Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 785 ] [ 786 ] [ 787 ] [ 788 ] [ 789 ] [ 790 ] [ 791 ] [ 792 ] [ 793 ] ...   Utolsó Következő

Ötvöskónyi    Gábor15, 2008.06.14 19:27.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt már NINCS jegykiadás!
Néhány ablak bevan deszkázva!!
 
Kecskemét-Parasztfőiskola    Csoma Bence László, 2008.06.14 18:06.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A parasztfőiskolák a Horthy-korszakban jöttek létre ahol ezüst és aranykalászos gazdaképző tanfolyamok voltak. A megálló régi neve: Kecskemét Mezgazdasági Főiskola.

forrás: wikipedia, 8. osztályos történelemkönyvem.
 
Kecskemét-Parasztfőiskola    Adani, 2008.06.14 17:38.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
De mégis mit keresett egy megállóhely a semmi közepén, és miért hívták parasztfőiksolának? Hiszen a főiskola ( GAMF) az a városban van, és a mezőgazdasághoz sincs semmi köze. A kertészeti sem itt van.
 
Alsónyék    atis, 2008.06.14 16:01.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ahol a wc volt eddig ott most egy ajtó nélküli váróterem van. Az épület másik oldalán van egy "álló" wc. Az állomásépület jelenleg lakóházként üzemel, sajnos felújításra nem került eddig.
 
Sármellék    András, 2008.06.14 12:20.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Balatonszentgyörgy-Zalabér vonal felszámolását követően ez az állomás, illetve a tőle K-re eső vonalrész katonai okok miatt maradt meg. A szovjet elvtársaknak külön katonai, felhajtóval ellátott rakodóvágány is készült, a keszthelyi elágazáshoz közeledve, a 76-os út közelében, ami nehézkesen működhetett, mivel 2 db mozdonyra volt hozzá szükség : egyik, ami Sármellék felől betolta a rakodóra, majd vissza is húzta a berakodás után a szerelvényt, majd egy másik mozdony, ami az ellenkező végére kapcsolt rá és húzhatta Balatonszentgyörgy felé. Ma már nincs jelentősége e szárnyvonalnak, fel is lehetne számolni, ezzel megszüntethető lenne a keszthelyi elágazásnál az állandó jelleggel kitérőbe állított váltó is.
 
Kőszeg    András, 2008.06.14 11:38.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A korábban Ausztria felé továbbment, Trianon után kettévágott vágány a Fertőszentmiklós felé vezető útnál szűnik meg, egy földhalomban. Kőszeg és Szombathely között gyakorlatilag állomásközi közlekedés van, kitérő, vonatkeresztezési lehetőség nincs a 18 km vasútvonalon. Ez egy olyan szárnyvonal, amiről örömmel jelenthetjük ki, hogy nem fenyegeti a felszámolás veszélye.
 
Forró-Encs    leander, 2008.06.13 22:47.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a fotót, feltettem az encs.lap.hu oldalra, amelyet én szerkesztek.Ismerhetjük is egymást, ha Váci gimis voltál :-)
 
Nagykónyi    placi, 2008.06.13 22:17.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mint legtöbb állomáson itt is van"ártézi" kút.Ami a gőzmozdonyok vízigényének kielégitésére volt hivatott.A helyiek szerint nagyon jó a vize. A mostani tulajdonos bekerítette, mivel a helybéliek még mindig gyakran jártak vízért!
 
Pári    placi, 2008.06.13 22:11.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A helyi lakosok szerint a régi nyomvonalon kerékpárutat terveznek!Hiszem ha látom!
 
Tamási    placi, 2008.06.13 21:08.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Keszőhidegkút és Tamási között utoljára üzemeltettek gőzmozdonyt.A többi szakaszon már motorvonat járt.{Saját tapasztalat}Emlékeimben még él az osztálykirándulás,amikor Tamásiból indultunk Veszprémbe.A szokásosnál kisebb vasúti kocsik,a közepén fafűtéses kályha.Ha elődeink látnák mi lett a vasútjukkal,amiért annyit küzdöttek!A Tamási állomásra 1893.12.4-én "robogott"be az első vonat!Vitéz Tarján Jenő Tamási története 1686-1941
 
Kecskemét-Parasztfőiskola    Domi, 2008.06.13 20:41.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv Adani!
A kérdezett megállóhely Kecskemét után Városföld fele haladva az elágazás utáni útátjáróban volt közvetlenül.Ma már semmi nem maradt belőle csak az emlékek...
 
