Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 790 ] [ 791 ] [ 792 ] [ 793 ] [ 794 ] [ 795 ] [ 796 ] [ 797 ] [ 798 ] ...   Utolsó Következő

Biatorbágy régi    V43_1195, 2008.06.03 13:54.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi Biatorbágy állomás felvételi épülete
 
Törökbálint    V43_1195, 2008.06.03 13:43.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Törökbálint mh. előtt kicsivel található nyíltvonali iparvágány kiágazás. Régen ez a vágány egészen a Budakeszi határában található ISG-ig (Ipari szerelvény és gépgyár) tartott. A kép tanúsága szerint nem tegnap használták utoljára. Jobb oldalt a bozótosban van egy váltó, amely kitérő irányban egy földkúp felé terel (terelő csonakvágány). Az iparvágányon elindulva egy darabig (a közelben lévő autópálya aluljáróig) megvannak a sínek (irgalmatlanul el vannak kopva), innen az 1-es út kereszteződéséig nincsenek sínek, onnantól megint vannak. A vágány végig betonaljas (volt). Ennek az iparvágánynak volt egy déli ága is, ami most Budaörs állomásról ágazik ki. Ezen a vontatóvágányon még zajlik rendszeres teherforgalom: egy remot Bobó (általában M44 402) visz néhány konténeres kocsit a törökbálinti DEPO-ba. A DEPO kiágazástól, azonban végig felszámolták az iparvágányt, a helyére jelenleg utat építenek. Ez a vágány régen egészen a község határában található laktanyáig tartott. Már évekkel ezelőtt (részben illegális bontások következtében) felszedték a síneket. Tavaly tavasszal kezdték el az előbb említett út földmunkáit, ezzel a régi iparvágány teljesen a múlté lett. Helye viszont végig látható. A vágány végig faaljas volt.
 
Törökbálint    V43_1195, 2008.06.03 13:28.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Törökbálint mh. felvételi épülete
 
Mátraszőlős-Hasznos    ilona, 2008.06.03 10:28.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
elképesztő, a szövegben utalás van arra, hogy valaha hangulatos állomásépület volt. Az, az átkosban, ha a nagyszülőkhöz jöttünk Pestről virágok is voltak. Télen, hóesésben meleg váróteremben vártuk a vonatot, hogy hazajussunk Pestre. Csodálatos tájban balkáni rothadás. Erre lehet falusi turizmust szervezni, a kispénzű, hátizsákos, vonatos fiataloknak-családoknak. ELképesztő, elképesztő. Legalább a falu vezetése belenyúlna valami pályázati tarisznyába, a vasút iránti kegyeletből....
 
Porpác    András, 2008.06.03 00:44.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Porpác állomástól Szombathelyig duplavágányos a vasút, 2 db 120 km/h-ra alkalmas vágányról van szó. Az állomás K-i oldalán Budapest fele nézve a jobb oldali vágány egyenesen halad Sárvár felé, a bal oldali elkanyarodik balra Csorna felé. A Sárvár felől közeledő vonatok 80 km/h -ra alkalmas hosszú váltón át kis lassítással át tudnak közlekedni a nekik jobb oldali helyes vágányra, míg a Szombathely felől érkező és Csorna felé közlekedő IC-knek sajnos lassítaniuk kell, mert nekik csak normál 40 km-es váltó áll rendelkezésre. Feltéve, ha azóta az állomás NY-i oldalán nem raktak be nekik is egy hosszú váltót. Ezt aki arra szokott utazni, nézze meg !
 
Nick    András, 2008.06.03 00:37.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nick község volt vasútállomása a főutcáról nyíló utcában található. A vasúti kereszteződésben a sínek még pár éve látszottak, de a töltést már benőtte a gaz és a növényzet. Nick-Rábahíd egy megálló volt. Képek erről a hálózaton még fellelhetők : http://www2.chem.elte.hu/gigant_club/pic/hu/special/travel/index_hu.html (lap alja). Ez egy vashíd volt, amit már elbontottak kb. 20 évvel a vonatközlekedés 1978-as megszüntetése után.
 
Csánig    András, 2008.06.03 00:22.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csánig az egyedüli olyan helység, amit a 16-os vonalon egészen Szombathelytől Csornáig számítva, vasút szel ketté. A többi állomás vagy a faluszélen van, vagy távol a lakott területtől.
 
Dénesfa    András, 2008.06.03 00:16.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez korábban egy háromvágányos kis állomás volt, vagy megálló-rakodóhely. A hetvenes évek közepén számolták fel a kitérőket. Az állomás messze esik a falutól, amiatt utas nagyon ritkán jár arra. Az állomásépületet a hetvenes évek végén újították fel lakóháznak, azóta gondolom a lakók elköltöztek, vagy elhaltak és így az épület is az enyészeté lett és lebontották. Érdekes, hogy Dénesfa község Győr-Sopron megyében van, de a vasúti megállója még Vas megyéhez, Csánig község közigazgatási területéhez tartozik. A megálló közelében van egy halastó. Egy osztrák befektető akar itt állítólag valami pihenő - üdülőterületet kialakítani, de kb. két éve, amikor ott jártam utoljára, mindebből még nem látszott semmi.
 
Mosonszolnok    András, 2008.06.03 00:06.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen az állomáson látott már valaki villamos mozdonyt ? Nem értem, hogy minek kellett levillamosítani. Talán maradt felesleges pénz, amikor Hegyeshalom és Rajka között megépítették ?
 
Kárász-Köblény    koblenyi, 2008.06.02 20:54.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csak annyit fűznék hozzá, hogy itt valamikor 3 vágány volt. A peron két oldalán lévőn kívűl még volt egy az állomásépület felől is.
 
