Ötvöskónyi
Gábor15, 2008.06.14 19:27.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt már NINCS jegykiadás!
Néhány ablak bevan deszkázva!!
|
|
Kecskemét-Parasztfőiskola
Csoma Bence László, 2008.06.14 18:06.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A parasztfőiskolák a Horthy-korszakban jöttek létre ahol ezüst és aranykalászos gazdaképző tanfolyamok voltak. A megálló régi neve: Kecskemét Mezgazdasági Főiskola.
forrás: wikipedia, 8. osztályos történelemkönyvem.
|
|
Kecskemét-Parasztfőiskola
Adani, 2008.06.14 17:38.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De mégis mit keresett egy megállóhely a semmi közepén, és miért hívták parasztfőiksolának? Hiszen a főiskola ( GAMF) az a városban van, és a mezőgazdasághoz sincs semmi köze. A kertészeti sem itt van.
|
|
Alsónyék
atis, 2008.06.14 16:01.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ahol a wc volt eddig ott most egy ajtó nélküli váróterem van. Az épület másik oldalán van egy "álló" wc. Az állomásépület jelenleg lakóházként üzemel, sajnos felújításra nem került eddig.
|
|
Sármellék
András, 2008.06.14 12:20.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Balatonszentgyörgy-Zalabér vonal felszámolását követően ez az állomás, illetve a tőle K-re eső vonalrész katonai okok miatt maradt meg. A szovjet elvtársaknak külön katonai, felhajtóval ellátott rakodóvágány is készült, a keszthelyi elágazáshoz közeledve, a 76-os út közelében, ami nehézkesen működhetett, mivel 2 db mozdonyra volt hozzá szükség : egyik, ami Sármellék felől betolta a rakodóra, majd vissza is húzta a berakodás után a szerelvényt, majd egy másik mozdony, ami az ellenkező végére kapcsolt rá és húzhatta Balatonszentgyörgy felé. Ma már nincs jelentősége e szárnyvonalnak, fel is lehetne számolni, ezzel megszüntethető lenne a keszthelyi elágazásnál az állandó jelleggel kitérőbe állított váltó is.
|
|
Kőszeg
András, 2008.06.14 11:38.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A korábban Ausztria felé továbbment, Trianon után kettévágott vágány a Fertőszentmiklós felé vezető útnál szűnik meg, egy földhalomban. Kőszeg és Szombathely között gyakorlatilag állomásközi közlekedés van, kitérő, vonatkeresztezési lehetőség nincs a 18 km vasútvonalon. Ez egy olyan szárnyvonal, amiről örömmel jelenthetjük ki, hogy nem fenyegeti a felszámolás veszélye.
|
|
Forró-Encs
leander, 2008.06.13 22:47.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm a fotót, feltettem az encs.lap.hu oldalra, amelyet én szerkesztek.Ismerhetjük is egymást, ha Váci gimis voltál :-)
|
|
Nagykónyi
placi, 2008.06.13 22:17.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mint legtöbb állomáson itt is van"ártézi" kút.Ami a gőzmozdonyok vízigényének kielégitésére volt hivatott.A helyiek szerint nagyon jó a vize. A mostani tulajdonos bekerítette, mivel a helybéliek még mindig gyakran jártak vízért!
|
|
Pári
placi, 2008.06.13 22:11.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A helyi lakosok szerint a régi nyomvonalon kerékpárutat terveznek!Hiszem ha látom!
|
|
Tamási
placi, 2008.06.13 21:08.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Keszőhidegkút és Tamási között utoljára üzemeltettek gőzmozdonyt.A többi szakaszon már motorvonat járt.{Saját tapasztalat}Emlékeimben még él az osztálykirándulás,amikor Tamásiból indultunk Veszprémbe.A szokásosnál kisebb vasúti kocsik,a közepén fafűtéses kályha.Ha elődeink látnák mi lett a vasútjukkal,amiért annyit küzdöttek!A Tamási állomásra 1893.12.4-én "robogott"be az első vonat!Vitéz Tarján Jenő Tamási története 1686-1941
|
|
Kecskemét-Parasztfőiskola
Domi, 2008.06.13 20:41.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv Adani!
