Őrihódos
Sanya, 2011.08.24 07:23.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011 08 22.
Átépítés és villamosítás.
|
|
|
Ódinnyés
szvdom, 2011.08.23 11:21.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Javitottam az allomasnevet.
|
|
Cegléd
atis, 2011.08.22 19:54.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönet az állomáson dolgozó vasutas hölgynek aki segített telefon útján megkeresni az elvesztett csomagomat,és köszönet a vonatok személyzetének!!!
|
|
Tócóvölgy
ROCOman, 2011.08.22 19:48.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönjük a kiegészítést. :-)
|
|
Tócóvölgy
csabailena, 2011.08.22 16:01.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha már így "napvilágra került" a tény, akkor egy picit helyesbítenék: Sz. Jambrik Ilona néven írtam alá a terveket anno. :-)
A többi pontosnak tűnik.
Még annyi hozzátartozik az igazsághoz, hogy az épület vázlattervét - a megvalósultnál kisebb tervezési programmal és tömegforma vázlattal - B. Mészáros Éva építész készítette 1986-ban. Az én tervem mindenképpen annak továbbfejlesztése, - a bővített programnak megfelelő újragondolása.
...és akkor legyen egy képecske is 1991-ből, az utascsarnokról - az átadás idején készítettem.
|
|
|
Mezőkeresztes-Mezőnyárád
Domján György, 2011.08.22 15:01.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudom, hogy a fórumon lenne a helye, de Szajol oldalán látszik, hogy nem a felvétetli épület dőlt össze 1994-ben (és már akkor sem az eredeti épület volt), Szolnok: a II. világháború 1945-ben véget ért, a mostani felvételi épületet 1975-ben adták át, 30 évig ezekszerint még jó volt a "helyreállíthatatlanul" lebombázott épület. Bp-Nyugati: már az 1960-as években le akarták bontani, végül az 1970-es években felújították.
|
|
Báta
bango5, 2011.08.22 10:59.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás, most! 2011.05.29
|
|
|
Bodajk
Pft.p 626, 2011.08.21 21:57.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen van még hangos tájékoztatás..legalábbis ma hallottam
|
|
Mezőkeresztes-Mezőnyárád
ROCOman, 2011.08.21 20:59.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Ez így tulajdonképpen nem igaz." © Dr. Torgyán József. Számos, korábban vasúti épület került magánkézbe melyek a mai napig kiváló egészségnek örvendenek. A vasútvonalak felújítása kapcsán építenek új, funkciójukban az egykori felvételi épületeknek megfelelő épületeket. Mint ahogy újítanak is fel állomásépületeket. Számos épület ma már vasúti műemlék, amit sem lebontani, sem átalakítani nem lehet.
|
|
Rákhát
rosa, 2011.08.21 18:26.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
10 ev koruli gyerekkent sokszor megcsodaltam a VONATOT,esemeny volt amikor jott.Amolyan "magyar narancs "termeszto videk volt ez a Rakosi korszakban, gyapotot szedtunk es rizst gyomlaltunk az iskolai szunetben, es persze orultunk amikor lattuk a vonatot elhaladni a termofoldek mellett, amig neztuk,pihentunk.
|
|
Mezőkeresztes-Mezőnyárád
magyarnaba, 2011.08.21 16:04.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Demonstratív céllal lehet egyet érteni Domján úr véleményével.
A pusztítás sajnos korábban, a Horthy-rendszerben elkezdődött. (lásd pl. Kecskemét, Kiskunfélegyháza.) Szerencsétlenségünkre a rombolás a rendszerváltás után is folytatódik. Napjainkban se szeri, se száma a lebontott vasúti épületeknek. Hovatovább, ezen épületek helyett már újakat sem építenek, a megmaradók pedig sokszor katasztrofális állapotban vannak. Tekinthetjük ezeket hangsúlyosan a _kapitalizmus áldozatainak_?
Van értelme a rendszerek szerinti címkézésnek?
|
|
Zádor
Train Station, 2011.08.20 18:26.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zádorig van egyben a pálya.Kissé gazos,de járható.Zádortól Középrigócig járhatatlan a vonal.Sín- ,Síncsavar- és Hevederhiány miatt.
|
|
Sümegi bazaltbánya
Train Station, 2011.08.20 18:12.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy értettem,hogy a mellékvágányokon nincs közelekedés (mivel azokat kikötötték a vonalból).Személyforgalom természetesen van a Tapolca-Ukk vonalon.
|
|
Hódmezővásárhely
Kispala, 2011.08.20 11:30.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Villamosítanák már egy jó ideje. De én úgy vagyok vele, hogy HISZEM, HA LÁTOM.
|
|
Eger
Chrys87, 2011.08.20 11:30.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eger állomás egykori vízvételező kútja.Balra tőle felfedezhetőek a fordítókorong, jobbra pedig a betömött vizsgálóakna nyomai. Jövője kérdéses, mivel intermodális közlekedési csomópontot terveznek a területre
|
|
|
Horgásztanyák
Railwayman, 2011.08.19 18:39.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Siófok35 képén látható padoknak pótolták a hiányzó deszkáit.
