Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 372 ] [ 373 ] [ 374 ] [ 375 ] [ 376 ] [ 377 ] [ 378 ] [ 379 ] [ 380 ] ...   Utolsó Következő

Tatabánya    GT-51, 2011.07.11 12:16.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tatabánya állomás a galambjaival, a korrodeált tartószerkezeteivel, a szörnyű állapotú WC-ivel olyan szinten lepusztult, amely nem méltó egy ilyen nagy hagyományú településhez.
 
Drávafok    vaci, 2011.07.11 01:55.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hétvégén 4 kocsi fát rakodtak.
 
Sátoraljaújhely gyártelep    PI, 2011.07.10 13:08.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás Földrajzinév-bizottság által jóváhagyott új magyar neve: KISÚJHELY.
A település hivatalos szlovák neve:
Újhely
 
Ludas    Zsolt80, 2011.07.09 23:01.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerintem van egy elírás a szelvényköves képnél. Ennek a vonalnak a kezdőszelvénye szerintem nem Budaörsön, a Budapest - Hegyeshalmi vonalon van, inkább a Keletiben.
 
Zsujta    Dzsó, 2011.07.09 20:44.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ja és épp ezért volt Hidasnémeti és Zsujta közt egy (megszűnt) teherpályaurvar: Zsujta-Átrakó
 
Felsőpakony    Magyarnaba, 2011.07.09 16:16.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felsőpakony rengeteget fejlődött az elmúlt 20 évben. 20 évvel ezelőtt a faluban nem voltak aszfaltos utak, a lakosság 2300 fő volt (most 3300). Az állomás is fejlődik szép lassan. Kb 5 évvel ezelőtt burkolt peront építettek az önkormányzat pedig parkká alakította a peron előtti kis teret. A rengeteg ingázó miatt számítani lehetett arra, hogy a vasút előbb-utóbb jegypénztár nyitására fanyalodik. Talán ez a kis elővárosi megállóhely idővel megérdemelne egy rendes épületet is, jegykiadással, kis ABC-vel, pékkel.

Felsőpakonyon emlékezetem szerint sosem volt állomásépület. A Gyál felé eső részen állt egy kis őrház, de azt az 1990-es évek elején lebontották.
 
Iváncsa    kalasz, 2011.07.09 06:37.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mikor maradt el a Ferencmajor a nevbol?
 
Börgönd    szabrobi, 2011.07.07 19:03.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves vasútbarátok! Ma utaztam Bp. Déli-Tapolca-Bp.Déli útvonalon. A reggeli sebesvonatomat a Déliből a 334 számú remot Szergej húzta. Sajnos jó félóra késéssel érkeztem Tapolcára.(Pusztaszabolcson bő 20 percet állt a vonat) A Pusztaszabolcs-Börgönd-Székesfehérvár, Szabadbattyán vonalat nagyon szépen rendbehozták. A Szbattyán-Börgönd vasútvonal szuper, nyíl egyenes, a vonat meg sem rezzen rajta. Ennek ellenére csak kb. 80km/órával mennek rajta a vonatok.(simán bírná a 120-at). Ezek a remot Szergejek szerintem simán felveszik a versenyt a V43-al. Jó volt látni Börgöndön működő alakjelzőket.
 
Felsőpakony    Lennon15, 2011.07.07 08:58.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2011. július 1-től van jegykiadás.

Felsőpakony

Belföldi pénztár
Cím: Felsőpakony,
Nyitva tartás: h-p: 05:30-11:30 sz-v: zárva
Megjegyzés: Minden hó 3-8. között a pénztár 05:30-11:30 és 15:00-19:00-ig tart nyitva. Megállóhely közelébe telepített konténerben.
Jegykiadás: korlátozott jegykiadás (meghatározott távolságra, ill. kedvezményre)
 
Szabadbattyán    polaci, 2011.07.06 16:51.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépületet valamikor a nyolcvanas évek elején bővítették. Akkoriban tervezték egy harmadik vágány megépítését is Szabadbattyán és Székesfehérvár között, de csak a földmunkákig jutottak.

A jegykiadás egy-két éve megszűnt.
 
Komló    Lennon15, 2011.07.06 16:41.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2011. július 4-től újra van személypénztár, gépi jegykiadással.
http://www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14e13312e6212f
 
Dunaharaszti külső    Cseke Zoltán, 2011.07.06 00:44.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Andi!
A két állomás nem ugyanaz.
A Dózsa György utca a MÁV állomáshoz vezet. A vonatról leszállva ezen kell menni kb 1 km-ert, majd jobbra fordulva a Fő úton kb. 500 m-ert.
Ez sokat segíthet: http://maps.google.hu/maps?hl=hu&q=dunaharaszti+t%C3%A9rk%C3%A9p&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1024&bih=599&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x4741eed20b84c993:0x400c4290c1e28e0,Dunaharaszti&gl=hu&ei=CpMTTvG6HYebOvbD6a4L&sa=X&oi=geocode_result&ct=image&resnum=1&sqi=2&ved=0CBgQ8gEwAA
 
Dunaharaszti külső    Andi, 2011.07.05 20:10.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy a Dunaharaszti-Külső állomás messze van-e a vasútállomástól avagy ugyanaz-e. Előre is köszönöm a választ!
 
