Zalaszentiván
Vilics Zoltán, 2008.06.07 18:00.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel az András által kért térképvázlatot én már elkészítettem, bátorkodom feltenni. A piros színű vonal a régi nyomvonalat mutatja, a zöld a jelenlegit. A térképvázlat a Google Earth segítségével készült. Érdekesség, hogy a Google-ban a régi nyomvonalak "rajz" nélkül is szépen kivehetők.
|
|
|
Kabókapuszta
Gábor15, 2008.06.07 16:46.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ebben az épületben laknak?
Kár h az átjárót megszüntették és a sineket is elvitték!
|
|
Cikó
Gábor15, 2008.06.07 16:39.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Meg fog szünni?
Igaz én csak gyorssal jártam erre ami itt nem áll meg!
Itt is felesleges a hosszú peron!
De azért NE szünjön meg!
|
|
Rédics
András, 2008.06.07 12:32.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elnézést, itt az előbb tévedtem: a Muraközt 1941 áprilisától egy rövid ideig valóban visszakaptuk, hathatós német segítséggel, Jugoszlávia elfoglalásához nyújtott segítségünkért jutalmul, a Délvidékkel együtt.
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.07 10:00.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel az új sinek a helyükre kerültek az átjárót is ideiglenesen helyreállították. Természetesen van itt még munka bőven.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.07 09:51.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 100-as átkötés közelebbről.
A középső vágány kivézetés kialakítása zajlik a háttérben. Tőlük balra a végnapjait élő jelenlegi Ukk-Boba kivezető irány amely az új bekötések elkészülte után megszűnik és teljesen visszabontják.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.07 09:42.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az átjáróból keleti irányba kinézve láthatjuk hogy az új kanizsai nyomvonal bevezetése is szépen kialakult, és a 100-as váltó átkötések is megtörténtek.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.07 09:37.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a fotó viszont már a tegnapi állást mutatja.
A régi sineket alágyazattal együtt eltávolították, helyet adva az új sineknek, amelyek feladata a kanizsai forgalom levezetése lesz.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.07 09:30.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most pedig lássuk hogy a keleti bejáróban hogy halad a munka.
Ez a fotó még a korábbi bejárásaim egyikén készült a volt csonkavágány kijárójáról az alibánfai átjáró előtt. Mint látszik akkor még a régi füves ágyazatban kallódó öreg vágánypárok voltak meg.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 23:09.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az átjáró mellett régi pálya még megvan de már nem sokái. A régi átjárót természetesen szakszerűen mindenestől eltüntették. (Nem képezi az új útnak alapját.)
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 23:02.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Maga az átjárófelület természetesen már a moder gumiágyas betéteket kapta.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 22:57.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ebből az irányból jól látható az új vasútpálya ives döntése. Igy egy kicsit érthetőbb miért vált szükségessé az új közút pályatestjének érdekes felvezetései.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 22:50.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A zalaszentiváni oldalon majd 1m emeltek az út szintjén.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 22:45.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves András
Természetesen gondoltam a térképvázlat megszerkesztésére, sőt a megfelelő műholdképet be is szereztem már hozzá.(A Google Eart 5.4-es szoftver szíves adománya.) Már csak a nyomvonalrajzokat kell rátennem és kész. Ha elkészül azonnal közre adom. A régi nyomvonalakat természetesen úgy ismerem mint a tenyeremet. Ugyhogy türelem meglesz...
Macinet.
|
|
Zalaszentiván
András, 2008.06.06 22:36.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha a már régóta amúgy sem használt pózvai megálló az új vasútépítés áldozata lett, bocsássuk meg ezt az építőknek. Bizonyára szükség van a helyre. Javallom esetleg, hogy a szépen feltérképezett volt zalaszentiváni deltáról tégy közzé egy térképvázlatot. A maps.google.com címen keresd ki a területet és húzd be kézzel a korábbi vonalvezetést a jelenlegihez képest. A különszintű vasúti kereszteződésről egyébként tudomásom volt, a deltáról és a bozótban lévő már nem használt hidakról ellenben nem.
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 22:36.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az említett átjáró Petőhenye irányból. Itt lehet látni hogy a felvezető útpályát erről az oldalról besülyesztették, mig a túlsó oldalon felemelték.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 22:30.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most pedig vissza a jelenbe...
Szépen elkészült a Petőhenye átkötő vasúti átjárója. Bár szerintem kissé furcsa lett, de ezekre a korrekciókra bizonyára az új pálya ivdöntése miatt volt szükség
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 21:50.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...és ha már a múltban tallózunk még egy híd a község határában.
Ha a szombathelyi vonalat elhagyva a felüljáró után tovább sétálunk a régi Ukk-Boba nyomvonalon, kb újabb 200m után keresztezte a zalaszentlőrinci bekötő utat. Itt még megfigyelhető egy családiház jellegű bakterépület.(Ezt még majd lefotózom.)
