Simongát
pezsman, 2008.07.01 16:30.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület oldalról, Barcs irányába nézve
|
|
|
Simongát
pezsman, 2008.07.01 13:45.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Simongát, 2008. VI. 28.
|
|
|
Nagyatád-Bodvica
pezsman, 2008.07.01 13:36.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyatád-Bodvica mh. 2008 VI. 28-án.
|
|
|
Vicziántelep
DearAbye, 2008.07.01 12:15.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm... most már nekem is megvan.
Egyébként talán pontosabb az, hogy Őrbottyán és ERDŐKERTES határán található az állomás, mivel ha a domb felé indulsz, az Erdőkertes. A bolt felé Bottyán van... a másik irány az már Vershez tartozik (Revetek)?
A kép múlt héten készült, egyelőre tiszta az állomás...
|
|
|
Máriaújfalu
dezsõ, 2008.06.30 18:26.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a volt megállóhelyi épület 2
|
|
|
Máriaújfalu
dezsõ, 2008.06.30 18:25.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a volt megállóhelyi épület 1
|
|
|
Ostffyasszonyfa
dezsõ, 2008.06.30 18:09.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ama bizonyos felvételi épületnek hitt 2 lakásos lakóépület
|
|
|
Zalapatakalja
dezsõ, 2008.06.30 17:38.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a régi megállóhelyi épület 2006-ban még névtáblával
|
|
|
Győr-Gyárváros
Tudó, 2008.06.30 14:36.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal a 2 megálló előtt szétágazik nem is oly régen még 2 névvel illették őket, most megint közös névvel. Az 1-es vonal Bp-re tart a 10-es Celldömölkre.
|
|
Kistótfalu
Gábor15, 2008.06.30 10:59.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem azért mert így akarják védeni magukat nehogy bepereljék őket!
A Villány-Sellye vonalat úgy zártákbe hogy bus fog helyette közlekedni!
Azóta hallottam hogy reéggel és este jár az a bizonyos busz!
A Sellye-Barcs vonalnál ugyen ez a helyzet csak ott ERGYÁLTALÁN NINCS buszközlekedés (max. Szigetvárra Kétújfaluról vagy Drávafokról!)
FELHÁBORÍTÓ!
|
|
Hidas-Bonyhád
Gábor15, 2008.06.30 10:43.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ugye tudjátok hogy ahoz a pályát is átkellene 1 kicsit átalakítani!
Mivel Hidas-Bonyhád - Bonyhád iparvágányon a megengedett sebesség 10 km/h!és Peronokat is kellene építeni a rakodóvágányai mellé!!
+ ha a több vonat járna arra akkor vagy rugósváltók kellenének vagy forgalmiszolgálattevő és be- és kijáratijelzők!
^ezek mind KELLENEK egy személyszállítás felvételéhez!!
[ezeket nem okoskodásból mondom ezek tények!]
|
|
Mágocs-Alsómocsolád
Gábor15, 2008.06.30 10:37.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megtudtam hogy a bátaszéki személyéeket is M62es továbítja mivel kettő M41-es Nagykanizsánál KIÉGETT!
Ezért lehetett a szegedin is Luganszki.
|
|
Mezőzombor
Adani, 2008.06.29 23:47.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt sokan állítják, de a békeszerződés ilyenről nem rendelkezett. annyit írtak benne, h nem épülhet vasút csak egyvágánnyal, de a már meglévőkre nem vonatkozott.
Az viszont igaz, h bontottak el vágányokat bizonyos pályáknál. A 120-as vonal pl. Békéscsabától az országhatárig kétvágányú volt. A 150-es és a 140-es vonalnál pedig nem tudni, h mi az igazság. Mind ka ettőn átszik,h kétvágányúnak épült, végig megvan a második vágány helye és a töltés is elég széles. Az újonnan épült felüljárókat is úgy építették, h elférjen a második vágány. Azt viszont senki sem tudja, h volt-e második vágány és ha igen hol vagy csak tervbe és nem készült el.
Az okok amik miatt elbonthatták.
Trianon. Ne mazért, mert rendelkeztek róla, h muszáj, hanem, mert fostak, h Románia meg akar majd támadni és ezért felszedték ,h könnyebb legyne védeni, meg nehogy már gyorsan tudjanak támadni. Vagyis az országyűlés dönötte el ,h Románia felé nem mehet két vágányú pálya és ne legyen határkapcsolat sem annyi helyen. Lehetett ez az első és a második VH után. Erre utal az is, h pl. Körösnagyharsánynál, Eleknél és Battonyánál is megszüntették a határátmenetet. Csak Kötegyán és Lőközháza maradt meg.
