Villány
spf1, 2009.04.16 12:50.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyenesen a 65-ös vonal Mohács felé, jobbra a 66-os Magyarbóly felé. Bal oldalon az 1-es őrhely.
|
|
|
Villány
spf1, 2009.04.16 12:48.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Ingagép a 8148 sz. vonattal az első vágányon.
|
|
|
Villány
spf1, 2009.04.16 12:47.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A raktárvágány.
|
|
|
Villány
spf1, 2009.04.16 12:44.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Villány állomás felvételi épülete az Ady Fasor felől.
|
|
|
Kismaros ÁEV
Oldalborda, 2009.04.16 12:34.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábban Verőce volt a végállomás, a sinek még elfutnak odáig, azokon azonban csak hajtányok közlekednek.
A menetrenden nem igazán tudtam kiigazodni, már ami a nagykönyvben van. Elvileg csak hétvégén vannak vonatok, tegnap azonban este hat körül indult egy Királyrét felé...
|
|
Morgó
Oldalborda, 2009.04.16 12:32.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap voltunk itt, sok nem változott az előző képhez képest..
|
|
Pécs felső
grozo, 2009.04.16 12:31.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009 április
|
|
|
Pécs felső
grozo, 2009.04.16 12:29.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009 április
|
|
|
Pécs felső
grozo, 2009.04.16 12:28.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009 április
|
|
|
Pécs felső
grozo, 2009.04.16 12:27.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009 április
|
|
|
Zalaegerszeg
Mesy, 2009.04.16 12:26.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy-két kérdésem lenne, mert nem vagyok képben teljesen. Ha a szabványos állás a kitérő csonkára való irány, akkor ki és honnan állítja üzemszerűen a fővonal felé váltót, illetve a mozdonyvezető honnan látja, hogy a váltó "jó" irányban áll, és mennyivel lehet megközelíteni ezt a váltót normál üzemmenetben? Vagy a váltó összefüggésben van a jelzőkkel? Ha igen, akkor melyik az a jelző, amin először látja, hogy a váltó rendben és mehet a fővonalra? Bocs, ha alap dolgokat kérdezek, de nem tudom ezeket.
|
|
Villány
spf1, 2009.04.16 12:24.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
UDJ 002 a tizedik csonkavágányon.
|
|
|
Drávafok
Cshaweska, 2009.04.16 09:17.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem azért nem segít a MÁV mert a vonalon "szünetel" a forgalom.Legalább is a személy.A tehervonatnak nem kell Sellyétől engedélyt kérnie az induláshoz?
|
|
Csorna
Gery, 2009.04.15 20:30.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy cikk a Csorna-Pápa vonal esetleges kettévágásáról: http://www.kisalfold.hu/rabakozi_hirek/elkerulout_esvagy_vasutvonal/2095154/
|
|
Felsőgalla
dondody, 2009.04.15 16:58.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Sajna a Felsőgalla felé, Szárligetről jövő váltót véglegesen szedték fel. Csak bonyolította a forgalmat és a váltó esetleges meghibásodása egész érdekesen alakította volna pont ott a balesetet. Jogos kérdés lenne, hogy a másik feléről miért nem szedték fel. A válasz egyszerű: A Tatabányai Hőerőmű az esetleges gázcsapelzárást és egyéb bonyodalmakat vasúton oldja meg. Alsógallánál lévő váltón keresztül elgurul az olaj Felsőgalla szénosztályzóig, majd legurul az erőműig:) Vagyis azért a váltóért ne izgulj...megmarad.
|
|
Kisdobsza
Cshaweska, 2009.04.15 15:58.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló hogy érhető el autóval?
Amúgy a megállóban és környékén több nyom is utal a korábbi állomásra.
Pl:jelzőállító-dróttartó,A korábbi forgalmi irodában váltó állító berendezés helye.
|
|
Góla
Cshaweska, 2009.04.15 15:48.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Góla állomás a falu határában volt nem?Vagy ott ahol nagyon messza vannak a házak??
|
|
Perdócmajor
cshaweska, 2009.04.15 12:24.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Megállónál található egy régi buszkaszni.A megálló elérhető a Berzencéről a határ felé vezető útról.Bővebb infó : hamarosan!!!
|
|
Feketenagytanya
m62191, 2009.04.15 08:14.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A személyvonat már rég nem áll meg itt...