Továbbhaladva kb 50m-re található a képen látható híd amelynek a funkciója kettős volt. Egy szekérút vezetett át alatta amely alatt egy vizelvezettő is húzódik. Itt a természet sokkal kegyeseb, bárki aki erre jár megnézheti.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 21:35.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Természetesen egy évszám fotót itt is kiharcoltam.(1949) Ebből is látszik hogy hogy ez a híd készült el elsőnek. Bár mindkét híd mezei vizáteresznek látszik, a kép adta méretek ne tévesszenek meg senkit. Ha nem lenne víz a mederben egy közepes teherautó vígan átférne alattuk.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 21:25.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez pedig a felső párja. Ezen a vonalon kerülte meg Zalaszentivánt a Zalaegerszeg-Ukk-Boba szakasz. megfigyelhető hogy a vastag ágyazattöltés itt a mai napig megvan. Fel is lehet mászni rá hogy a régi köágyazat megtekinthető legyen, de tapasztalatlan túrista inkább ne tegye mert a természet itt is hamar megáljt parancsol.
(Aki mégis bátor és megteszi az a töltésen egyenesen továbbindulva keleti irányba kb. 200m után eljuthat ahhoz a felüljárómaradvány keleti pilonjához ami a Szombathelyi vonal felett vezetett keresztül.(pár képpel előbb)
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 21:11.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez még mindíg az alsó híd(a deltáé) csak másik oldalról. Itt kegyesebb volt a természet és találtam olyan pontot ahol érdemes volt fotózni. Természetesen körülöttem méteres csalános.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 21:05.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még az építési évszám is tisztán látszik...1954.
(Ez a hid épült később.)
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.06 20:59.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Viszont talátam helyette mást nektek.
Megkerestem azt a két hidat ami a régi nyomvonalhoz tartozott. Mindkét hid a Zalaszentiván melleti patakon vezetett át egymástól 50 méterre, egymás mellett párhuzamosan. Természetesen mindkettőt tisztességesen visszahódította már a természet, ahogy majd a képeken is látni. Meg is küzdöttem minden egyes fotóért, de ha örömet szerzek vele nektek már megérte.
Ez a kép az alsó hidról készült amelyen keresztül a régi delta-ág Kisfaludpusztáról kiindulva a hidon keresztül haladva visszafordult a régi zalaszentiváni állomásra.
|
|
|
Pózva
Macinet, 2008.06.06 20:44.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves András
Mai bejárásom alkalmával szomorúan kellett tapasztalnom hogy a pózvai megállót szőröstül-bőröstül eldózerolták a pályafelújítás jegyében. Pedig épp ma volt tervemben hogy lefotózom és felteszem, de már sajnos csak a hűlt helyét találtam. Hogy lessz e helyette másik,...?????
Sajnos Pózva ennyi volt.
|
|
Pózva
András, 2008.06.06 20:12.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van itt még egy volt megálló, amiről eddig egy szó sem esett: ez pedig Pózva. Ezer éve megszűnt már, de biztos van valami nyoma a vasútvonal mellett, Zalaegerszeg és Zalaszentiván között.
|
|
Kaposmérő
B-L!NT, 2008.06.06 18:07.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nyugati váltókezelői torony és egy hosszú tehervonat az előző télről. (A torony mögött (a képen jobb oldalt) hagyta el az állomást az 1979-ben bezárt barcsi mellékvonal.
|
|
|
Jánosháza
Macinet, 2008.06.06 15:40.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Macinet-től fcs-nek
Kedves fcs.
A Jánosháza állomásról jelenleg annyit tudok amennyit az említett promóciós anyag tartalmaz. Ezt most közreadom szórol-szóra.
"""A jelenlegi Jánosháza állomáson keresztül nem biztosítható a 120km/h sebességű vonalvezetés, és az állomás megkívánt használható hosszúsága is csak jelentős szanálásokkal volna elérhető. Emiatt a települést elkerülve új vonal létesül új állomással. A tervezett fejlesztés érinti a 8-as főutat és a 7381.számú utat is. Az új állomáshoz új bekötőut is épül. A pénzügyi lehetőségek korlátai miatt az új állomás a beruházás egy későbbi ütemében valósul meg. Promóciós anyag 2004."""
Tehát ennyi az infó. Az lehetséges hogy az azóta eltelt időben lett pénz az új állomásra is. Biztosat ez ügyben nem tudok, valótlant meg nem akarok állítani.
Az elismerő szavakat köszönöm!!!
Továbra is szeretettel várom a kérdéseket, kéréseket.
Üdv Macinet.
|
|
Kőrózsa
Petrás Bence, 2008.06.06 14:54.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kőrózsa
2006. 05. 13.
|
|
|
Godóvár
Petrás Bence, 2008.06.06 14:49.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A P-2-es mozdony körüljár Godóváron.
2006. 05. 13.
|
|
|
Kemence
Petrás Bence, 2008.06.06 14:46.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A P-2-es mozdony Kemencén.
2006. 05. 13.
|
|
|