A másik valószínűbb ok lehetett az, h a háborús károk javítása miatt szedték fel, mert ott épen maradt és máshol annyira megrongálódott a pálya, h járhatatlan lett és nem volt elég sín, ezért felszedték a második vágányokat és abból javították.
A 120-as vonalról annyit már biztosan sikerült kideríteni, h 1920-ban egyvágányú volt Szajol és Békéscsaba között Békéscsabától viszont kétvágányú. A töltés végig elég széles volt két vágánynak, mert végig kétvágányúnak tervezték. A második vágány ott ahol kiépült nem sokkal azután történ,t h villamosították a vonalat, sőt pl. Csárdaszállás és Murony között csak 1990 körül ( az új hidat Gyománál is ekkor adták át a vésztői vonalnak ,addig egy közös híd volt. Emiatt is van az, h Gyomától Muronyig a bal vágány sokkal rosszabb állapotban van ( 50-es és 60-as) a jobb viszont 120-al járható. Az az új építésű a régihez meg nem nyúltak csak mellé építették az újat. A személyvonatok ha tehetik inkább az újat használják. Murony és Békéscsaba között a balt egyáltalán nem használják.
|
|
Mezőzombor
András, 2008.06.29 19:16.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az ok a trianoni békediktátum, aminek több kettősvágányú vasutunk is áldozatul esett, nem csak ez. Rendszeres közlekedés mindazóta csak az egyik vágányon van, a másikat legfeljebb teherkocsik tárolására használták / használják.
Jó hír, hogy beszélnek a vonal közeljövőben esedékes teljes felújításáról, villamosításáról. Aki ez ügyben érdemi és hiteles részletekkel tud szolgálni, ossza meg velünk a híreit.
|
|
Nagyrákos
András, 2008.06.29 19:12.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasútvillamosítás és az átépítések ügyében Zalaszentiván állomás lapján tesz közzé rendszeresen képeket és tudósítást egy lelkes fórumostársunk.
|
|
Győr-Gyárváros
dezsõ, 2008.06.29 11:39.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyomoztam. Találtam 1943-as menetrendeket (forrás: wikipedia)melyekben a Győri ipartelepek mh. 3 km-re van Győrtől Komárom felé az 1. vonalon, a Győrgyárváros mh. 1 km-re van Győrtől Pápa felé. Ebből következtetve valamikor mindkét vasútvonal mellé (amik külön-külön ágaztak ki Győrből)létesítettek megállóhelyeket a munkásforgalom lebonyolítására. Mivel a fényképen lévő épület a vágányhálózat északi oldalán van a városi út mellett, továbbra is azt vélem, hogy ez volt a Győri ipartelepek mh.és az ettől délre elhelyezkedő és a pályakorszerűsítések során megszüntetett gyárvárosi mh. után - mégis jobban illik egy városi megállóhelyhez a Győr-Gyárváros név - kapta az új nevét. Ezt egyébként megerősíti Lovas Gyula: A bakterház című könyve is. (39. oldal)is.
|
|
|
Szelevény
TWCF, 2008.06.28 16:17.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát igen. Amióta az eszemet tudom nem is néz ki jobban. Ráférne már egy felújítás, dehát ugye sem az önkormányzatnak nincs erre külön félretett tőkéje, sem a MÁV-nak, hogy az ilyen épületeket rendbehozassa.
|
|
Balatonszárszó
lennon15, 2008.06.28 15:16.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt halt meg József Attila.
|
|
Németlad-Gyöngyöspuszta
B-L!NT, 2008.06.26 15:21.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ponthogy a Németlad-Gyöngyöspuszta (később, a '60-as években már Lad-Gyöngyöspuszta) elnevezés a régi :) A bezáráskor az állomást már jóideje egyszerűen csak Ladnak hívták. Ezen kívül erről a vonalról Bárdudvarnok község megállójának (korábban megálló-rakodóhelyének) is csak a korábbi elnevezése a Bárdibükk (a II. világháború előtt, meg még valameddig utána is így hívták), a "Bárdudvarnok" feliratú tábla ma is ott áll a magántulajdonban lévő felújított és kibővített volt felv. épület előtt.
|
|
Mágocs-Alsómocsolád
Gábor15, 2008.06.26 14:20.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma a szegedi gyorsvonatot "luganszki traktor"(M62-es) húzta!
