Almamellék
Petrás Bence, 2008.07.28 09:06.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasúti váróterem az állomásépület első emeletéről.
2008. 07. 16.
|
|
|
Almamellék
Petrás Bence, 2008.07.28 09:03.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy 1915-ös menetrend a Kaposvár-Szigetvár vonalról.
|
|
|
Almamellék
Petrás Bence, 2008.07.28 09:01.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A raktárépület.
2008. 07. 16.
|
|
|
Almamellék
Petrás Bence, 2008.07.28 08:56.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az LD-60-as egy dalmandi kocsival kiállítva az állomáson.
2008. 07. 16.
|
|
|
Almamellék
Petrás Bence, 2008.07.28 08:54.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A C50-401-es az állomáson.
2008. 07. 16.
|
|
|
Almamellék
Petrás Bence, 2008.07.28 08:51.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A C50-403-as az állomáson.
2008. 07. 16.
|
|
|
Almamellék
Petrás Bence, 2008.07.28 08:49.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fűtőház.
2008. 07. 16.
|
|
|
Almamellék
Petrás Bence, 2008.07.28 08:45.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szigetvári kocsi.
2008. 07. 16.
|
|
|
Almamellék
Petrás Bence, 2008.07.28 08:42.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dunakeszi kocsik.
2008. 07. 16.
|
|
|
Gálosfa
Petrás Bence, 2008.07.27 22:27.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gálosfa
2008. 07. 16.
|
|
|
Mozsgó-Szulimán
Petrás Bence, 2008.07.27 22:25.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mozsgó-Szulimán
2008. 07. 16.
|
|
|
Kismaros ÁEV
Petrás Bence, 2008.07.27 22:19.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Triglav nevű gőzös kiállítva Kismaroson.
2008. 07. 17.
|
|
|
Felsőgalla
petike10024, 2008.07.27 21:48.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyéként miért szűnt meg itt a szeméyszállítás ?
|
|
Ötvös
miamano, 2008.07.27 21:37.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos csak annyit a bélyegzőről, hogy az épület bejárati ajtója előtti fedett előtér üveg ablaknak keretéhez volt drotozva, de azota már rengeteg ember megfordult ott. Szolgálat nincs, így nincs ki felügyelje, megitassa a bélyegzőpárnát.....Úgyhogy sajnos biztatot nem tudok mondani.
|
|
Dombay-tó
karl, 2008.07.27 21:06.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
pezsman17!
jól látod a vonal jelenlegi helyzetét,sajnos a legnagyobb esélye a bezárásnak van!és ez elég szomorú,szerintem ezzel a vonallal sem akar már senki foglalkozni.A jelenlegi szakaszon valóban csak a dombay tó vonz utasokat,a többin feleslegesen áll meg!A keleti szárnyon sem lenne sajnos sok utas,mindenki autózik..de,egy szeged-pécs kapcsolatban lenne ráció...csak nem ezen a nyomvonalon,ahol max40,esetleg 60 km/h a sebesség.
|
|
Kapuvár
Lennon15, 2008.07.27 13:56.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás régi neve: Kapuvár-Garta(mégrégebben Kapuvár-Gartha)
Az állomáson minden vonat megáll, jegykiadás van, gépi jegyet adnak itt. Csodaszép a raktár is. Az állomás hátránya, hogy a város szélén van, messze a belvárostól.
|
|
Szárföld
kempelen, 2008.07.27 13:14.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1989-ben lett ismét megállóhely. A kitérővágányt 1990-ben szedték fel. Azért ismét, mert már 1880-ban megálló rakodóhelynek nyilvánították a petőházi cukorgyár rakodásai miatt, sőt a 40-es években élénk élőállat rakodás is volt...
|
|
Rábatamási
kempelen, 2008.07.27 13:10.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egykor valóban megállóhely volt, késöbb megálló-rakodóhely a petőházi cukorgyár szállításainak lebonyolítása érdekében. 1952-ben lett állomás és a mai épület 1971-ben készült el.
|
|
Dör
kempelen, 2008.07.27 13:03.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori épület a győr-soproni vonal 17.számú őrháza volt, mely 1937-ig önálló őrházként szolgált. 1937-ben az őrházat iroda és szolgálati helyiséggel bővítették...
|
|
Cikó
joci, 2008.07.27 12:50.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a Tolnai Népujságban van. Nem a neten láttam! Most, hogy mondtad, gondoltam, haátha fent van, de ma már nem láttam!Köszi, ha akarod a fórumba írok róla pár mondatot! Egyébként Hidas-Bonyhádról kellenek képek? TÖRÖLHETED EZT A HOZZÁSZÓLÁST! Kössz
|
|
Sarkadi Cukorgyár
Felek Ferenc, 2008.07.27 12:24.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fényképen nem az eredeti megálló épülete látható, hanem a Sarkadi GV Üzemfőnökségi épületéből és kétvágányú, négyállású motorszínjéből átalakított épület.
|
|
Ötvös
prozak01, 2008.07.27 12:15.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szörnyű, ezek szerint ha nem lesz valami csoda, elhordják az utolsó tégláig..
