Ercsi
petike10024, 2009.04.20 21:44.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ercsi állomás és neon táblája
Egyéni kép
|
|
|
Moha
kempelen, 2009.04.20 19:42.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
... és egy kis Bz robogás.
|
|
|
Moha
kempelen, 2009.04.20 19:40.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kis kővonatos életkép a mai napon...
|
|
|
Szakmár
jaqsi, 2009.04.20 19:27.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló az út másik oldalán , még most is ott a helyságtábla.
|
|
Lábod
vasut, 2009.04.20 12:41.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lábod egykori vasútállomás
|
|
|
Felsőerzsébetpuszta
vasut, 2009.04.20 12:39.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Erzsébetpuszta egykori vasúti megállóhely
|
|
|
Szentlőrinc
Lennon15, 2009.04.20 08:32.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy tavalyi kép. Corvinus IC érkezik Nagykanizsa felől.
|
|
|
Csorna
Lennon15, 2009.04.20 08:30.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csörgő. Egy tavalyi kép.
|
|
|
Bakonyszentlászló
Lennon15, 2009.04.20 08:26.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy tavalyi kép.
|
|
|
Bagod
kempelen, 2009.04.20 08:05.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Cell!
Ha Bagod régi felvételi épületére gondolsz, akkor az egy hete még állt. Legalábbis április 11.-én. Igaz váróterme nem éppen működő jellegű, de az épület még állt.
|
|
|
Paks
petike10024, 2009.04.19 21:31.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
na na na ..... az emberek egyszerűen utálnak átszállni és persze BZ-val utazni ha más nem is legalább Desiro kocsikat küldeni és nem azokat a förtelmes BZ-ket a másikmeg jópár dunaújvárosi diák ópakson száll(na) fel ha megállnának ott a vonatok .
Ami még a vonalat illeti Bölcske és Dunakömlődön abszolút felesleges megállni mivel forgalmuk = a 0-val
|
|
Pécsújhegy
Gabesz, 2009.04.19 11:25.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A korábbi pécsújhegyi megállóból már csak az elágazó őrhely maradt meg.A felvételiépületet a Szent Borbála Út felüljárójának építésekor bontották el.Az út korábban szintben keresztezte a 64-es vonalat és a szénosztályzói iparvágányt.Tekerős sorompójának torzóját 2-3 éve bontották el ami a felüljáró tövében volt.Az őrhely nagyon lepusztult állapotban, de még fellelhető közvetlenül a felüljáró alatt.Bemenni nem tanácsos mert eléggé omlásveszélyes az épület.Képeket ha tudok e-mailen küldök.
|
|
Barcs felső
Cshaweska, 2009.04.19 11:20.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt régen (amikor még 2 vágány volt) nem rakodott a már megszünt parketta gyár?Az üzem épület monstruma a megállóval szemben a vasút túloldalán még ma is fellelhető.
|
|
Galgahévíz
Bozlék Misi, 2009.04.19 09:53.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az ún. teljes foglalkoztatottság időszakában az állomás – teljes területével – a helyi közélet lényeges színtere volt, hiszen a vonatra várva itt cserélődtek először a friss információk. A nép – első sorban a Pest felé ingázók – hosszú sorban vonult reggelente a töltés-úton , gyalog és kerékpárral, a kb. fél óránként megálló személyvonatokhoz. A rendszerinti szolgálatos 3-4 bakter közismert és megbecsült személyiség volt, gyerekként irigyeltem azokat a bennfenteseket, akiket a bakter beengedett a szolgálati helyiségbe. Az állomással egy épületben lakó család családfője – Misi bácsi - volt az egyik bakter, felesége – Sárika néni – a család által fenntartott kerékpár-megőrzőnek is „háziasszonya „ volt. Az állomáshoz tartozó földet is ők művelték.
Sajátos visszásság, hogy a helyi szolgálat megszüntetése előtt még busz-fordulót is kiépítettek, de buszjárat még sem indult. A helyi utazóközönség létszáma – saciméter – a 60-70-80-as évekének mondjuk cca 5 %-ára csökkent. Ennek okai: alapvetően a pesti buszjáratok beindulása 1982-től, a gépkocsis ingázás, a budapesti munkahelyek beszűkülése.
|
|
Bagod
Cellbuborék, 2009.04.18 21:45.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem szeretnék ünneprontó lenni, de azt hallottam, hogy a III. osztályú HÉV felvételi épületet - mely egyébként üzemelő váróteremmel rendelkezett - elbontották. Idén nyáron szerettem volna bejárni a régi vasúti nyomvonalon a kerékpárutat, és egy közös fotót készíteni az épülettel. Tavaly legalábbis még így gondoltam...
|
|
Lovasberény
siófok35, 2009.04.18 21:19.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Soha nem látott személyforgalom Lovasberényben 2009. 04. 18-án (Trains.hu különvonat)
|
|
|
Törökőr rendező pu.
