Esztergom
prozak01, 2010.04.04 00:01.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás közelebbről.
|
|
|
Esztergom
prozak01, 2010.04.04 00:00.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mai kép az állomásról. Érdekesség, hogy egykoron a helyén állt a középkori királyi pénzverők faluja, Kovácsi, ennek templomát fel is tárták az állomás építésekor, 1896-ban(Forrás: Zolnay László: A középkori Esztergom).
|
|
|
Kecskéd alsó
Lennon15, 2010.04.03 23:26.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pápai vonalon található Kecskéd megállóhely névtábláját feltették a kecskéd alsói állomásépület homlokzatára!
|
|
|
Létavértes
Moldován István, 2010.04.03 12:54.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régi kedves vasútállomás ez nekem.A hatvanas és hetvenes években sokat jártam a rokonokhoz,akik létán és Cserekerten laktak.Szolnoki létemre mindíg szerettem ezt a tájat.Sokat gyalogoltunk ki Cserekertbe,mert innen aztán nem ment se kocsi,se busz.Nagy néha valamelyik rokonom jött ki a vonathoz lovasszekérrel.Hát ezek már régi emlékek.
|
|
Budapest-Keleti pu.
Adani, 2010.04.03 12:22.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez meg egy átlagos hétköznap:
http://www.youtube.com/watch?v=yMDM0EiX0Fs
Gratula a videó készítőjének.
|
|
Komló-Teher
Papa83, 2010.04.02 21:38.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A www.komloiiparipark.hu oldalon van néhány remek légifotó a már nem használt, de még hiánytalan állomásról, gyomirtózott vágányokkal, tárolt kocsisorral. Valamikor 2000 körül készülhettek.
|
|
Komló-Teher
Papa83, 2010.04.02 21:22.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 47-es vonalhoz tartozó két kiágazási váltó (a II-es őrhelynél a 401-es, és a Személy pu felőli oldalon a 2-es) a mai napig nincs kiszedve, csak ki vannak szögelve, és a kiágazás után pár méterrel mindkettő egy-egy földkúpban végződik. Az állomás területe jelenleg üres, gazzal és cseperedő akáccal borított parlag.
Most egy gyengébb minőségű, telefonos képem van az állomás egykori vágányainak hűlt helyéről, 2009 nyarán. Hamarosan valószínűleg komolyabb képekkel is szolgálhatok.
|
|
|
Komló-Teher
Papa83, 2010.04.02 21:05.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás 1952-ben épült, kifejezetten a komlói bányaüzemek kiszolgálására, és ezzel a régi komlói állomás (azóta Komló-Személy pu.) tehermentesítésére.
Az utolsó szénvonat 2000 januárjában hagyta el az állomást, a Szénosztályozó bontásakor a kinyert ócskavasat még itt adták fel, aztán funkcióját vesztve, és magára hagyva lassú pusztulásnak indult. A vágányhálózatot és az őrhelyeket több részletben, 2000-2005 között bontották el, a felvételi épület nemrég tűnt el. Egy szép, kőlábazatos, épület még áll, eredetileg talán az lehetett az állomásépület, bár ebben nem vagyok biztos. Ezt jelenleg egy cég használja, szépen karban van tartva, úgy tűnik, megmarad az utókornak egy letűnt kor és egy egyszervolt forgalmas, nyüzsgő, füsttel-szénporral borított rendezőpályaudvar (egyben rendelkező állomás) emlékeként..
|
|
Sándoros
krisztián, 2010.04.02 21:01.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha érdekel valakit képet tudok küldeni a régi megálló mostani romjáról.
|
|
Répcevis
Egykori pályakezdõ Jegyvizsgáló, 2010.04.02 20:43.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Volt raktár épület, utasforgalom (90%-s) kihasználtsággal közlekedő vonatok.Nyári időszakban zsúfoltság. Utas számlálás (hivatalosnak titulált) nem a valóságot tükrözte. VOLÁN LOBBI
|
|
Sárszentmiklós
Papa83, 2010.04.02 20:15.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Minden jel szerint a Sárbogárd-Sárszentmiklóst Pusztaegressel és Mezőszilassal összekötő út átjárójánál kellett lennie, ahol jelenleg is áll egy régi őrház, több, minden bizonnyal vasúti épület
társaságában. A vonatból ugyan csak egy pillanatra figyelhető meg, de a Google Earth műholdfelvételén (vagy a helyszínen:))jól tanulmányozható...
|
|
Godisa
Papa83, 2010.04.02 20:05.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Annyit tudok róluk, hogy a pécsi vonal Godisa-Szentlőrinc szakaszának a 70-es évek elején történt átépítéséig létezett a husztóti és kovácsszénájai völgyhíd. Az Abaliget előtti vízválasztó alatti eredeti alagút ma is létezik, járható. A viaduktokból is maradtak látható maradványok. Üzem közben sajnos nem volt szerencsém látni őket. A témával egyébként a közelmúltban (2010 február-március)foglalkoztak az Index vasutasfórum "Elveszett vágányok" topicjában és itt, Szatina-Kishajmás mh adatlapjánál is találhat információkat.
|
|
Pettend
Train Station, 2010.04.02 18:32.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az eredeti épület milyen volt?