Zalaszentiván    András, 2008.06.02 16:39.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon derék munkát végez és jól tudosít a környéket lakó Macinet néven írogató fórumostársunk. Örvendetes dolog, hogy magas színvonalon teszik rendbe a vonal egyik központi állomását, ahol valószínűleg a központi forgalomirányítás is helyet fog kapni (ha jól tudom). Az állomás átépítéséről érdemes tanulmányozni a helyszínrajzot. Annyi az apró megjegyzésem, hogy a Szombathely - Zalaegerszegi kivezetést összekötő váltók azok nem 80-asok, hanem mezei 40-esek. Nem kell oda nagysebességű váltó, mivel az állomás túloldalán a nagysebességre alkalmas váltókkal biztosított az átjárás minden irányba.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.02 11:18.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt kerül összekapcsolásra a két egymással szembe fordított 100-as kitérő, amely az új nagykanizsai és Ukk-Boba-i bejárókat köti össze.(Alibánfa)
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.02 11:08.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A második 100-as váltó is helyére került a keleti fővonali kijáróban.(Alibánfa)
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.02 10:57.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás keleti kijárói.(Alibánfa) Szépen halad az új fővonali bejárók átépítése. Az átalakítás után a régi Ukk-Boba kijáró megszűnik és az átjáró kétvágányosra módosul.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.02 10:28.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a fotó is az állomás nyugati kijárójánál készült. A képen a régi 4-dik vágány bekötésének módosítása látható. Mivel az említett vágányt a második szélesperon építés miatt elbontották, a nyugati kijáróban a kitérőjét is kivették. Így a régi 5-dik vágány lett a 4-dik, és a régi fővonali bekötését az említett kitérő eltávolítása után felújították.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.02 10:12.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...és a kialakított csonka vége. Mellette az új zalaegerszegi kijáró.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.02 10:06.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...és ha már ezen az oldalon jártam, egy másik már fotózott téma. A régi zalaegerszegi kivezető, amiből csonkavágányt alakítottak ki. Előtérben a régi átkötés kitérője.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.02 09:52.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
András barátom kérésére visszatértem egy korábban már fotózott ponthoz. A képen a zalaegerszegi és szombathelyi új bevezető ágak kialakítása látható, ill. a két vonal új átkötése ami 80-as kitérőket kapott, ahogy a képen is látni.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.02 09:31.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az új mérlegház helye.(Balra a mérlegkialakítás az új sinpáron.)
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.02 09:26.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az új mérleg kialakítása az állomás nyugati oldalán lévő új csonkavágány egyikén.
 
Vasvár    András, 2008.06.02 02:21.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt a villamosítást honnan veszitek? Az elkövetkező legalább 5 éven belül, de rossz esetben 10 éven belül semmi valószínűsége nincs, hogy sor kerül rá. Hátul áll a sorban. Jelenleg a Boba - Zalaegerszeg - Bajánsenye vonalat építik. Ezzel párhuzamosan / ezt követve már be van jelentve a Szombathely - Szentgotthárd vonalé, amit a GySEV fog megépíteni 2011-ig. Beszélgetnek még a Mezőzombor - Sátoraljaújhely vonalról, mint lehetséges közeljövőbeli villamosításról. A Celldömölk - Győr vonalat ezer éve ígérgetik, egyelőre gyermekálom az is, mivel nincs rá EU-s pénz és saját forrás sem. Ugyanezen kategoria a Mosonszolnok-Porpác vonal is. Majd egyszer valamikor...
 
Kunszentmárton    Szentmártoni, 2008.06.02 00:24.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt egy másik kép az állomásról a város honlapjáról. Elég régi kép lehet ez is, ugyanis az épület előtt álló mozdonyra amióta az eszemet tudom, nem emlékszem. Kb. 10-15 éve készülhetett.
 
Pázmáneum    Szentmártoni, 2008.06.02 00:12.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt látható az egyetem és egy éppen közlekedő vonat madártávlatból.
 
Jaksorpart    szvdom, 2008.06.02 00:11.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezek szerint tudod, hogy hol volt a megálló? Nem tudnál készíteni néhány képet nekünk arról, hogy hogyan nem látszik semmi?
 
Jaksorpart    Szentmártoni, 2008.06.02 00:10.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A jaksorparton már a vasúti megálló nyomai sem láthatóak.
 
Kunszentmárton-Érpart    Szentmártoni, 2008.06.02 00:09.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A december óta érvényben lévő vasúti menetrend szerint ezen az állomáson már egy vonat sem áll meg!
 
Beremendi Cementmű    Karl, 2008.06.01 22:12.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008.06.01.ma jártam itt és örömmel láttam,hogy a személyforgalom megszűnése óta is van itt teherforgalom,mind a 4 vágány használatban van,ma is ,mint a képen látható tehervonatok várakoztak az állomás területén.
 
Kárász-Köblény    joci, 2008.06.01 16:12.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Legalàbb nem lopjàk le a fàbòl kèszult tàblàt! :) De egyèbkènt szègyen ez a lebontàs, meg a megszűntetés!!!
 
Kárász-Köblény    Gábor15, 2008.06.01 15:16.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen , jól látod.
Itt régen 2 vágányos állomás volt!
A pronból is lehet erre következtetni!
A Szászvár felöli bakterhézat 4 éve lebontották!
 
Mágocs-Alsómocsolád    Gábor15, 2008.06.01 15:13.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mecsekhát!Az állomás az aljában van!
A falu messze (keletre) van.
 
Előző Első    ... [ 790 ] [ 791 ] [ 792 ] [ 793 ] [ 794 ] [ 795 ] [ 796 ] [ 797 ] [ 798 ] ...   Utolsó Következő