A kérdezett megállóhely Kecskemét után Városföld fele haladva az elágazás utáni útátjáróban volt közvetlenül.Ma már semmi nem maradt belőle csak az emlékek...
|
|
Kistokaj
peti9999, 2008.06.13 17:11.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
itt csak 7 vonat áll meg! meg lehetne szüntetni vagy áthelyezni a megállót a mályi-tóhoz
|
|
Bajti-elágazás
dezsõ, 2008.06.13 16:21.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előző híd másik oldalról, rajta a vélhető utólsó felújítás éve: 1963
|
|
|
Bajti-elágazás
dezsõ, 2008.06.13 16:19.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Híd a zalabéri vonalon Bajti után, rajta a vélhető építési év: 1863
|
|
|
Bajti-elágazás
dezsõ, 2008.06.13 16:17.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bortároló lejárata
|
|
|
Bajti-elágazás
dezsõ, 2008.06.13 16:13.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bajti őrház a volt vágány felől
|
|
|
Bajti-elágazás
dezsõ, 2008.06.13 16:10.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bajti őrház az udvar felől. A "kert" alatt a mostani 20. vonal megy
|
|
|
Bajti-elágazás
dezsõ, 2008.06.13 16:08.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bajti felvételi épület a vágányok felől
|
|
|
Bajti-elágazás
dezsõ, 2008.06.13 16:00.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bajti felvételi épület a hozzájáró út felől
|
|
|
Bajti-elágazás
dezsõ, 2008.06.13 15:59.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bajti felvételi épület terve
|
|
|
Sopron
conglomo, 2008.06.13 12:55.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
sajna nem tudtam ide írni. egy hét múlva úgy látszik befejeződik ez a korszak, de szerintem még az ősszel visszalátogatnak egy darabig. amúgy az msn-em ugyanez a cím, csak freemailen.
|
|
Szalatnak
Gábor15, 2008.06.13 12:18.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
elnézést h kötözködök de itt más régóta NINCS jegykiadás!Kb.4 éve tették ide ezt a speciális fénysorompót!Emlékszem!Amikor a szegedi gyors még dombóvár-alsóról indulti,itt mindig lassított és letette a sorompókezelőt!!Szép az épület!Az 1ik INDÓHÁZban vankép abból az időből amikor még tekerőssorompóvolt itt és még MD+Bx+Btx járt erre!
|
|
Nagykonda
Gábor15, 2008.06.13 12:09.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a hely állomás vagy rakodó megállóhely(MRH)volt?Vagy szimpla Mh?
|
|
Nagypall
Gábor15, 2008.06.13 12:07.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudjátok hogy a felvételiépület (nyaraló) tulajdonosa bevakolta-e a ronda részeket?
Ha van róla kép akkor az is jó!
|
|
Egervár-Vasboldogasszony
CoolJan, 2008.06.12 09:26.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előző idézet forrása: http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/100_falu/Egervar/pages/012_egy.htm
|
|
Egervár-Vasboldogasszony
CoolJan, 2008.06.12 09:25.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Sajnos nem vált a fejlődés elindítójává – mint az az országban számos esetben történt –, hogy a kereskedelem, ipar, sőt a mezőgazdaság egyik fontos segítője, a piacok elérhetőségének, az elszigeteltség felszámolásának alapvető eleme, a vasút már korán, 1865-ben megjelent a településen. A végóráit élő mezőváros ezzel bekapcsolódhatott volna az ország vérkeringésébe, mert itt vezetett az egyik legfontosabb viszonylat a térségben, a Nagykanizsa-Szombathely-Sopron (ez utóbbin keresztül Bécsig húzódó) vonal. Nem így történt.
Nem mondható ugyan, hogy ez Egervár számára semmit sem jelentett, de nagyobb mérvű, piacra történő árutermelés híján még akkora szerepet sem kapott kezdetben, mint az itt átvezető postaút. Először az 1930-as években találkozhatunk azzal, hogy a vasút fontosságáról, áruszállításban való helyettesíthetetlen szerepéről itt szó esik. (Csak 1932-ben került sorra, hogy Egervár vasútállomásnak a teheráru forgalom számára történő megnyitásához szükséges, az állomáshoz vezető utat a falu és az uradalom együttesen kiépítette. Az alig megnyíló Egervár vasútállomás nevét a MÁV óhajának megfelelően 1933-ban Egervár-Vasboldogasszonyra változtatták.)"
|
|
Mezőhídvég
Péter, 2008.06.12 07:48.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi, Gergely! :)
Mezőkomáromban születtem, valamikor régen, de még gyerekkoromban elköltöztünk. Azóta 1997-ben jártam ott utoljára. Látva Hayabusa lehangoló fotóit, gyerekkoromból visszaköszön az akkor még forgalmas vasútállomás emléke, vagy a Sió-hídon éppen áthaladó vonat élménye, miközben fürödtünk a Sióban...
|
|
Kaposhomok
Bajnóczi Zsolt, 2008.06.11 23:04.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már nemigen használják. Én speciel soha nem láttam rajta vonatot, pedig már jóideje járok errefelé.
|
|
Tiszajenő-Vezseny KCK
Csonka Tamás, 2008.06.11 22:11.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mozdonyszín. Az épület előtt volt a fordítókorong.
|
|
|
Tiszajenő-Vezseny KCK
Csonka Tamás, 2008.06.11 22:06.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület és a mozdonyszín a fénysorompó felől. A két épület jelenleg egy magánvállalkozó tulajdonában van, a mozdonyszínben kamionokat tárolnak.
|
|
|