Dunaföldvár
hayabusa, 2008.10.20 09:26.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előbbi kép /csakugy mint ez/ 2008.06.06.-án készült.Előbb-utóbb ezt is el fogják bontani /bár,ha pl. a Mezőhidvégi Sió -hidból indulok ki,lehet,hogy még 10 év mulva is állni fog./
|
|
|
Dunaföldvár
András, 2008.10.20 02:29.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegyük hozzá, hogy nem a Nagy-Duna-hídról készült a lenti kép. Annak idején az közös vasúti-közúti híd volt, a kétsávos úttest egyik sávja a vasúttal egybe volt építve. A híd felújítása után már csak közúti híd lett. A Kis-Duna-ág felett már kettévált a vasút és a közút ( a vasúti híd van a déli oldalon ). A mai állapot szerint ez a vasúti híd már felesleges és gondolom előbb - utóbb elbontják.
Érdekesség, hogy Dunaföldvár elkerülő út egy régi vasúti felüljárós hidat használ, melyet a közútkezelő átvett a vasúttól és átépítette a főút számára. Még külön lemondónyilatkozatra is szükség volt a Honvédségtől, hogy ők sem tartanak igényt katonai célra a volt vasúti felüljáró hídjára.
|
|
Szedres
Borzas, 2008.10.19 23:20.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos az MD motorvonatos kép is már nosztalgia, őket is "elvették tőlünk".
|
|
Dunaföldvár
Borzas, 2008.10.19 23:16.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jó ezt látni! Tán csak nem október 10-én (péntek) készült a kép?
Üdv: Borzas
|
|
Szedres
Borzas, 2008.10.19 23:08.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Először is jó, hogy van ez az oldal, köszönet érte a Szerkesztőknek!
Szedres megállóhely hozzám is közel áll, igaz én szinte mindig csak vonatablakból személtem. De rossz volt látni a fokozatos leépülését. Hajdanán még igazi állomás volt, személyzettel, kitérővágányokkal, menetrend szerint jónéhány személyvonat itt várta be az ellenvonatot. Aztán a váltók funkciójukat vesztették, megszűnt a forgalmi szolgálat, a közeli útátjáró biztosítását fölváltotta az elektronika, a legutóbbi vágányfelújításkor pedig már a kitérővágányokat is fölszedték. Utolsó nagy csapásként az állomásépület is földdel egyenlő lett, pedig szerintem igazán megérdemelte volna a műemlék jelleget. "Sic transit gloria mundi'
|
|
Dunaföldvár
hayabusa, 2008.10.19 22:13.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A használaton kivüli vasuti hid és mellette a közúti hid,Dunaföldvár és Solt között.
|
|
|
Dunaföldvár
hayabusa, 2008.10.19 22:10.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A jobb oldali vágány megy Paks felé,a középső ment Solt felé.
|
|
|
Vértesacsa
hayabusa, 2008.10.19 22:02.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kaputartó vasak sinekből készültek és egykor egy gondozott kertbe vezettek.
|
|
|
Vértesacsa
hayabusa, 2008.10.19 22:00.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A belső tér még lehangolóbb...
|
|
|
Vértesacsa
hayabusa, 2008.10.19 21:57.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az sokak által nagyon kedvelt állomás ill. az épület mai állapota.
|
|
|
Pákozd
hayabusa, 2008.10.19 21:40.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már elkészült állapotban.
|
|
|
Pákozd
hayabusa, 2008.10.19 21:38.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kb. 1 éves képen az állomáshoz közel lévő közuti kereszteződésben még nyoma sincs a gyalogos és kerékpáros átjárónak.
|
|
|
Pákozd
hayabusa, 2008.10.19 21:33.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület jelenlegi állapota,jelentősebb változás nélkül.Lakott az épület, a sinek felől nehezen megközelithető.
|
|
|
Dunaföldvár
Bohir, 2008.10.19 21:17.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
petike10024 jól tudod!! És nem csak a Dunapataj - Kalocsa - Baja vonalat nem, hanem a Solt - Fülöpszállás közöttit sem. Eredetileg szelvényszám szerint is Dunaföldvár - Solt - Fülöpszállás vonal lett volna. Itt Dunaföldvárnál volt a 271-es szelvényszám, ami Fülöpszállásig volt számozva.