|
|
Karcag
András, 2011.08.19 13:51.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elbontották az iparvágányt, mert az egész volt téglagyárat elbontják. A nagy kémény pár napja még állt, de minden valószínűség szerint annak is felrobbantás lesz a sorsa.
|
|
Harkakötöny
S.Ágost, 2011.08.19 08:49.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomást egy tehetségtelen
tervező a bővítés során teljesen tönk-
retette, annak eredeti karaktere
eltűnt.
|
|
Karcag
Gyarmati Szabolcs, 2011.08.19 08:13.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás páros végén becsatlakozó volt téglagyári iparvágányt az ipartelep kapuján belül 2011. augusztus hónapban elbontották.
|
|
Mezőkeresztes-Mezőnyárád
ROCOman, 2011.08.18 15:10.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
No azért ne mossunk össze dolgokat! Szolnok épülete a háborúban helyreállíthatatlanul megsérült, Szajol felvételi épületét pedig ama súlyos baleset döntötte majdnem romba. Ezeket nem lehet a "cocializmus" számlájára írni, csakúgy, mint a Nyugati bontási tervét, hisz az már a gengszterváltás utáni idők ötlete...
|
|
Mezőkeresztes-Mezőnyárád
Domján György, 2011.08.18 13:53.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Ehh!
Azért nem hinném, hogy a Budapest-Miskolc vonalon Tura, Füzesabony és Miskolc-Tiszai pu. kivételével az összes állomást lebombázták volna. Aszód és Hatvan igen, de Gödöllő, Mezőkövesd, Nyékládháza a szocializmusnak esett áldozatúl,mint pl.: Törökbálint, Herceghalom, Bicske, Szár(Szárliget), Tatabánya (Tatabánya-alsó, Bánhida),Almásfűzítő, de akár Sopron-GYSEV,Tokaj, Vasvár,Szolnok, Balatonboglár, Salgótarján, Fülöpszállás..., Ha nincs az Unokáink sem fogják látni műsor akkor a szegedi pályaudvart is lebontják,egyébként a Nyugatinak is ez a sors volt szánva, és Kelenföldet sem szabad elfelejteni. Bár ezutóbbit mostanában szeretné a MÁV eltüntetni és mindent meg is tesz annak érdekében, hogy az állomás magától összedőljön. Nem bontották le, de Makó, Gyula, Hódmezővásárhely, Baja,Szajol... felvételi épületeit nagyon elcsúfították. Ezután gondoljon csak a sok HÉV épületre!
|
|
Börgönd
VT22, 2011.08.18 01:16.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia!
A Budapest-Székesfehérvár vonalon zajló átépítések miatt több tapolcai vonat kerülő útirányon közlekedik, ezek Székesfehérvárt sem érintik.
|
|
Egervár
VT22, 2011.08.18 00:10.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egervár a rekorder abban, hogy az országban itt a legnagyobb a távolság a falu és a nevét viselő vasútállomás között :)
|
|
Börgönd
ID24, 2011.08.17 19:29.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv.
Azért találtam meg ezt az oldalt, mert hétvégén Szabadbattyántól délre bicikliztünk, és nagy meglepetésemre a Börgönd-Szabadbattyán vonalon egy lassan döcögő kb. 6-7 kocsiból álló személyvonatot láttam. Kíváncsi voltam, hogy miért járnak ismét vonatok ezen a vonalon.
|
|
Ádánd
pezsman, 2011.08.17 19:10.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/igy-vag-a-mav-szazeves-gesztenyefait-siratja-adand-395203
|
|
Jászárokszállás
Railwayman, 2011.08.17 15:03.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasútállomás területén egy jelzőberendezés dobozát feszítették ki az elkövetők, hogy a benne lévő transzformátorból a tekercseket ellopják, melyek értéke kb. 50.000 Ft. A rendőrök széleskörű adatgyűjtésbe kezdtek és hamarosan az elkövetők nyomára bukkantak. Mint kiderült, két helybéli gyermekkorú fiú lopta el a tekercseket.
police.hu
|
|
Mezőkeresztes-Mezőnyárád
ehh, 2011.08.16 16:15.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Domján György!
Nem tudom, csak feltételezem, de biztos, hogy nem lebontásra került a régi épület, még inkább lebombázás áldozata lett, mint megannyi magyarországi vasúti épület.
|
|
Cserhát
MDmot_3026, 2011.08.15 14:36.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pályát nem rég megcsinálták Vásártértől idáig, igy 60 km/órával járható. Karcag felé tekintve:
|
|
|
Cserhát
MDmot_3026, 2011.08.15 14:34.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tovább Berekfürdő felé. Itt jelenleg 40km/óra a pályasebesség Berekfürdőig.
|
|
|
Cserhát
MDmot_3026, 2011.08.15 14:31.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt állhatott egykoron az épület.
|
|
|