Pécsújhegy
Gábor15, 2008.07.31 12:21.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a megálló is felesleges!
A semmi közepén megáll a vonat:S
|
|
Mórágy
Gábor15, 2008.07.31 12:00.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Palatincánál mért van 20-as lassítás?
|
|
Bácsalmás
Gábor15, 2008.07.31 11:51.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a Katymási és a Csikériai buszok 1960 és 1961 óta közlekednek.
[A katymári vonalat 1960.szeptember,a csikériait 1961 októberében zárták be.]Utóbbit nem bontották el!Csikériáig megvannak a sínek.A '90es évek elejéig Kunbaja állomásig iparvágyány ként funkcionált.
A kép saját!Júniusban készült.
|
|
|
Bácsalmás
gabor15, 2008.07.31 11:47.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az állomás az utca felől!
|
|
|
Pusztakettős
Norbi, 2008.07.31 10:18.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás nagyon tuti. De miért tették ezt szegény csörgővel.
|
|
Almamellék
Petrás Bence, 2008.07.30 19:49.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emlékfa a kisvasútról.
2008. 07. 16.
|
|
|
Szépjuhászné
Petrás Bence, 2008.07.30 19:28.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Mk45 2005-ös az állomáson.
2008. 07. 14.
|
|
|
Hűvösvölgy
Lennon15, 2008.07.30 18:04.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hüvösvölgy. Kéregjegy-gyűjtőknek kifejezetten ajánlom.
|
|
|
Hárshegy
Lennon15, 2008.07.30 18:01.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás
|
|
|
Szépjuhászné
Lennon15, 2008.07.30 17:58.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
basszus ezt elpuskáztam, rossz képet raktam fel. na itt a rendes.
|
|
|
Széchenyihegy
Lennon15, 2008.07.30 17:44.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emléktábla.
|
|
|
Széchenyihegy
Lennon15, 2008.07.30 17:43.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Széchenyihegy. Kéregjegy-gyűjtőknek kifejezetten ajánlom Hűvösvölggyel együtt.
|
|
|
Széchenyihegy
Lennon15, 2008.07.30 17:38.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Széchenyihegy
|
|
|
Széchenyihegy
Lennon15, 2008.07.30 17:36.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy jóval világosabb kép.
|
|
|
Fertőboz
Lennon15, 2008.07.30 17:11.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egyik legszebb állomás a vonalon. De sajnos messze van a falutól.
|
|
Balffürdő
Lennon15, 2008.07.30 17:10.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nem az egész épület! Az épület előtt volt egy várótermet, és forgalmi irodát magába foglaló lapostetős épületrész. Ezt később elbontották. Szerintem nagyon hangulatos megállóhely.
|
|
Rábatamási
Lennon15, 2008.07.30 17:07.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forgalmas állomás, az IC-n kívül minden vonat megáll. Sokan szállnak fel itt, meg le is.
Az állomás jó helyen van.
|
|
Dör
Lennon15, 2008.07.30 17:04.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Utasforgalma minimális. Talán 2 fő/év. A megállóhely szinte már Csornán van. Itt is nagyon szép állomás volt régen.
|
|
Széchenyihegy
Petrás Bence, 2008.07.30 16:42.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásnévtábla.
2008. 07. 14.
|
|
|
Széchenyihegy
Petrás Bence, 2008.07.30 16:40.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróterem falfestménye.
2008. 07. 14.
|
|
|
Széchenyihegy
Petrás Bence, 2008.07.30 16:39.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emléktábla.
2008. 07. 14.
|
|
|
Hűvösvölgy
Petrás Bence, 2008.07.30 16:37.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Mk45 2006-os mozdony behalad személyvonatával a hűvösvölgyi alagútba.
2008. 07. 14.
|
|
|
Lukafai elágazás
Petrás Bence, 2008.07.30 16:35.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A jobboldali vágányok Lukafa, a baloldali vágányok Sasrét felé vezetnek.
|
|
Sasrét
Petrás Bence, 2008.07.30 16:31.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A C50-401-es személyvonatával Sasréten.
2008. 07. 16.
|
|
|
Nádudvar
szaborobi, 2008.07.30 13:24.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt a vasútat a 70-es évek elején megszüntették. A sineket Bojár-Hollós megállóig fel is szedték, még a töltést is elhordták, a területet mezőgazdasági müvelésre fogták. Majd "láss csodát" a vasútvonalat a nyolcvanas években újra kiépítették, megközelítőleg az eredeti nyomvonalon, de már csak iparvasúti céllal./Vörös csillag Mgtsz.-nek köszönhetően/. A régi állomás épület a 90-es évek elején még meg volt, mára már elbontották. A kis mozdonyszín talán még meg van az út mellett. A felszámolásig ezen a vonalon tisztán gözvontatás volt 275-ös mozdonyokkal.
|
|
Bucsu
Erik, 2008.07.30 13:12.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Először valóban Németkeresztúr volt, azután nevezték át Sopronkeresztúrra, de németül nem nevezték át Ödenburgskreutz-ra. Apponyi minisztersége alatt lettek a falvak átnevezve ill. kötelezővé téve a magyar helységnevek használatát. Sok értelme nem volt.
|
|
Szentkirályszabadja
Gábor15, 2008.07.30 12:33.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az épület hasonlít a somogymeggyesihez!!
|
|
Nagypall
Gábor15, 2008.07.30 12:03.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi! már megnéztem őket , és még a Bácsalmás - Katymár topikot is!
Nagyon jók a képek!De ha csak Katymárig jutottál el akkor ne Ólegyent írjad ki!
|
|
Bucsu
Czupe, 2008.07.30 11:39.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Téves, hogy mindkét név hivatalos Sopronkeresztúrra. Ugyanis 1898-ban volt a Törzskönyvezés (ami többek között olyat is tartalmazott, hogy a településneveket egybe kell írni szótagszámtól függetlenül, egy név csak és kizárólag egy települést jelölhet az egész Magyarországon belül, így sok helyen a tájegységet jelölő előtag került a névbe, sok esetben pedig ideológialag változtatták meg a neveket (kivették a nemzetiségi előtagot).) Ezek érvényesültek Német-Keresztúrnál és lett Sopronkeresztúr 1898-tól hivatalosan. (A Gönczy térképek pedig jóval régebbiek mint 1910, elég csak a lélekszámot megnézni vagy a településnevek írásmódját).
...bocs a szakmai off-ért, csak a helyesség végett.
|
|
Bucsu
Domján György, 2008.07.30 11:12.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1913-as helységnévtár szerint Sopronkeresztúr.
|
|