Miamano, köszi az infót a kéktúra-bélyegzőről, ha esetleg a későbbiekben lesz még infód a hollétéről, közzé tudnád tenni, vagy meg tudnád írni az e-mail címemre? Előre is köszi!
|
|
Abaliget
kempelen, 2008.07.27 08:16.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kissé szkeptikus vagyok a sárga háttérrel keretezett "Az abaligeti vasúti alagút építéséről készült kép (1882.). Forrás: Vasúthistória évkönyv, 1993." c. képpel kapcsolatban. Itt az áll dátumként, hogy 1882. A képen viszont inkább az 1970-es évek elején elkezdett új alagút bejárata látható, akkor is ha a vasúthistória könyvben ez áll. Ezen a képen beton alagútbejárat látszik és nem hiszem hogy 1882-ben az eredeti alagút építésénél már használtak volna hidraulikus karral működő gumikerekes munkagépet.
|
|
Mecsekjánosi
petike10024, 2008.07.27 00:03.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Gábor15 ezen az állomáson van rakodás de csak "züzifát rakodnak amúgy különösebb forgalma nincsen csak személy
|
|
Ötvös
miamano, 2008.07.26 20:20.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hello Dezső!
Köszönöm,hogy egyet értesz a véleményemmel, hisz a forgalmi szolgálat megszünése utáni héten, már hivatlan vendégek jártak és bizony viték amit első körben lehetet. Majd apránként, ahogy a hulladék fém ára növekedik úgy fogy el az ötvösi épület nagy része, és még csak riasztó sincs oda tervezve, ha jól tudom. Igaz a puszta közepén ki hallaná. Más: A kék túra bélyegző még júli 3-án megvolt
|
|
Bors
András, 2008.07.26 19:48.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha továbbutazik valaki Biharkeresztesről Nagyvárad felé, a határ után román oldalon az első épület egy lakott őrház, majd a néhai Bors megállóhely. Sokáig lehetett látni a feliratot az épületen, de nemrég a tulajdonos felújította a házat és a feliratot levette. A megálló Trianon után szűnt meg.
A Google térképszolgáltatásával érdemes továbbá nyomon követni a néhai Biharpüspöki - Nagykereki megszűnt vasúti határátmenetet. Ez már román oldalon sem üzemel, iparvágányként sem, a romjai még láthatók. A töltés és az útvonal a Google térképén ellenben jól nyomonkövethető. E vonalon is volt még a határ előtt egy Borshoz hasonlóan megszűnt megálló ( valószínűleg Kisszántóhoz tartozott, az épület még látszik, valószínű lakják ).
|
|
Győr GySEV
Csoma Bence László, 2008.07.25 22:52.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van személyforgalma az állomásnak. Bár igaz, hogy ha sztrájk vagy pályaépítés miatt van.
Domi!
Az állomást légyszi rakjátok be a 8-as vonal állomásai közé, oda való. Tekintettel arra, hogy mostanában rendkívül sokszor közlekedtek oda személyvonatok. Szolgálat is van.
|
|
Vitnyéd-Csermajor
Csoma Bence László, 2008.07.25 22:42.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az itteni épület elbontásáig a vonal legszebb megállóhelye volt!
|
|
Pinnye
Csoma Bence László, 2008.07.25 22:40.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomásépület jellegében megegyezik Enese állomás felvételi épületével. Valaha nagyon szép, rendezett, zsalugáteres állomásépület volt ez. Elég nagy állomása van Pinnyének, holott a falu innét messzebb van. Az állomásról egy közeli létesítménybe iparvágány vezet. Kedvelem ezt az állomást, szerintem szép. Csak sajnos nem minden személyvonat áll meg itt.Pedig klassz hely.
|
|
Várda
hokikoko, 2008.07.25 20:04.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A sorompók már felszerelték, miután egy eszelős vadbarom átszakította a kézitekerőst.
|
|