Mosonmagyaróvár
KeriPetya, 2011.08.02 05:54.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Küldtem mailt, tele vagyok kérdésekkel...
|
|
Mosonmagyaróvár
Macskabagoly, 2011.08.01 22:44.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1939-ben egyesítették a 2 várost. Azt pedig, hogy az a szürke épület állomás volt, egy idős rokonunktól tudom, aki 1921-ben született Magyaróváron.
|
|
Regöly
Cili, 2011.08.01 17:37.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Regölyi születésü vagyok, nem tudok gyakran hazamenni vonattal, mert az állomásnál olyan a leszállási lehetőség hogy csak leesni lehet, felszállni meg csak ha valaki visz széket, mert egy idős ember a lábát nem tudja még az alsó vonat lépcsőig is felemelni, talán fel kellene tölteni, hogy az állomás idős emberek álltal is használható legyen, nem csak fiataloknak. Nagyon várom a megoldást, mivel kocsim nincs vonattal nem tudok menni mert nem szeretném a lábamat kitörni a leszállásnál, a felszállást meg meg sem kisérelem, igy várok még, talán az életben ellátogathatok még a szeretteimhez.
|
|
Tárkány-Csép
dani, 2011.07.31 11:17.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
miért kell ide ilyen hosszú peron?
|
|
Szolnok
ROCOman, 2011.07.31 08:48.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvétel Szolnok első indóházáról készült. Az épület ma is áll. Műemlék, csakúgy, mint a hozzá tartozó vízház. Nem meglepő, de az Indóház utcában található. Van saját lapja is: Ószolnok.
|
|
Szolnok
Zoli, 2011.07.30 21:10.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a videó itt készült? Ha nem akkor hol?
http://www.youtube.com/watch?v=Kp7gWOkZBUQ
|
|
Körösnagyharsány régi
Endre, 2011.07.30 14:01.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az még persze kérdéses, hogy ez a megálló mikor szünt meg, egyelőre annyi biztos, hogy 1951 és 1971 között.
|
|
Körösnagyharsány régi
KeriPetya, 2011.07.30 13:24.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a régi megszüntetett megálló a 2009 - ben megszüntetettől kb. 1 km távolságra van Románia felé, ott még áll az épület, fehérre meszelt váróval.
|
|
Körösnagyharsány régi
radios, 2011.07.30 09:57.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikor szűnt meg ez a megállóhely, én úgy emlékszem Gyoma Körösnagyharsány közt 8-10éve még volt forgalom, jártak a vonatok.
Valamint ezen a már megszűnt vonal végén egy állomás épületből kocsmát alakítottak ki, M1-en láttam kb.1éve, elég jó állapotban van az épület, mai napig.
|
|
Nagyállás
radios, 2011.07.30 09:41.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy van Póhalom, Gyoma áll.tól 3km.re van,a vasúti hídon átmenve,a gátról odalátszik, biciklivel +közelíthető.
Néhány tanya és gazdasági épület maradt belőle.
Nagyállás pedig,6.5-7km.re van Gyomától.
|
|
Fövenypuszta
Rácz Gergely, 2011.07.30 02:32.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fövenypuszta mh. (feltételezett) helye a vonatból 2011. július 13-án.
|
|
|
Szabadbattyán
Rácz Gergely, 2011.07.30 02:25.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Szabadbattyáni GV vashídja az állomás Budapest felőli végénél.
|
|
|
Ó-Dinnyés
hunjim, 2011.07.29 18:49.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Befejeződött az állomás bontása, átalakítása nyílt vonali forgalmi kitérővé. Vízelvezető árkok kialakítása, tereprendezés megtörtént. Elkészült a váltófűtési rendszer.
