Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 765 ] [ 766 ] [ 767 ] [ 768 ] [ 769 ] [ 770 ] [ 771 ] [ 772 ] [ 773 ] ...   Utolsó Következő

Belsőbáránd    V43_1195, 2008.07.18 19:35.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Belsőbáránd mh. távolabbról
 
Belsőbáránd    V43_1195, 2008.07.18 19:31.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mellékhelyiség
 
Belsőbáránd    V43_1195, 2008.07.18 19:28.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Belsőbáránd mh. felvételi épülete 2008. július 17-én
 
Őrtilos    Báli, 2008.07.18 16:56.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Őrtilos egy 3 vágányú állomás.Az elsőt
nagyon ritkán használják,2 az átmenő,
a 3-kon kereszteknél láthatunk vonato-
kat.Szép,rendezett a környéke.Tekerős sorompó,szolgálat és jegykiadás is van itt.Pár ménerre az állomástól a Dráva és a Mura összefolyását láthatjuk,szembe pedik Horvátországot.
 
Zalabér    dezso, 2008.07.18 14:34.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
épül az új vasút (a villamos felsővezetéki tartóoszlopok már állnak!)
 
Zalabér    dezso, 2008.07.18 14:31.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a volt áruraktár és oldalrakodó
 
Zalabér    dezso, 2008.07.18 14:29.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a régi felvételi épület a vágány felől
 
Zalabér    dezso, 2008.07.18 14:28.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a régi felvételi épület az út felől 2
 
Zalabér    dezso, 2008.07.18 14:26.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a régi felvételi épület az út felől 1
 
Türje    dezso, 2008.07.18 14:22.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
és a pályát is bontják már
 
Türje    dezso, 2008.07.18 14:20.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a Bögöte felé vezető út melletti őrház sincs már meg (ez az őrház még a régi nyomvonalhoz készült!)
 
Diósgyőr-Vasgyár    jarossy, 2008.07.18 11:23.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Várom a vonatot, mert bizony hajdan itt személyvonat is állt...
 
Diósgyőr-Vasgyár    jarossy, 2008.07.18 11:22.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008. május 9-én :
 
Diósgyőr-Vasgyár    jarossy, 2008.07.18 11:21.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hajdan mekkora élet volt itt...
 
Diósgyőr-Vasgyár    jarossy, 2008.07.18 11:16.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1-es vágány
 
Diósgyőr-Vasgyár    jarossy, 2008.07.18 11:16.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A diósgyőr-vasgyár állomás bejárata 2008 tavaszán...
 
Nógrádszakál    B.Béla, 2008.07.18 10:55.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tekintélyes teherforgalomról csak annyit,hogy heti 3 napon 1 v.jobb esetben 2 pár vonat,150-300 m óriási tehervonatok.Kihasználatlan bz szerelvényekkel,indokolatlanul nagy létszámú pályaszamélyzettel.(lásd u.ezen vonal"78"-as,Balassagyarmat-Aszód 59 km 1/4 személyzettel,3-4 x es személyforgalommal,kb ui.teherforgalommal,Magyarnándor-Acsa-Erdőkürti ,állomási személyzet nélküli vonatkeresztezésekkel.Egyébként a személyvonatok sebessége 40 km/h,a tehervonatok 20 km/h.
 
Türje    dezso, 2008.07.18 08:08.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a felvételi épület "hűlt" helye
 
Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2008.07.17 19:15.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonatok az utolsó pár évben 20 km/h-val jártak, előtte 30-cal. A 90-es évek elején a Lepsény-Enying szakaszon még 50 km/h volt a pályasebesség.
A vonal felújításába belekezdtek, de sajnos félbehagyták. Pedig nagy terveik voltak vele (60 vagy 80 km/h pályasebesség - két tervváltozat volt, állomások meghosszabbítása, sebességnek megfelelő ívkorrekciók, hidak cseréje) Ezekből csak a Lepsény bejáratánál történt nyomvonalkorrekció valósult meg. Aztán félbehagyták, pedig a lefektetésre váró vágánymezők már ott voltak az állomásokon és a nyílt vonalon is.
 