Tegnap 6 kocsis volt az említett vonat de csak 2 kocsiba lehetett felszállni!:$(Dombóvárig 2 csörgő húzta).
|
|
Tompapuszta
Muntyán Ferenc, 2008.06.26 12:03.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát ez tényleg szomorú... Kár ezért a szép kis településért, bár én most is szeretem. Mellékelek képet, amelyet a vonatról készítettem. Nem vagyok egy zseni fotózásban...
|
|
|
Balatonmáriafürdő
Ábrók Miklós, 2008.06.26 09:37.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A balatonmáriai állomás hangulatos boltívei alatt.
|
|
|
Sáta
Málik Zoltán, 2008.06.25 21:02.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A falak még állnak, de a megálló tetejét már szétverték. A felvétel június 7-én készült.
|
|
|
Csokvaomány
alexejevics, 2008.06.25 19:55.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szóval tulajdonképpen ez az állomás is a Szilvásvárad-Putnok vonal szándékos tönkretételének az áldozata. 1997-ben döntött úgy MÁV elvtárs, hogy neki kényelmesebb lesz a vonalat ketté vágni (az utas nem érdekes), ekkor bontották el ezt az állomást is. Pedig azért ezeket a régi képeket elnézve nem vagyok én abban olyan biztos, hogy semmi funkcióra nem lehetett volna felhasználni ezt az épületet. De a MÁV-nál ez senkit nem érdekel. Mint ahogy a pályafenntartást is kényelmesebb volt '97 után megspórolni, mondván minek költsünk bizonytalan jövőjű vonalra. Aztán most ott tartunk ugye, hogy Királd-Putnok 8 km, 40 perc.
|
|
Gógánfa
Cellbuborék, 2008.06.25 19:14.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Júniusban vadonatúj sürgönypóznákat helyeztek le, Ukktól Gógánfán keresztül még tovább, de még nem volt időm megnézni, pontosan meddig póznázták be. Szerintem egy részén raknak csak le újakat, a többi részén pedig a 25-ös vonalon felszabadult póznákat helyezik le. De valaki nem tudja pontosan, hogy ezek az oszlopok mire fognak szolgálni?
|
|
Zalagyömörő
Cellbuborék, 2008.06.25 19:08.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt volt valaha térközőr is.
|
|
Gógánfa
Cellbuborék, 2008.06.25 19:07.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nem megállóhelynek, hanem megálló rakodóhelynek épült, volt itt jegykiadás is, raktárépület is (természetesen rakodóvágánnyal).
|
|
Csenger
Marczy, 2008.06.25 15:18.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nos, én nem is olyan régen voltam Csengeren, kifejezetten azzal a szándékkal, hogy bejárjam, lefotózzam a Csenger-oh. közötti, használaton kívüli részt. Amit láttam: Kissé furcsa volt számomra, hogy a vonal kilométerszámozása Csenger, azaz a végpont felé csökken, sőt, még a felhagyott szakaszon is találtam kilométerszelvényt. Maga a szakasz a állomás határ felőli végén vágányzáró sorompóval van elzárva. Nem messze, talán egy kilométerre van valamilyen üzem, eddig a vágány is megvan, igaz, kissé benőve gazzal, de jól láthatóan, és viszonylag könnyen is járható. Az üzem után viszont egy óriási nádas, és bokros rész teszi a pályát járhatatlanná, azon túl már a vágányok is hiányoznak, de a töltés azért még megvan. Innentől a határig a terep nehezen járható, a töltés pedig egyáltalán nem, mindenütt fű, fa, bokor. Az országhatárhoz érve a töltés egyszerűen ketté van vágva, a túloldalon pedig már meg sincsen, régen legyalulták, és szántóföld van a helyén. Egy kilométerszelvényt itt is találtam, de szám már nem volt rajta. Vonalbejárók, figyelem! Nagyon könnyű a határon véletlenül átkeveredni, mivel az egész környéken egyetlenegy határkő található! Igy aki arra jár, az legyen óvatos, különben könnyen a román határőrségen köthet ki!
|
|
Palotabozsok
Karl, 2008.06.24 22:09.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bozsok és Véménd közt épűl az autópálya.... a vasút meg......
|
|
|
Hatvan
Karl, 2008.06.24 22:05.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
egy szép találkozó..
|
|
|