Kerti Öröm, 2009.04.17 16:26.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyerekkoromban Debrecenből jövet mindig megbámultam ezt az állomást a vonatból. Igazi meseállomásnak tűnt: Évszázados vadgesztenyefák alatt muzeális HÉV teherkocsik és öreg négytengelyes villanymozdonyok voltak (egy példányuk ma Cinkotán van kiállítva). Az állomásépület is egy hangulatos XIX századi házikó volt. Nagyon jó lenne, ha valaki tudna szerezni fényképet az egykori állapotokról.
|
|
Budapest-Vizafogó
Kerti Öröm, 2009.04.17 16:14.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egykor itt volt a Váci úti gyárakat kiszolgáló rendező pályaudvar. Az ide vezető nyomvonal máig viszonylag jól követhető Angyalföld állomás kiágazásától a mai Tesco melletti töltésen a Duna Plaza mögött haladt a sínpár rengeteg iparvágány-kiágazással.
Az állomás vágányai a 80-as évek közepén még megvoltak.
Idősebb MÁV-os kollégák szerint a 60-as 70-es években itt tárolták a lezsírozott hadi tartalék gőzmozdonyokat.
|
|
Herceghalom
mágus, 2009.04.17 11:54.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a régi állomás/ok/ról van valakinek képe?Köszi
|
|
Mór
Massababa, 2009.04.17 09:25.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
hát igen a Pécsi gyorsot is elvették tavaly év vége körül..az tanévben közlekedett..a Csörgő meg 2-3kocsi,volt amikor szépen megtelt-máskor alig voltak rajta..igen a BZk hálisten még szépen járnak motorvonat+a mellék az kell is..volt időszak amikor elvették a melléket azt mindenki elöl nyomorgott egymás ölében ugy megtelt..a teherforgalom is jónak mondható-hétfő,szerda és péntek amikor van teherszállitás..ide mórra meg főleg jön a Szergej hisz közvelenül az állomással szemben van az ESAB gyár és azok szoktak rendelni ilyen nagy acéltekercseket amit a Szergej odaállit a szélsö pályára azt ugye a vagonokat ami vanugyh 10nél is több a következő szállitási napig kikell nekik üriteni h eltudja vinni a gép..
|
|
Ágerdőmajor
András, 2009.04.17 06:16.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amióta átrakták a vasúti határállomást és a határellenőrzést Tiborszállásra, azóta lett vége ennek az állomásnak és azóta nem áll itt meg egy vonat sem.
|
|
Ágerdőmajor
molnár, 2009.04.16 22:55.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez valóban az az állomás. Eléggé le van robbanva. Jártam a környékén, siralmas.
|
|
Kismacs
V43_1195, 2009.04.16 15:58.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egykori Kismacs mh.
|
|
|
Felsőgalla
Domján György, 2009.04.16 13:11.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Idáig nem igazán értettem, hogy legalább a személyvonatok (Bp.-Hegyeshalom vonalon) miért nem érintették Felsőgallát. Ezek szerint már nem is fogják.
|
|
Villány
spf1, 2009.04.16 12:55.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2-es őrhely a teljes sorompó hajtóművel.
|
|
|
Villány
spf1, 2009.04.16 12:54.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fedett peron az első vágány mellett.
|
|
|
Villány
spf1, 2009.04.16 12:53.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület éjszakai kivilágításban.
|
|
|
Villány
spf1, 2009.04.16 12:52.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jobb oldalon a régi, bal oldalon az új felvételi épület.
|
|
|
Villány
spf1, 2009.04.16 12:51.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Villány állomás Pécs felől.
|
|
|
Villány
spf1, 2009.04.16 12:50.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyenesen a 65-ös vonal Mohács felé, jobbra a 66-os Magyarbóly felé. Bal oldalon az 1-es őrhely.
|
|
|