Belsőbáránd
V43_1195, 2008.07.18 19:35.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Belsőbáránd mh. távolabbról
|
|
|
Belsőbáránd
V43_1195, 2008.07.18 19:31.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mellékhelyiség
|
|
|
Belsőbáránd
V43_1195, 2008.07.18 19:28.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Belsőbáránd mh. felvételi épülete 2008. július 17-én
|
|
|
Őrtilos
Báli, 2008.07.18 16:56.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Őrtilos egy 3 vágányú állomás.Az elsőt
nagyon ritkán használják,2 az átmenő,
a 3-kon kereszteknél láthatunk vonato-
kat.Szép,rendezett a környéke.Tekerős sorompó,szolgálat és jegykiadás is van itt.Pár ménerre az állomástól a Dráva és a Mura összefolyását láthatjuk,szembe pedik Horvátországot.
|
|
Zalabér
dezso, 2008.07.18 14:34.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
épül az új vasút (a villamos felsővezetéki tartóoszlopok már állnak!)
|
|
|
Zalabér
dezso, 2008.07.18 14:31.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a volt áruraktár és oldalrakodó
|
|
|
Zalabér
dezso, 2008.07.18 14:29.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a régi felvételi épület a vágány felől
|
|
|
Zalabér
dezso, 2008.07.18 14:28.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a régi felvételi épület az út felől 2
|
|
|
Zalabér
dezso, 2008.07.18 14:26.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a régi felvételi épület az út felől 1
|
|
|
Türje
dezso, 2008.07.18 14:22.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
és a pályát is bontják már
|
|
|
Türje
dezso, 2008.07.18 14:20.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a Bögöte felé vezető út melletti őrház sincs már meg (ez az őrház még a régi nyomvonalhoz készült!)
|
|
|
Diósgyőr-Vasgyár
jarossy, 2008.07.18 11:23.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Várom a vonatot, mert bizony hajdan itt személyvonat is állt...
|
|
|
Diósgyőr-Vasgyár
jarossy, 2008.07.18 11:22.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008. május 9-én :
|
|
|
Diósgyőr-Vasgyár
jarossy, 2008.07.18 11:21.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hajdan mekkora élet volt itt...
|
|
|
Diósgyőr-Vasgyár
jarossy, 2008.07.18 11:16.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1-es vágány
|
|
|
Diósgyőr-Vasgyár
jarossy, 2008.07.18 11:16.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A diósgyőr-vasgyár állomás bejárata 2008 tavaszán...
|
|
|
Nógrádszakál
B.Béla, 2008.07.18 10:55.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tekintélyes teherforgalomról csak annyit,hogy heti 3 napon 1 v.jobb esetben 2 pár vonat,150-300 m óriási tehervonatok.Kihasználatlan bz szerelvényekkel,indokolatlanul nagy létszámú pályaszamélyzettel.(lásd u.ezen vonal"78"-as,Balassagyarmat-Aszód 59 km 1/4 személyzettel,3-4 x es személyforgalommal,kb ui.teherforgalommal,Magyarnándor-Acsa-Erdőkürti ,állomási személyzet nélküli vonatkeresztezésekkel.Egyébként a személyvonatok sebessége 40 km/h,a tehervonatok 20 km/h.
|
|
Türje
dezso, 2008.07.18 08:08.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a felvételi épület "hűlt" helye
|
|
|
Mezőhídvég
Rácz Gergely, 2008.07.17 19:15.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonatok az utolsó pár évben 20 km/h-val jártak, előtte 30-cal. A 90-es évek elején a Lepsény-Enying szakaszon még 50 km/h volt a pályasebesség.
