lakosságszám miatt ez nem jelent jelentős népességet. (...)

2011. február

forrás: http://www.fonyod.hu/pdf/alapszolg_szakmai_program.pdf
 
Sopron-Gyártelep    djlacee, 2012.08.13 11:04.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A közeli buszmegállóban manapság a 4-es és 16-os buszok állnak meg
 
Boldog    ROCOman, 2012.08.12 16:56.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ami a kis faház elbontása után megmaradt. A vonóvezetékek aknája.
 
Segesvár    Tastam, 2012.08.12 14:43.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Segesvár példaszerűen felújított indóháza a vágányok felől. Sajnos az állomás többi objektuma maradt a régi, elhasznált formájában, ezért a létesítmény meglehetősen felemás megjelenéssel rendelkezik.
 
Bruck-Királyhida    jocó54, 2012.08.12 12:42.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az az egyik dolog,a másik pedig,hogy ez a vonalszakasz még 1973-ban sem volt villamosítva ahogy a képen látható!Ha belegondolunk,hogy a Trianon után nálunk maradt Budapest-Hegyeshalom vonalrész villamosítása már 1933-ra elkészült Kandó Kálmán tervei alapján,itt meg 40 év múlva sem volt felsővezeték,ez jól tükrözi az akkori gazdasági különbségeket Magyarország javára.Ez később sajnos fordítottan lett igaz.
 
Égéri elágazás    lassujel, 2012.08.11 22:14.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Északi irányban egy deltával innen ágazott ki az egykori patyiházi vonal, mely megszünetéséig az erdészet kezelt, lóvontatással.
 
Fertőújlak    djlacee, 2012.08.11 22:13.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valami funkciót kellene találni az épületnek, nehogy az enyészeté legyen. Az tény, hogy a Világ végén van, ráadásul nyílegyenesen nem is lehet eljutni Fertőújlakra, mert hiányzik a híd a Hansági-Főcsatornán. Ennek pótlása jó lenne. Egyébként körülbelül félúton van Fertőújlak és Nyárliget között a -most már csak- megállóhely, esetleg ha újjáéledne "Fertőújlak-Nyárliget" néven mehetne, és a mellette levő utat némi minőségbeli javítás után kerékpárútnak lehetne kinevezni, a környék úgyis turisztikailag fontos.
 
Hetes kitérő    lassujel, 2012.08.11 20:45.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Két vágánnyal rendelkező megállóhely volt. Tőzeggyár irányába nézve a bal oldalon ágazott ki az egykori erdészeti vonal és keresztezte a közutat, emiatt létesült a kitérő. Pontosabban: bal irányba ágazott ki, a kisvasút az út jobb oldalán haladt. A kitérő egyébként kicsit feljebb lehetett, kb. a kétágú villanypózna magasságában, itt volt az elágazás. 1998 októberében az aszfalt még itt is őrzött egy rövidke síndarabot. Az utat azóta felújították.
 
Balkány    lukacsvendi, 2012.08.11 17:51.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kiváncsi lennék, volt e közvetlenül a bezárás előtt szolgálat az állomáson. Én a "nem" válaszra tippelnék, de az első képen úgy tünik, mintha nyitva lenne a forgalmi iroda ajtaja. Vagy az talán csak egy betörés miatt van.
 
Nagytétény    lukacsvendi, 2012.08.11 17:37.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát igen. Sajnos az épület egyik részét teljesen kiürítették. Heteken belül itt már csak markolók és téglahalmok lesznek. A raktárépületet is már előkészítették a halálos ítéletre. Szomorú. Fel lehetett volna újítani az épületet. Mi az, hogy útban van?!
 
Sarród    Gery, 2012.08.11 15:26.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sarródnak valóban lehetne létjogosultsága, nem messze megy a vasút a házaktól, valamint a közelben van a Kócsagvár ami turisztikai szempontból adhatna forgalmat. A 2000 évek elején egy fejlesztési tanulmány foglalkozott a megállóhely újboli megnyitásával, de eddig nem történt semmi...
 
Valkány    ozsebke, 2012.08.11 12:44.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt a cikk:
http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/emlekutazas_a_masfel_evszazados_szeged8211temesvar_vasutvonalon/2039575/
 
Valkány    ozsebke, 2012.08.11 12:42.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás helyén egy kishatárforgalmi határátkelő működött/működik időnként. Az épület pedig annak a része. Az állomás eredetileg a román oldalra esett, ezért bontották le. A vasút pedig teljesen szerb területen futott (Az Aranka-hídjától-Mokrin É-ig pedig a határt ezen jelölték ki). 1923-ig még Zsombolya is az SHS királyság része volt, akkor állapodtak meg némi területcseréről: http://terkepek.adatbank.transindex.ro/belso.php?nev=174
Próbálok linket előszedni az állomásról is... Azt nem tudom, hogy Valkány-Óbesenyő felé meddig volt meg a leágazás.
 
Óbéba    ozsebke, 2012.08.11 12:34.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Óbéb(a) falu eredetileg az SHS királysághoz került. 1923-ban hajtanak végre egy területcserét, mely érinti Óbébet (és a hármashatárt), Nákófalvát és Zsombolyát is. erről picit bővebben az alábbi linken olvashatsz:
http://terkepek.adatbank.transindex.ro/belso.php?nev=174
 
Csoma-Szabadi    VT22, 2012.08.11 11:57.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csoma-Szabadi
 
Előző Első    ... [ 288 ] [ 289 ] [ 290 ] [ 291 ] [ 292 ] [ 293 ] [ 294 ] [ 295 ] [ 296 ] ...   Utolsó Következő