Parndorf Ort    Central, 2011.07.05 11:50.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez nem csak egy egyszerű megállóhely,hanem itt található egy vágánykapcsolat,amin keresztül a Nezsider állomás felől jövő pálya kapcsolódik a Budapest-Hegyeshalom-Bruck-Királyhida közötti kétvágányú vonalhoz.Ezt egyébként már az ÖBB hozta létre,hogy a Nezsideri vonatok közvetlenül közlekedhessenek Bécs felé,illetve felől.Az eredeti vonal Nezsider felől Pándorfalu állomásba csatlakozott,ezzel Pozsony felé volt lehetőség a közvetlen összeköttetésre.
 
Pusztamező    ROCOman, 2011.07.04 20:05.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1914 évi hivatalos menetrendkönyvben - ebből származnak a Felvidék állomásnevei - Pusztamezőként található meg.
 
Pusztamező    Iványi Csaba, 2011.07.04 19:06.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás szlovák neve Pusté Pole és tudomásom szerint az is volt régebben is.
 
Bakonysárkány    pintaboy15, 2011.07.04 18:46.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az utolsó kereszt, menetrendváltás előtt...
Bakonysárkány, 2008. december 7.
 
Kisbér    pintaboy15, 2011.07.04 18:44.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Várakozás a negyedik vonatra... Kisbér, 2007. február 7.
 
Fehérvárcsurgó    pintaboy15, 2011.07.04 18:27.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én úgy tudom, hogy itt már nem áll meg a vonat.
 
Ászár    Mária, 2011.07.04 17:46.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szomorúan látom az épület pusztulását,annál is inkább mert ott születtem.Akkor még 48 as őrháznak hívták,takaros ápolt ház volt,ahol jó volt élni.Most már a 28 as szám is hiányzik róla, de még hoznak gyümölcsöt az Édesapám ültette fák.Örülnék, ha valaki gondját visené,talán egy bérlő,ha már a MÁV nem tudja.
 
Vilonya-Királyszentistván    Veszprém27, 2011.07.04 11:31.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt szeretném kérdezni,hogy bezárás előtt Vilonya és Papkeszi között mennyivel ment a vonat?
 
Kastély (Nagycenk)    Petrás Bence, 2011.07.03 21:35.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy 1976-ban készült film a kisvasútról:

http://www.youtube.com/watch?v=ERXpl_kT7YI
 
Fertőendréd    balazs177, 2011.07.03 19:22.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi a választ.Akkor az egykori Fertőendréd vasútállomásra vezető vonal a térképen Rábarétnél véget ér.Így már világos a dolog!
 
Fertőendréd    András, 2011.07.03 18:21.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fertőendrédi részt már korábban felszedték, mielőtt 1978-ban megszűnt az egész kisvasútüzem. E térkép az utolsó üzemnap vonalhálózatáról szól. Nagyvasúti csatlakozás itt nem volt.
 
Pestszentimre    gabi1996, 2011.07.03 16:59.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Desiro érkezik Kispest felől
 
Soroksár felső    gabi1996, 2011.07.03 16:49.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Soroksár felső közelében
 
Zsujta    Dzsó, 2011.07.03 16:11.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
@Kerti Öröm: Információk a bányavasútról:
A zsujtai kőbányát az 1900-as évek legelején nyitották meg, nem sokkal ezután a bánya üzemeltetője elrendelte egy 600 mm nyomtávú keskeny nyomközű vasút építését a falun át egészen a 98 sz. Szerencs-Hidasnémeti vasútvonalig, ahol egy átrakót létesítettek a tehervonatok számára, hogy Miskolc felé vigyék a követ. Kezdettől fogva gőzvontatású volt, a Ganz szállított két gőzmozdonyt a vasút számára. A II. világháború súlyos károkat okozott a vasúton, csak 1947 elején indult újra a forgalom. Bár menetrend szerinti személyszállítás soha nem volt a vonalon, a zsujtai bányászokat gyakran felvette a reggeli és az esti teher. Az 1960-as években, a bánya bezárásakor a kisvasút is megszűnt, bár tervezték összekapcsolni a Hegyközi Kisvasúttal, de az eltérő nyomtáv miatt erre nem kerülhetett sor. A rakodó nyomai 1996-ban még látszottak, ám az ezredfordulón már csak pár töltés emlékeztetett a múltra. Ma Hidasnémetiből induló zöld turistaút vezet a vonalán, a rakodótól Zsujta központjáig halad a hajdani zsujtai kisvasút vonalán.
 
Fertőendréd    balazs177, 2011.07.03 14:29.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lentebbi hozzászólásokban említitek,hogy a Gazdasági kisvasút a fertőendrédi állomásnál is kapcsolódott a nagyvasúthoz.Akkor ezt miért nem jelzi a Gazdasági vasút térképe?Ezen csak Kapuvár,Fertőszentmiklós,és Mekszikópuszta(Fertőújlak)szerepel csatlakozási pontként.Hogy is van ez pontosan?Netán hiányos a térkép?
 
Nagykáta    Dávid, 2011.07.03 11:24.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok,küldenétek egy képet a váróteremről és az utasellátó épület belsejéről,előre is köszönöm.
 
Vác    Dávid, 2011.07.03 11:22.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok küldenétek a váróteremről egy képet,előre is köszönöm.
 
Előző Első    ... [ 372 ] [ 373 ] [ 374 ] [ 375 ] [ 376 ] [ 377 ] [ 378 ] [ 379 ] [ 380 ] ...   Utolsó Következő