Mint a velencei vagy mint a kápolnásnyéki?
|
|
Martonvásár
tothgabi, 2010.04.02 17:19.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt martonvásári vasútbarátok!
Néhány hozzászólással előbb valaki feltett néhány kérdést az állomáson jelenleg uralkodó álapotokról.
Egy-két gondolat ezzel kapcsolatban:
Amikor az állomás vágányhálózata átépül és megvalósul a teljes utaskiszolgáló létesítmény ( peronok, aluljárók, mozgássérült lift, stb.) A vonatokat már csak az aluljáróból lehet majd megközelíteni. Megszűnik az a lehetetlen állapot ami a jelenlegi közlekedést jellemzi, hogy az emberek az éppen érkező vonat elött mennek át a sineken. Igaza van annak aki a legelső vágánnyal kapcsolatos anomáliákról írt! Egyszerűen vérforraló ahogy az első vágányra érkeznek a vonatok. Higgyétek el, az ott dolgozó forgalmistáknak is égnek áll időnként a hajuk, és öregszenek néhány évet egy-egy eset miatt.
|
|
|
Budapest-Keleti pu.
takacs951010, 2010.04.02 15:36.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A multkor Mosonmagyaróvárra utaztam, és volt egy óra átszállási idő. Megszámoltam 49(!, délutáni csúcs) vonat ment el, és 19 jött be!
|
|
Nagycenk
central, 2010.04.02 10:14.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hatalmas mennyiségű beépítésre váró építési anyag,az állomás IV.sz. vágánya mellett.
|
|
|
Nagycenk
central, 2010.04.02 10:10.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás átépítés előtti képe Harka felől nézve.
|
|
|
Nagycenk
central, 2010.04.02 10:07.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Javában folynak az állomás Harka felé történő meghosszabbításának munkálatai.
|
|
|
Nagycenk
central, 2010.04.02 10:03.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás átépítés előtti képe Lövő felől nézve.
|
|
|
Nagycenk
central, 2010.04.02 09:59.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás után Lövő felé,a leendő pályaív korrekció helyszínén jelenleg ásatási munkák folynak.
|
|
|
Kistolmács
Petrás Bence, 2010.04.01 23:26.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták 1986-ban az ...És még egymillió lépés című dokumentumfilm-sorozat Megy a csapat Kanizsára című epizódját.
|
|
Baja
siofok35, 2010.04.01 22:52.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Utca felőli homlokzat. Az előző képet légyszi töröljétek!
|
|
|
Újszász
siofok35, 2010.04.01 22:46.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pénztárablakok. Az egyik be van deszkázva.
|
|
|
Nyársapát
Oláh Gábor ogvmodellbahn, 2010.04.01 22:23.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nekem a legkedvesseb állomás főleg hogy már megépítettem 1:87 ben. az állomásra az első KÁ69es biztosítóberendezést 1972ben telepítették ide.
Üdv Gábor
|
|
Mezőkovácsháza
siofok35, 2010.04.01 22:12.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010.03.29.
|
|
|
Mezőhegyes
siofok35, 2010.04.01 22:07.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vonatási telep, neon betűkkel.
|
|
|
Kétegyháza
siofok35, 2010.04.01 22:03.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010.03.29, utca felőli homlokzat.
|
|
|
Öreglak
siofok35, 2010.04.01 22:00.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009 nyarán már fel volt szerelve a fénysorompó, és elbontva az első vágány.
|
|
Belezna
BÁLI, 2010.04.01 21:23.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás borzalmas!Az utóbbi időkben
bevallom,tényleg nagyon nagyon lecsökkent az utasforgalma!Minek most már egy ilyen állomás a sövények és az erdők közepén,ahol még a madár se jár.Régebben sokkal nagyobb volt az utasforgalma!Naponta legalább 10 ember szállt le és föl!!!!!!
|
|
Zákány
BÁLI, 2010.04.01 21:09.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépületet lakják?
|
|