A vonal felújításába belekezdtek, de sajnos félbehagyták. Pedig nagy terveik voltak vele (60 vagy 80 km/h pályasebesség - két tervváltozat volt, állomások meghosszabbítása, sebességnek megfelelő ívkorrekciók, hidak cseréje) Ezekből csak a Lepsény bejáratánál történt nyomvonalkorrekció valósult meg. Aztán félbehagyták, pedig a lefektetésre váró vágánymezők már ott voltak az állomásokon és a nyílt vonalon is.
|
|
Fertőboz
Central, 2008.07.17 16:33.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
520-030 as gőzmozdony
|
|
|
Fertőboz
Central, 2008.07.17 16:31.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
424-140 es gőzmozdony
|
|
|
Fertőszentmiklós
Central, 2008.07.17 16:10.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület a vágányok felől.2008.07.16.-án
|
|
|
Fertőszentmiklós
Central, 2008.07.17 16:07.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület az utcafront felől,2008.07.16.-án
|
|
|
Mezőhídvég
petike10024, 2008.07.16 23:35.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jéééézus atyaúristen ....... mennyivel ment itt a vonat 5-10 km/h-val ? egyéként a vonalat nem elbontani hanem felújítani kellet volna és lehetett volna egy I. osztályú HÉV vonal most nemtudom mivel jobb mint ezelőtt mert Tamásiban is ott nyomorogtunk a buszon ahelyett hogy egy kényelmes vonaton utazhattunk volna
|
|
Dombay-tó
Pezsman17, 2008.07.16 22:59.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennek a vonalnak a jelenlegi formájában tényleg nincs túl sok értelme. 23 km, 50 perc. EU, XXI. század... Alapvető változásokra van itt szükség. Az egész vonalon szinte nincs is utasmozgás (megállónként 1-2 fő, kivéve Dombay tó és P.várad). Egy pályafelújítás nagyon kéne ide, majd megnézni azt, hogy ezután is ilyen kevesen használják a megállókat/állomásokat Külváros és Dombay-tó között. Ha igen, szerintem nincs túl sok értelme megállni Pécs- Gyárváros és Pécs- Vasas állomásokon.. Ahogy láttam ezeken a helyeken a legkisebb az utasmozgás. Így rövidülne a menetidő. És ez az egész kulcsa, mert nyilván többen használnák a vasutat, ha normális sebességgel közlekednének a vonatok. A vonalon egy 'kiugró' mh. van: Dombay tó. Oda- vissza 15-20- as utasforgalma van.
3 lehetőség van:
1. Hagyni így a vonalat az enyészetnek.. (ez történik)
2. Felújítani, és a fent említett megállók esetleges megszüntetésével az autóbusszal versenyképes elővárosi vasútként hasznosítani.
3. A keleti részt újranyitni (ezzel stratégiai jelentőségű vasúti kapcsolat nyílna Pécs és az Alföld között, bár ez jelenleg esélytelen.)
vagy kerékpárút, de annak semmi értelme nem lenne.. ki fog az erdő közepén biciklizni? Inkább akkor az ember a településeken át megy a kerékpárjával. Meg télen gondolom használhatatlan lenne.
A képen a Dombay-tó megállónál lévő forgalom látható.
|
|
|
Komló
Pezsman17, 2008.07.16 22:34.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Teherkocsik az állomáson. A sztrájk miatt most biztosan nem mennek sehová. Egyébként szerintem ennek a vonalnak a megmentése a Budapestről érkező vonatokhoz illesztett pontos csatlakozás lenne.
|
|
|
Komló
Pezsman17, 2008.07.16 22:30.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Komló, a vasutassztrájk napján. Szégyen, hogy mit csinálnak ezzel a vonallal. A lehetetlen csatlakozások, a három órás eljutási lehetőség Pécsről... A "szak"minisztérium honlapján olvastam, hogy erre a vonalra nincs reális vasútüzemi modell. Hát igen, szétvert csatlakozások, ráadásul még Komló város sem támogatja a vasút fennmaradását. Pedig a vasút a település központjában, a buszpályaudvar közvetlen szomszédságában van. Dehát nem kell...
|
|
|
Középrigóc
Pezsman17, 2008.07.16 22:23.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Középrigóc az állomás Barcs felőli oldaláról, egy útátjáróból.
|
|
|
Sellye
Pezsman17, 2008.07.16 22:03.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emlékmű a falon
|
|
|
Sellye
Pezsman17, 2008.07.16 22:02.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szétverés eredménye: Barcs és Drávasztára felé nézünk. Mást nem is nagyon tudunk tenni, csak nézni...
|
|
|