Hajdan volt vasúti elágazó állomás Dunaföldvár ma már úgy tűnik végnapjait éli... Sorsa megpecsételődött... A dunai átkelés lehetőségének megszüntetése (Solt-Dunaföldvár 151A vonal).
A csatolt képemhez amit hozzáfűznék: Ritka pillanatok Dunaföldváron. Vonatkereszt.
|
|
|
Enying
Rácz Gergely, 2008.10.19 18:46.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az élőállat-rakodó, gazzal benőve.
|
|
|
Enying
Rácz Gergely, 2008.10.19 18:44.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Melléképület, a WC-épület mögött található.
|
|
|
Enying
Rácz Gergely, 2008.10.19 18:43.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A raktárépület.
|
|
|
Enying
Rácz Gergely, 2008.10.19 18:42.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A WC-épület.
|
|
|
Enying
Rácz Gergely, 2008.10.19 18:41.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Enying felvételi épülete 2008. augusztus 14-én.
|
|
|
Páli-Vadosfa
Kiss Vámosi Zoltán, 2008.10.18 19:50.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pósfa is hasonló épület,mint annak idején Páli-Vadosfa.Közben öcsémmel beszélgettünk és eszembe jutott,1986-ban bontották el az eredeti épületet.
|
|
Sopronkövesd
Central, 2008.10.18 19:35.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely régi épülete,ma lakóházként szolgál.
|
|
|
Papkeszi
hayabusa, 2008.10.18 19:35.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az emlitett rácsok már felszerelve.Szépen gondozott az épület és a környéke is.
|
|
|
Sopronkövesd
Central, 2008.10.18 19:32.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sopronkövesd megállóhelyet 1900-ban,a Déli Vasút 31.sz őrházánál rendezték be.
|
|
|
Balatonfőkajár
hayabusa, 2008.10.18 19:29.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt látható a Kovács Gabesz által emlitett raktár.Állapota hasonló az állomásépületéhez.
|
|
|
Zalalövő
szvdom, 2008.10.18 13:31.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Boba-Ukk-Zalaszentiván-Z.egerszeg-Z.lövő-Hodos vonalat
|
|
Bánk
Golo, 2008.10.18 13:03.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 90-es évek végén középiskolai osztálytársaimmal többször voltunk Bánkon, egyiküknek itt volt nyaralója. Főleg a nyáron. Nagyon szerettük azokat a nyarakat. Haverok, buli, ... Volt Repbublic koncert is. Az egész hely nyugalmához, hangulatához nagyon passzolt az állomás elhelyezkedése, üressége, a vágányok gazon történő összeérése a láthatáron. Az egésznek csak egy modern része volt, a fehéren villogó fénysorompó. Általában Rétságon szálltunk az egykocsis Bz-re. A kalauz már a Vác-Diósjenő vonalon megkérdezte, hogy hova utazunk. Mondtuk Bánkra. Válasza: AH a Romhányi szuperexpresszel... Hát már akkor feltünt, hogy a vonat inkább a tájat mutatja, s nem a gyorsaságáról híres. De így volt jó. A csend, a nyugalom, s az általában három óránként elpöfögő családias hangulatú Bzmot. Most találtam erre az oldalra. Nagyon jó, nagyon köszönöm. És köszönöm, hogy mindezt elmondhattam. A kisvonat feltámadásáig Isten nyugosztalja...
|
|
Balatonfőkajár
Rácz Gergely, 2008.10.18 12:07.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dezso, ez mikori kép? Nem tartozik egészen ide, de Csajág-felsőről nincs esetleg valami hasonló?
|
|
Barcs
pezsman, 2008.10.18 11:28.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Barcs város képviselőtestülete tájékoztatást kért és kapott a Corvinus IC kapcsán. Azt az infót kapták, miszerint az IC megszüntetését tervezik. A 3 pár szombathelyi vonatról a GySEV informálta a várost. (Maga a Corvinus IC is GySEV kezelésben működik.)
|
|
Balatonfőkajár
dezso, 2008.10.18 09:39.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
valamikori jobb állapot
|
|
|
Simongát
puppi antal, 2008.10.18 07:56.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Simongát környékén volt egy kisvasut is ami Mándli Sándor uraság portékáját szállitotta a Barcsi vasutra,valami (Ujkút vasutállomásrol is mesélt nekem ez az illető aki most 82 éves.
|
|