A Dinnyési útátjáró és kapcsolódó útszakaszok átépítési munkálatai befejeződtek. Az útátjárót a Magyar Közútkezelő által jelzett hiányosságok elhárítása után július hónapban forgalomba helyezzük. Az átépítés alatt a forgalmat a 7. sz. főút felé tereljük.
|
|
Dombay-tó
lassujel, 2011.07.29 14:11.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fénysorompók még működnek (július 16.)
|
|
|
Dombay-tó
lassujel, 2011.07.29 14:10.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pécs felé nézünk
|
|
|
Dombay-tó
lassujel, 2011.07.29 14:07.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos jelenleg a pusztulás az úr (július 16.)
|
|
|
Püspökladány
Veszprém27, 2011.07.29 11:35.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha jól emlékszem,akkor éjfél és hajnali három között zárva van.
|
|
Szolnok
ROCOman, 2011.07.29 11:04.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A toronyház tetején működik egy csillagvizsgáló szakkör. Tőlük lehet engedélyt, s ami fontosabb kulcsot, kérni a tetőre vezető ajtóhoz. Igen huzatos hely.
|
|
Szolnok
Adani, 2011.07.29 10:32.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A toronyház tetejéről készült képek készítőjétől kérdezem, hogy hogyan jutott fel a tetőre? Fel lehet jutni valamilyen módon, Szívesen felmennék én is magasból körülnézni és fényképezni.
|
|
Rómaifürdő
Kenézy György, 2011.07.29 09:44.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1913 -ban épült Rómaifürdői megállóhely .
|
|
Csillaghegy
Kenézy György, 2011.07.29 09:42.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1913 -ban épült Csillaghegyi megállóhely .
|
|
Kardoskút
Kispala, 2011.07.29 08:42.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos a pénztárt 2011 márciusában megszüntették.
|
|
Rákoskeresztúr
Dano, 2011.07.29 03:30.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem kevés gyerekkori emlékem kötődik ehhez a helyhez és környékéhez, de sose gondoltam, hogy itt valaha megálló volt... köszi a képeket!
|
|
Püspökladány
tomi, 2011.07.28 18:09.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ebbe az épületbe éjjel-nappal be lehet menni? Például ha odaérkezek hajnal 1-kor és 4-kor megyek egy vonattal el, addig bent lehet lenni?
|
|
Murony
matteo, 2011.07.28 14:37.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Murony-Békés vasútvonal 1883.XI.17-én nyílt meg a Békésföldvár-Muronyi HÉV-ként.
|
|
Mór
matteo, 2011.07.28 14:26.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Mór-Pusztavám vonalat 1950.XII.1-jén nyitották meg a személyforgalom számára.Teherforgalomra már 1948. decemberében megnyílt.
|
|
Csorvás alsó
Adani, 2011.07.28 09:44.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezek szerint itt régen nem csináltak problémát abból ,h a vonat megálljon minden bokornál. Legalábbis a személyek.
|
|
Csorvás
KeriPetya, 2011.07.28 08:26.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hozzá lehet jutni valahogyan ehhez a munkához?
|
|
Szentgotthárd
Petrás Bence, 2011.07.27 18:17.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
GySEV V43 323 Szentgotthárdon, 2011. 07. 27-én.
(Sokat változott egy év alatt ez az állomás!)
|
|
|
Csorvás
Magyarnaba, 2011.07.27 12:12.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagy-Pál Andor 1967-es, Csorvás település- és gazdaságföldrajza című diplomadolgozatában az alábbi adatokkal nyújt bepillantást az 1960-as évek vidéki vasútjának életébe:
---
3./ Közlekedés:
(...)
A legfontosabb a vasút. Utasforgalma az utóbbi 10 év alatt jelentősen emelkedett. Az utasok száma 1957-ben 141 062, 1966-ban 716 891. Emelkedett a darabáru forgalom. 1957-ben 4658 kg, 1966-ban 5496 kg, továbbá teheráru forgalom: 1957-ben 38 139 tonna, 1966-ban 541 860 tonna. /124/
Az utasforgalom jelentős része Békéscsabára és Orosházára irányul, mely városokkal jelentős az ingaforgalom. Az 1966-ban érkezett áruk legnagyobb része tüzelő (7093t), majd répaszelet (7020t), műtrágya (2557t); és építőanyag (1728t). Az elszállított legfontosabb áruk a következők: cukorrépa (21 936t), gabona (1919t) és állat (1129 t). /124/
Források:
124: MÁV Csorvás állomás forgalmi jelentések 1960-1966
---
A vasút ebben az időben ideális volt a kialakuló nagyüzemi mezőgazdaság szállítási igényei kielégítésére. A település jelenleg is jelentős mezőgazdasági termelő, ám a sok kisgazdaság már teherautón oldja meg a szállítást. Döntően ezen teherautók miatt kell állandóan újítani és erősíteni a 47-es út Dél-Alföldön átvágó szakaszát.
|
|