Fertőboz    Central, 2008.07.17 16:33.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
520-030 as gőzmozdony
 
Fertőboz    Central, 2008.07.17 16:31.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
424-140 es gőzmozdony
 
Fertőszentmiklós    Central, 2008.07.17 16:10.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület a vágányok felől.2008.07.16.-án
 
Fertőszentmiklós    Central, 2008.07.17 16:07.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület az utcafront felől,2008.07.16.-án
 
Mezőhídvég    petike10024, 2008.07.16 23:35.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jéééézus atyaúristen ....... mennyivel ment itt a vonat 5-10 km/h-val ? egyéként a vonalat nem elbontani hanem felújítani kellet volna és lehetett volna egy I. osztályú HÉV vonal most nemtudom mivel jobb mint ezelőtt mert Tamásiban is ott nyomorogtunk a buszon ahelyett hogy egy kényelmes vonaton utazhattunk volna
 
Dombay-tó    Pezsman17, 2008.07.16 22:59.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ennek a vonalnak a jelenlegi formájában tényleg nincs túl sok értelme. 23 km, 50 perc. EU, XXI. század... Alapvető változásokra van itt szükség. Az egész vonalon szinte nincs is utasmozgás (megállónként 1-2 fő, kivéve Dombay tó és P.várad). Egy pályafelújítás nagyon kéne ide, majd megnézni azt, hogy ezután is ilyen kevesen használják a megállókat/állomásokat Külváros és Dombay-tó között. Ha igen, szerintem nincs túl sok értelme megállni Pécs- Gyárváros és Pécs- Vasas állomásokon.. Ahogy láttam ezeken a helyeken a legkisebb az utasmozgás. Így rövidülne a menetidő. És ez az egész kulcsa, mert nyilván többen használnák a vasutat, ha normális sebességgel közlekednének a vonatok. A vonalon egy 'kiugró' mh. van: Dombay tó. Oda- vissza 15-20- as utasforgalma van.

3 lehetőség van:

1. Hagyni így a vonalat az enyészetnek.. (ez történik)
2. Felújítani, és a fent említett megállók esetleges megszüntetésével az autóbusszal versenyképes elővárosi vasútként hasznosítani.
3. A keleti részt újranyitni (ezzel stratégiai jelentőségű vasúti kapcsolat nyílna Pécs és az Alföld között, bár ez jelenleg esélytelen.)

vagy kerékpárút, de annak semmi értelme nem lenne.. ki fog az erdő közepén biciklizni? Inkább akkor az ember a településeken át megy a kerékpárjával. Meg télen gondolom használhatatlan lenne.

A képen a Dombay-tó megállónál lévő forgalom látható.
 
Komló    Pezsman17, 2008.07.16 22:34.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Teherkocsik az állomáson. A sztrájk miatt most biztosan nem mennek sehová. Egyébként szerintem ennek a vonalnak a megmentése a Budapestről érkező vonatokhoz illesztett pontos csatlakozás lenne.
 
Komló    Pezsman17, 2008.07.16 22:30.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Komló, a vasutassztrájk napján. Szégyen, hogy mit csinálnak ezzel a vonallal. A lehetetlen csatlakozások, a három órás eljutási lehetőség Pécsről... A "szak"minisztérium honlapján olvastam, hogy erre a vonalra nincs reális vasútüzemi modell. Hát igen, szétvert csatlakozások, ráadásul még Komló város sem támogatja a vasút fennmaradását. Pedig a vasút a település központjában, a buszpályaudvar közvetlen szomszédságában van. Dehát nem kell...
 
Középrigóc    Pezsman17, 2008.07.16 22:23.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Középrigóc az állomás Barcs felőli oldaláról, egy útátjáróból.
 
Sellye    Pezsman17, 2008.07.16 22:03.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emlékmű a falon
 
Sellye    Pezsman17, 2008.07.16 22:02.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szétverés eredménye: Barcs és Drávasztára felé nézünk. Mást nem is nagyon tudunk tenni, csak nézni...
 
Előző Első    ... [ 765 ] [ 766 ] [ 767 ] [ 768 ] [ 769 ] [ 770 ] [ 771 ] [ 772 ] [ 773 ] ...   Utolsó Következő