Kistokaj    peti9999, 2008.06.13 17:11.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
itt csak 7 vonat áll meg! meg lehetne szüntetni vagy áthelyezni a megállót a mályi-tóhoz
 
Bajti-elágazás    dezsõ, 2008.06.13 16:21.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előző híd másik oldalról, rajta a vélhető utólsó felújítás éve: 1963
 
Bajti-elágazás    dezsõ, 2008.06.13 16:19.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Híd a zalabéri vonalon Bajti után, rajta a vélhető építési év: 1863
 
Bajti-elágazás    dezsõ, 2008.06.13 16:17.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A bortároló lejárata
 
Bajti-elágazás    dezsõ, 2008.06.13 16:13.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bajti őrház a volt vágány felől
 
Bajti-elágazás    dezsõ, 2008.06.13 16:10.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bajti őrház az udvar felől. A "kert" alatt a mostani 20. vonal megy
 
Bajti-elágazás    dezsõ, 2008.06.13 16:08.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bajti felvételi épület a vágányok felől
 
Bajti-elágazás    dezsõ, 2008.06.13 16:00.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bajti felvételi épület a hozzájáró út felől
 
Bajti-elágazás    dezsõ, 2008.06.13 15:59.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bajti felvételi épület terve
 
Sopron    conglomo, 2008.06.13 12:55.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
sajna nem tudtam ide írni. egy hét múlva úgy látszik befejeződik ez a korszak, de szerintem még az ősszel visszalátogatnak egy darabig. amúgy az msn-em ugyanez a cím, csak freemailen.
 
Szalatnak    Gábor15, 2008.06.13 12:18.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
elnézést h kötözködök de itt más régóta NINCS jegykiadás!Kb.4 éve tették ide ezt a speciális fénysorompót!Emlékszem!Amikor a szegedi gyors még dombóvár-alsóról indulti,itt mindig lassított és letette a sorompókezelőt!!Szép az épület!Az 1ik INDÓHÁZban vankép abból az időből amikor még tekerőssorompóvolt itt és még MD+Bx+Btx járt erre!
 
Nagykonda    Gábor15, 2008.06.13 12:09.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a hely állomás vagy rakodó megállóhely(MRH)volt?Vagy szimpla Mh?
 
Nagypall    Gábor15, 2008.06.13 12:07.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudjátok hogy a felvételiépület (nyaraló) tulajdonosa bevakolta-e a ronda részeket?
Ha van róla kép akkor az is jó!
 
Egervár-Vasboldogasszony    CoolJan, 2008.06.12 09:26.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előző idézet forrása: http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/100_falu/Egervar/pages/012_egy.htm
 
Egervár-Vasboldogasszony    CoolJan, 2008.06.12 09:25.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Sajnos nem vált a fejlődés elindítójává – mint az az országban számos esetben történt –, hogy a kereskedelem, ipar, sőt a mezőgazdaság egyik fontos segítője, a piacok elérhetőségének, az elszigeteltség felszámolásának alapvető eleme, a vasút már korán, 1865-ben megjelent a településen. A végóráit élő mezőváros ezzel bekapcsolódhatott volna az ország vérkeringésébe, mert itt vezetett az egyik legfontosabb viszonylat a térségben, a Nagykanizsa-Szombathely-Sopron (ez utóbbin keresztül Bécsig húzódó) vonal. Nem így történt.

Nem mondható ugyan, hogy ez Egervár számára semmit sem jelentett, de nagyobb mérvű, piacra történő árutermelés híján még akkora szerepet sem kapott kezdetben, mint az itt átvezető postaút. Először az 1930-as években találkozhatunk azzal, hogy a vasút fontosságáról, áruszállításban való helyettesíthetetlen szerepéről itt szó esik. (Csak 1932-ben került sorra, hogy Egervár vasútállomásnak a teheráru forgalom számára történő megnyitásához szükséges, az állomáshoz vezető utat a falu és az uradalom együttesen kiépítette. Az alig megnyíló Egervár vasútállomás nevét a MÁV óhajának megfelelően 1933-ban Egervár-Vasboldogasszonyra változtatták.)"


 
Mezőhídvég    Péter, 2008.06.12 07:48.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi, Gergely! :)
Mezőkomáromban születtem, valamikor régen, de még gyerekkoromban elköltöztünk. Azóta 1997-ben jártam ott utoljára. Látva Hayabusa lehangoló fotóit, gyerekkoromból visszaköszön az akkor még forgalmas vasútállomás emléke, vagy a Sió-hídon éppen áthaladó vonat élménye, miközben fürödtünk a Sióban...
 
Kaposhomok    Bajnóczi Zsolt, 2008.06.11 23:04.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már nemigen használják. Én speciel soha nem láttam rajta vonatot, pedig már jóideje járok errefelé.
 
Tiszajenő-Vezseny KCK    Csonka Tamás, 2008.06.11 22:11.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mozdonyszín. Az épület előtt volt a fordítókorong.
 
Tiszajenő-Vezseny KCK    Csonka Tamás, 2008.06.11 22:06.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület és a mozdonyszín a fénysorompó felől. A két épület jelenleg egy magánvállalkozó tulajdonában van, a mozdonyszínben kamionokat tárolnak.
 
Előző Első    ... [ 785 ] [ 786 ] [ 787 ] [ 788 ] [ 789 ] [ 790 ] [ 791 ] [ 792 ] [ 793 ] ...   Utolsó Következő