|
|
|
Feketenagytanya
m62191, 2009.04.15 08:13.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület maradványai
|
|
|
Feketenagytanya
m62191, 2009.04.15 08:12.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Feketenagytanya megszűnt mh. 2009.04.10-én.
|
|
|
Rudics
Réti Attila, 2009.04.14 18:52.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bácsalmás Rudics állomáson volt állomásfőnök nagyapám, Tokody István egészen a megállóhely bezárásáig!
|
|
Ózd külső
raps, 2009.04.14 15:10.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ózd külső bejárati jelzője Ózd alsó peronjának végén volt,illetve Ózd felől ott kb.,ahol most a 40-es lassújel van. Az ózdi végén most is megvan az a gyalogos felüljáró (használaton kívül ),amely a vágányokat átívelte. Mind a hat vágány egyéni kijárati jelzővel rendelkezett,tehát biztosított állomás volt. Mindkét végén volt váltóállító torony,vonóvezetékes váltói voltak. 800 méteres vonatokat tudott fogadni.
A hatodikon hídmérleg volt. Úgy emlékszem,volt a hatodikból centeri végén egy rövid csonka vizsgáló aknával,itt salakolták anno a gőzös tartalékot is (411). Rendszeresített dízel tartaléka M44-115 volt. A felvételi épület kb.ott volt,ahol most a 25-ös hídja a Hangonyon. Gurító domb nem volt,az csak egy töltés. Az OKÜ vágányok az ózdi végén csatlakoztak a MÁV hálózathoz,kb 5 vágányos állomás volt (lehet,hogy ezt hívták hétesinek ?). A gyárnak is volt külön torony a centeri végén.
A MÁV a gyáron keresztül szolgálta ki a Füszért raktárat.Váltási időben megálltak a személyvonatok is.A tartalék kiszolgálta Ózdot is,a két állomás között vonatszámban
közlekedett.Régebben az ilyen vonatok számozásához betű is tartozott,ezek voltak az "A" menetek (pl A 2547). Gömöri-Ms rendező között jártak a Laci menetek (L xxxx).
Az állomás íves elhelyezkedése miatt vonat fogadása előtt az 1 vágány kivételével a II. őrhely váltó tisztító dolgozója bejárta,nehogy foglalt vágányra hozzák a vonatot.
Bánrévéről átállítós vonatok jártak ide.Bánrévén két mozdony volt,az egyik az állomási tartalék,amásik az átállítós,az ún."forda". Ezek a gépek m43-1046,1047,1064,majd m47-1002 amikor a leépítés miatt csak 1 gép maradt.Az alapanyagot és a készterméket deltán át Szergelyek,illetve főként éjszaka személyfordás Csörgők továbbították.(régebben a deltás vonatok száma,pl a délelőtti gyors D9502 volt.Egyelőre ennyi jutott eszembe.Az én beo.gépem ezekben az időkben 1992-ig az M47-1002 volt.
Forrás: egy egykori ózdi mozdonyvezető
|
|
Zalaegerszeg
jamac, 2009.04.14 13:49.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Átalakítás alatt a forgalmi iroda
|
|
|
Bakonyszentlászló
gergo0314, 2009.04.14 09:31.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás a vágányok felől
|
|
|
Sóshalom
Molnár Pál, 2009.04.13 21:43.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én itt nőttem fel a sóshalmi tanyavilágban.. a kilencvenes évek közepén szűnt meg a megálló.
Pici koromban(70-es, 80-as évek) forgalmas megálló volt.A közúti átjáró életveszélyes-ritkán vágják le a gazt és takarásban van az áthaladó vonat !!
|
|
Harka
Central, 2009.04.13 19:21.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás neve nem 1947-től,hanem 1950.január 15.-től Magyarfalva.Ez pont a Rákosi rendszer időszaka,amikor több idegen csengésű település nevét megváltoztatták.Harka svábos hangzású neve sem úszta ezt meg!
|
|
Nemeske
pezsman, 2009.04.13 17:13.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A legutóbbi képemen látható graffitik már eltűntek az épületről, a tábla azonban még mindig csak ennyit mutat: NEMES.
|
|
Gödöllő
Oldalborda, 2009.04.13 11:06.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a hangosbemondó szerkezet az egykori Gödöllő - Veresegyház vasútvonalhoz tartoz(hat)ott, talán nincs összeköttetésben a Hév mindenféle tartozékaival. Tegnap vettem észre.
|
|
|
Besenyői út
Oldalborda, 2009.04.13 10:33.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Küldöm a képet...!
|
|
|